Keskustelu > Yleinen keskustelu

Kirjoja

(1/10) > >>

Floora:
Minkälaisista tarinoista pidätte? Listatkaa vaikkapa jotakin lempikirjoja tai kirjoja jotka herättivät teissä ajatuksia.

Itse olen pienessä montussa mitä kirjojen lukemiseen tulee mutta keväällä luin suurinpiirtein yhden kirjan viikossa. Olen jämähtänyt Jane Eyreen, johon en vain yksinkertaisesti saa otetta ja se lojuukin täällä työpaikalla pöydälläni odottamassa josko taas jaksaisi lukea. Silloin kun löydän jonkun kirjan joka tempaa mukaansa, niin se tosiaan tempaa mennessään. Saatan uppoutua ja eläytyä tarinaan niin syvästi, etten edes täydessä bussissa huomaa niitä kummaksuvia katseita, kun itkeä tihrutan nenä kirjassa kiinni tai nauraa räkätän potkaisten samalla edessä istuvan penkkiä vahingossa.

Hyviä kirjoja joita muistan lukeneeni on muum muuassa Hannibal, sen kirjan luettuani surffailin netissä vain selailemassa Firenzeä ja Taru Sormusten Herrasta-trilogia... tietenkin! :D
Muistan myös Philip Pullmanin trilogian Universumien Tomu joka silloin vei mennessään ja pisti tosiaan pohtimaan asioita. Siinä käsiteltiin esimerkiksi rinnakkaisuniversumeja sekä kirkon kaltaisia auktoriteetteja, tai no lähinnä ehkä niiden kyseenalaistamista ja hyvän ja pahan merkityksiä. Mukava "pieni" fantasiakertomus josta nyt ollaan kyhäämässä elokuvaa. Luin sen tosin ruotsiksi käännetynä.

Eipä tule juuri nyt mieleeni muita kirjoja mutta mielelläni kuulisin teidän kirjakokemuksistanne!

Nuubialainen Prinsessa:

Hmm..viimeaikoina olen lukenut omaksi huvikseni rakkausromaaneja..sillon kun haluan lukea jotain todella imelää, kaivan ne esiin..tiedän se on aika noloa, mut kun joskus kaipaan vähän sellasta herkkyyttä niin sorrun niihin..

Edgar Allan Poe - korppi, kultakuoriainen ja muita tarinoita. Kirjailija teki minuun vaikutuksen taitavalla tunnelman luonnillaan.
Charlotte Bronte - syrjästä katsojan tarina ja kotiopettajattaren romaani, ne luin kevään aikana.
Stephen Kingin kirjoja olen lueskellut joskus ja ihailen hänen tyyliään kirjoittaa.

En muista varmaksi nimeä eräälle kirjasarjalle, jonka nuorempana luin ja josta tykkäsin kovasti. Se oli varmaan nimeltään"yllä meren alla kiven", kirjailijaakaan en muista, mut se on fantasiajuttu. Luin pienenä paljon kirjoja, mut en muista enää paljon mitään mitä olen lukenut.

Lisäilen kun tulee mieleen..

Nefertiti:
Meikäläiseen uppoaa, melko sekalaisesti opuksia, mutta yksi mitä en tykkää lukea, on just nuo imellykset ja harlekiini sarja, mitkä tuo vaan kauniit&rohkeat mieleen. Vaikka just tuohon kaunis sakaritar tapaa komean ihastuksen juonella itte kirjottelen noita juttuja.
Enempi tykkään kauhusta, mutta keveämpi aivot narikkaan lukemistokin menee.
Listaanpa tähän nyt sitten niitä kirjailijoita/kirjoja, jota luen.

- Stephen King (Piina, Kalpea Aavistus, Se, Hohto jne...)
- Agatha Christie (Hercule Poirot)
- Arthur Conan Doyle (Sherlock Holmes)
- J.K Rowling (Harry Potter. Lähes koko sarja on luettu suomeksi ja enkuksi, ainoastaan uusinta ja samalla sarjan viimeistä opusta, en vielä ole ehtinyt lukea.)
- J. R. R Tolkien (Silmarillion, Keskeneräisten tarujen kirja, Taru sormusten herrasta trilogia, Hobbitti)
- Astrid Lindgren (Peppi Pitkätossu, Melukulän Lapset, Vaahteramäen Eemeli, Marikki ja kesäkummun tuikku, Soittaako lehmus laulaako satakieli, Saariston Lapset, Veljeni Leijonamieli)
- Dan Brown (Enkelit & Demonit, DaVinci Koodi)
- Mauri Kunnas ( Koiramäki, yms kirjat)
- Enid Blython (Viisikko, Sos-sarja, Salaisuus-sarja, Seikkalu-sarja)

Ja paljon paljon muuta mitä just nyt ei tule mieleen, sillä niin paljon oon ehtinyt lukea, saati sitten katsella leffojakin. :)

Mina:
Tykkään lukemisesta todella paljon, mulla on aina jokin kirja kesken.. Luokkatoverit on senkin jo kerinny huomaamaan :D Kirjailijoista suosikkeja on David Eddings, Margaret Weis, Johanna Sinisalo, Stephen King, R.A. Salvatore ja muita joiden nimiä en muista.. Paras kirja minkä olen ikinä lukenut on Sophie, Päiväunelmia. Paha vaan että kadotin kirjan johonkin, enkä ole sitä enää mistään löytänyt :( Saatoin lukea kirjan loppuun ja aloittaa sen heti uudestaan, en vain ikinä kyllästynyt siihen. Nyt kyllä ketuttaa se etten osaa pitää tavaroitani tallessa.

Julle:
Mä luen aika paljon kaikkia fantasia romaaneja, kuten esim. dragonlancea ja ajan pyörä kirja sarjaa ja hyvin paljon David Eddingsin kirjoja. Runokirjojaki oon alkanu pikku hiljaa lukemaan, muitakin ku A.W Yrjänän teoksia. :) Ite en kyllä omista Yrjänältä vasta kuin Mechanema:n mutta serkun kautta oon saanu lukea ne kolme aiempaaki ja tykkään todella paljon! Tällä hetkellä on menossa Danten Jumalainen näytelmä, joka sekin on ollu mahtava teos mitä oon kerenny lukea.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta