Tänään on torstai 16. syyskuuta 2021
Nimipäivää viettää Hilla, Hellevi, Hillevi ja Hille

Kirjoittaja Aihe: Unet ja niiden tulkinta  (Luettu 60622 kertaa)

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2100
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
Unet ja niiden tulkinta
« : 31.01.08 - klo:03:35 »
Tnne siis voipi kertoilla uniaan ja halukkaat immeiset voivat niit parhaansa mukaan tulkita.
Meit unennkijit on joka lhtn ja jokaisella on ne oman ongelmansa eri elmnalueillaan, joten yksikin asia voi tarkoittaa yhdelle sit ja toiselle tt, joten tysin varmoja ja paikkansa pitvi tulkitoja tuskin onkaan.

Mutta pstnp teidt nyt rupattelemaan. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
Vs: Unet ja niiden tulkinta
« Vastaus #1 : 31.01.08 - klo:08:42 »
Jess!! Aiemmin oli unikeskustelu mutta pivityksen jlkeen ei ennen tt!

Itse nen aina ihan eriskummallisia unia ja pitisi psst purkaa ne jollekin mutta avokkiani ei voisi vhemp kiinnostaa mit unta olen nhnyt. Yleisin elementti unissani on vesi. Vesi voi olla vaikka tumma, synkk meri tai kirkas joki mutta se ei koskaan ole pelkk vett vaan pinnan alla pilee yleens aina joko isoja rumia kaloja tai valaita tai krokotiileja tai sitten pinnalla lilluu kuolleita mtnevi kaloja massoittain. Ennen vedet pelottivat mutta nyt jos putoan sameaan veteen, en pelk sit vaikka tiedn mit pinnan alla on. Pari kolme vuotta sitten vesi oli unissani aina kirkasta ja raikasta... mistkhn moinen muutos.
Strange but not twisted

Loather

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 52
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #2 : 31.01.08 - klo:11:12 »
Olen pitkss kytvss muutaman luokkakaverini ja muutaman tuntemattoman kanssa. Pelaamme lautapejej, jokaisella on oma pelins. Yhtkki jostain ilmestyy ilmaan jonkinlainen afrikkalainen naamio, joka sylkee suustaan kaikenlaista roinaa. Minun syliini se sylkisee pommin, joka rjht, jos se joutuu kosketuksiin kaasun kanssa. Saman tien ilmassa alkaa leijua kaasua. Vistelen parhaani mukaan, mutta pommi alkaa rjht ja kaikki ihmiset juoksevat karkuun, min mukaan lukien. Olen etupss juoksemassa jonkun pitkn hiskn kanssa. En pysty liikuttamaan jalkojani nopeasti ja rjhdys tappaa minut ja jonkun muun. Minusta (ja samoin siit toisesta kuolleesta) j jljelle nelj auton plykapselia, kaksi molemmista (ihan hyvkuntoisia). Huomaan muuttuneeni nkymttmksi, haamuksi. En voi puhua, ptn menn katsomaan, mit muut tekevt. He ovat toisessa pss kytv ja silyneet hengiss. He jatkavat pelej. Huomaan ern luokallani olevan pojan riisuvan kenkns ja ptn kiusata hnt ottamalla niist toisen. Kengt ovat mokkanahkaa ja vaaleanvihret. Vien kenk kauemmaksi pojasta, joka lhtee pern. Lopulta ptn pudottaa kengn ja samassa nen maassa samanlaiset, mutta punaiset. Tiputan kengn niiden viereen ajatellen, ett poika haluaisi mielummin senvriset.

Ja sitten se loppui. Tuossa unessa olikin vhn tulkittavaa.
No ly sit turpaan!

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
« Vastaus #3 : 01.02.08 - klo:07:38 »
Kannattaa mietti mit tunteita unissa on. Flooran unissa vesi on yksi trke asia. Se muuttuu sameammaksi, mit se tarkoittaa? Vastauksen lydt varmasti jos annat unille tilaa nytt sen ja mietit itsesi ja ympristsi. Min mielln unet helposti itsetutkimiseksi ja nenkin paljon ksittelevi unia. Itsell vesi on aina iso joki tai meri, todella suurta ja jotenkin ahdistavaa. Nyt en ole nhnyt johonkin aikaan meri-unia, on ollut vhn muuta. :)

Loatherin unessa on pommeja, kuolemaa ja kengt. Mit kengist? Mit vrit tarkoittavat, ent poika, jonka kengn veit, mutta laitoit sen erivristen viereen. Mit vli kengill ja vreill on, mist ne kertovat? Unien tulkinta pitisi minun mielest lhte juurikin sielt itsest. Unikirjoihin - ainakaan niihin mit itse olen nhnyt ja kuullut - en jaksa uskoa ja aika harvoin otan todesta. Tietysti joissain kirjoissa voi olla joitain peruselementtej jotka tukisivat tt itsenstutkimista, mutta en usko ett uni selvenee vain sill, ett katsoo mit esimerkiksi plykapselit tarkoittavat. Sanotaan, ett unissa kaikki henkilt ovat unennkij itse. Enneunet mielestni tekevt poikkeuksen, koska ne ovat erilaisia. Mys Lucid-unessa voinee olla toisiakin, jos kerran niin haluaa. Joka tapauksessa psntisesti henkilt (ja jopa esineet ja paikat?) ovat Sin eri tilanteissa, eri iss, eri elmnvaiheessa... Sin itse. Ei muuta kuin itsen tutkimaan ja tilaa unien kertomalle. :)
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #4 : 01.02.08 - klo:09:03 »
Jep, muutenkin unet ovat niin sanotusti sisisi kuvia.. uskoisin. Itselleni vesi tarkoittaa rauhaa, se rentouttaa ja selkeytt ajatukset ja voin jd tuijottelemaan sit pitkksi aikaa huomaamatta ajan kulua MUTTA tm koskee vain elv vett tai suurta vesialuetta, ei siis ltkit tai vesilasia. Vesi voisi kuvastaa joko tunteitani tai ajatuksiani, mielentilaa. Tst sitten laskemaan yks plus yks.
Strange but not twisted

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #5 : 28.02.08 - klo:08:12 »
HUH! Tuli nhty niin outoa unta ettei mitn rajaa..

Nin viime yn unta ett minut raiskattiin, kolmesti. Joka kerta raiskaajat (niit oli kaksi) muuttui "naisemmiksi" ja lopulta kaksi ij oli muuttunut kahdeksi vanhaksi haahkaksi. Yk se oli kauhea uni, yritin huutaa mutta kukaan ei kuullut ja menetin tajuni aina. Harvoin on yht helpottunut olo hertess ja todetessa ett se oli vain uni..
Strange but not twisted

nukka_

• Vieras
« Vastaus #6 : 29.02.08 - klo:16:01 »
Olipas melko jrkyttvn olonen uni! Huhhuh... Itekki kyll joskus nkee todella pahoja unia ja sitten on tosi mukava ja helpottunut olo kun her :D

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
« Vastaus #7 : 01.03.08 - klo:14:36 »

Olen itsekin nhnyt vhn tuon tyylist unta joskus..siis raiskaus unta..
Seksuaalisesti ahdistavat unet ovat kamalia ja sitten ahdistaa viel enemmn kun alkaa miettimn miksi tuli nhty sellaista unta..aiheuttiko jokin alitajunnassa unen jne.

Joskus nuo tuon tyylisen unet on niin kamalia, etten niist ilke kenellekn puhua..onneksi en ole nhnyt niit ihan lhiaikoina.

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
« Vastaus #8 : 10.03.08 - klo:02:11 »
Tlliset alistus-unet on aika ... mielenkiintoisia. Kuitenkin aika monen ihmisen fantasia on tulla raiskatuksi (tietystikn kaikkia - tuskin ainakaan tt - kukaan haluaa toteuttaa tai toteutuvaksi). En nyt saa phn mist se saattoi tulla, voisin lisill sen sitten hmm... myhemmin (aikaisemmin). Minkin olen nhnyt nuorempana joitain alistustyylisi unia (tietysti unet ei ole heti defaulttina riippuvaisia ist eli voisi odotella vielkin. Ja valmistautua ;p). Yhdess min olin jonkin murhaajan tms. luona ja minut oli sidottu jotenkin. Kuitenkin pystyin liikkumaan, joskin se meni sitten konttaukseksi ja rymimiseksi kun mies? shktteli minua tazerilla. Oli hieman sekava uni, mutta niist tahto ime kaikenlaista. Koetin miettikin sit silloin, mutta en ehk uskaltanut penkoa elmni tarpeeksi.
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Loather

• Aloittelija
  • **
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #9 : 13.03.08 - klo:20:54 »
M oon lhiaikoina nhny unia, joissa kaikissa esiintyy iso, aukea pelto, koira (tai siis metsstv koira), peura/kauris, metsstyst, hevonen ja hevosella ratsastusta. M en vaan keksi mit mun pits oppia siit ja mit asioita muuttaa...

Ja pari viikkoa sitten nin aivan ihanan unen, jossa (???) jouduin vampyyrin puremaksi. Se vampyyri oli kaiken lisksi Angelus (eli se siit yhest sarjasta...). Jostakin syyst pidn kivoina unina niit joissa esiintyy vampyyreja, tapahtuipa siin unessa mit vain.
No ly sit turpaan!

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #10 : 18.03.08 - klo:10:23 »
Olin ihan sekaisin koska en muistanut mtn mit olin kyseisen ihmisen kanssa tehnyt ja asuimme kuulemma yhdess jne. Todella outo/ahdistava uni...

Jos viel muistat jotain yksityiskohtia unesta niin kirjoita ihmeess yls! Esim. Mink vriset vaatteet kumppanillasi oli, millaisessa kodissa asuitte tai edes jokin esine tai verhon kuvio jos satut muistamaan. Pist se sitten jonnekin piiloon ja katsoo sit vaikkapa viiden vuoden pst tai jotain ja katso onko jokin nist elementeist todellisuudessa :D
Strange but not twisted

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #11 : 19.03.08 - klo:08:45 »
Hehah! Jep jep unet ovat outoja :)
Strange but not twisted

Loather

• Aloittelija
  • **
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #12 : 21.03.08 - klo:11:17 »
Taas outo uni, oikeastaan painajainen, tuli nhty viime yn. Nyt mun ois pitny selvstikin kiinnitt huomiota aika moneenkin kohtaan, mutta edelleenkn en osaa kuolemaksenikaan sanoa mit voisi metsstv koira ja hevonen tarkoittaa. Eli:

Uni muistutti vhn TV-sarjaa. Ensin olen joku muu kuin min itse, mutta silti nen maailman sen jonkun silmin. Kvelen lheisen koulun pihassa. On pime, ilta. Lenkkeilytn pient jackrusselin terrieri ja huomaan yhtkki nurkan takana naisen, joka vilahtaa siin samassa piiloon. Katselen enemmn ymprilleni ja nen vieraan, nuoren miehen seisovan kauempana ja nojailevan seinn. He vakoilevat minua ja alkaa pelottaa. Yhtkki jostain kuuluu haukuntaa ja nen vehnterrierin juoksevan minua kohti. Lhden pakoon ja pstn irti koirani remmist. Kiipen koulun katolle, mutta koirakin tulee sinne ja sitten samassa olenkin jo koiranruokaa. Sitten en ole en se nainen ja nen maailman samanlaisena kuin yleens telkkarisarjoissa. Nuori mies tulee pikkukoiran luo ja nostaa sen syliin. Samassa hnen ohitseen kaahaa ambulanssi, jonka kyytiin hn menee. Auto ajaa koulun ympri ja hipyy sitten. Mies hypp pois samassa kohtaa kuin nousi kyytiin. Nurkalla ollut nainen tulee hnen luokseen. Tunnistan hnet parhaaksi ystvkseni. He puhuvat jotain, mit en muista. Se liittyy jotenkin koiriin.

Pian olen taas itseni. Olen kaverini ja sen miehen kanssa jossain huoneessa. Kaveri ja se jtk oli plliny jostain koiran ja jostain syyst he halusivat tappaa sen. Olin sit vastaan ja kysyin syyt. Sain vastaukseksi jotain lytnt. Sitten pian oli toinen koira varastettuna. Aloin jo tosiaan suuttua heille ja selitin kaverilleni ett olihan hnell itsellnkin koira, jota hn rakasti. Mutta silti kaksikko halusi tappaa koirat ja veivt ne jonkinlaiseen rabies&rutto-koiratarhaan, jossa oli rokottamattomia koiria. Toisen koiran he nkivt pieneen hkkiin rabies-osastolle, joka oli tynn vihaisia dobermanneja ja muutamia pikkukoiria. Toisen he veivt (???) rutto-osastolle, jossa oli jonkinlaista elinruttoa vastaan rokottamattomia koiria ja kissoja. Pian elimi alkoi kuolla siell ihan yhtkki vain. Niiden olot olivat surkeat ja ptin lhte pois. Saavuin takasin siihen huoneeseen ja pian tulivat mys koiramurhaajakaksikkokin. Sain yhtkki tutkittavakseni murhan, ja menin etsimn johtolankoja pitkn maanalaiseen kytvn, jota valaisivat soihdut. Vlill kytvn sivuilla olevat ovet aukeavat ja niiden takana on simpsonien tyyliin piirrettyj muumioita, zombeja sun muita. Ne ovat pelottavia, mutta ne saa mys mtkitty pois hiilihangoilla. Jossain vaiheessa muutun Marge Simpsoniksi, mutta olen taas pian oma itseni. Kaverini ja se ij ovat etsimss tapettavia koiria. He kyvt ihmisten kesmkkien pihalla, mutteivt lyd yhtn. Jossain taustalla nkyy laukkaava hevonen, jolla ratsastaa kaksi pikkulasta.

Sen jlkeen olemme taas kytvss ja jatkamme matkaa. Tulemme kytvn phn ja siit avautuu ovi, jonka takana on vihaisia atseekkeja. Juoksemme pakoon ja palaamme siihen huoneeseen. Lhdemme ulos koulun pihaan, tll kertaa oikea koirani on mukana. Pstn sen vapaaksi ja alan uhkailla kaveriani ja ij poliiseilla, jos he en ikin edes yrittisivt tappaa koiria. He vastaavat "anteeksi, mutta emme voi antaa sinun tehd sit". Nappaan koirani takaisin remmiin ja sitten hern.

Huh... anteeksi jos tuli kirjoitusvirheit/oli sekavasti kirjoitettu. Joka tapauksessa herttyni uni tuntui kamalalta ja melkein itkin. Halasin vieress nukkuvaa koiraani ja aloin sitten muistella unta tarkemmin, ettei se heti unohtuisi.
No ly sit turpaan!

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
« Vastaus #13 : 21.03.08 - klo:23:50 »

Huh, no olipas uni.

Nuo tuollaiset sekavat unet ovat joskus todella ahdistavia kun yritt koko ajan unessa selvit tilanteista ja kun yhdest selvi niin sitten vaihtuukin uni toiseen ja jlleen saa sinnitell seuraavassa pstkseen eroon kammotuksista..

Tuommosesta unesta hertty on hetken aikaa tosi sekava olo :)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Loather

• Aloittelija
  • **
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #14 : 22.03.08 - klo:02:34 »
Vai, ett Angelus puraisi :) Oih... Nkisinp itsekin joskus jtn Angel -unia :D

Nin tuossa pivunilla melko outoa unta. Olin unohtanut kokonaan siin unessa ainakin viimeisen vuoden aikaiset tapahtumat. Olin alkanut seurustelemaan jonkun uuden ihmisen kanssa ja muistan kun unessa kysyin hnelt, ett kauanko olemme olleet yhdess ja hn vastasi, ett vuoden. Olin ihan sekaisin koska en muistanut mtn mit olin kyseisen ihmisen kanssa tehnyt ja asuimme kuulemma yhdess jne. Todella outo/ahdistava uni...

Ja kerran yhdess unessa Spike moikkasi minua autostaan ja jutteli jotain :D se oli kans kyll ihan kiva uni
No ly sit turpaan!

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.