Lemmikki asiaa!

Aloittaja Julle, 28.08.07 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

Julle

Nii, aattelin tällasta koittaa pistää pystyyn, että kertokaa lemmikeistänne ja laittakaa kuvia, ja ennen kaikkea kertokaa mulle mistä mä saan hommattua pitbullin! :D Se on aivan mahtava koira! Yks koira kyllä jo löytyyki, tuollane parivuotias lapinkoira, jolla tuo vasen korva on silleen luppakorva! :) Se on kyllä hieno näky. :) Mutta nyt, kertokaa ystäväni ja perheeni yms. vastaavat! :)
Kari Tapio on Äijä!

Nefertiti

Meikäläisen ihanainen kisu asuu nykyisin mutsin luona, on asunu kohta päälle kolme vuotta. Kattini on nyt neljävuotias leikattu, uros ja ihana höpönassu.
Mutsin luo Chrisu (Christopher) muutti asumaan, siksi etten voinut sitä allergiani takia pitää ja enkä sitä halunnut sellaisen takia lopettaakaan. Nykyisin katti voi oikein hyvin ja on selvästi onnellinen. Sillä on omat hepulihetkensä ja aamulla pitää käydä mutsi herättämässä ja jos ei se nouse, niin Chrisu alkaa mekkaloimaan niin, että on pakko nousta ja antaa herralle ruokaa. :) Muuten tuo viettää aikaa laiskotellen tai leikkien, luulee vielä olevansa 3kk vaikka onkin neljävuotias jo.
Itse haluaisin välillä hakea kissani takaisin, mutta tiedän, että silloin menisin täysin tukkoon ja simäni alkaisi vuotaa, joten parempi sen on olla muden luona ja mä voin aina siellä käydessäni morjenstaa sitäkin ja hemmotella, vaikka porukat on senkin jo hoitanut.
Aika hassua, ensin faija sanoi ettei heille mitään kissaa tuu ja sitten kun Chrisu muutti niille, niin se ei enää haluaisi luopua siitä. Niin se on, että kissat osaa kehrätä tiensä ihmisten sydämiin.


Tässä Chrisu mieluisassa nukkuma-asennossa.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Floora

Lainaus käyttäjältä: Julle - 28.08.07 - klo:10:16
kertokaa mulle mistä mä saan hommattua pitbullin! :D Se on aivan mahtava koira!

Kasvattajaltahan niitä, Pittbulleihin lasketaan Staffordshiren terrierit sekä Amstaffit(Amerikan staffi) ja sitten on vielä Bullterrieri =D semmonen olis meidän tarkoitus hankkia muttei töiltä ehdi niin se siirtyy hamaan tulevaisuuteen se suunnitelma. Kannattaa muuten varmistaa että on kunnon kasvattaja/kenneli, olen nimittäin nähnyt missä kunnossa pimeästi kaupattavat pennut ovat =( ihmiset on julmia!
Strange but not twisted

Nuubialainen Prinsessa



Kissat on ihania. Niillä on luonnetta. Ne osaa olla tosi itsepäisiä, ne tekee mitä tykkää ja nakkelee jopa niskojaan jos ei ole mieleistä ruokaa. Toisinaan ne kehrää tyytyväisinä ja seuraavassa hetkessä ne iskee kyntensä kiinni jalkaan. Mie oon aina tykänny kissoista. Kun mie pienenä olin surullinen tuli lempikissani miun luokse, puski kostealla nenällään minua ja nuoli poskea kehräten. Ihan kuin kissat vaistoisivat hoitajansa mielialat.

Miulla oli pienenä monta kissaa. Miun kotipaikka on maatila, missä kissat sai vapaasti liikkuu luonnossa, metsästää metsiköissä ruokaa ja juoda kermaista maitoa tilatankkihuoneessa mahansa täyteen. Mie annoin kissoilleni hassuja nimiä. Ihan pienenä mie usein ristin tyttökissat poikien nimillä ja poikakissat tyttöjen nimillä.  (esim. Riitta kolli, Pekka ja Niko olivat emokissoja yms.).

Kun kasvoin ja opin tunnistamaan kissanpennun sukupuolen alkoi kissojen nimet vaihtua vielä oudompiin. (The moon queen eli moona, The snow queen eli snowy, Blueberry eli mustikka yms.). Ensimmäinen kissani sai nimensä ensimmäisen leikkikaverini mukaan kun muutimme kaupungista maalle. Mie olin kuulemma retuuttanu sitä kissaa vaikka mitenpäin mukanani ja se oli kuulemma vaan tykänny siitä. Aina missä mie kuljinkin pitkin särkkiä, seurasi se kissa minnuu kuin uskollinen ystävä ainakin.

On miulla ollu muitakin lemmikkejä lapsuudessani, mutta kaikkein rakkaimpia oli nuo kissat.





Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

#4
En sitten voi vastustaa kiusausta ja laitan vielä pari kuvaa Chrisusta.

Nukkumista solmuasennossa                                                               Löhöilyä kirjahyllyssä




Pöö... Spooky katse :D
Tämä alin kuva on ajalta, jolloin minä asuin vielä hämeenlinnassa ja kissa asui kanssani.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mina

#5
Itsellä tällä hetkellä semmoinen 13v phalénepoika Jerry, kuvia tulee heti kun jaksan niitä lisätä, suloinen pieni mies, joka ei esim. suostu syömään jos seisot ruokakupin vieressä, ei uskalla ottaa mtn makkaraa etc kädestä ellei se ole siivuina ja ns. levitetty auki. Reppana luulee että siellä sisällä on antibioottia :D Vieläkin, kolmen vuoden jälkeen antibioottikuurista.. -.-' Thyroxin otetaan kädestä, eli oliskos pojassa jtn narkkarin vikaa kenties?? (Thyroxin siis lääke kilpirauhasen vajaatoimintaan)Pelkää pimeää, vettä, hevosia ja poneja :D Vein kerran tallille ja annoin kahden ponin nuuskia pikkumiestä (Jerry oli sylissä) ja Jerry takertui oikeen kynsillä kiinni että älä anna noiden syödä mua.. suloinen. Paras nukkumapaikka on ehdottomasti sängyn alla tai sitten sohvan ja seinän välissä tiukassa mykkyrässä. Vahtikoiraa tuosta ei sais tekemälläkään, naapurin katitki kävelly kaikki sisään ja Jerry vaan kattonu ett jaa, mitäs nuo? Myös isäpuolen kaverin "tappajakissa" Ere ei lotkauta korvaansakaan Jerrylle, yleensä menee kuulemma kaikkien koirien päälle. Eli onko mulla koira vai kissa? :D Nykyään tuo asustelee vanhempien luona kun itse asun opiskelujen vuoksi Hämeenlinnassa. Siellä lemmikkinä on musta maatiaiskissa Luci, jonka lempinukkumapaikkaa kukaan ei tiedä, kissa löytää aina jonkun loukon mistä sitä ei löydä, mutta tähän mennessä löytyneitä nukkumapaikkoja on kodinhoitohuoneen ikkunalauta, ns. ulkoeteisen aurinkotuoli, pikkumakuuhuoneen sohvan päällä oleva laskupino, keittiön tuolit, pyykkikori, sauna, vaatekaappi ja pesukoneen pesurumpu.. Kertaakaan kissaa ei kyllä vielä ole pesty, onneksi! Luci on itsetietoinen nuori neiti, nyt n. 2vuotias, tarkkaa syntymäaikaa ei tiedetä niin paha sanoa tuosta iästäkään tuon paremmin, meille tullessa arvioitu ikä oli n. vuosi. Pikkumiisu rakastaa silittelyä ja rapsuttelemista, sillon voi jopa olla sylissä, muuten syli on pahapaha paikka :D Lucin kanssa ei ainakaan tule tylsää, se sekoilee aina jtn omiaan, juoksee kauheeta vauhtia ympäri kämppää tai tappaa smileylelua. Vielä jalat tallella, kädet meni jo.. Just eilen Luci makoili tyhjän akvaarion päällä ja koitti olla suloinen söpöliini ja naukaisi tyyliin silittäkää mua, paha vaan että oli niin reunalla että tipahti siitä lattialle ja suoraan alla olevaan pahvilaatikkoon :D Sieltä sitten kauhee loikka pois ja vauhdilla yläkertaan. Lisäilyä tänne, eli meille tuli edellisviikon sunnuntaina 12viikkonen norjalainen metsäkissanpentu Spyros eli Spyrre. Ihana pieni karvapallo joka syö, puree, leikkii, kehrää ja nukkuu. Jerryn kanssa ei oikeen toimeen tulla, vähän täytyy tassuilla läpsiä, tosin kynnet on piilossa. Jerry on herrasmies ja "hymyilee" aina kauniisti Spyrrelle kaikki hampaat näkyen, mutta ei se päälle mene. Kyllä tää tästä vielä suttaantuu, niin lyhyen aikaa pojat ollu vasta samassa paikassa. Oli ne kerran jo samassa kopassa nukkumassa :D. Että tällaisia lemmikkejä mulla ja onnitelkaa itseänne jos jaksoitte lukea

                     
Mamma rapsuttaa parhaiten. Kattokaa kuin piiiiitkä mää olen!!                  Pappa (Jerry) leikkii.. ömh.. jollain :D

   
Katse kaukaisuuteen..                                                                      Pikkujellona Spyros



Ei kiirettä ulos lenkille..


Luci juo.. olishan omaki kippo ollu parin metrin päässä mutta..
If only I had a heart it would break - Oh sure

Julle

Lainaus käyttäjältä: Mina - 03.09.07 - klo:08:56
Lainaus käyttäjältä: Floora - 28.08.07 - klo:12:32
Lainaus käyttäjältä: Julle - 28.08.07 - klo:10:16
kertokaa mulle mistä mä saan hommattua pitbullin! :D Se on aivan mahtava koira!

Kasvattajaltahan niitä, Pittbulleihin lasketaan Staffordshiren terrierit sekä Amstaffit(Amerikan staffi) ja sitten on vielä Bullterrieri =D semmonen olis meidän tarkoitus hankkia muttei töiltä ehdi niin se siirtyy hamaan tulevaisuuteen se suunnitelma. Kannattaa muuten varmistaa että on kunnon kasvattaja/kenneli, olen nimittäin nähnyt missä kunnossa pimeästi kaupattavat pennut ovat =( ihmiset on julmia!
Mjeap, eli esim. sellaisesta osoitteesta kuin www.pitbull.fi löytyy kasvattaja, joka myy Amerikkalaisen Pitbullterrierin pentuja ja on ainakin juttujensa perusteella ihan asiallinen kasvattaja, rekisteröi koiransa A.D.B.A.:ssa (American Dog Breeders Association) eikä todellakaan tue taistelukoiria. Myös www.sathy.fi sivuilla kannattaa käydä, siellä on jtn juttua mm. pitbullterriereistä. Itsekin erittäin kiinnostunut pitbullista, tosin amerikkalaisesta versiosta kun se on mun mielestä nätimmän näkönen kuin ns. englantilainen pitbull jonka pää muistuttaa ilmapalloa :D


Heii, erittäin mahtavia sivuja piteistä! :) Kiitoksia kovasti, nuita tuleeki nyt sitte selailtua aikalailla runsaasti uskoisin. :) Kiitokset suuret sulle!
Kari Tapio on Äijä!

Mina

Eipä mtn, aina haluun auttaa jos vaan voin. Ja varsinkin ihmistä joka on kiinnostunu piteistä vaikka väärät huhut kertookin niitten olevan tappajakoiria :)
If only I had a heart it would break - Oh sure

Julle

Lainaus käyttäjältä: Mina - 05.09.07 - klo:15:26
Eipä mtn, aina haluun auttaa jos vaan voin. Ja varsinkin ihmistä joka on kiinnostunu piteistä vaikka väärät huhut kertookin niitten olevan tappajakoiria :)

Osaisikko muuten arvioida minkä hintasia näitten pennut suunnilleen on? Että tietää varautua hintaan. :)
Kari Tapio on Äijä!

Mina

Lainaus käyttäjältä: Floora - 28.08.07 - klo:12:32
Lainaus käyttäjältä: Julle - 28.08.07 - klo:10:16
kertokaa mulle mistä mä saan hommattua pitbullin! :D Se on aivan mahtava koira!

Kasvattajaltahan niitä, Pittbulleihin lasketaan Staffordshiren terrierit sekä Amstaffit(Amerikan staffi) ja sitten on vielä Bullterrieri =D semmonen olis meidän tarkoitus hankkia muttei töiltä ehdi niin se siirtyy hamaan tulevaisuuteen se suunnitelma. Kannattaa muuten varmistaa että on kunnon kasvattaja/kenneli, olen nimittäin nähnyt missä kunnossa pimeästi kaupattavat pennut ovat =( ihmiset on julmia!


Ja mitä Sathyn sivuilta luin, niin Staffit ja Amstaffit EI ole sama asia kuin pitbullterrieri, vaan Staffikin on Staffordshirenbullterrieri ja Amstaffi on Amerikanstaffordshirenterrieri eli missään ei ole sanaa pit. Sathyn mukaan ainut pitbull-koira on Amerikanpitbullterrieri "Suomessa on myös amerikanpitbullterriereille oma yhdistys, Suomen pitbull-yhdistys ry. (SPYRY) joka on perustettu vuonna 2005. Suomen pitbull-yhdistys ry. jakaa oikeaa ja puolueetonta tietoa amerikanpitbullterrieri-koirarodusta kiinnostuneille." Suora lainaus.. anteeks pilkunnussiminen, mut mun mielestä on tärkeetä, että jos meinaa tollasen koiran hommata, niin tietää mikä on pitbull ja mikä ei varsinaisesti ole pitbull, vaikka nää kaikki luokitellaankin bullterriereiksi
If only I had a heart it would break - Oh sure

Mina

Lainaus käyttäjältä: Julle - 05.09.07 - klo:17:18
Lainaus käyttäjältä: Mina - 05.09.07 - klo:15:26
Eipä mtn, aina haluun auttaa jos vaan voin. Ja varsinkin ihmistä joka on kiinnostunu piteistä vaikka väärät huhut kertookin niitten olevan tappajakoiria :)

Osaisikko muuten arvioida minkä hintasia näitten pennut suunnilleen on? Että tietää varautua hintaan. :)

http://www.snowwhitekennel.com/        Tuolta sivustolta löysin seuraavanlaisen hintakuvauksen, vaikka tää kenneli ei kasvatakaan Am. pitbulleja.. en mä mikään Am. pitin fani ole, en (juu, enpä)

kategoria 1: pentueiden parhaiksi katsotut pennut, alfa urokset ja dominoivat nartut, fyysisesti muita edellä olevat pennut,joista odotetaan huippujalostuskoiria 1500 €

kategoria 2: pennut jotka ovat keskitasoa, eivät erotu laumasta mutta joista on todennäköisesti hyviksi jalostus ja työkoiriksi ja ehkäpä jopa näyttelyvoittajiksi 1200€

kategoria 3: pennut jotka myydään jostain syystä ilman jalostusoikeutta. Pentu on täysin terve ja sitä koskevat kaikki terveystakuut, sitä ei vaan saa koskaan pennuttaa. Se sopii työkoiraksi, lemmikiksi ja voi voittaa näyttelyjä, viime kesänä tällainen pentu voitti Nkc näyttelyn best standard puppy.1000€
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Lainaus käyttäjältä: Mina - 19.09.07 - klo:08:46
Ja mitä Sathyn sivuilta luin, niin Staffit ja Amstaffit EI ole sama asia kuin pitbullterrieri, vaan Staffikin on Staffordshirenbullterrieri ja Amstaffi on Amerikanstaffordshirenterrieri eli missään ei ole sanaa pit. Sathyn mukaan ainut pitbull-koira on Amerikanpitbullterrieri "Suomessa on myös amerikanpitbullterriereille oma yhdistys, Suomen pitbull-yhdistys ry. (SPYRY) joka on perustettu vuonna 2005. Suomen pitbull-yhdistys ry. jakaa oikeaa ja puolueetonta tietoa amerikanpitbullterrieri-koirarodusta kiinnostuneille." Suora lainaus.. anteeks pilkunnussiminen, mut mun mielestä on tärkeetä, että jos meinaa tollasen koiran hommata, niin tietää mikä on pitbull ja mikä ei varsinaisesti ole pitbull, vaikka nää kaikki luokitellaankin bullterriereiksi
Hups! Nooh tulipahan korjailua =) ja hyödyllistä tietoa!

Kuinkahan monella täällä on/on ollut jonkinasteisia jyrrrsijöitä? Meidän perheeseen hankittiin silloin joskus ensiksi kaneja, sitten seurasivat gerbiilit, maissihiiret, hamsteri ja kesyrotta. Tulipahan vain mieleeni kysyä =)
Strange but not twisted

Mina

#12
Ei vielä ole mtn jyrsijää, mutta uuteen kotiin olis tarkotus gerbiilejä hankkia, luultavasti kolme kun muuten liikkeeseen jäis vaan yks yksinäinen :( Ja perhana sentään, kuvia lisäillessäni menin vahingossa poisteleen kommenttia, eli osoite jossa on Am. pitin pentuja on edelleen se www.pitbull.fi
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nefertiti

Mina, kuvistasi vain kaksi näkyy kunnolla, muissa näkyy vain ruksi. Tarkistahan onko osoite oikein.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mina

#14
Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 03.10.07 - klo:17:26
Mina, kuvistasi vain kaksi näkyy kunnolla, muissa näkyy vain ruksi. Tarkistahan onko osoite oikein.


Kotona olevalla koneella näkyi kunnolla, ne jotka eivät näy on galtsun (piru sen periköön) kautta laitettu, siirrän ne toiseen paikkaan ja linkitän uudestaan niin jos näkyisi.

Edit: Noniin, nyt on kuvat linkitetty uudelleen, kertokaa taas jossei näy.. Tällä koneella edelleen kaikki näkyy loistavasti
If only I had a heart it would break - Oh sure