Tänään on perjantai 22. lokakuuta 2021
Nimipäivää viettää Anja, Anita, Anniina, Anitta, Anette ja Nita

Kirjoittaja Aihe: *****MUSTA LISTA*****  (Luettu 14227 kertaa)

Mina

• Aktiivinen
  • Viestej: 327
    • Profiili
*****MUSTA LISTA*****
« : 03.10.07 - klo:21:48 »
Lisnp tnne nyt tllaisenkin jutun, ihan vain varoittaakseni kaikkia ja pyydn muitakin keskustelualueen kyttji varoittamaan omasta mielestn erittin huonosta palvelusta. Jokaisellehan vahinkoja sattuu, mutta joskus ne vain menevt yli..

Sattuipa kerran kauniina pivn, ett koitin itse pivitt koneeni Windows XPn koneen valmistajilta tulleella levyll Win Vista Businessiksi. No juu, en saanut kuin koneen sekoamaan ja vein koneen huoltoon Turussa sijaitsevaan Data Media Gazelleen. Huolto asensi 2GB lis muistia ja pivitti XPn Vistaksi. Kun psin kotiin, Windows Installer ja Bluetooth (esim. muitakin vikoja kyll oli) eivt toimineet. Vein koneen takaisin huoltoon, sain koneen takaisin viestill ett nyt toimii. Vein taas takaisin huoltoon, kone sy muistia ihan mielettmsti ja tilttaa sen takia. Sain koneen viikon pst takaisin viestill, "Me emme kyll milln saaneet muistin kytt 80% jolloin kone olisi pyytnyt sulkemaan joitain ohjelmia" Kokeilin kotona Hmeenlinnassa, kone oli yksin pll 1.5h, ohjelmia pll Messenger (uusin) ja Azureus Vuze. Kun tulin kotiin, kone oli jumittunut tilaan jossa kehoitti sulkemaan Azureuksen ja Messengerin ja muistin kytt nkyi olevan 89% Otin valokuvat todisteeksi ja lhetin ne huoltoliikkeeseen, tlt luvattiin ett huolto ottaa yhteytt. Eip ole nin viel tapahtunut ja koneen muisti ja Bluetooth takkuilevat vielkin. Hiukan kalliiksi tulee vied kone huoltoon Turkuun, liikkeeseen josta se on ostettu ja jossa luulin ett kone osattaisiin laittaa kuntoon. Nykyinen tilanne on se, ett vaadin matkakuluja korvattaviksi jatkuvasta edestakaisin ramppaamisesta ja kysyin ett vielk he haluavat ett tuon koneen huoltoon vai purkavatko suoraan kaupan. Tai ainakin nin kuluttajansuojaneuvojatti kski tehd.

Muilla samanlaisia kokemuksia? Siis ett palvelu ei vaan pelaa ja siit ei meinata edes vastuuta ottaa..
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
Vs: *****MUSTA LISTA*****
« Vastaus #1 : 03.10.07 - klo:23:06 »

Hei Mina,

otan osaa. Tuommonen varmasti harmittaa kamalasti. Kannattaa vaatia jotain ylimrist vhn niinkuin vahingonkorvaukseksi niiden matkakulujen lisksi, jos et aio purkaa kauppaa ja kone rupeaa toimimaan. Kyllhn niiden tytyy ottaa huomioon kaikki se vaiva, mink olet koneen temppuilun takia joutunut nkemn.

Toivottavasti ongelma ratkeaa :)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #2 : 04.10.07 - klo:13:34 »
Niinp.. koitan purkaa kaupan, saisin tuon koneen hinnalla paremman enk oikein jaksaisi en tuon saman koneen kanssa tapella. Kiitoksia osanotosta :)

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #3 : 05.10.07 - klo:08:40 »
Itsellni kvi silmlasien kanssa niin ett sanka hajosi mutta onneksi oli takuu voimassa. Vein lasit liikkeeseen korjattavaksi josta olin ne ostanutkin ja sanottiin ett menee tietty aika, olisiko ollut kolme viikkoa, lasien korjaamiseen. Nooh reilun kolmen viikon kuluttua soitin ja kysyin ett misshn vaiheessa lasit ovat, liike johon ne vei oli lopettanut mutta sielt ohjeistettiin lasien saapumisesta toiseen liikkeeseen ja sinne siis soitin. Vastaus oli aika mykistv "ei meill ole sill nimell tll mitn" nooh alettiin selvittmn asiaa jolloin kvi ilmi ett olivat "herttyn" vasta toimittaneet lasit korjaukseen ja ilmoittivat ett menee viel parisen viikkoa. Oli siin vaiheessa piilarit jo lhes loppu ja kysyinkin sitten ett mitenkhn nyt kun nk kuitenkin tarvitsen pivittin tiss kun kyse oli kolmesta viikosta joka nyt oli venymss puoleksitoista kuukaudeksi eik minulla yksinkertaisesti ollut varaa uusiin piilareihin ja vaadin pient korvausta. Sain aika naurettavan tarjouksen: piilarit nettihinnalla liikkeest mutta vain yht vahvuutta (silmissni 0,5 ero) - parin euron alennus. Sama siis jos olisin tilannut piilarit suoraan netist ja katsellut maailmaa toisella silmll sumeammin. Kiesus ett otti phn, pyysin sitten saada puhua esimiehelle ja sanoin aika suoraan joskin asiallisesti mit mielt olin koko hommaan. Sain lopulta piilolinssit molemmille silmille, oikeilla vahvuuksilla nettihintaan josta -50% ja laseja odotin viel parisen viikkoa. Kun lopulta hain lasit ja astuin liikkeeseen, nin ett molemmat myyjt olivat varattuja mutta toinen katsoi minua sillain kulmia nostaen kysyvsti jolloin ilmoitin ett olin tullut hakemaan lasejani, vastaus oli tyrmv "nethn ett kaikki myyjmme ovat varattuina, odottakaa hetki". Vaihdoin lasit saatuani liikett.
Strange but not twisted

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2101
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #4 : 05.10.07 - klo:08:54 »
Saanko arvata Instru. Siit olen nyt kuullut, etti asiakas palvelu puoli oikein pelaa, ihme touhua.
Toinen arvaus on ett kyseess jokin vastaava isompi ketju, pienemmiss kun tuntuis asiakkaat kuitenkin olevan voittoa trkempi.

No joo itse kerran kyselin instrussa, ett voiko he tehd mitn mun rilleille, kun sangoista lhtee pinta ja mun ohimto korvien kohdalta vrjntynyt tummiksi. Eivt kuulemma voineet tehd mitn ja neuvoivat ett laittaa lakkaa.
Joo'o... hienoa, varsinkin kun nyt ne kohdat joita nuo rillit vrj kutisee ihan saakelisti, ilmeisesti sama homma kuin rihkamakorvistenkin, kanssa korvanlehdet rtyy heti jos kytn muita kuin jalometalleja (kulta/hopea) ja ilmeisesti sangat on jotai sellasta metallia, joka saa nahkani kutisemaan, kuten nikkeli. Joo ja yhden kerran lakkasin noi sangat kynsilakalla, niiku neuvottiin, mutta eip se siin pysyny. :(

Eli jos haluatte palvelua kyttk jotakin muuta optikkoa kuin instrua, itsekin ko. lafkasta juttuja kuulleena olen alkanut mietti optikon vaihtoa johonkin toiseen.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #5 : 05.10.07 - klo:09:48 »
Olin kyll Nissenill mutta tosiaan ainoa silmlasiliike josta olen kunnon palvelua saanut on Cazze-optikot. Se on totta, liikkeest riippumatta, mit suurempi yhti, sen suuremmat dollarinkuvat silmiss. Pienemmt yritykset vaalivat usein muita arvoja.
Strange but not twisted

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #6 : 05.10.07 - klo:20:52 »
No huhhuh.. eip onneksi ole omalle kohdalle muuta sattunut kuin tuo tietokonekauppa.. Yleens ollaan oltu todella ystvllisi ja ymmrtvisi, kerran sain tuotteen jopa ilman kuittia palautettua, vaikka virhe oli minun. En siis ollut sovittanut vaatetta etukteen, mutta myyj muisti minut ja kun saman pivn aikana toi takaisin, niin sain rahani takaisin ^^

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
« Vastaus #7 : 28.10.07 - klo:02:22 »
Huolto asensi 2GB lis muistia ja pivitti XPn Vistaksi.

Virhe tapahtui tuossa. ;) Vistassa on - tai ainakin oli silloin kun tuli - aika paljon just kaikkia tommosta pikkuvirhett. Kone tilttaili, automaattisten pivitysten jlkeen mikn ei toiminutkaan, ja niin edelleen. Itse en ole viel nhnyt mitn syyt vaihtaa vitsaan, enk varmaan ihan heti aiokaan (pelikone windows, muuten linux on hyv).
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #8 : 13.11.07 - klo:16:29 »
Hahaa! :D Itseasiassa messenger si muistia, siin joku buginen.. muuten Vista toiminut hyvin

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #9 : 22.11.07 - klo:14:40 »
Laitan tnnekin.. Varokaa Lnsi-Autoa! Korjailevat autoja ilman lupaa, liikkeeseen mennessn autolla oli aika testeriin jotta nhtisiin mik ei toimi. Pojat eivt saaneet virhekoodia testerist, eli konepellin alle kaivelemaan, kas, LAMBDA-anturi rikki, no meps korjaamme sen.. laskua 227, kteisen tai pankkikortilla kiitos. Ehh.. Ei ollu kyseist summaa mukana, eik edes tilill. Korjasivat ilman lupaa, auton omistaja oli nimenomaan sanonut ett VAIN testeriin/tarkastukseen jotta nkee ett miss vika on. Tmn luvattoman korjauksen takia saatiin sitten onneksi Lnsi-Auton sntjen vastaisesti laskulla tuo, muuten olisikin auto jnyt sinne. Jos olisi jnyt, niin olisin ottanut auton pivksi koeajoon ja palauttanut sen sitten huomenna, koulun jlkeen :D Autoa tarvitaan pivittin, whupsan. Ei tollanen kyll minun mielest ihan laitaa ole ett ilman lupaa menevt korjailemaan..

Haltijanainen

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 22
    • Profiili
« Vastaus #10 : 08.11.08 - klo:10:57 »
Saanko arvata Instru. Siit olen nyt kuullut, etti asiakas palvelu puoli oikein pelaa, ihme touhua.
Toinen arvaus on ett kyseess jokin vastaava isompi ketju, pienemmiss kun tuntuis asiakkaat kuitenkin olevan voittoa trkempi.

No joo itse kerran kyselin instrussa, ett voiko he tehd mitn mun rilleille, kun sangoista lhtee pinta ja mun ohimto korvien kohdalta vrjntynyt tummiksi. Eivt kuulemma voineet tehd mitn ja neuvoivat ett laittaa lakkaa.
Joo'o... hienoa, varsinkin kun nyt ne kohdat joita nuo rillit vrj kutisee ihan saakelisti, ilmeisesti sama homma kuin rihkamakorvistenkin, kanssa korvanlehdet rtyy heti jos kytn muita kuin jalometalleja (kulta/hopea) ja ilmeisesti sangat on jotai sellasta metallia, joka saa nahkani kutisemaan, kuten nikkeli. Joo ja yhden kerran lakkasin noi sangat kynsilakalla, niiku neuvottiin, mutta eip se siin pysyny. :(

Hm. En tietystikn tied asian kaikkia puolia, mutta mit muuta ne siell silmlasikaupassa sitten olisivat voineet tehd? Tietysti, jos rillit olivat Instrusta ostetut, olisivat he varmaan voineet tarjoutua vaihtamaan sangat nikkelittmiin versioihin, jos se yliptn on mahdollista. Halpislaseihin tllaista ei ksittkseni edes kannata tehd, kun vaihtotyt ja materiaalit tulevat kalliimiksi, kuin uudet lasit. Ihme kyll, voisi kuvitella ett nykyajan lasit tehdn automaattisesti materiaaleista, jotka eivt aiheuta allergisia reaktioita. Oman kaupunkini Instru on aivan loistava, en vaihda sit muihin, vaikka muutama optikkoliike olisikin huomattavasti edullisempi. Saan aina hyv ja ystvllist palvelua, olen aivan tunari rillien kanssa ja saan oiotuttaa ja uusia niit muutaman kuukauden vlein :P. Minut tunnetaan siell jo nimelt *noloa*

Mutta arvon kanssakulkijat. Vlttk vakuutusyhti Pohjolaa kaikin keinoin, jos arvostatte omaisuuttanne ja varojanne yhtn. Kotonamme kvi varkaita, jotka veivt tuhansien eurojen arvosta tavaraa, ja Pohjola kieltytyi korvaamasta koska "murtojlki ei ollut riittvsti". Painoivat villaisella poliisiraportit sun muut. Varkausvakuutuksellahan tekeekin sitten paljon, jos reik ovessa ei riit todisteeksi siit ett joku on mennyt kiinteistn ilman sen haltijan nimenomaista suostumusta. Ja otin erseen erittin kalliiseen kameraan (kytetn laskuvarjokyprss) vapaa-ajan vakuutuksen, piti kattaa kaikki mahdollinen tuho. Mutta kun kamera hajosi aktiviteetin yhteydess, ei sit korvattukaan, koska "kamera oli kytss silloin, kun se meni rikki". Olimme unohtaneet lukea sen pienell painetun. Joo, siis siihenhn min sen vakuutuksen tarvitsinkin, ett kamera pntt kaapissa plyyntymss, en suinkaan siihen, ett kameraa kytettiin niin kuin sit oli tarkoitettukin kytettvksi.

Taitavat olla huijareita kaikki vakuutusyhtit, tyynni.

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #11 : 10.11.08 - klo:08:36 »
Jepjep, sithn varten vakuutuksia tarvitaan ett jos se tavara menee rikki kaapissa ollessa.. Onneksi auton vakuutukset ovat vhn jrkevmpi, ainakin tietkseni. Omassa autossa tyskasko, sillhn on "lupa" kolhia auto kun saat vakuutuksesta korvausrahat. Toki bonukset menee, mutta kuitenkin.

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #12 : 10.11.08 - klo:10:01 »
Kaverini aloitti ern vakuutusyhtin palveluksessa muutama kuukausi takaperin ja kauhisteli kun ihmisi ei kiinnosta itsens vakuuttaminen, miten saakelin tyhmi ovat! Vakuuttavat kyll asuntonsa, autonsa, pyrns jopa koiransa muttei itsen! Oli pakko puuttua ja ilmoittaa ett meill on suomessa sellainen juttu kuin julkinen terveydenhuolto vaikkei sekn ilmaista ole niin tuntuisi pahalta jos kaiken verojen maksamisen jlkeen saisin kuulla ett JOUDUN viel maksamaan vakuutuksesta.

Todella ikv kuulla ett nin kvi :/ vakuutusyhtit ovat kaikki rosmoja.. uskoisin. (Kaverini ei ole en vakuutusyhtin palveluksessa)
Strange but not twisted

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.