Tatuoinnit ja lävistykset

Aloittaja Floora, 26.09.07 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

Floora

Lainaus käyttäjältä: Rottersee - 30.01.09 - klo:17:26
Vautsi, aika paljon porukkaa täällä käynyt. Yks ihan pikku juttu - josta mun on pakko nipottaa.
Jos korvikset on ammuttu semmosella "pyssyllä", ne on vaan korvareiät. Ampuminen on ensteks ihan jumalattoman epähygieenistä ja toiseks se sattuu enemmän kun lävistäminen. Lävistys on lävistysneulalla läpivedetty ja lävistäjän tekemä hökötys.

Hmmh :) Jos se lävistää ihon se on lävistys. Sama asia. Juu pyssy ei todellakaan ole varteenotettava vaihtoehto sen puhdistamisen vaikeuden vuoksi. Kukaan ammatilainen ei sitä koskaan suosittelisi.

Lainaus käyttäjältä: Nemesis - 30.01.09 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: Rottersee - 30.01.09 - klo:17:26
Mutta ihmiset on jotenkin kunnioittavampia, jos on lävistys tai tatuointi.

Minusta se ei yleensä vaikuta kunnioittamiselta, vaan ehkä jonkinlaiselta paheksunnalta ja siitä johtuvalta välttelyltä, siis kohtelu, jota lävistyksiä tai tatuointeja omaavat vetävät puoleensa. Itselläni ei ole lävistyksiä, mutta ystävien ja tuttujen (joilla siis on lävistyksiä ja tatuointeja) kokemuksista ja omista havainnoistani heidän seurassaan liikkuessani en todellakaan kutsuisi monien ihmisten suhtautumista heihin kunnioittavaksi. Enpä sitten tiedä, ehkä jossain muualla suhtautuminen on toisenlaisat ja itse olen sattunut sijoittumaan piilovanhoilliselle paikkakunnalle. :) Itse en tietenkään suhtaudu lävistyksellisiin ja tatuoituihin ihmisiin mitenkään eri tavalla kuin muihinkaan.


Tuosta olen samaa mieltä. Näkyvät kasvolävistykset ja tatuoinnit herättävät pikemminkin paheksuntaa tai vastenmielisyyttä (edelleenkin) ennemmin kuin kunnioitusta. Osalla on edelleen tapana yhdistää ne huligaaneihin ja/tai öykkäreihin tms. mutta onneksi tällainen ajattelu on hiljalleen siirtymässä unholaan :)

Itse mietin surfacen ottamista niskaan, kun taas kaveri mietti microdermalia. Tosin se kohta johon hän olisi sen halunnut osoittautui mahdottomaksi toteuttaa, tai olisihan sen voinut toteuttaa mutta lävistysliikkeestä sanottiin etteivät suosittele eivätkä rehellisesti itse lähtisi ottamaan siihen kohtaa niskasta.
Enpä tiedä tuosta "helpoimmasta", se on ihan yksilöstä kiinni ja siitä miten hyvin lävistystään hoitaa. Kieli on parempi jo parissa viikossa jolloin tapin voi vaihtaa lyhyempään eikä tulehduksetkaan ole mitenkään kovin yleisiä kun taas esim napa tai juuri tuo kulma on tulehdusalttiimpi ja vaatii hieman pidemmän ajan parantuakseen. Kokonaan kieli parantuu 1-2 kk.

Ystäväni otti juuri itsekin kieleen lävistyksen. Toivottavasti loppu sujuu paremmin :/ oli raukka unohtanut ostaa uuden hammasharjan josta haava eii tietenkään tykännyt. Toivotaan vain parasta ettei tulehdu!
Strange but not twisted

Mina

Pitkältikin sama kuin Flooralla ja Nemesiksellä.. Paheksuen ihmiset kattoo jos jotain, harvemmin mitään kehuja on ainakaan tullut. Itsellä kun tosiaan löytyy ne huuli, kieli, septum, nännit ja kahdeksan ampumalla tehtyä reikää korvissa. Tosiaan, lasken nuo korviksetkin lävistyksiksi, koska ovat kuitenkin korvan läpi vedetyt reiät. Harkitsen vielä kulmakorua ja niskaan surfacea. Niijjuu ja kaks tatuointia toistaiseks löytyy, niidenkin määrä lisääntymään päin, heti kun saan rahaa :D Ja löydän hienon kuvan.

Rottersee, vaikka sinä et korviksia lävistyksiksi lue, ei tarkoita sitä että muut olisivat samaa mieltä tai että sinun mielipiteesi olisi ainoa oikea. Kiitos ja kumarrus ;)
If only I had a heart it would break - Oh sure

susi-ihminen

#47
Tänään kävin ottamassa industrialin. On se vain hienon näköinen (tosin hieman irvokas nyt, kun korva on kuivuneessa veressä). :} Kyllä se koski, etenkin tuo toinen reikä, missä rusto luonnollisesti on paksumpaa, mutta äkisti se meni ohitse. Nyt pitää opetella nukkumaan toisella kyljellä.
Katsotaan nyt millaisia reaktioita tämä herättää lähipiirissä ja kuinka raskaasti isä tämä ottaa (kun niin lävistettyjä ja/tai tatuoituja ihmisiä halveksii).
Kauneusko makuasia?

Mina

Kummastuttaa tuo susi-ihmisen isä. Mitä halveksittavaa meissä on jotka haluaa koristella itseään? On se oikeesti aika kova immeinen kun septumin ottaa, kyllä siinä senverran tulee vedet silmiin
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Nii-i.. toiset ottaa lävistyksiä ja toiset tatskoja, toiset tissi-implantteja ja toiset posliinihampaita.. :) listaa vois jatkaa loputtomiin!!
Strange but not twisted

theevilone

Lainaus käyttäjältä: Rottersee - 30.01.09 - klo:17:26
Vautsi, aika paljon porukkaa täällä käynyt. Yks ihan pikku juttu - josta mun on pakko nipottaa.
Jos korvikset on ammuttu semmosella "pyssyllä", ne on vaan korvareiät. Ampuminen on ensteks ihan jumalattoman epähygieenistä ja toiseks se sattuu enemmän kun lävistäminen. Lävistys on lävistysneulalla läpivedetty ja lävistäjän tekemä hökötys.

Ihan hyvin sujunut ampumalla reikiä sekä itselle (hups ;P) että ystäville. Ei ole sattunut varmastikaan sen enempää kuin neulalla tökkiminen. Hyvin on voinut myös puhdistaa. Kerran otin vahingossa suihkuun mennessäni uudesta reiästä korun, oli hieman hankala saada takaisin. Riittävästi puhistelee niin mikään ongelma. Eipä tainnut kyllä sillon olla kovin yleistä neulailukaan - ainakaan ns. normaalien ihmisten piireissä. ;P

Eri asia sitten nämä hulttiot ja kaiken maailman kovat jätkät. -Provo
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Killahead

Tatuointeihin liittyen...

http://www.iltasanomat.fi/viihde/t/lemmikit/

"Mickey on karvaton sfinx-kissa - ja nyt Moskovassa asuva Mickey on myös venäläisten uuden kissavillityksen ilmentymä.
Sen emäntä Oksana halusi kissalleen "jotain uutta ja erityistä". Niinpä Mickey nukutettiin kolmeksi tunniksi ja sen nahkaan tatuoitiin egyptiläistä Tutankhamon-faaraota esittävä kuva.
Venäläiset sfinx-kissojen omistajat haluavatkin nyt joukolla koristella kissansa tatuoinneilla. Tarkoitusta varten moskovalaiset tatuointiklinikat ovat varustautuneet niin, että ne pystyvät nukuttamaan eläimen kivuliaan tatuoinnin ajaksi."

...järkyttävää.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Mina

Sairasta.. En voi muuta sanoa. Miisuparka, vaikkei tuo tatska sitä häiritsekään, mutta silti aivan typerää riskeerata kissan henki nukutuksessa kun omistaja turhamaisuuttaan haluaa sille tatuoinnin.. Voi jeesus
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nuubialainen Prinsessa


Hmm..mie oon miettinyt viime aikoina, josko sitä suunnittelisi uuden tatuoinnin.
Tekisi mieleni ottaa tällä kertaa jokin tämän hetkistä elämääni kuvaava sana,
mutta en oikein osaa päättää kahdesta vaihtoehdosta, enkä tiedä vielä minne sanan laittaisin
tai millä kielellä sanan kaiverruttaisin..

Liittäisikö vanhoihin tatuointeihin, vai etsisinkö uuden paikan esimerkiksi niskan..

Onko kellään ideoita??



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Julle

Itekki oon lisänny lävärien määrässä itessäni! Eilen otin Qstockissa kulmakorun, ja n.1kk takaperin otin nännikorut! :)
Kari Tapio on Äijä!

Mina

Hyvähyvä Julle! Itsellä lisääntyi kanssa lävistykset yhdellä, en kylläkään kerro minne tuli otettua :D Tosin tästä kaikki arvaakin jo.. Sitten seuraavaksi eräs ystäväiseni ihanaiseni lupasi lävistellä minun niskaan 5 läväriä, tosin itse vienosti ehdotin josko jätettäis määrä kolmeen :D Edelleen kuvat hakusessa mitä haluais..
If only I had a heart it would break - Oh sure

Päärynä

Itselläni on haaveissa uusi korvareikiä näiden kahden lisäksi, sekä kulmakoru, napa, surface, mahdollisesti septum, snakebitesit, medusa ja vielä poskiin hymykuoppiin. Mutsi ei vaan oikein kannata mitään näistä suunnitelmista, joten taitaa jäädä aikuisuuteen saakka odottamaan. Arpitatska olis myös ihan kiva, tuohon peukun liitekohtaan. Siinä on jo valmiiksi onnettomuudessa tullut puolikas sydän, joten se toinen puolikas olis ihan kiva saada valmiiksi. Tatuoinnista oon haaveillut jo reilut viis vuotta, ja heti kun täytän 18, ajattelin käydä hakkauttamassa jonkun mulle merkityksekkään sanan ihooni muistoksi kaikesta siitä, mistä mä oon jo selvinnyt. Ehkä freedom tai sitten life, en oo vielä päättänyt.

Mustang

#57
Nyt on tatskaa! Nähähähähähääääääääh! :D Saatanpa uppia kuvatuksenkin, kunhan mokoma on hieman parannellut.

Edit. Samaan syssyyn voisin kertoilla muusta aiheeseen liittyvästä, kun en näjemmä ollut sitä vielä tehnyt. Yläasteella otin nenäkorun, joka ehti olla vain puoli vuotta, ennenkuin luovuin siitä. Oli vähän hankala, kun se piti kolme kertaa viikossa ottaa reenien vuoksi pois, oli kipiä runtata kerta toisensa jälkeen takaisin.
Pikkutyttönä sain korviin reiät ja yläasteen angstivaiheessa tein itse vasempaan korvaan vielä yhden (lävistin paljon myös kaverien korvia silloin). Ihme ja kumma, ikinä yksikään mun tekemistäni korvarei'istä ei tulehtunut. :D Yritin kovasti pitää homman kliinisenä, mutta enhän minä minkään sortin ammattilainen ollut. :D
Joulukuussa otin alahuuleen oikealle puolelle lävistyksen, se on ainoa, joka tähän pärstään varmaan edes sopii (enkä halua vetää överiksi tässä, olen kuitenkin asiakaspalvelualalla). Itseasiassa tuo lävistys sopii minulle LIIANKIN hyvin. Suurin osa ystävistäni ei meinanneet millään uskaltaa kysyä, onko tämä uusi, kun se näyttää mun naamassa niin luontevalta, ettei ne muistaneet, onko se ollut siinä aina vai ei. :D
Tänään hain käsivarteen tekstiä. En oikein tiedä, miksi lykkäsin tatuoinnin ottamista näin myöhälle, kun olen kuitenkin vuosikaudet tiennyt sellaisen haluavani. Fontti ja teksti ovat kulkeneet elämässäni kuutisen vuotta, joten tuskin tulen niitä katumaan. Yritän elää elämääni muutenkin mahdollisimman täysillä ja päivä kerrallaan, hölmönkin päähänpiston voisin melkein toteuttaa. Onpahan sitten, mistä vanhana puhella, mitä niitä elämän jälkiä katumaan. :)
Ideoita seuraaviinkiin tatuointeihin olisi, mutta mun pitäisi löytää joku piirtämään ne mun puolesta, itse en osaa ihan niin hyvin (seuraavasta ideasta osaisin osan varmaankin itse piirtää, mutten koko kuvaa). Saa nähdä, mitä se elämä tuo tullessaan. Kävin tänään kurkistamassa veroilmoitustani vanhempien luona ja ajattelin, että palautusrahat voisi uhrata uudelle kuvalle. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nemesis

Olen tässä jonkin aikaa harkinnut hankkivani tatuoinnin, ja kun täällä näyttää asian suhteen jokseenkin kokenutta porukkaa pyörivän niin ajattelin kysäistä jos joku viisaampi viitsisi valaista meikäläistä vähän asian suhteen. :D Nimittäin, en millään osaa päättää mihin tatuointini ottaisin, ja olenkin tässä miettinyt että onko jotain sellaista paikkaa mihin tatuointia ei saa tai voi tai kannata ottaa??

Mustang

Heippa Nemesis. Se, mihin kuva kannattaa ottaa riippuu siirelta osin siitä, millainen itse kuva on ja minkä kokoinen, miten näkyviin haluat sen ja niin edespäin. Tatuointiliikkeissäkin neuvotaan mielellään, minä ainakin sain hyviä neuvoja tatuoinnin koosta ja siitä, miten se valitsemaani paikkaan kannattaa asetella. Itse tahdoin tatuoinnin käsivarteen, missä se on hyvin näkyvillä, mutta tarvittaessa sen saa myös hihalla piiloon. Halusin ensitatskastani myös sellaisen, minkä itse pystyisin ilman peiliä näkemään.

Toisaalta kannattaa varmaan miettiä sitä, onko tarkoitus joskus ottaa muita tatuointeja. Jos on, niin paikka kannattaa miettiä niin, että se on paikassa, jossa se ei ole tulevien haaveiden tiellä. Niin ja alavalinta myös on tärkeä, kaikessa asiakadspalvelutyössä ei välttämättä esimerkiksi saa olla kovin näkyviä tatuointeja.

Ehkä olisi vähän helpompi pohdiskella asiaa, jos tietäisi, millaista kuvaa olet hakkauttamassa. :) Myös mielenkiinto heräsi.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.