Yleinen pulina ja kommentit kirjoituksista vol 2

Aloittaja Nefertiti, 30.08.10 - klo:14:37

« edellinen - seuraava »

Nuubialainen Prinsessa


Hei Neffi, tosi hieno jatkopala Kassandraan! Uijui, taitaa prinsessallamme olla kuolemaakin kaameampi kohtalo tiedossa, jos hän ei pääse pakenemaan mustasydämen kynsistä :O

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Heis vaan Nuubialainen Prinsessa. Mukava nähdä suakin vaihteeksi. :)

Jos kerran stoori on jännässä paikassa, niin siitä vain miettimään ja kirjoittelemaan, josko prinsessamme pääsisi pakosalle tai jotain muuta. Tosin itselläni oli tietenkin mielessäni se yksi kohtaus, jonka sullekin jo kertoilin.

Siis että Kassandra olis lumottu ja Tarkan näkee hänet kun valtias(en keksi parempaa nimitystä, kun en enää itsekään tiedä, että mikä tuon pakollisen pahiksen nimi piti olla) hänet haluaa kansalleen esitellä tulevana puoliskona tms. Sitten kun Tarkan ei keksi mitään muuta keinoa saada Kassandran huomio puoleensa, hän alkaa laulaa (muistan kyllä että Tarkanin esikuva on varsin hyvä laulaja  ;D ), mikä sitten rikkoo lumouksen.

Tuon enempää mielessäni ei ole, enkä oo keksinyt, että miten tuohon päädyttäisiin ja miten se siitä sitten etenisi, mutta annan sulle ja muillekin kirjoittelijoille ja lukijoille jotain pähkäiltävää. :)

Mutta vielä on Lothar ja pari lohikäärmeen ratsastajaakin, että vaikka mitä voi vielä tapahtua. Sana on vapaa, joten mäkin tässä toistaiseksi oottelen, että mitä siellä seuraavaksi mahtanee tapahtuilla. Kirjotan, jos kirjotan ja jos inpsis nyt sattuisi iskemään.

Näpyttelin tuon pienen pätkän lisää itse asiassa siksi, että siitä olis sitten seuraavan, kuka sitten meistä kirjoittajista päätääkin tarttua tuohon ja jatkaa, pääsisi suht helposti eteenpäin. Toivottavasti ainakin ja onhan meillä vielä sankari Tarkan, sekä Prinssi Alejandro ja serkkukin siellä jossain ihmettelemässä, että minne Kassandra joutui.  :D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Heips Neffi!

Ajattelin tulla vaan kurkistamaan siun uusimmat tarinaisen pätkät. Hienoa, eläväistä kerrontaa, kyllä sie osaat : )))

Ps. miusta tuntuu, että saatan tuota Kassandraa lähiaikoina yrittää jopa kenties jatkaakin, mutta en nyt.. on ihan kauhean kipeä ja voimaton olo, lienenkö tulossa kipeäksi tms.

Mut näkyilemisiin..

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Lainaus käyttäjältä: Nuubialainen Prinsessa - 24.02.14 - klo:20:58

Heips Neffi!

Ajattelin tulla vaan kurkistamaan siun uusimmat tarinaisen pätkät. Hienoa, eläväistä kerrontaa, kyllä sie osaat : )))

Ps. miusta tuntuu, että saatan tuota Kassandraa lähiaikoina yrittää jopa kenties jatkaakin, mutta en nyt.. on ihan kauhean kipeä ja voimaton olo, lienenkö tulossa kipeäksi tms.

Mut näkyilemisiin..

Heis Nuubis!

Kiva nähdä välillä suakin täällä, kun täällä foorumilla on aika noh tuota... kuollutta. Toki olisin ikionnellinen, jos intoutuisit naputtelemaan jatkoa Kassandraan tai ihan mihin vaan jatkikseen, mitä tuolla keskeneräisenä roikkuu. Mutta toki parantele itsesi kuntoon. Lepäilet ja juot kuumaa juotavaa ja suosittelen lisäämään mm mustaherukkamehuun hunajan lisäksi carmolistippoja. On tullu jo aika monta kertaa testattua noiden teho, eli avaavat röörit ja saavat olon hyväksi ja häivyttävät kurkkukivun... ainakin hetkeksi.
Noita carmolistippoja voi myös tiputella tarvittaessa sokeripalalle ja imeskellä. Sekin toimii, kuin myös carmolis kurkkupastillit. :)

Mutta joo, hoitele itsesi kuntoon ja sitten toivon mukaan uudella innolla kirjoittamaan, jos inspistä löytyy. Katsotaan nyt naputtelenko mä mitään minnekään, jos nyt inspis sattuu iskemään. En mä kuitenkaan kovin pitkää aikaa jaksa kirjoittamatta olla. :)

Näkyilemisiin...
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

#334
Oijoi, kun hieno osa, mutta silti jäi vähän hämäräksi, että minne Aslan joutui, vai tekikö vain omia taikojaan.  :D

Hmm... Musta vähän tuntuu, että valtias(saat muuten kunnian nimetä hänet, kun mä en enää tiedä, että millä nimellä tuota krhm... pahista pitäis nimitellä. Muutama vähemmän kaunis nimi olis, mut ne ei taitas sopia) pistää koko palatsin kaluston uusiksi ja ehkä vielä raivopäissään syöttää jonkun onnettoman ihanalle... eh lonkeroiselle lemmikilleen.  ;D

No niin, nyt mä sit kuvittelin, miten herra Valtias pistää huusholliaan uuteen uskoon ja karjuu sekapäisenä.
Muuten, tuli tuossa uudelleen pätkääsi lukiessa mieleeni idea (pahoittelen, että tykkään kovasti muodonmuuttajista ja ei, en oo pahemmin välittänyt katsoa Grimmiä, koska siinä olevat ölliäiset eivät ole erityisen kivan näköisiä, ehkä ihmissusia lukuunottamatta), että voisiko myös valtia(tai millä nimellä häntä haluatkin kutsua, Ra tai mikä parhaiten sopii), pystyä muodonmuutoksiin, vaikkapa suureksi sysimustaksi käärmeeksi, jolla voisi olla joko keltaiset, myrkyn vihreät tai kekäleenpunaiset silmät ja ehkä jokin tunnistusta helpottava punainen tms sävyinen merkki käärmehahmonsa päässä tms sopivassa kohdassa.

Täytyykin katsoa, saisinko aamusella tuohon mitään aikaiseksi, vai jääkö vasta töiden jälkeen. Tosin töiden jälkeen ajatukset ei taida toimia ihan niin hyvin ja ainoa ajatus lienee se, että sais vaan olla ja laiskotella. On tää siivousala niin ihanaa.... Ei todellakaan.

Mutta vielä miljoonannen kerran täytyy ihailla sun kirjailijan taitojasi Nuubialainen Prinsessa, kun niin ihanaisen pätkäsen sait taas aikaiseksi. Pitäisköhän tätä tehdä useammin, niin saisit niitä inspiksiäkin, jotta saisit jonkun mieli hahmoistas pelastettua mun... ei kun pahiksen kynsistä.  ;D

Äääh... miten näitä ideoita ja inspiksiä alkaa tulla just nyt kun pitäs nukkumaan mennä. No pakko se on mennä, kun olis aikanen herätys taasen. Öitä teille, jotka täällä vielä liikuskelette.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa

#335
Aijai, olipas todella hieno jatko Neffi! Kyllä tuo Aslan on sitten aikamoinen pelastava ritari, prinssi uljas suorastaan  ;D ;D ;D

Jos en olisi ihan väsy ja huomenna ei olisi aikainen herätys, jatkaisin saman tien tarinaista.. ainakin tällä hetkellä on sellainen tunne, että kirjoituskipinä olisi palaamassa :B

Mie oon aika heikoilla noiden nimien suhteen, joten saat ihan rauhassa niitä keksiä. Valtias toimii ihan hyvänä nimikkeenä ainakin väliaikaisesti. Se käärme on ihan kiva ajatus, ja miksei tuo herra Valtias voisi muutenkin ottaa erilaisia synkkiä hahmoja tai muotoja, mielikuvitus vain rajana :B

Grimmistä tuli muuten mieleeni, että meillä on tällä hetkellä tyttöjen kanssa uusi sarja meneillään yhteisenä iltajuttuna - Once upon a time, tosi kiva sarja :)


*


Ps. Hieman kyllä keljuttaa, kun eräs taho ei taida tajuta jättää minua rauhaan :( On koko ajan sellainen tunne, että kirjoittaisi täälläkin valvovan silmän alla. Mutta ei siitä sen enempää, en anna asian pilata tätäkin iloa. Pitää varmaan vaan huutaa tuuleen, jotta viesti menisi perille, että minun kivimuurini pitää, anna minun jo olla rauhassa ja etsi hupisi muualta!

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Kiva, että tykkäsit. :) No kirjoitat kun jaksat ja haluat. Eihän tässä mikään kiire ole, vaikka tokihan se on kaikkein mukavinta kirjotella silloin kun inspis on päällä ja ideaa pukkaa.

Hmm... Tuosta Once upon time tuli mieleen se telkkari sarja, missä siis yksi kylä/pieni kaupunki on tavallaan lumouksen alla, eikä kukaan muista kuka on, paitsi vissiin lumikin paha äitipuoli, joka on asian takana ja Tittelin tuure, jota muuten esittää aina niin mainio Robert Carlyle ja tuossa on tosiaan pistetty sekaisin ihan kaikki sadut, Ruusunen, Kaunotar ja Hirviö, Peter Pan, Tittelintuure jne ja uutta taitaa olla vielä tulossa. Tosin pitäis varmaan IMDbstä käydä lunttailemassa, että oliko sitä tulossa enää yhtää enempää kausia, kun taitas ainakin nyt olla tauolla.

Mutta kiva idea kuitenkin toi sun juttu ja kiva kun sä jaksat olla sun tyttöjes kanssa. Sä taidat olla oikein ihana äiti. :)

Ja nyt alkoi ihan harmittaa sun puolestas toi mitä tuossa Ps kohdassa kerroit. Että jollain pitää olla niin paljon kusta päässä (anteeksi karkea ilmaus), että tarvii kiusata muita. Sä voit vaikka yskärillä kertoa, jos siitä tulee lisää ongelmia, niin katsotaan mitä asialle voidaan tehdä, mikäli tuolla taholla sattuu olemaan tunnukset täällä.

Mun ystäville ei ryttyillä tai joutuu tekemisiin mun kanssa.

Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa



Kyseessä on ihan sama telkkarisarja. Mie tilasin sen ekan tuotantokauden netistä ja nyt me tyttöjen kanssa sitä yhdessä katsotaan ja ihmetellään :))

Mie laitoin siulle viestin tuonne, en tässä rupea tätä sen enempää vatvomaan. Mut kyllä tää tästä, antaa ajan kulua niin kyllä kaikki murhe vielä unohtuu:) Sie oot ihana ihminen, kiitos <3 Ps. Tuo "kusta päässä" ilmaisu oli aika hassu, taisin hymyillä kunnolla ensimmäisen kerran sen jälkeen kun tulin kotiin :B

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Ah joo. Pahoittelut, pää ei toimi aamutuimaan halutulla tavalla, joten aivopieruja saattaa päästä, tosin, en mä ole nytkään pirteimmilläni. Vasta viikonloppuna ehkä.

Mä en varsinaisesti seurannut tota Once Upon Timea, mutta mies seuras ja mä välillä kävin kurkkimassa sitä ja muutaman jakson tulin katsoneeksi.
Tuo Tittelintuurekin paljastui traagiseksi hahmoksi, vaikka onkin kova ilkeilemään. Mutta se täytyy sanoa, että Robert Carlyle on erittäin hyvä näyttelijä. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Vai löysi se Aslan Kassandran..  ;D

Pitääkin miettiä miten tarinainen jatkuupi.. ja kirjoitella jatkoa jos jossain vaiheessa taas iskisi se kirjoituskipinä sormiin.. I hope so ..
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nuubialainen Prinsessa


Voii, sie oot taas ahertanut Neffi...  :P

Miekin yritän, jos jossain välissä saisin itseni taas kirjoittamaan jotahii, mut sitä ennen vaan täällä pyörin ja höpisen kaikenlaista turhaa : )))

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

No jaa, en nyt varsinaisesti oo ahetanut, kunhan jotain näpyttelin aikani kuluksi. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

Tässä lueskelin huvikseni Kassandra ja Prinssi Puolikuuta ja totesin se olevan oikein hyvä. Varsinkin pidin ja pidän aina sinun osuuksistasi Nuubialainen Prinsessa. Itseasiassa rupesin nauramaan(okei väsymyksellä voi olla osansa asiaan) siinä kohdassa, missä Alejandro varsin epäkohteliaasti nimitteli Kaarnakaista sytyketikuksi.  ;D

Voi kun tulisit takaisin, täällä on ollut hyvin hyvin pitkään äärimmäisen tylsää. Sinun tekstejäsi odottelen ja toivon pian taas näkeväni ja se saa mut vielä roikkumaan täällä, kuin myös se että tänne voi aina välillä naputella jatkoa johonkin jatkikseen, jos siltä tuntuu.

Ai niin, itselläni osa hiljaiselosta tällä haavaa johtunee The Sims 4:sesta, joka tuli hankittua ja jota on tullut pelailtua välillä. Nytkin on historia haaste menossa. Eli yksi aikakausi per sukukupolvi, siis aika iso osa, ettei nyt pikkutarkasti ihan kaikkea. Siis ympäripyöreästi ensin esihistoria, sitten varhainen sivilisaatio (tämä kattaa kaiken babyloniasta, egyptiin ja sitä kautta läpi kreikan, rooman ja viikinkien), keskiaika, suuret löytöretket (enkunkielisessä tosin on vaan että villi länsi, mutta mä nyt aattelin tohon sovittaa itselleni barokki/rokokoo aikakautta), teollistuminen, villi kaksikymmentä luku ja lopuksi nykyaika.
Itsellä vielä menossa esihistoria, mutta tuo varhainen sivilisaatio lähenee. Ajattelin ensin ottaa egyptin, mutta päädyin sittenkin muinaiseen kreikkaa. Onpahan hyvä syy nimetä simejä vaikka Kassandran ja Prinssi puolikuun mukaan. :D

Mutta, mutta törmäillään, jos satut täällä vielä pyörimään. Minä painun pelaamaan. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa

Moi Neffi :)

Pitkästä aikaa istun yksinäni koneella, väsyneenä kylläkin, mutta omikseen ja päätin sitten kirjautua sisään kirjoittaakseni muutaman rivin kuulumisia kun huomasin, että olit jo aikaa sitten huhuillut miuta tänne kirjoittelemaan. On mennyt kuukausia ihan huomaamatta niin, etten ole täällä käynyt edes kurkistamassa, ja hieman harmittaakin kun en tätä nykyä ennätä tekemään juuri mitään omikseni.

Hienoa, että sie jaksat ja ennätät kirjoittamaan ja luomaan hahmoja, se tuo iloa ja väriä elämään.  :) Itselläni on kyllä aika kuiva kausi kirjoittamisen suhteen, kun on tämä elämä muuttunut ihan täydellisesti viimeisten parin vuoden aikana. Muutin Etelä-Suomeen (asun nyt paljon lähempänä siuta  ;D ) ja päivät menee kotona pienen poikasen ja hänen isänsä kanssa tohottaessa ihan siivillä. On nimittäin sellainen ADHD-perhe nyt minulla, etten jaksa välillä pysyä edes perässä. Ja poika näyttää huolestuttavasti tulevan isäänsä, joten voit uskoa, että saa olla silmät selässäkin, ettei tuo melkein vuoden vanha touhupetteri pääse satuttamaan itseään tai tunge jotain sopimatonta suuhunsa.. :D

Aina toisinaan haikailen ajatuksella päästä kamera kädessä luontoon kuvaamaan tai jokin satunnainen runon, aforismin tai tarinan pätkä viivähtää päässäni hetkisen, mutta katoaa sitten saman tien ja unohtuu, koska en jouda sitä sillä hetkellä kirjaamaan ylös tai sitten on muuten vaan niin kamala äänien sekamelska, etten kykene ajatusta työstämään laisinkaan. Itse kun olen sellainen hiljaisuudessa ajattelija-tyyppi, joka kestää vain yhden ärsykkeen kerrallaan silloin, jos haluaa jotain järkevää paperille synnyttää.

Ja sama juttu valokuvauksen kanssa, tarvitsisin tuntikausia omaa aikaa, voidakseni edes löytää jotain ajatuksia herättävää kuvattavaa ja sellaisen kaistaleen luontoa, joka ei ole kymmenien koiranpissattajien tallaama.. siinä suhteessa kaipaan kieltämättä kotikaupunkiini, jossa sitä ihanaa suomalaista kaunista koskematonta luontoa riittää joka puolella <3

Tänne on aina kiva palata takaisin piipahtamaan, kun sinäkin täällä aina piipahtelet.. enkä suinkaan haluaisi unohtaa kirjoittelujamme.. kunpa vain saisin vielä joskus riittävästi omaa aikaa.. olisi ihanaa kirjoitella tarinoita ja päästää mielikuvitus laukkaamaan vapaana. Tällä hetkellä se ei tunnu olevan kuitenkaan mahdollista, korkeintaan satunnaisesti, ellen sittenkin satu olemaan liian väsynyt tekemään yhtään mitään..

Mutta mutta.. nyt on joulukuu ja täällä etelässäkin on paljon lunta.. on kivaa kun joulu tulee ja pääsee touhuilemaan jouluisia juttuja arkirutiinien keskellä <3



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Oi kiva, kun sinuakin näkee, joskin aika harvoin. Tämä oli ihana ylläri ja piristääkin mukavasti päivää.  :D

Täytyykin katsoa, jos illalla vielä löytäisin jostain inspraationi ja saisin aikaiseksi kirjoittaa johonkin jatkikseen jotakin. Tänään ois töitä, kaks kohdetta siivottavana ja toinen sellainen missä en oo käyny kuin kerran ja se jännittää.
Joo olen jännittäjä ja onnistun välillä lietsomaan itseni sellaiseen paniikkiin, että tulee ihan fyysisesti huono olo ja hommat menee päin seiniä.
No enköhän mä jotenkin saa noi tehtyä. Pakotan itseni tekemään, jotta pääsen nopeammin takaisin kotiin ja kurkkimaan josko tänne ois tullu jotain.

Ai niin ja myöhäiset Itsenäisyypäivä toivottelut tällekin foorumille ja sinulle Nuubialainen Prinsessa. Tässä uusimman simiperheeni isä Sami Susi ja tyttäret Sofia ja Sonya toivottavat myös Itsenäisyyspäivää kaikille.



Se historia haaste lätsähti kasaan (on kyllä tosin vielä tallessa), kun pääsin keskiaikaan. Syy oli tavarapaljous ja samanaikaisesti tulleet uuden TS4:n päivitykset jotka hieman sotkivat pelaamista.
Ehkäpä kokeilen vielä uudelleen tuota haastetta, koska tavallaan se kuitenkin on aikas kiva, vaikka noin muuten vähän harmittaakin tosi nopea siirtyminen aikakaudesta toiseen.

No jaa oli täällä pääkaupunkiseudullakin lunta, mutta se suli pois. Nyt on vaan kylmää, märkää ja liukasta. Toivottavasti kuitenkin aatoksi tulisi edes vähän lunta, että näyttäisi kivalta. Kun vaan jaksais sinne aattoon asti ja huonolla tuurilla on aattonakin vielä töitä. On se niin kivaa kun ihmiset herää niin viimetipassa tekemään noita tilauksiaan että siivooja ei pääse omaa kämppäänsä hoitamaan sitten ollenkaan, kun ei vaan jaksa enää sen jälkeen kun on toisten kämppiä siivoillut.

Välillä ihan hävettää kun oma kämppä on kuin kaatopaikka pyörremyrskyn jälkeen.  :-[

Törmäillaan ja hyvät joulut ja uuden vuoden toivotukset varmuuden vuoksi, jos ei törmätäkään. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.