Keskustelu > Myytit

Entiset elämät, uudelleen syntyminen

(1/4) > >>

Nuubialainen Prinsessa:

Onko meillä olemassa menneisyys, josta emme tiedä mitään? Onko mahdollista syntyä uudelleen ja vielä muistaa entiset elämänsä?

Aloitin tuossa muutama päivä sitten erään kirjan, jonka nimi on "kokemuksia edellisestä elämästä". Kirjan on kirjoittanut psykologi Helen Wambach, joka on tutkinut hypnotisoitujen ihmisten vastauksia hirmuisen määrän. Mielenkiintoni kirjaan herätti naisen alkupuhe, jossa hän selitti kuinka hän alkoi esittää itselleen kysymyksiä, jotka kyseenalaistivat tieteen.

Niin siis, mitä mieltä te olette?

Sisar Surmattu:
Joo, tää on mun eka viesti täällä, mutta halusin tähän sitte laittaa viestiä..

Olen itsekin miettinyt tätä uudelleen syntymistä. Itse ainakin siihen uskon, sillä eihän ihminen (omasta mielestäni siis) voi elää vain yhtä elämää ja kadota jonnekin ikuisiksi ajoiksi. Ei siinä minusta mitää järkevää olisi, jos vain kerran elättäis. Oli kait tähä asiaan muutaki, mutta ajatuskatko..

Sitten vielä siihen muistamiseen. Uskon, että ihminen voisi muistaa entisen elämänsä, kunhan saisi siitä jotain vihjeitä. Voi olla, että minäkin saatan jotain muistaa :D

hittolainen.. olisi niin paljon asiaa tähä, mutta ku ei osaaa pukea niitä sanoiksi (anteeksi kirjotusvirheeni, vaikea kirjottaa kipeel kädel..).
Ja tosta uudelleen syntymisestä. Uskon, että ihminen syntyy uudelleen niin kauan kuin maailma on elossa. Sitten kadotaan hetkeksi ja ilmestytään toiselle planeetalle xD no mutta kuka tietää?

outolintu:
Miehän kyllä uskon jälleensyntymiseen ja siinä samalla karmanlakiin. Aikoinaan luin paljonkin aiheeseen liittyvää kirjallisuutta ja sitä enemmän vahvistu usko kyseisiin asioihin. Oskar Reponen on aikoinaan kirjoittanu jälleensyntymisestä kirjan. Paljon tositarinoita ihmisiltä, jotka muistaa entisestä elämästä. Tästä ois paljonkin asiaa, mutta en omista kirjottajan lahjoja, tottunu puhualäpättämää senki eestä...

azn:
mä en taas tiedä uskonko vai en.. toisaalta kyllä uskon, että ehkä sielu elää monta elämää, ennenkö se pääsee taivaaseen.. kun puhutaan ns. vanhoista ja nuorista sieluista.. Oon viimeaikoina miettiny paljon näitä asioita, uskon-asioita ja uudelleen syntymistä ynm.. enkä oikeen tiedä mihin uskoisin.
Olen äskettäin menettäny ystävän ja sen jälkeen miettinyt paljon näitä, ja kuten varmaan kaikki muutkin, ketkä on menettänyt läheisen ajattelee, että haluaisi nähdä sitten rajan toisella puolella, kun on oma aika lähteä pois, mutta kuinka sitä voi nähdä, jos sielu syntyy uudelleen? me unohdetaan perhe ja kaikki rakkaat ystävät jotka on ollut osana tätä meidän elämää, mutta toisaalta eihän me muistettais sitä sitten, koska eihän me muisteta nytkään mitään edellisestä elämästä (jos sellaista on ollut) toisaalta aika ahdistavaa ja surullista ajatella niin, että ei koetakkaan mitään jälleennäkemisen riemua kuoleman jälkeen, vaan aloitetaan kaikki alusta vaan jotta voidaan unohtaa, ja taas aloittaa alusta..
 Nämä on näitä asioita, joita kun ajattelee liikaa ja liian syvällisesti alkaa ahdistamaan todella paljon, koska loppupeleissä me ei voida koskaan saada tietää, mitä tapahtuu sen jälkeen kun poistumme tästä maailmasta. kuten sama ahdistuksen tunne tulee, kun ajattelee maailmankaikkeutta, joka jatkuu äärettömiin, eikä lopu koskaa, EI KOSKAAN..missä siis olemme?? olemme pieni sininen planeetta suuressa mustassa avaruudessa..saammekohan koskaan tietää avaruuden suurta arvoitusta, loppuuko se johonkin..nyt lipsahdin hieman aiheesta, mutta kun näitä alkaa ajattelemaan noin klo. 1 yöllä, sitä helposti istuu monta tuntia pohtien asioita.. ei mukavaa =) ainakaan jos ajattelee samalla tavalla kuin minä =D

Loather:
[meni koko viesti nyt muokattavaks]

Mä ainakin uskon että ihminen - ja miksei eläinkin -  syntyy uudelleen. En tiiä oisko olemassa jotain muita planeettoja tms... tähän maailmaan mä en tahtois ainakaan enää uudelleen syntyä, jos kerran kaikki jäät on sulanu 100 vuoden päästä ja muutenki kaikki on iha päin helvettiä [sodat, ilmanlaatu ymsyms.]. Mä uskon kans karmaan, jos elää elämänsä hyvin niin sitten seuraavakin elämä on. Jos taas on semmone hitleri, ni sitte seuraava elämä on ku helvetti.

Vaikuttaakohan entisen elämän asiat tämän elämän kiinnostuksen kohteisiin, jos ne jutut siis on totta. Mä jotenkin uskoisin että oon edellisessä elämässä asunu Englannissa ja tehny jotain eläimiin liittyvää työtä. Tuo nyt on vaan veikkaus.

Mutta mitä tapahtuu eläimille kuoleman jälkeen??? Samaa ku ihmisille?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta