Keskustelu > Voihan kerpele

*****MUSTA LISTA*****

(1/3) > >>

Mina:
Lisäänpä tänne nyt tällaisenkin jutun, ihan vain varoittaakseni kaikkia ja pyydän muitakin keskustelualueen käyttäjiä varoittamaan omasta mielestään erittäin huonosta palvelusta. Jokaisellehan vahinkoja sattuu, mutta joskus ne vain menevät yli..

Sattuipa kerran kauniina päivänä, että koitin itse päivittää koneeni Windows XPn koneen valmistajilta tulleella levyllä Win Vista Businessiksi. No juu, en saanut kuin koneen sekoamaan ja vein koneen huoltoon Turussa sijaitsevaan Data Media Gazelleen. Huolto asensi 2GB lisää muistia ja päivitti XPn Vistaksi. Kun pääsin kotiin, Windows Installer ja Bluetooth (esim. muitakin vikoja kyllä oli) eivät toimineet. Vein koneen takaisin huoltoon, sain koneen takaisin viestillä että nyt toimii. Vein taas takaisin huoltoon, kone syö muistia ihan mielettömästi ja tilttaa sen takia. Sain koneen viikon päästä takaisin viestillä, "Me emme kyllä millään saaneet muistin käyttöä 80% jolloin kone olisi pyytänyt sulkemaan joitain ohjelmia" Kokeilin kotona Hämeenlinnassa, kone oli yksin päällä 1.5h, ohjelmia päällä Messenger (uusin) ja Azureus Vuze. Kun tulin kotiin, kone oli jumittunut tilaan jossa kehoitti sulkemaan Azureuksen ja Messengerin ja muistin käyttö näkyi olevan 89% Otin valokuvat todisteeksi ja lähetin ne huoltoliikkeeseen, täältä luvattiin että huolto ottaa yhteyttä. Eipä ole näin vielä tapahtunut ja koneen muisti ja Bluetooth takkuilevat vieläkin. Hiukan kalliiksi tulee viedä kone huoltoon Turkuun, liikkeeseen josta se on ostettu ja jossa luulin että kone osattaisiin laittaa kuntoon. Nykyinen tilanne on se, että vaadin matkakuluja korvattaviksi jatkuvasta edestakaisin ramppaamisesta ja kysyin että vieläkö he haluavat että tuon koneen huoltoon vai purkavatko suoraan kaupan. Tai ainakin näin kuluttajansuojaneuvojatäti käski tehdä.

Muilla samanlaisia kokemuksia? Siis että palvelu ei vaan pelaa ja siitä ei meinata edes vastuuta ottaa..

Nuubialainen Prinsessa:


Hei Mina,

otan osaa. Tuommonen varmasti harmittaa kamalasti. Kannattaa vaatia jotain ylimääräistä vähän niinkuin vahingonkorvaukseksi niiden matkakulujen lisäksi, jos et aio purkaa kauppaa ja kone rupeaa toimimaan. Kyllähän niiden täytyy ottaa huomioon kaikki se vaiva, minkä olet koneen temppuilun takia joutunut näkemään.

Toivottavasti ongelma ratkeaa :)

 

Mina:
Niinpä.. koitan purkaa kaupan, saisin tuon koneen hinnalla paremman enkä oikein jaksaisi enää tuon saman koneen kanssa tapella. Kiitoksia osanotosta :)

Floora:
Itselläni kävi silmälasien kanssa niin että sanka hajosi mutta onneksi oli takuu voimassa. Vein lasit liikkeeseen korjattavaksi josta olin ne ostanutkin ja sanottiin että menee tietty aika, olisiko ollut kolme viikkoa, lasien korjaamiseen. Nooh reilun kolmen viikon kuluttua soitin ja kysyin että missähän vaiheessa lasit ovat, liike johon ne vei oli lopettanut mutta sieltä ohjeistettiin lasien saapumisesta toiseen liikkeeseen ja sinne siis soitin. Vastaus oli aika mykistävä "ei meillä ole sillä nimellä täällä mitään" nooh alettiin selvittämään asiaa jolloin kävi ilmi että olivat "herättyään" vasta toimittaneet lasit korjaukseen ja ilmoittivat että menee vielä parisen viikkoa. Oli siinä vaiheessa piilarit jo lähes loppu ja kysyinkin sitten että mitenkähän nyt kun näköä kuitenkin tarvitsen päivittäin töissä kun kyse oli kolmesta viikosta joka nyt oli venymässä puoleksitoista kuukaudeksi eikä minulla yksinkertaisesti ollut varaa uusiin piilareihin ja vaadin pientä korvausta. Sain aika naurettavan tarjouksen: piilarit nettihinnalla liikkeestä mutta vain yhtä vahvuutta (silmissäni 0,5 ero) - parin euron alennus. Sama siis jos olisin tilannut piilarit suoraan netistä ja katsellut maailmaa toisella silmällä sumeammin. Kiesus että otti päähän, pyysin sitten saada puhua esimiehelle ja sanoin aika suoraan joskin asiallisesti mitä mieltä olin koko hommaan. Sain lopulta piilolinssit molemmille silmille, oikeilla vahvuuksilla nettihintaan josta -50% ja laseja odotin vielä parisen viikkoa. Kun lopulta hain lasit ja astuin liikkeeseen, näin että molemmat myyjät olivat varattuja mutta toinen katsoi minua sillain kulmia nostaen kysyvästi jolloin ilmoitin että olin tullut hakemaan lasejani, vastaus oli tyrmäävä "näethän että kaikki myyjämme ovat varattuina, odottakaa hetki". Vaihdoin lasit saatuani liikettä.

Nefertiti:
Saanko arvata Instru. Siitä olen nyt kuullut, etti asiakas palvelu puoli oikein pelaa, ihme touhua.
Toinen arvaus on että kyseessä jokin vastaava isompi ketju, pienemmissä kun tuntuis asiakkaat kuitenkin olevan voittoa tärkeämpiä.

No joo itse kerran kyselin instrussa, että voiko he tehdä mitään mun rilleille, kun sangoista lähtee pinta ja mun ohimto korvien kohdalta värjääntynyt tummiksi. Eivät kuulemma voineet tehdä mitään ja neuvoivat että laittaa lakkaa.
Joo'o... hienoa, varsinkin kun nyt ne kohdat joita nuo rillit värjää kutisee ihan saakelisti, ilmeisesti sama homma kuin rihkamakorvistenkin, kanssa korvanlehdet ärtyy heti jos käytän muita kuin jalometalleja (kulta/hopea) ja ilmeisesti sangat on jotai sellasta metallia, joka saa nahkani kutisemaan, kuten nikkeli. Joo ja yhden kerran lakkasin noi sangat kynsilakalla, niiku neuvottiin, mutta eipä se siinä pysyny. :(

Eli jos haluatte palvelua käyttäkää jotakin muuta optikkoa kuin instrua, itsekin ko. lafkasta juttuja kuulleena olen alkanut miettiä optikon vaihtoa johonkin toiseen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta