Keskustelu > Myytit

Yliluonnolliset asiat ja kokemukset vol 2

<< < (2/2)

Nefertiti:
No sitten kyseessä on hieman ilkikurinen, mutta ystävällinen henki, joka yöaikaan vahtii, että kaikki on kunnossa. En huolestuisi, vaikka itsellä kyllä lähtisi mielikuvitus aika tehokkaasti liikkeelle.
Mut niin kauan, kun se ei aiheuta mitään todellista vahinkoa, ei liene syytä huolestua tuon jonkin touhuista. Et oo koskaan ajatellu ottaa selvää sen talon historiasta, että jospa teilläkin joku edellisistä asukkaista ei olekaan halunnut lähteä vielä pois vaan hengailee sielä muiden kanssa.

Ja sen tiedän kokemuksesta, et kun vielä kotona asuin, niin armas veljeni kävi välillä sörkkimässä mun kamoja. Me jaettiin huone, kun ei ollut omia, kun armaat vanhemmat ei halunneet hankkia isompaa kämppää. Monesti veli ei myöntänyt, vaikka kysyin ja raivosin sille, mun tavaroihin koskemisesta.
Pikkuveljet, ne osaa olla yhtä aikaa ihania ja raivostuttavia. :)

Mutta joo, en tyrmää suoralta kädeltä tietenkään paikalle jäänyttä kummitusta, vaikka pidänkin loogisen puolenkin mukana. Kyllähän sille asialle kai vielä selityskin löytyy, kun tarpeeksi tutkii ja nämä on mielenkiintoisia juttuja tutkittavaksi.
Jätän kuitenkin lähemmän tarkastelun rohkeammille ja asiasta enemmän tietäville tutkijoille. Mä kun onnistuisin vain pelottelemaan itseni perusteellisesti, vaikka luulen, ettei näitä teidän kotienne henkiä tarvitse pelätä.

Nemesis:

--- Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 17.06.12 - klo:07:15 ---No olipa kyse mistä tahansa, niin toistaiseksi tuo jokin vaikuttaa aika harmittomalta tapaukselta, joskin ilkikuriselta, kun pitää ovia aukoa ja säikytellä toista. Olikohan tuo nyt jonkun edellisen asukkaan tapa sanoa tervetuloa. :)
Siis oletin, että kyseessä kerrostalo asunto, jossa on ehtinyt jo useampikin asua ja ehkä jopa kuollakin. Toivon mukaan mieluummin vanhuuteen tai sellaiseen, kuin väkivaltaisesti.
Oletko Nemesis ottanut selvää, että millainen historia asunnollasi on, siis jos mitään luonnollista (vaikka aika luonnollinen tuo henkikin on) selitystä ei löydy ja jos juttuja alkaa tapahtua enemmänkin.

--- Lainaus päättyy ---

Aika nappiin osui noi oletukset. :) Kerrostaloasunto tosiaan, ja nykyinen vuokranantajani aikoinaan osti tän asunnon häntä edellisen asukkaan omaisilta kyseisen asukkaan kuoltua, käsittääkseni kuitenkin ihan luonnollisista syistä. Tää juttu selvis sitä myötä kun isännöitsijän kanssa jäljitettiin yhtä puuttuvaa vara-avainta, jonka vuokrananataja sitten selitti kadonneen jo sillon kun hän asuntoa osti. Enempää en kyllä asunnosta tiedä, paitsi että sen jälkeen kun vuokrantantaja itse tästä muutti pois, on täällä suurimmaksi osin elellyt kai opiskelijoita.

Mutta jos täällä nyt jotain kummallisuuksia vielä sattuu, niin varmasti koitan kyllä selvittää enemmän kämpän ja koko talon historiasta. :D En usko että vuokranantajalta ton enempää tietoja saisin, mutta tän taloyhtiön isännöitsijä on mukava vanhempi herra, joka on itse asunut talossa pitkät ajat ja toiminut niin isännöitsijänä kuin talonmiehenäkin jo iät kaiket. Eli hän voisi tietää enemmän. Toivon kuitenkin ettei täällä nyt enempää tapahtuisi kuitenkaan. :) En silloin tapahtumahetkellä kovasti kauhistunut muuta kuin sitä narinaa (enemmänkin jouduin jonkun irrationaalisen ärsyynnyksen valtaan, mulla on nimittäin lähes naurettavan vahva inho avoimia kaapinovia kohtaan), mutta myöhemmin samana päivänä ja varsinkin nukkumaan mennessä iski kyllä semmonen kiva pieni pelko että mitä jos... :D

Vaikka oikeestaan pitäishän tämmösiin olla jo melkein tottunut, kotikotona kun kuului kaikenlaisia ääniä, mm. askeleita niinkuin Mustanginkin kotona, varsinkin mun huoneessani, ja kissat usein säikky ja sähisi omiaan (mutta tiedä siitäkään sitten mitä niiden päässä tai näkökentissä liikkuu :P). Tavaratkin vaihtoi paikkaa toisinaan ja pari kertaa putosi jopa hyllyiltä ja sen semmosta, muttei meilläkään mitään kovin ihmeellistä. :) Jossakin täällä varmaan olenkin nää kaikki jutut jo joskus ennen jaaritellut.

Ja joo, ei tosiaan kuulosta erityisen huolestuttavilta noi Mustangille tai itsellekään sattuneet jutut. :) Enemmänkin tulee sellanen olo, että jos nää ei mitään luonnollista tosiaan ole, niin ehkä just joku edellinen asukas yrittää vaan vielä pitää yllä omaa järjestystä tai jotain sinnepäin. :D

Nuubialainen Prinsessa:

Aijai Nemesis, herkullisen keskustelun herättelit taas henkiin. Minä laiskuri osallistun tähän vähän jälkijunassa :b

Aina kun luen toisten kokemuksia oudoista äänistä ja tapahtumista, minulle tulee heti ensimmäisenä mieleen lapsuuden kotini, jossa tapahtui kaikenlaista jännää. No, oli meillä tytöillä kyllä tosi vilkas mielikuvituskin, sitä ei voi kiistää, mutta eräät tapahtuneet jutut olivat ihan oikeasti tapahtumia, ei kuviteltuja asioita. Mie uskon, että lapset aistivat tämän maailman paljon herkemmin kuin aikuiset, ja saattavat siksi usein kokea asioita, joihin aikuinen ei tule kiinnittäneeksi mitään huomiota.

---> Menee tässä vaiheessa sytyttämään valon keittiöön, kun rupeaa pelkät muistelutkin jo pelottamaan :DD Tuo Nemesiksen aloitus sai kylmät väreet kulkemaan iholla hetkellisesti...

Noista Mustangin mainitsemista askeleista sen verran, että tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat askeleilla, joita ei kukaan näkyvä ihminen aiheuta. Itselläni on mm.  juuri tuollaisia kokemuksia lapsuudestani. Harkitsin silloin tarkkaan, mistä ääni voisi tulla, mutta järkevää selitystä en saanut koskaan aikaiseksi. No, joo puutalot, varsinkin lapsuudenkotini oli vanha hirsitalo, voi aiheuttaa kaikenlaista nitinää ja natinaa, mutta askelten äänen kyllä tunnistaa. Jos kävelet paljain jaloin lattialla, siitä lähtee aivan erilainen ääni kuin jos lattia narahtaa kun puunsyyt elävät - kävellessä jalka ikäänkuin "tarttuu" lattian pintaan hetkellisesti.  Ja niillä oudoilla jutuilla on muitakin todistajia kuin minä, joten kyse oli joko joukkohypnoosista, "aineelliseksi" muuttuneesta mielikuvituksesta tai jostain, jota tällainen pieni ihmismieli ei kykene selittämään järkevästi :DD  Erään kerran esimerkiksi muistan, että ystävänikin todisti askeleiden ääntä - katsoimme kumpikin keskelle lattiaa, jossa joku "ei näkyvä äänen aiheuttaja" asteli ympyrää, emmekä nähneet ketään :O

Ja, itseasiassa..outoja asioita tapahtuu näemmä aikuisenakin. Meillä on eräät perhosläpät ja liesituuletin aiheuttanut monta kertaa päänvaivaa, palohälyttimistä puhumattakaan :O Mutta, joo..ehkä sitä haluaakin jättää eräät muistot/tapahtumat ilman selitystä, eikä pohdi niitä liian tarkkaan. Maailma paljon jännempi paikka elää, jos kaikkeen ei löydy järjellistä selitystä. Elämässä on hyvä olla aina pieni ripaus "taikaa" :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta