Main Menu

Tudors

Aloittaja Floora, 29.04.08 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

Floora

Seuraako kukaan muu täällä kyseistä sarjaa? Itse en aluksi edes aikoinut seurata mutta sitten katsoin tokan jakson hyvän selostuksen kera ja etsinkin seuraavana päivänä tietoa näistä historiantapahtumista ja nyt olen koukussa. Ihanan kieroa :P
Strange but not twisted

Loather

Ei mikään mun suosikkisarja, mutta ihan katsottava kuitenki. Yleensä tulee keskiviikkoisin tehtyä seuraavan päivän läksyt kouluun Tudorsin aikana.

Haltijanainen

Minusta sarja oli melko hyvin tehty, juoni saa jokaisen jakson vaikuttamaan kuin pieneltä elokuvalta ja lavasteet ja puvut ovat mielestäni upeita! Ainoa asia, mikä hieman hämäsi, oli jokaisen jakson alussa aina vaan pitemmäksi ja pitemmäksi venyvä kertaus edellisistä jaksoista. Hassua noissa kertauksissa on niitten sekavuus ja se, miten jaksojen tapahtumia on sotkettu eri aikajärjestyksiin. Sarja herätti minussa yllättävän voimakkaita tunteita, jollaisia en ole kokenut pitkään aikaan tv-viihteen ansiosta. Inhoni Thomas Wolseyta kohtaan muuttui muutamassa jaksossa sääliksi ja ymmärrykseksi, kuningasta kohtaan tuntemani ihailu vaihtui pikkuhiljaa inhoksi sitä mukaa, kun tämä yrmii vaimoaan kuningatar Katariinaa ja niin edelleen. Hahmot muuttuivat koko ajan ja heistä paljastui usein uutta.

Valitettavasti tuottajat aloittivat (tietääkseni) heinäkuussa vasta uusien jaksojen kuvaukset, eli uusien jaksojen ilmestyminen menee ensivuoden puolelle :/. Hieno sarja kaiken kaikkiaan.