Keskustelu > Voihan kerpele

Asiakaspalvelijoiden purkautumisketju.

(1/8) > >>

Nefertiti:
Alkaako duuni ottamaan päähän? Vituttaako asiakkaat? Jos vastasit kyllä, niin tänne voit purkaa mieltäsi, jos duunipäivä on ollut erityisen v-mäinen.
Itse siis en ole asiakaspalvelija, mutta pyrin tietty käyttäytymään kohteliaasti, kun asioin kaupassa tai muualla, sillä tiedän, ettei asiakaspalivelijan työ oo mitään kivaa, kun kaikenmaailman ihmiset räyhää näille ihan turhasta, kun se vika usemmiten onkin asiakkaassa.
Eli tästä voimme päätellä; ASIAKAS EI OLE AINA OIKEASSA.


Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ.
Tiedoksi: Se on vitun vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.
 
Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".
Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.
 
"Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.
Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.
 
Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines".
Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.
 
Em. kortti löytyy, mutta se annetaan vasta siinä vaiheessa, kun kassa on jo lyönyt kuitin ulos.
Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa paikoissa korjauskuitin kautta ja vie aikaa ja vituttaa.
 
Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!"
Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ihan yhtä paljon kuin asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.

Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta.
Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.
 
Luetaan lehdestä, että KKK-kaupassa on halpaa lihaa - mennään citymarkettiin ihmettele-mään ja valittamaan, kun tuotteet eivät olekaan siellä tarjouksessa.
Tiedoksi: Mainoksissa kyllä lukee, missä ne ovat voimassa.
Tiedoksi 2: Anttila ja Kodin Ykkönen eivät ole sama asia.

 
Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei"! Asiakas vastaa "Muovikassi."
Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "vitun idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.
 
Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen, kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan.
Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.
 
Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin.
Tiedoksi: Hihna ei liiku kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ vaikeutuu, kun tavaroita joutuu tuuppimaan ja repimään.
 
Hedelmät ja vihannekset jätetään punnitsematta.
Tiedoksi: Unohdus tai ajattelemattomuus, sama seuraus: jono seisoo ja kassaa vituttaa.
 
Lähtee/lähettää jonkun toisen hakemaan lisää rahaa/lisää tavaraa kesken kassatapahtuman.
Tiedoksi: taas se jono seisoo ja kaikki odottavat. Muut asiakkat syyttävät tästä(kin) kas-sahenkilöä.
 
Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee, kun kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja repii viivakoodin.
Tiedoksi: Tämäkin vituttaa ja on epäkohteliasta
 
Kuvittelee että "vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata koko jonon ja vaan heittää rahat kassalle.
Tiedoksi: Vaikka jossain onkin lehdille pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös pistää nyppimään. Useimmissa paikoissa lehti pitää kuitenkin skannata viivakoodilla, niin kuin muutkin tuotteet. Niin.
 
Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa huutaa "AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että "vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia saatana".
Tiedoksi: Kassan avaamiseen kuluu tietty aika eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.
 
Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen saapuu vielä yksi, joka kerjää "otathan vielä mut?"
Tiedoksi: En ota!

Olen asiakaspalvelija - minulla on vähintään korkeakoulutasoinen tutkinto kirjanpidosta, suhdetoiminnasta, markkinoinnista, liiketoiminnasta, atk:sta ja swahilin kielestä.
 
Olen asiakaspalvelija - tietenkin muistan kuusi vuotta sitten tekemäsi tilauksen, vaikkakin sinulla ei ole tilausnumeroa ja muistelet, että se on tehty nimellä, jonka ensimmäinen kirjain on "T" tai "A".
Olen vieraillut kaikissa mahdollisissa paikoissa ja tavannut kaikki mahdolliset ihmiset.
 
Olen asiakaspalvelija - minulle on päivänselvää, että kun puhut perjantaista, tarkoitat tietenkin tiistaita. Minulla on kalenteri täydellisesti hallussa, kun määrittelet ajankohdaksi "ei siitä kauaa ole".
 
Olen asiakaspalvelija - totta kai, minähän valehtelen, kun sanon, ettei haluamaanne tuotetta ole enää jäljellä erikoishinnalla.
 
Olen asiakaspalvelija - ei tietenkään ole mitään vaivaa järjestää nopeasti 125 lisätuotet-ta haluamallasi erikoishinnalla ja totta kai minulla on oikeus poistaa alv:t hinnastasi ja antaa -50 %:n alennuksia.
 
Olen asiakaspalvelija - pystyn katsomaan 10 asiakasrekisteriä, hoitamaan 5 tilausta sekä vastaamaan 15 puheluun - kaikki yhtäaikaisesti.
 
Olen asiakaspalvelija - tiedän tarkalleen, mitä tehdä missäkin tilanteessa käyttämättä ollenkaan rahaa tai sekuntiakaan aikaa.
 
Olen asiakaspalvelija - olen vastuussa ruokatarjoilusta, liikenneruuhkista, säästä, henkilökohtaisista ongelmistanne ja kansallisesta taloudesta.
 
Olen asiakaspalvelija - en koskaan loukkaannu, kun olen tehnyt 10 tunnin etsintätyön vain kuullakseni sinun kertovan "ostin sen itse internetistä ja säästin 25 euroa".
 
Olen asiakaspalvelija - minusta on ihanaa, kun ihmiset tulevat luokseni ja yhtäkkiä olettavat minun tietävän kaikki puhelinnumerot Turusta Ivaloon ihan vain päästäni. Tiedän myös kaikkien kilpailijoiden hinnat ja aukioloajat ja muistan ne kaikki, sehän on itsestään selvää.
 
Olen asiakaspalvelija - sinun ei tarvitse kertoa minulle mitään tuotteita tai nimiä, sillä olen ajatustenlukija ja minulla on jo tilaus valmiina kristallipallossani ennen kuin kerrot minulle mitään.
 
Minä hymyilen, olen empaattinen, sympaattinen, pahoittelen, mairittelen, hinnoittelen, esiinnyn, laulan, tanssin, steppaan, korjaan printterin ja tietokoneen sekä saan aikaan maailmanrauhan
 
KOSKA SAATANA OLEN ASIAKASPALVELIJA!!

Floora:

--- Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 08.09.07 - klo:11:39 ---Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines".
Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.

Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta.
Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.

Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei"! Asiakas vastaa "Muovikassi."
Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "vitun idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.

Hedelmät ja vihannekset jätetään punnitsematta.
Tiedoksi: Unohdus tai ajattelemattomuus, sama seuraus: jono seisoo ja kassaa vituttaa.
 
Lähtee/lähettää jonkun toisen hakemaan lisää rahaa/lisää tavaraa kesken kassatapahtuman.
Tiedoksi: taas se jono seisoo ja kaikki odottavat. Muut asiakkat syyttävät tästä(kin) kas-sahenkilöä.

--- Lainaus päättyy ---

Omien kokemusteni perusteella pientä lisäystä.

Jos ei kysykään etukorttia, marmatetaan puoliääneen kuinka kassan olisi pitänyt sitä kysyä tyyliin "meidän paikallisessa kaupassa kassat kyllä kysyvät korttia aiina" ja katsotaan nyrpeästi.

Alennustuotteet ja vastaavat normaalihintaiset tuotteet ovat vierekkäin. Asiakas katsoo että hei tämähän on alennuksessa ja ottaa ylemmältä/viereisestä oman tutun tuotteen ja raivoaa sitten kassalle asioiden epäselvyyttä kun ei itse ole vaivautunut lukemaan MIKÄ tuotteista oli alennuksessa.

Pieni kassa-asiakas kommunikaatio-opas.
Kassa: Hei!
Asiakas: Muovikassi!
Kassa: Se tekisi 35,60
Asiakas: Luotto (hän on siis aiemmin jättänyt ison kasan kortteja kassalle ja pakkaa itse kasseja)
Kassa: Saisinko vielä allekirjoituksenne. Kiitos!
Asiakas: En ota kuittii!

Kassoilla kamalat jonot, asiakas unohtaa punnita vihannekset tai luuli munariisipasteijoita kappalehinnoitelluiksi. Jotta jonot kulkisivat vielä vähä hitaammin pyytää asiakas kassaa punnitsemaan "kun nämä minun jalkani ovat niin huonot". Siinä sitten juostaan toiselle puolen kaupaan jona aikana asiakas on latonut kaikki tavaransa hihnalle yhdeksi isoksi kasaksi jota on erittäin hankala purkaa.

Kuuluttimista kaikuu: Liikkemme on suljettu, pyydämme teitä ystävällisesti siirtymään kassoille. Asiakkaat reagoivat tähän - eivät mitenkään! Kävelevät kuin ei mitään leipähyllyillä ja miettivät "otetaanko me vaaleeta näkkäriä vai korppuja" ja mihinkään ei ole kiire!

Asiakas laittaa jugurttipurkit kärryn pohjalle, lataa päälle sitten maidot, mehut, perunat, leivät, juustot, voit ja vaipat. Kassalle päästyään huomaa jugurttipurkin kannen hajonneen (ne siis EIVÄT ole terästä), asettaa tahmean ja yltäpäältä jugurtissa olevan purkin hihnalle ja ilmoittaa paheksuvalla äänensävyllä että jugurttipurkeissa on pakko olla jotakin vikaa. Huomautinpa kerran asiakkaalle että kannattaa laittaa purkit ylimmäiseksi koska kannet eivät kestä painoa tai teräviä kulmia jolloin asiakas tuhahti vain "ehkäpä, mutta kyllä minä uskon että niissä on jotakin vikaa". *huoh*

Parikin kertaa on käynyt niin että kassalle tuli vanhempi rouva joka oli repinyt neljän pakkauksissa myytävistä vanukaspaketeista purkin irti, josta luonnollisesti puuttuu kaikki viivakoodit kun ei niitä erikseen myydä. Kun olen yritin asiakkaalle kertoa ettei tuotetta myydä kuin neljän pakkauksissa tokaisi tämä hieno rouva vain töykeästi "MINÄ olen asiakas ja minä haluan ostaa tämän, se on teillä myytävissä joten minä ostan sen!" kun yritin kohteliaasti ilmoittaa vielä kerran ettei se ole mahdollista tokaisi hän että "Kuinka röyhkeää asiakaspalvelua, tahdon esimiehesi paikalle heti. Tästä saat vielä kuulla". Siinä sitten soittelemaan osastopäällikölle joka kertoo aivan saman asian tälle kyseiselle rouvalle kuin mitä itse olen yrittänyt jo viisi minuuttia.

Pahimpia taitavat kuitenkin olla miehet (etenkin nuoret) jotka istuvat baarissa tai puistossa päivän ja päättävät sitten juopuneina lähteä hakemaan vielä yhdet mäyräkoirat kymmentä vaille yhdeksän, kun sieltä tulee se lätkämatsikin. Kun sitten kassa sanoo ettei onnistu, herrat ovat ottaneet nähtävästi tarpeeksi, alkaa se jumalaton haukkuminen ja huorittelu jota kestää siihen pisteeseen kunnes vartija tulee paikalle. Vanhemmat deekut käyvät yleensä päivällä ja hyväksyvät ehkä vähän murahdellen sen ettei heille enää myydä. Itselläni ei taida edes olla kokemusta kuin yhdestä juopuneesta naisesta ja hän ei edes huomannut kun poistin siiderit hihnalta ilmoittaen etten aio myydä niitä hänelle.

Aivan tavalliset ja muuten hyväkäytöksiset ihmiset muuttuvat töykeiksi tyhjäpäiksi samantein kun saapuvat kassalle. Miksi?

Nefertiti:

--- Lainaus käyttäjältä: Floora - 10.09.07 - klo:09:34 ---Pahimpia taitavat kuitenkin olla miehet (etenkin nuoret) jotka istuvat baarissa tai puistossa päivän ja päättävät sitten juopuneina lähteä hakemaan vielä yhdet mäyräkoirat kymmentä vaille yhdeksän, kun sieltä tulee se lätkämatsikin. Kun sitten kassa sanoo ettei onnistu, herrat ovat ottaneet nähtävästi tarpeeksi, alkaa se jumalaton haukkuminen ja huorittelu jota kestää siihen pisteeseen kunnes vartija tulee paikalle. Vanhemmat deekut käyvät yleensä päivällä ja hyväksyvät ehkä vähän murahdellen sen ettei heille enää myydä. Itselläni ei taida edes olla kokemusta kuin yhdestä juopuneesta naisesta ja hän ei edes huomannut kun poistin siiderit hihnalta ilmoittaen etten aio myydä niitä hänelle.
--- Lainaus päättyy ---

Joku vuos sitten yhdessä kaupassa, yksi vähän känninen äijä yritti ostaa lisää kaljaa itselleen, mutta myyjä oli sitä mieltä että tää mies on ottanut jo tarpeeksi, eikä myy tälle kaljoja. Tetty se äijä saa raivarin ja heittää myyjää pullolla. Onneks se pullo ei osunu myyjään vaan takana olevaan seinään. Muistaakseni tyypi lähti tän jälkeen litomaan, mutta kai se lopulta saatiin vastamaan tekosistaan.
Myyjä on edelleen samassa paikassa töissä ja on ihme kyllä säilyttänyt iloisen ja mukavan asenteensa, vaikka osa asiakkaista on täysiä k-päitä, kuten siellä suunnalla tuppaa olemaan ja paiakkiset deekut notkuuu siinä kaupan ulkopuolella joka päivä.


--- Lainaus käyttäjältä: Floora - 10.09.07 - klo:09:34 ---Aivan tavalliset ja muuten hyväkäytöksiset ihmiset muuttuvat töykeiksi tyhjäpäiksi samantein kun saapuvat kassalle. Miksi?
--- Lainaus päättyy ---

Heh, tuosta tuli mieleen se liikenne juttu, mikä telkkarissakin on pyäriny. Pitäsköhän kirjoittaa sellainen lappu isoin kirjaimin ja pistää se jokaisen kaupan oveen ja kassan viereen, missä lukee;
"Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee kaupassa/kassalla? Minne ne käyöstavat unohtuivat?"

Mina:
Niinpä. Ei ole asiakaspalvelijoiden elämä helppoa ei.. Itse olen joskus tehnyt ns. asiakaspalvelutyötä tallilla, jossa laitoin tytön hevosen valmiiksi. En viitsinyt mennä ilmoittamaan, että ei, talliavustajien EI kuulu laittaa kenenkään hevosta yksinään valmiiksi tunnille, vaan vain avustaa kokemattomampia tässä, EI ole minun vikani jos ratsastaja tulee viittä minuuttia ennen tunnin alkua ja hevosta ei ole harjattu eikä satuloitu koska kaikki luulivat ratsastajan jättävän tunnin väliin ilmoittamatta ja minä EN voi sille mtn jos hevonen ei tykkää kyseisestä ratsastajasta ja puree tai sille että sinä et nyt saanut lempihevostasi, vaan joudut tyytymään siihen vakiotuntituuppariin, hevosta ei siltikään tarvitse töniä ja kohdella niin että hevonen varmaan huomaa ettet pidä siitä, jolloin se alkaa reagoida käytökseesi samanlaisella. Ei voi olla niin vaikeaa noudattaa tiettyä varovaisuutta näiden n. 600-kiloisten eläimien kanssa jotka voivat satuttaa sinua pahastikin. Eli siis emme mene tarhojen väliin (sähköpaimen aidat btw) jolloin hevoset pystyvät meitä puremaan ja niiden oma rauha häiriintyy. Ihan kuin kaikki järki katoaisi matkalla tallille/kauppaan/kahvilaan/parturiin etc asiakaspalvelupaikkaan. Anteeksi kauhea heppavuodatus, innostuin taas oikeen kunnolla :D

theevilone:
Aika "hauskoja" juttuja teillä. Noh, itselläni ei ole kovinkaan nuista poikkeavia juttuja kirjoittaa, mutta toivottavasti ette ole unohtaneet niitä "normaalisti" käyttäytyviä asikkaita. Monestikin on tullut hyvä mieli kun joku on kysynyt neuova (silloinkin kun ei ole ollut töissä - varsinkaan siinä liikkeessä!) mutta on kuitenkin ehtinyt katselemaan ja neuvomaan. Tai kun tapahtuu joku virhe ja molemmat osapuolet vain naureskelevat asialle eikä mitään raivoamista tapahdu. Asiakaspalvelijalla kyllä täytyy olla hieman pinnaa ja monet varastot iloista mieltä täynnä. Koetetaan jaksaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta