Raivo sai naisen käymään herra Johanssonin kimppuun kuin naarasleijona, eikä mies mahtanut mitään tuolle alkukantaiselle voimalle, joka Susannen sisällä riehui. Isku toisensa perään ajoi Johanssonin hitaasti maahan ja tajuttomuuden armahtava voima vei mennessään sen suunnattoman kivun, joka miehen runneltuja kasvoja koetteli tuskaisesti.Karim havahtui pimeässä kellarissa ja haistoi ummehtuneen maalattian hajun. Sitten hän muisti mitä oli tapahtunut ja nousi ylös viileältä maalattialta takaraivoaan hieroen. Se konna oli onnistunut kumauttamaan kunnollisesti.
Hänen korviinsa kantautui naisen huudahdus ja arvasi, että herra Johansson oli näiden kimpussa.
Karim nousi portaat ylös ja odotti, sillä ei voinut vaarantaa sivullisia syöksymällä suin päin tuon konnan kimppuun. Hän avasi oven ja astui autioon aulaan ja ovelle. Ulkoa kuului auton moottorin ääni, joka sai Karimin toimimaan, mutta se vain oli myöhäistä sillä, kun hän pääsi kuistille, auto oli kadonnut näkyvistä ja hänen piilossa olleet joukkonsa tulivat näkyviin ja helikopteri laskeutui alas. Nopein askelin Karim asteli tytön luo, joka kertoi hänelle ilmeettömänä enonsa terveiset. Tämän jälkeen Karim kääntyi Robinsonin puoleen ja tutki nopeasti tämän kunnon ja oli jo vaipua epätoivoon, kun löysikin pulssin, joskin se oli heikko, mutta kertoi kuitenkin, että mies vielä piteli kiinni elämänlangastaan.
”Tämä tarvitsee lääkäriä.” Karim hihkaisi ja heti juoksi pari miestä hänen luokseen ja nosti Robinsonin tuolista ja kantoi helikopteriin, joka kiidätti tämän läheiseen sairaalaan.
Tämän jälkeen Karim kokosi miehensä ja he kävivät läpi kartanon jokaisen sopukan ja nappasivat kiinni loputkin piilottelevat konnat.
Yläkerrasta löytyi Gerd, mutta tämän hyväksi ei voitu tehdä enää mitään.
Alexandra seisoi yhä kartanon kuistilla ja seurasi poliisien puuhia hiljaisena. Mutta kun sisältä kannettiin ruumispussi, hän lankesi polvilleen ja antoi itkun tulla, sillä tiesi, että siinä oli hänen veljensä. Karim katsoi tyttöä ja ymmärsi hyvin miltä tästä tuntui. Hän meni tämän luokse ja kietoi kädet tämän ympärille. Hänen työssään oli vaikeinta lohduttaa niitä, jotka joutuivat roistojen toimista kärsimään. Pian tyttö rauhoittui ja käänsi syvän tummansiniset silmänsä kohti Karimia.
”Minä tiedän minne eno on mennyt.” Alexandra sanoi totisena ja kertoi kaivoksista.
”Sinä olet auttanut meitä suuresti ja minä kiitän.” Karim sanoi ja jatkoi. ”Vien sinut nyt tuonne meidän autoomme ja joku saa käyttää sinut ensin lääkärin tarkastuksessa ja viedä sinut sitten kotiin.”
”Kiitos.” Alexandra sanoi hiljaa ja seurasi Karimia autolle.
Kaivoksilla, Susannen raivo alkoi laantua ja hän tajusi, ettei voisi tappaa tuota konnaa, vaikka olisikin halunnut. Ei, kuolema olisi tälle vain armahdus, jolla tämä välttäisi tuomionsa. Susanne antoi nyrkkiensä laskeutua, nojautui vasten auton kylkeä, painoi päänsä käsivarsiinsa ja antoi itkun tulla. Kyyneleet kastelivat hänen poskensa ja hän tärisi itkun voimasta. Ei hän edes kuullut, kun kauempaa soratieltä alkoi kuulua auton moottorin ääntä, joka lähestyi ja pian oli kohdalla poliisin virka auto.
Vasta kun Karim kosketti häntä, hän hätkähti ja katsoi koskettajaa.
”Oletteko kunnossa?” Karim kysyi ja katsoi naista, jolla oli kädet veressä, herra Johanssonin veressä.
Susanne ei vastannut, mutta katsoi Karimia kyyneleiden yhä valuessa vuolaina hänen poskilleen.
”Arthur… hän…” Susanne sopersi onnettomana.
”Hän selviää.” Karim sanoi ja lisäsi. ”Hänet on viety sairaalan.”
Susanne nousi seisomaan ja katsoi tarkkaan tuon miehen kasvoja, ollakseen varma, ettei tämä valehdellut.
”Hän… Selviää?” Susanne kysyi ja tunsi toivon nostavan päätään.
”Kyllä, toivottavasti.” Karim vastasi totuudenmukaisesti.
Susanne alkoi yhtäkkiä nauraa ja samanaikaisesti kyyneleet valuivat yhä poskille. Hän nauroi lähes hysteerisesti, kunnes yllättäen nauru kuoli hänen huulilleen ja maailma alkoi kieppua silmissä. Susanne olisi kaatunut maahan, jollei Karim olisi saanut hänestä kiinni ajoissa. Hän kantoi naisen paikalle tulleeseen ambulanssiin, sillä epäili tämän saaneen shokin. Paikalle kaarsi myös toinen Karimin toimesta tilattu ambulanssin, joka vei murjotun herra Johanssonin mennessään.
’Etpä taida päästä pitkään aikaan vapauteen.’ Karim ajatteli katsoessaan ambulanssin perään. Herra Johansson tuskin haluaa enää näyttää naamaansa missään, hän tuumi astellessaan autolleen.
Tuo kartano oli sijainnut kaukana Münchenin ulkopuolella, lähellä louhosta, joten Susanne pääsi oman kotikaupunkinsa sairaalaan. Niin Gerd oli käyttänyt herra Johanssonin yksityiskonetta omin luvin tuodessaan Robinsonin ja Susannen kartanoon piiloon. Robinson oli jonkin aikaa samassa sairaalassa hoidettavana, kuin Susannekin, kunnes hänet siirrettiin, omaan kotimaahansa hoidettavaksi.
Oli kulunut viikkoja tuosta kartanoepisodista ja Susanne oli parannuttuaan palannut takaisin töihin. Kaikki vain tuntui tyhjältä ja yksinäiseltä, kun Gerd oli poissa ja Robinson jossain kaukana, eikä Susanne ollut kuullut tästä mitään, vaikka olikin yrittänyt tiedustella, mistä tämän olisi löytänyt ja kuinka tämä voi.
Sabine ja Peter taas olivat saaneet asiansa järjestettyä ja asuivat yhdessä, joskin Susanne vältteli heidän seuraansa, ei siksi, ettei olisi pitänyt heistä. Kyllähän hän piti heistä ja Sabine oli yhä paras ystävä, mutta heidän näkemisensä toi mieleen muistoja ja sai olon tuntumaan kaksi kertaa kurjemmalta palatessa yksin kotiin.
Työtoverit olivat huomanneet, ettei Susanne juurikaan enää hymyillyt, keskittyi vain töihinsä, sillä se oli ainoa keino paeta yksinäisyyttä, edes hetkeksi. Mutta illalla yksinäisyys taas palasi ja tuntui niin musertavalta ja monen monta kertaa hän huomasi ajattelevansa Robinsonia, tämän läsnäoloa, ääntä, kosketuksia ja katseita.
Näin kului päiviä, jotka vaihtuvat viikoiksi, kuukausiksi ja viimein vuosiksi.
Oli kulunut kolme vuotta ja kevät teki tuloaan. Puissa kasvoivat jo hennon vihreät silmut ja linnut livertelivät iloisesti laulujaan. Kartanon tapahtumat olivat lähes kokonaan unohtuneet, mutta öisin ne kummittelivat painajaisina, joista Susanne heräsi omaan itkuunsa. Hän toivoi, että painajaiset menisivät pois, että saisi edes yhden yön nukkua rauhassa. Vain päivisin hän sai olla rauhassa painajaisiltaan paiskiessaan töitä entiseen tahtiin, sillä se vei kalvavan ikävän hetkeksi pois mielestä.
Susanne istui yksin työhuoneessaan ja suunnitteli sinä päivänäkin jäävänsä vielä illalla viimeistelemään tutkimuksiaan. Hän naputteli koneellaan joitakin tekstejään puhtaaksi, kun ovelta kuuluva koputus sai hänet havahtumaan ja keskeyttämään työnsä hetkeksi.
”Sisään, se on auki.” Susanne sanoi hajamielisenä ja jatkoi naputteluaan, nostamatta edes katsetta näytöltä. "Jättäkää paperit siihen pöydälle, katson ne myöhemmin." Hän jatkoi ajatellen yhä, että sihteeri olit tullut tuomaan jotakin tärkeitä papereita.
Kukaan ei vastannut ja ovi aukesi. Kuului kopsahdus, kun kävelykeppi osui lattiaan ja äänen kuultuaan Susanne rypisi kulmiaan, nostaen katseensa hitaasti koneensa näytöltä.
"Minähän olen sanonut että..." Hän aloitti mutta vaikeni ja vain tuijotti huoneeseen astunutta miestä, kuin ei olisi uskonut silmiään. "Arthur?" Hän kysyi epäuskoisena ja sulki silmänsä. Eihän tämä voinut olla totta, vai oliko? Hän avasi varovaisesti silmänsä ja mies seisoi yhä samassa paikassa, johon oli pysähtynyt.
Susanne ei tiennyt, mitä olisi sanonut. Kahdenlaiset tunteet pyörivät hänen sisällään. Hän oli vihainen Arthurille, koska tämä ei ollut ilmoittanut itsestään mitään sen jälkeen, kun tämä oli siirretty omaan kotimaahansa yksityis sairaalaan ja kuitenkin miehen näkeminen sai sydämen hakkaamaan rajusti.
"Susanne?" Robinson kysyi varovaisesti ja katsoi naista huolestuneesti.
"Minä olen kunnossa." Susanne sanoi viimein ja henkäisi syvään. "Tämä tuli vain niin yllättäen." Hän jatkoi.
"Siitä tosiaan on kauan, kun viimeksi näimme toisemme." Robinson sanoi ja hänen äänestään kuulsi, miten pahoillaan hän oli.
"Kauan." Susanne kiivastui ja poskille kohosi syvä puna. "Minä yritin tavoittaa sinua ja toivoin että olisit ottanut minuun yhteyttä, mutta en ole kuullut sinusta mitään kolmeen vuoteen ja nyt sinä tulet tänne ja oletat kaiken olevan kuin mitään ei olisi tapahtunut." Hän sanoi viimein, kyyneleiden vieriessä hänen poskilleen.
"Olen pahoillani." Robinson sanoi ja tarkoitti sitä. Hän kääntyi ja asteli ovelle aikoen lähteä, sillä ei halunnut aiheuttaa enempää mielipahaa Susannelle. "Mutta sen vain haluan sanoa, että minä olen kaivannut sinua." Hän jatkoi ja katsahti vielä Susanneen, joka oli istuutunut tuolilleen.
Susanne ei hetkeen sanonut mitään, hän vain istui ja nojasi käsiinsä, kyyneleiden vieriessä poskille ja kastellen ne märiksi. Hän kuuli miehen askeleet ja kepin äänen, joka kopsahteli taisin väliajoin lattiaa vasten. Viimein hän nousi ja juoksi ovelle.
"Arthur, odota!" Susanne huudahti. "Älä mene." Hän sanoi ja astahti askelen edemmäksi, kun jalat pettivät alta ja hän lysähti lattialle.
Kopina lakkasi ja askelet pysähtyivät, kunnes alkoivat uudelleen, mutta tällä kertaa ne palasivat. Robinson kiiruhti Susannen luo ja kyykistyi varovaisesti tämän viereen.
"Susanne, oletko kunnossa?" Robinson kysyi huolissaan ja kosketti kevyesti tämän hartiaa. Hän näki, että nainen oli pyörtynyt, sillä tämä odottamaton tapaaminen oli kaiketi ollut vähän liikaa.
Robinson huolehti Susannesta, eikä liikkunut tämän viereltä.
Viimein Susannen luomet alkoivat värähdellä ja tämä aukaisi silmänsä. Hän näki ensimäiseksi Robinsonin vierellään. Mies auttoi hänet istumaan.
"Anteeksi. Minun ei olisi pitänyt..." Susanne sanoi ja kyynel vierähti hänen poskelleen.
"Shh..." Robinson sanoi ja painoi sormensa kevyesti Susannen huulille. "Minä ansaitsin sen." Hän jatkoi ja otti Susannea kevyesti leuasta kiinni, veti tämän lähemmäksi itseään, kunnes heidän huulensa kohtasivat toisensa ja hetken ajaksi koko muu maailma katosi heidän ympäriltään.
Susanne nojautui eteenpäin ja vastasi suudelmaan. Tätä hän oli odottanut ja toivonut.
”Kuule, jos mentäisiin illalliselle.” Robinson ehdotti, kun he viimeinkin erkanivat toisistaan.
”Illallinen kuulostaa hyvältä.” Susanne sanoi ja katsoi onnellisesti hymyillen Robinsonia. ”Mutta seikkailut eivät enää houkuta.” Hän sanoi Robinsonin auttaessa hänet pystyyn.
”Eikö edes pieni seikkailu?” Robinson kysyi ilkikurisesti ja kaivoi samalla jotakin taskustaan.
”Ei edes pieni…” Susanne aloitti, mutta vaikeni ja jäi ääneti tuijottamaan pientä rasiaa, joka lepäsi Robinsonin kämmenellä. ”Minulleko? Mitä siinä on?” Susanne kysyi hämmentyneenä.
”Avaa se niin näet.” Robinson sanoi hymyillen arvoituksellisesti.
Susanne otti rasian ja avasi sen. Sisällä nökötti yksinkertainen kaunis kultasormus. Hän hymyili, otti sormuksen ja sujautti sen vasemmankäden nimettömään.
”Tällainen seikkailu kyllä sopii minulle.” Susanne sanoi lämpimästi ja hymyili. Hän kiersi kätensä Robinsonin ympärille ja painoi suudelman tämän huulille. ”Illallisen jälkeen voisimme seikkailla minun luokseni.” Hän lisäsi irrottautuessaan Robinsonista ja katsoi tätä paljon puhuvalla katseella.
En sitten voinutkaan jättää asioita niin onnettomasti, joten tässä tämä pätkä, joka minun puolestani päättäköön tämän pitkän tarinan, jota onkin kertynyt kunniotettavat 141 sivua, ainakin wordin mukaan. 
Joka tahtoo saa tietysti jatkaa...jos vaan jotakin vielä keksii. 
By to way, November Rain on kaunis. Suosittelisin sulle kuunneltavaksi Jean Siberryn biisiä, It Can't Rain All The Time, elokuvasta Crow. On muuten kaunis kipale.
E:// Pientä editointia vain, kun tuo teksti vähän tökki mielestäni. Saattanen vielä kerran käydä sitä läpi, mikäli se mua vielä häiritsee.