Keskustelu > Sarjakuvat

Sarjakuvien lempparit

(1/5) > >>

Floora:
Samankaltainen ketju edellisessäkin foorumissa eli kysymys kuuluu: mitkä sarjakuvat tai sarjakuvahahmot kuuluvat suosikkeihisi? Olisi myös mukava tietää millaisesta tyylistä pidätte ja onko mieltymyksenne muuttuneet vuosien saatossa?

Omat suosikkini nuorempana olivat kaikki hauskat sarjikset kuten Karvinen sekä tietenkin Aku Ankka/Kalle Anka (heh joo, olen suåmenruåtsalainen) mutta myöhemmin "makuni" on muuttunut.

Jos hauskoista pätkä-sarjiksista puhutaan niin ehdottomat lempparini ovat Nemi ja Jere eli Zits. Luen kuitenkin kaikkea hauskaa mitä käsiini vain satun saamaan mutten sillä tavalla hae sitä. Viime vuosina minua on alkanut enemmän ja enemmän kiehtomaan "rosoiset" sarjakuvat ja synkätkin tarinat, kiitos siitä Kornille :D heillä oli biisi Spawn-soundtrackilta ja oli tietenkin pakko ottaa selvää mistä on kyse ja ihastuinkin synkkään sarjakuvaan samantein kun sen onnistuin googlettamaan. Tosin siitä on jo liki kymmenen vuotta eikä kyseistä sarjakuvaa taideta enää edes valmistaa.

Sitten löysin mieheni Heavy Metal-kokoelman, josta en kuitenkaan heti ensimmäiseltä istumalta innostunut niinkään mutta se on viimeisen puolen vuoden aikana noussut yhdeksi ehdottomaksi suosikikseni mitä lehtiin tulee. Pidän siitä että voin sitä kautta tutustua erilaisiin piirustus-tyyleihin ja tarininoihin/maailmoihin. Aika paljon löytyy avaruus-aiheista josta en niinkään innostu ellei sitä ole silmiinpistävän nerokkaasti toteutettu. Lehti on myös täynnä eri artistien luomuksia jotka ovat toinen toistaan uskomattomampia jopa siinämäärin että oma amatöörimäinen raapustelu alkaa tuntua nololta. Siitä en tosin pidä että sarjakuvat ovat vain pätkiä itse tarinasta, joten jos joku oikein mielenkiintoinen sarjis kolahtaa, ei sitä voi lukea kokonaan.

Pidän realistisemmasta piirustustyylistä vaikka aihe olisi täysin mielikuvituksen tuotetta sinisine ihmisineen ja maanalaisine mörköineen. Mangasta en ole oikeastaan innostunut ollenkaan vaikka animesta sitävastoin pidän, ja paljon - Japaniksi puhuttuna tietenkin! Löytyy myös epärealistisia tyylejä jotka kolahtavat.

Nefertiti:
Minä myös luen Nemiä!
Mulla on läjä Nemi albumeita. Mä pidän jotenkin Nemin piirrustustyylistä ja Nemiin on hahmona helppo samaistua, vaikka en harrastakaan samopja paheita kuin Nemi.
Myös Zits on hauskaa luettavaa, melkein voisi kuvitella, että perheen, jossa on teini, arki olisi tuollaista. Muita sarjiksia, joita mielelläni luoen, ovat Karvinen, Lassi&Leevi(Calvin&Hobbes), Velho ja iltiksenki sarjis sivulla seikkaileva Tenavat.
Joskus oon lukenut noita marwelinkin sarjiksia ja mulla on pari elokuvista tehtyä sarjista, Hämähäkkimies(joka kyllä alunperin tehtiin sarjiksesta leffaksi) ja Episodi III - Revenge of the Sith.

Olen myös vilkuillut sitä W.I.T.C.H Sarjista, koska pidän sen piirustus tyylistä ja pidän myös fantasiasta. Samoin pidän ElfQuestista, jossa on todella upeaa se piirrosjälki.

Mina:
Nemi! Ehdoton lemppari :D Lise osaa piirtää niin hienosti ja ne Nemin sekoilut ja elämänviisaukset.. niin loistavia. Muita sarjakuvia mitä luen on Aku Ankka, Karvinen ja jos tulee Iltalehti -tai sanomat ostettua niin kyllä ne kaikki sarjakuvat sieltä tulee luettua. Ehkä paras sarjakuvapiirtäjä tuon Lise Myhren lisäksi on Don Rosa. Sillä aina niiiiiiin upeita piirroksia Aku Ankassa, täytyisi kerätä ne kovakantiset Don Rosa-sarjakuvakirjat mitä Aku Ankasta on tehty

Nemesis:
Juu u, Nemi on kyllä aivan loistava sarjakuva! :) Sitten tietysti Aku Ankkaa on tullut luettua jonkun verran, tosin ei niin paljoa enää. Don Rosasta olen kyllä samaa mieltä. Se näkee oikeen vaivaa niiden tarinoiden eteen hakemalla niin paljon taustatietoja ja hiomalla aivan loistavan juonen ja sitten vielä upeat piirrokset päälle. Ei voisi paremmin olla. Mangaakin luen, tosin vain yhtä sarjaa, nimittäin Inuyashaa (Ihana juoni!), anime uppoaa paremmin ja sitä tuleekin enemmän katseltua.

~Alya~:
Mun kaikkien aikojen suosikki on edelleen Aku Ankka.. :) Mutta toki olen lukenut sarjakuvia laidasta laitaan..
Kaikki menettelee, Ihme Naisesta - Mangaan... Mangaa tosin olen lukenut piirrustus vinkkien takia, nykyisin en
lue sitä enää juurikaan.. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta