Asiakaspalvelijoiden purkautumisketju.

Aloittaja Nefertiti, 08.09.07 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

Phantom1980

#30
Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 02.09.09 - klo:16:30
Phantom, sä et sitten ilmeisesti osaa lukea ja olet se vittumainen asiakas kassalla.

Tiedoksi:

- En ole kassalla töissä, vaan siivoojana, mikä vituttaa ihan yhtä paljon, sillä jotkut asiakkaat osaavat olla niin v*tun ärsyttäviä tolloja.
- Toiseksi, tämä ketju (arvon lukutaidoton) on tarkoitettu sitä varten että asiakaspalvelija(= Ihminen joka tekee töitä mm. kassalla, siivoaa tai muuten palvelee asiakkaita) saa purkaa mieltään.
- Kolmanneksi kukaan ei pakota sua raivoamaan.
- Neljänneksi et sitten niillä herneilläsi tullut ajatelleeksi, että ilman asiakaspalvelijoita mikään paikka ei toimisi.

Ja lopuksi, jos alat useamminkin riehumaan, niin minä puutun siihen.
Terv, Moderaattori ja asiakaspalvelija.

p.s
Älä myöskään harkitse tuplapostaavasi, ne sun asias mahtuu yhteekin viestiin.
Terv. sama

Ja asiaan.
Nyt kun sitä on tullu oltua töissä sekä koti siivoojaana, että golffeisssa töissä niin purampa tähän ketutustani asiakkaiden huonoista tavoista.

* Rakas asiakas, kun käyt vessassa, niin voisitko mahdollisesti vetää sen vessan/pisuaarin(kyllä miesten vessa on aina se, joka on kauheimmassa kunnossa), sillä mä en todellakaan tykkää niistä aromeista, jotka siellä vessassa alkaa lemuta, kun sun kusi/paskas/molemmat lillii tuntikaupalla pytyssä/pisuaarissa. Vai jätätkö kotonaskin vessan vetämättä käytön jälkeen?
* Ne paperit voi laittaa sinne roskikseen, ei roskiksen viereen.
* Voitko v*ttu mielellään putsata ne heinäset mutaset kenkäs siinä laitteessa oven vieressä, ennen kuin ronttaat sisään.
* Voitko olla kantamatta niitä laseja sieltä ravintolasta pukkariin, kun se on kiellettyä, mä en todellakaan tykkää kantaa niitä takasin.
* Tyhjät pullot/tölkit voi nostaa sinne kaappiin odottamaan, jos ette kerran itse jaksa niitä kantaa takaisin kauppaan.

Kotisiivouksessa:

* Rakas asiakas, jos sinulla on muksuja ja tiedä siivouspäivän koittavan, niin voisitko mitenkään pyytää heitä keräämään tavaransa pois lattialta, etten imuroisi niitä vahingossa.
* Jos pöydältä pitää pyyhkiä pölyt, niin se onnistuu paremmin, kun päällä ei ole tavaravuorta.
* Jos sinulla on minulle lisäohjeita, kirjoittaisitko ne selkeästi paperille. Ei ole kiva yrittää arvailla, mitä haluat, kun en saa käsialastasi selvää.


Tässä nyt suurimpia ketutuksen aiheita ja kylläpä purkaminen helpotti.
Vittu että kiinnostaa kiviäkin. Oikeen moderaattori no vittu anna saatana ikuiset bannit nyyhkyn nyyhkyn niit voit sit päteä sitä moderaattorina oloas...Jos vaikka tulis sit parempi mieli.  Sitäpaitsi jos mä palkkaan kotiin siivojaan haluan että hän siivoaa lasteni jäljet, siitähän hänelle maksetaan. Ethän sä parturissakaan omia hiuksias leikkaa saatika siivoa omia karvojas lattialta.

Juplin

Hehehe... No niin lapset, eiköhän rauhoituta... :D

Nefertiti puolusti kantaansa oikein sujuvan sukkelaan sävyyn, ja ansaitsi minun, foorumin suuren ja loistokkaan itsevaltiaan kunnioituksen osakseen.

Nyt kannattaisi Phantomin palata takaisin sinne oopperaan harjoittelmaan hieman lisää näitä rakkaan suomenkielemme lyyrisesti sulokkaita sointuja.

Muuten ei kohta enää kunniankukko laula ja saattaa minuakin ruveta hieman harmittamaan... :D
Elämä ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Phantom1980

#32
Lainaus käyttäjältä: Juplin - 02.09.09 - klo:18:10
Hehehe... No niin lapset, eiköhän rauhoituta... :D

Nefertiti puolusti kantaansa oikein sujuvan sukkelaan sävyyn, ja ansaitsi minun, foorumin suuren ja loistokkaan itsevaltiaan kunnioituksen osakseen.

Nyt kannattaisi Phantomin palata takaisin sinne oopperaan harjoittelmaan hieman lisää näitä rakkaan suomenkielemme lyyrisesti sulokkaita sointuja.

Muuten ei kohta enää kunniankukko laula ja saattaa minuakin ruveta hieman harmittamaan... :D
Joo rauhoitutaan kun asiallisesti kerran pyydät. Rehellisesti sanottuna itseä vituttanut koko päivän ja luin tuon asiakaspalvelu artikkelin ja kuppi meni yli siitä anteeksi. mutta tuota mieltä kyllä asoista olen. Bannia saatte toki antaa jos haluatte ei hetkauta maailmaani suuntaan eikä toiseen.

Nefertiti

Niin ja edelleenkin tämä on, niin kuin otsikkokin sanoo Asiakaspalvelijoiden purkautumisketju, mutta saa täällä omasta duunistaakin purkautua, jos v*tuttaa. Mutta jätetään kumminkin työpaikalla olevien henkilöiden(pomot ja muut työntekijät sekä asiakkaat) nimet mainitsematta, ettei tuu syytteitä herjaamisesta, nimittelemisestä ja halveeraamisesta jne.
Ihan noin niin kuin yleisesti vaan puretaan mieltä. Lisäksi se isompi teksi, mikä siis on alussa, oli tehty ihan huumorilla ja kopioin sen muualta ja sitä saakin kopsia.

Ja saakos kysyä, että mikä sua tässä ketjussa niin kauhiasti nyppii?
Saa kai sitä asiakaspalvelijakin purkaa mieltää, kun sitten jaksaa kummasti seuraavan päivän, kun saa v*utuksen poies, eikä tule ärjyttyä sitten asiakkaillekkaan, niin että pomon kenkä heilahtaa takamuksiin.

Jaa sujuvan nokkelasti, no joo *punastelee* kiitti Juplin. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Juplin

Mitä sitä suotta banneja antamaan.

Tämä on vapaan sanan foorumi, eli mukava saada tänne lisää suorasanaisia käyttäjiä, muutenkin ollut viime aikoina sen verran hiljaista.

Mutta ei nyt tosiaan tarkoituksellisesti loukata ketään, koitetaan pitää keskustelu asialinjoilla.

Peace! :)

Meitsi lähtee tästä suorittamaan laadukasta asiakaspalvelua tarkasti vartioituun Tampereen yöhön...
Elämä ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Nefertiti

Toivottavsti menee yö hyvin, eikä tuu liikaa rähinöitä.

Peace. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Phantom1980

#36
Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 02.09.09 - klo:18:17
Niin ja edelleenkin tämä on, niin kuin otsikkokin sanoo Asiakaspalvelijoiden purkautumisketju, mutta saa täällä omasta duunistaakin purkautua, jos v*tuttaa. Mutta jätetään kumminkin työpaikalla olevien henkilöiden(pomot ja muut työntekijät sekä asiakkaat) nimet mainitsematta, ettei tuu syytteitä herjaamisesta, nimittelemisestä ja halveeraamisesta jne.
Ihan noin niin kuin yleisesti vaan puretaan mieltä. Lisäksi se isompi teksi, mikä siis on alussa, oli tehty ihan huumorilla ja kopioin sen muualta ja sitä saakin kopsia.

Ja saakos kysyä, että mikä sua tässä ketjussa niin kauhiasti nyppii?
Saa kai sitä asiakaspalvelijakin purkaa mieltää, kun sitten jaksaa kummasti seuraavan päivän, kun saa v*utuksen poies, eikä tule ärjyttyä sitten asiakkaillekkaan, niin että pomon kenkä heilahtaa takamuksiin.

Jaa sujuvan nokkelasti, no joo *punastelee* kiitti Juplin. :)
No en nyt lukenut tota ihan sellai huumori mielellä (oma mokani tosin). Ei mua nyt yleisesti nypi mikään että joku valittaa työstään. Nykypäivänä sitä saa vaan kuulla jokapaikassa. Omassa duunissa saan kuulla että miten on paskaa ja blaa blaa. Kaikilla on aina niin paskaa omassa duunissaan. Tässä maassa alkaa oleen työttömiä niin helvetisti että ei aina kannattas ihan pienistä valittaa. Eniten mua ärsytti tossa asiakaspalvelu hässäkässä tämä:  Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois"......... Syy siihen että hän jättää sen pois johtuu luultavasti siitä että hänellä ei ollutkaan rahaa ostaa sitä(Laski väärin sen mihin rahat riittää) tai on saanut esim: seurakunnalta ostolipukkeen 50 euroon ja ostokset tekeekin 51 euroa. Joten pakkohan silloin on jotain jättää pois. Kuka siinä kassalla kehtaa sanoa että "OHO ei mulla ookaa rahaa nii jätän tämän tikkarin pois. Anteeksi jos pilasin päiväsi arvoisa kassaneiti!"   Itse ajanut trukkia 10v ja siinäkin on paskat puolensa..Vittuuntuneita/rekkakuskeja jotka sitten purkavat minulle  päätään yms yms. Mutta en jaksa enää siitä narista miten on paska duuni ja kaikki on paskaa.   Koska itse olen polkuni tallannut ja olen iloinen siitä että saan edes jotenkin nykypäivänä kannettua perheelleni leivän pöytään.

theevilone

Krhm. Ensinnäki: Vähä tappelua, vatvat?! :o Cool. /mii laiks. Häähää. >:)
Toiseksikki: Juplin senkin hövelipöveli. ;P Tosin on aikas noloa että joku kirjottelee Vieraana, ellei menny jo?
Kolmanneksi: Jokasessa työssä ihminen valittaa, vaikka paskos kultajyviä. Se on ihmisen luonto? Mutta esimerkiksi just asiakaspalvelutilanteet (huom! Tilanteet!) on raivostuttavia, eikä kyllä auta asiaa jos on jostain henkilökohtaisesta syystä jo ei-niin-kivalla-tuulella. Vaikka tietystikään asiakaspalvelija ei sitä sano ääneen asiakkaalle, ei ei, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö siitä saisi avautua jälkeenpäin. Miksei vaikka ennakkoonki. Kait se palvelija-osa siinä sitten antaa asikaalle jonkin jumalvallan ja sitte voi vielä purkaa oman pahan mielensä palvelijoihin. ;)

Alan ihan selvästi seuraamaan tätä Pah- kehitystä.
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Mina

Tää ei nyt varsinaisesti ole purkautumista asiakaspalvelusta, mutta tuossa soitellessani erinäisiin firmoihin erinäisille ihmisille on pakko pohtia, että mikähän hitto siinä on, että vaihde toimii niin hassusti? Esimerkiksi soitan näin: "Täällä YYstä XX soittelee, tavoittelen teiltä ÖÖ asiasta päättävää henkilöä, kukahan hän mahtaisi olla?" "Hetkinen, yhdistän". Siis mikä järki?? Kysyin ihmisen nimeä, en sitä onko hän paikalla tms, pyydän kyllä yhdistämään kun on tarvetta. Mieluummin kuitenkin ottaisin sen nimen ensin, niin tiedän ketä kysyä, jos teillä vaikka on sellainen järjestelmä joka heittää vastaajaan jos kys. hlö. ei vastaa ja kertoo että vastaajaa käyttää numero 0401234567. Kiva sitten taas sama lotro selittää läpi udestaan kun soittaa.

Toinen tapaus, vähän ristiriidassa edelliseen valitukseen, näin: "Täällä XX YYn asialla, tavoittelen ÖÖtä" "Hetkinen. -- Hänelle ei ole poissaolomerkintää tälle päivälle, yhdistänkö?" Joskus on tehnyt mieli sanoa että älä, halusin vaan tarkastaa että hän on paikalla kun laitoin pommin hänen pöytänsä alle, että mahtaako olla paikalla ni saan varmasti hengiltä. Huoh. Jos selkeästi kertoo ketä tavoittelee, niin siinä tapauksessa voi minun mielestäni suoraan yhdistää hänelle, olisin kai kertonut jos olisin halunnut vain tiedon onko hän paikalla, vai ei?
If only I had a heart it would break - Oh sure

Mustang

Uijui, hienoa huomata, että muitakin asiakaspalvelijoita ketuttaa! Tai siis mukavampi olis, jos ei ketuttais, mutta kiva huomata, ettei ole yksin asiansa kanssa. Kukaan ei ollut vielä avautunut parturikampaajan työstä, niin nyt minä sitten voin tehdä niin. :)

On se hienoa, kun joku perussuomalaisen tukan omaava (ohuehkon ja usein liian lyhyen) tuo tullessaan jonkun leffatähden kuvan, jossa on viisi kertaa enemmän tukkaa ja pituuttakin yli kymmenen senttiä enemmän. Teen työtä käskettyä ja toteutan mallin niistä aineksista, jotka on käytettävissä ja asiakas ei ole tyytyväinen, kun en LEIKKAAMALLA saanut hänelle pitkää ja paksua tukkaa.
Se on kivaa kun on huumorintajuisia asiakkaita, mutta voisiko joku keksiä omia vitsejä, kun kaikki on kuultu jo. Esim. "Älä nyt ihan kaljuks leikkaa, hehheh." "Kai tähän tulee niitä vaaleita raitoja, vaikka tuo aine on sinistä, hehheh." "Tarvitko kuittia? -En ku tätä ei saa verotukseen, hehheh." Ja jokainen kertoo ne, kun olis maailman uusin juttu.
Joo'o, on se parturissa värjääminen niin kamalan kallista, kun tukuista ei valitettavasti saa mitään halvalla. Värjää ite, jos häiritsee. Kampaajan hintaan kuuluu kaiken muun, aineiden ja näperryksen lisäksi se ammattitaito, jota et marketista saa. Neuvot ja kotihoito-ohjeet. Kerran joku mummo sanoi: "Vanhainkodilla leikkaus maksoi vaan 10 euroa!" No mene kuule sinne sitten leikkauttamaan.

On myös hieno lähteä korjaamaan asiakkaiden urbaanilegendoja kaikista asioista, varsinkin, kun osan niistä on muut parturit itse pistäneet liikkeelle, edistääkseen myyntiä. Puolet asiakkaista tietää työni teoriasta enemmän, kuin minä itse. "Tehdään se pehmennys, eikä permanenttia, kun mun tukka ei kestä niitä vahvoja aineita." "Sori, mut aineet on samat, rullakoko on ainoa, joka muuttuu." "Minulle on kampaaja nimenomaan sanonut, ettei pehmennykseen tule niitä vahvoja aineita." Väreistä ja kaikesta liikkuu niin erikoisia ja naurettavia ajatuksia, ettei ole hyvä tosikaan. Niitä on kamalan paha lähteä korjaamaan, kun on niin nuori, auktoriteetti on ihan eri luokkaa, kun vanhalla tekijällä. Eihän nuoret mitään mistään tiedä.

On inhottava varata asiakkaalle aikaa, kun toinen tuijottaa tilauskirjaa vieressä ja osoittelee aikoja. Ensinnäkin, kirjan tiedot eivät kuulu asiakkaalle, lisäksi on olemassa tietty systeemi, jolla aikoja otetaan. Ja tunnissa ei tehdä väriä, permanenttia, raitoja, leikkausta ynnä muuta. Sitten on asiakkaita, jotka kysyvät aikaa samalle päivälle kahdelta, kun liike menee viideltä kiinni. Sitten kun aikaa ei ole, saa siitä vihat niskaansa. Ja ovesta tulee samaten ihmisiä ja tottakai heti pitäisi olla aikaa. Viis siitä, että on se päivän ainoa ruokatauko menossa, se ainoa hetki, kun ehdit hetkeksi istahtamaan. Kyllähän sitä kahdeksan tuntia jaloillaan seisoo ilman ruokaakin.

Asiakkaat, jotka peruvat alle tuntia ennen aikansa tai eivät ilmoita mitään, ovat ihania. Tottakai sen ymmärtää, jos on hyvä syy, mutta näin ei läheskään aina ole. Joku olisi voinut tulla siihen väliin, mutta lyhyen varoitusajan vuoksi et saa tilalle enää työtä ja näinollen menetät kaiken rahan siltä ajalta. On myös kiva, kun asiakas sanoo puhelimessa vain puolet kaikesta, mitä päähän tulee. Tottakai luen ajatuksia niin hyvin, että laitan automaattisesti listaan ripsien ja kulmien värin, raidat ja leikkauksen, kun vain väri piti tehdä. Ja luonnollisesti aikaa ei mene yhtään sen enempää, kuin ilman niitä, jotta ehdin ottaa ajallaan myös seuraavan asiakkaan. Asiakkaiden pitkä tukka on yleensä puoleen selkään, meille partureille olkapäämittainen on jo pitkä. Se näkyy hinnoissa ja ajankäytössä. Hieno, kun olkapäämittaisen tukan omaava varaa ajan värille sanoen tukan olevan lyhyehkö.

Tottakai sekin on parturin vika, kun asiakas ei tiedä/muista, mitä käsittelyjä tukassa on ja työ ei sen vuoksi onnistu. Pitkään tukkaanhan ei yhtään vaikuta vuosi sitten tehdyt raidat, ei. Ne jotenkin häviää sieltä latvasta mukamas mystisesti ja sitten huudetaan, kun tukka kuivahti vaalentaessa. Ja pitkän tukan latvanhan täytyy vaalentua kerrasta, viis siitä, että sitä on kolme vuotta värjätty pelkästään sinimustalla.

"Ei naisten hiusteleikkaus saa maksaa enemmän kuin miesten, se on lailla nykyään kielletty." Luuleeko ihmiset, etten tiedä? Miehen tukka leikataan usein 20 minuutissa, tottakai pyydän siitä vähemmään rahaa, kuin 45 minuutin leikkauksesta! Naisten tukka leikataan AINA eri tekniikoin, kuin miesten tukka, naisten tukka myös laitetaan leikkauksen jälkeen. Heti, kun liikkeeseen tulee nainen, jolta ajellaan sivut ja takaosa koneella, päältä siistitään sentti ja fööniä käytetään sen verran, että tukka kuivuu ja ylimääräiset karvat lähtevät pois, saatte samalla hinnalla! Toimii myös toisinpäin: jos miehelle (yleensä nuoria poikia) leikataan erikoinen, aikaavievä leikkaus ja laitellaan leikkauksen jälkeen, otan siitä kyllä sen korkeamman hinnan. Ja ei, pesu ei kuulu leikkauksen hintaan. Siitä kyllä kerrotaan erikseen. Ei, muotovaahdosta en veloita erikseen, voi hyvä ihme!

"Ette sitten olleet auki viime lauantaina." Tarvitsisiko tuntea itsensä jotenkin rikolliseksi jos itsellä on kerran kolmessa kuukaudessa lauantaina menoa, eikä siitä mainosta kalliilla lehti-ilmoituksella kaikelle kansalle viikkoa etukäteen? Liikkeen oveen kyllä ilmestyy lappu hyvissä ajoin ja puhelimen vastaajaan laitetaan viesti. Ja työpäivän päättyessä viideltä ei kyllä hirveästi nappaisi jäädä leikkaamaan asiakasta, joka pelmahtaa viittä vailla ovesta, kun on "tärkeä meno". Eikö niitä menojaan koskaan tiedetä etukäteen?

Kassalla myös tapahtuu kaikenlaisia mukavia tilanteita. "Oho, ei ollutkaan nyt rahaa matkassa, annatko pankkisiirron, vai tulenko ensiviikolla maksamaan?" Miksi aikaa ei voi varata silloin vasta, kun siihen on VARAA? Siinä on hieno sitten sydän syrjällään odottaa, maksaako asiakas koskaan. Ja osalle tästä muodostuu tapa, kun se kerran kävi niin. Valitellaan hintoja ja sitä, kun nyt ollaan "köyhiä eläkeläisiä". Ulosostotuotteetkaan ei saisi maksaa mitään. Ja tosiaan, esimerkiksi värituubi hapetteineen maksaa tukusta kampaajalle yhtä paljon, kuin kaupan väri kuluttajalle.

Tuntui että tästä vuodatuksesta unohtui puolet, vaikka asiaa tulikin. Lisäilen sitten, kun alkaa ketuttaa.
Onneksi on myös ihania asiakkaita, niiden ansiosta jaksaa. Ja tällainen vuodattaminen nollaa ajatukset, taas jaksaa hetken tehdä töitä. :) Tämä nyt kiittää ja kuittaa.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.