Yleinen pulina ja kommentit kirjoituksista vol 2

Aloittaja Nefertiti, 30.08.10 - klo:14:37

« edellinen - seuraava »

Nefertiti

No niin, annoin tarinasi hetken muhia mielessäni ja johan alkoi idean tapaistakin tulla. Okei, ei nyt kovin ihmeellistä pätkää, mutta jotakin nyt kuitenkin ja toivottavasti se sua miellyttää. :)
Ai muuten mulle tulee tuosta Malakus-lempeä jostain syystä sellainen mielikuva, että hän olis isokokoinen, vähän sellainen karhumainen ja että hänellä olis sellaiset lempeät ruskeanvihreät silmät, joissa olis lempeä tuike. Ja että mies näyttäisi vähän pelottavaltakin sellaisen silmissä, joka ei häntä kunnolla tunne. Tosin ajattelin, että hän toki on ystävällinen ja nimensä mukainen niille jotka tuntee ja jotka ovat hyviä häntä kohtaan, mutta sitten kauhea ja julma vihollisilleen.
Lisäksi mä näen hänet aika lihaksikkaana, ehkä karvarintaisena ja mahdollisesti tatuointeja vaikka käsivarressa... okei ei ehkä ole sama mielikuva kuin sulla ja sä saat toki itse päättää millaisia hahmosi ovat.

Ai mutta, onko lupa kehittää uusia hahmoja, sillä lyön vaikka vetoa, että saatan jonkun Ignatiuksen tapaisen (muistanet sen munkin Merkitystä Miehestä, joka auttoi Erikiä :D )hahmon ympätä mukaan, mutta vain jos se sopii sulle.
Mut joo, jos yrittäs miettiä jatkoa muihin tarinoihin. Ai muuten, mulla on mielenkiintoisia käänteitä ja ideoita mielessäni Merkittyyn Mieheen, joskin tällä haavaa mietityttää, että saanko niitä ollenkaan toteutettua simsissä, kun pelin mokoma tilttailee ihan koko ajan kun simeille vaatteita katsoo.
Ärsyttää. :p

No mutta, jos nyt kumminkin vaan siihen kirjottamiseen keskittyis. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Moi :))

Nyt vasta annoin luvan itselleni lukaista läpi tuon siun kirjoittaman jatkon Kassandran tarinaan ja oli hieno :B Tänään on paljon luvassa päiväohjelmaa, mutta miulla on muutama päivä vapaata tässä, joten ennätän ja jaksan varmasti jossain välissä tarinaa jatkaa. Kerrankin on sellainen kirjoituskipinän tuntu sormenpäissä *hehkutusta*

Annan tuon siun pätkän muhia päässäni tämän päivää kun käydään pulkkamäessä lasten kanssa yms. ja jatkan tarinaa kun tulee sopiva hetki  8)

Niin, noita hahmoja saa luoda lisää ja pitääkin, joten ole hyvä vaan. Vain mielikuvitus rajana :) Ja miullekin tuosta Malakus-lempeästä tuli mieleen sellainen ruskettunut isokokoinen mies, jolla on ruskeat (voi olla vihreänruskeatkin) silmät, kalju pää ja yllään oranssi munkin viitta... Karvoista ja tatuoinneista en osannut ajatella mitään, mutta ihan ok  nekin :D Ja nuo puunhenget olivat hieno ajatus muuten...

Mutta nyt tää lähtee laittamaan ruokaa ja nostelemaan pyykkejä... ja sit pulkkamäkeen ---> viuh

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

#242
Hienoa, että pidit. Itse en saanut sitä tuosta kovin pitkälle, kun en tiennyt kuinka pitkäksi olit Kassandran matkan suunnittellut ja halusin kuitenkin pitää hänet suojassa jahtaavilta pahiksilta ja ehkä entin kaltaisilla puunhengilläkin osansa asiasta.
Ja siis sormusten herrassahan(kirja, leffassa sitä ei ollut kuin kakkosessa ja sekin sitten dvd extended versiossa ja häätäjä oli Puuparta) oli tosiaan enttejä, entvaimoja, huorneja ja sitten sellaisia pahuuteen kääntyneitä puita, kuten vanha Halavaukko, joka meinasi pistellä hobbitit parempiin suihihin, kunnes Tom Bombadillo tuli auttamaan.
Voisikohan esimerkiksi Malakus-Lempeällä olla valtaa luontoon ja ehkä puihin, jos hän kerran on ikäänkuin munkki tai velhomainen tapaus.
Kuulostaa silti erihyvältä tapaukselta. Ai niin muuten minkälaisia ajatuksia sulla oli Malakusin ja Kassandran suhteen, kun sinun kertomasi perusteella Malakus ei oikein taida piitata rikkauksista ja muusta maallisesta mammonasta. Onko sulla jo mietittynä jonkilainen sulhaskandidaatti Kassandralle, siis lukuunottamatta pahaa/pahista, jolla lie omat suunnitelmansa Kassandran varalle, jos ei tätä hengiltä saa.
Pahiksellahan sit vois olla kans jotain valtaa luontoon, siis lähinnä niihin luonnon nurjiin puoliin, pahis kun on.
Okei, okei, annan sun miettiä tarinaa eteenpäin, koska sun tarinasihan tämä on.
Jos vaan intoa ja inspiraatiota ja aikaa riittää, niin tee ikäänkuin vastavierailu, kun tuossa noita keskeneräisiä tarinoitakin vielä on. Mm sun vampyyritarina ja mun kaverin aloittama vampyyri juttu, jossa mennään hieman eri suunnilla ja suunnitelmissa, kuin sun vampyyritarinassas.
Mutta joo, jään mielenkiinnolla odottamaan, että mitenkä sä tuota omaa tarinaasi jatkat. :)
Mä tässä joutessani joko katson vuokraleffoja tai yritän saada tota Silmarillionia luetuksi (on oikeastaan aika hidastempoista luettavaa, kun sisältöön pitää ihan tosissaan keskittyä) tai Sormusten Herra, joka mulla kans on kesken. Ovat vielä Moriassa. :D
Tai jos oikein intoudun, niin voisin yrittää naputella taas johonkin tarinaan jatkoa, kun ei toi sims 2 pelikään ole toistaiseksi suostunut olemaan yhteistyökykyinen. Tilttailee mokoma, kun yritän vaatteita katsoa simeilleni, joko siminluontitilassa tai tontilla (mulla on sellainen osta kotiin naulakko, joka on erittäin kätevä tarinoita tehdessä).

Ai muuten tulipa mieleeni, sun tarinasta, että alun jutusta mulle tuli voimakkaasti mieleen kreikka, joten sua tuskin haitannee, jos tarinassa sattuu vielä vilahtelemaan minotauruksia ynnä muita kreikan tarujen hahmoja, vai oliko itselläsi mielessä jotain.
Ai hitsin, nyt tuli mieleen, että vois olla nymfejä, siis metsän hengettäriä, joilla vois olla läheiset välit näihin hyviin puiden/metsän henkiin.
Sori kun mietin, mutta halusit ihmeolentoja, joten luova mielen.... okei törkeästi nappailen niitä lukemistani tarinoista (Potter, LOTR, Silmarillion, Hobitti jne) ja kreikan muinaisista taruista, jotka muuten on aika mahtavaa luettavaa. Niin ja ei pidä myöskään unohtaa Egyptin, Viikinkien ja Suomen omia jumaltarustoja/mytologiaa, niistäkin voinee saada vaikka mitä aikaiseksi.
Nyt tuli sellainenkin hahmo mieleen, en tiedä onko sitä muidenkin maiden taruissa, mutta suomessa puhutaan sellaisesta hengestä, joka näyttää kauniilta ja saattaa houkutella metsämiehiä ja muita matkustavaisia harhateille, mutta jos sitä pyytää kääntymään, on se ontto tai muuten kamalan näköinen ja ei, tämä ei ole virvatuli, joita saattaa soisella alueella näkyä, mutta hyvin sen kaltainen.
Mut joo, jos nyt antaisi sun ihan rauhassa jatkaa ja suunnitella ja luoda sitä mitä olitkin jo suunnitellut tekeväsi, kun sulla kumminkin jonkinlainen suunnitelma on Kassandran suhteen. :)

Löysinpäs. Eli täällä melkoinen läjä suomalaiseen muinaisuskontoon kuuluvia hahmoja ja asioita.
Mut osassa tuntuisi mielestäni olevan vähän samantyyppisiä vaikutteita kuin kreikkalaisessa ja viikinkien mytologioissa. Ei siis aivan sama, mutta samantyyppisiä hahmoja jne.

Sori, tästä tulikin pitkä vastaus, mutta taisin innostua hieman liikaa ja lisäilin sitten lisää juttuja myöhemmin.  :-[
Niin ja Egypti on aina jostain syystä ollut lähellä sydäntä, samoten kiinnostaa niin viikinkien, kuin suomen mytölogia, Kreikkaa unohtamatta.
Roomakin olisi kiintoisa, mutta Roomalaiset kyllä aika paljon kopioivat juttuja muista kulttuureista ja kenties eniten nimen omaan Kreikasta.
Nimittäin Roomalaisilla ja Kreikkalaisilla oli aika samantapaiset jumalat, mutta Roomalaiset nimesi omansa eri tavalla.

Hmm... jos nyt hillitsis itsensä tai et saa tätä ikuna luettua.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa

Itse asiassa miulla on tuon tarinan suhteen vain muutama kalpea aavistus :D Joten voit toki vapaasti kertoa tarinaa mihin suuntaan se sitten meneekin, ei tarvitse arkailla. En oikeastaan kovin tarkkaan sitä ole miettinyt, ennemminkin annan tarinan tulla sormista sillä hetkellä kun sitä kirjoitan ja muuna aikana se elää alitajunnassa ja muistuu mieleen silloin kun sattuu :b 

Nyt kun asiaa mietin tarkemmin niin sen verran kai minä sitten tarinan juonta ajattelin jo aikaisemmin, että Kassandra törmäisi jossain vaiheessa "Prinssi puolikuuhun", joka komeilee tuossa tarinan nimessäkin :B Ja nyt kun tuossa tuota tarinaa kirjoitin, niin sittenhän se prinssi jo sinne ilmestyikin kaukaiseen linnaan, tummana ja komeana. Ajattelin, että Puolikuun prinssi kuuluu jollain tavalla Kassandran kohtaloon ja että tämä pitkänhuiskea komea mies olisi tietenkin hyvis, lempeän isänsä kasvatuksen tulos. Suunnittelin tuossa äskettäin jotain salamyhkäistä telepaattista yhteyttä heidän välilleen, joko molemmin puolista tai sitten vain yksisuuntaista. Sellaista unien kautta kulkevaa yhteyttä, jonka avulla mies saisi pikku hiljaa vihjeitä siitä, missä Kassandra liikkuu.

Malakus-lempeä voisi olla yhteyshenkilö Kassandran oikeaan isään, kuninkaaseen. Tuumin tässä, josko tuo lempeä köriläs olisi tuonut Kassandran vauvana sille mummolle, joka kasvatti tytön sitten omana tyttären tyttärenään sukunsa keskellä. Mummolla voisi tietysti olla myös jokin yhteys suoraan itse kuninkaaseen, jokin hyvän ystävän palvelus tai yhteiseen lapsuuteen liittyvä kytkös – en vielä tiedä, jos keksit jotain, voit vapaasti kertoa sen tarinaan :))

Eräänlaiseksi munkiksi minä Malakusta ajattelinkin, kuten taisit arvata tuon oranssin viitan perusteella. Mieheksi, jolla voisi toki olla jotain erityisiä kykyjä. Kuninkaan läheinen mies, ystävä. Hiljainen tarkkailija, joka elää hetkessä ja joka uskoo lähimmäisen rakkauteen. Suuri sydän ja suuret kädet :D

Ja ihan oikeassa olit tuon Kreikan suhteen ja vähän Egyptinkin :B Myö oltiin vuosi sitten keväällä Kreikassa ja sieltä tuo Haades tarttui tarinaan, samoin vähän muutakin Kreikan muinaiseen jumaltarustoon viittaavaa. Me käytiin oikeasti kastautumassa Haadeksen jäisessä vedessä Manner-Kreikassa, joka muuten on yhtä kristallin kirkasta ja kylmää kuin tarinassakin. Miun pitää tuoda tänne siulle muutama kuva nähtäväksi siitä joesta tänne Jupliniin. Sellaisena mie tämän tarinan joen kuvittelen mielessäni - kirkas auringonpaiste, valkoisena hohtavia pikkukiviä matalavetisen joen pohjassa, jyrkkiä kallionseinämiä joen reunoilla ja ihanan vihreitä suurirunkoisia puita joen rantaa varjostamassa.

Ja tuo Egypti harhaili mielessäni paikan sijainnin suhteen, sillä jostain kumman syystä miun päässä näkyy kartta, jossa luikertelee alaspäin putoava Niili. Joten olen onnistunut sotkemaan kaksi ihan eri maata keskenään mielessäni kun tätä tarinaa aloin kirjoittamaan, niistä syntyi Razor :D Tarinassa tulee varmasti näkymään myös pieniä häivähdyksiä siitä rauta-saagasta, jota olen lukenut kolmen kirjan verran (hieman sensuroituna) tytöille iltasatuna. Sieltä tarinaan eksyi mm. villimetsä.

Taru Sormusten herrasta on tuttu elokuvina ja olen varmaan joskus lapsena lainannut sen naapurilta ja lukenutkin, mutten kyllä muista ollenkaan sitä kirjaversiota enää. Elokuvan maisemat ovat siinä kyllä ihanat. Olenkin päättänyt, että vien tytöt sinne joskus vielä, siis Uuteen Seelantiin, missä elokuva on käsittääkseni kuvattu. Voisihan sitäkin tarinaa tosiaan käyttää tässä hyväkseen, jos siltä tuntuu.

Tuo hyvä-pahis-luonto  sydeemi kuulostaa hyvältä. Harmi vaan, ettei miulla oo vielä mielikuvaa pahiksesta, mut ehkä me jotain keksitään. Ehkä jotain, joka löyhkää mädältä ja kuolemalta :B

Jatkoilin siis tuonne pätkän, vaikka hieman epäilyttää liekö miun teksti vielä hieman kankeaa. Siitä on pitkä aika kun olen viimeksi kirjoittanut tarinaa kunnolla, joten pahoittelen jos tarinasta löytyy jotain epäloogisuutta tai typerää.

Mie ihailen siun kykyä hallita monia tarinoita yhtä aikaa ja nopeutta kirjoittaa tarinoihin runsaasti hienoa tekstiä. Siun tarinoita on kiva lukea. Valitettavasti täytyy myöntää, etten usko, että joudan ja kykenen hallitsemaan montaa tarinaa yhtä aikaa, koska kotona on paljon kaikenlaista puuhaa ja pari lomapäivää menevät nopeasti. Sen vuoksi olen nyt keskittynyt tähän yhteen, josta on jonkinlainen kirjoitusinto päällä.

Mutta onhan nämä tarinat täällä tallessa ja ehkä jonain päivänä jää aikaa ja innostusta niitäkin tutkia ja jatkoilla taas yksi kerrallaan. Nyt on parempi olla kuitenkin haukkaamatta liian isoa palaa kerralla, ettei jää sitten tämäkin tarina puihin miun jatkoilun osalta :))



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

#244
No jaa, tuokin useampi keskeneräinen tarina, on jonkinlainen henkireikä, jonne purkaa välillä mieltä, vaikka päähahmoja tuleekin sitten rääkättyä ihan urakalla.  ;D
Ai muuten intouduin sitten eilen tuon kreikkateeman innoittamana katsomaan Disneyn Herculeksen. Se on kyllä aina yhtä ihana ja James Woods on mainio Haadeksena, samoin kuin hänen kaksi ei niin fiksua alaistaan Piina ja Paniikki, joista toisen äänenä on Bobcat Goldthwait (Poliisiopistojen Zed).
Ihan hauska leffa tosiaan, vaikka veteleekin vähän mutkia suoraksi, kun alkuperäinen tarina Herakleesta (ei siis Hercules, joka tais olla roomalainen vastine) on huomattavasti synkempi ja muistaakseni Haadeksella ei ollut siinä osaa eikä arpaa.

Ja joo Sormusten Herrat on kuvattu Uudessa Zeelannissa ja joo olen iso LOTR fani ja mulla tosiaan on pidennetyt versiot (dvd:nä tosin) kaikista kolmesta ja ne poksit sisältää myös aika reilusti kaikkea pientä kivaa infoa leffan teosta, näyttelijöistä ja niistä kuvauspaikoista jne. Kannattaa hommata ne, jos suinkin löydät, joko dvd:nä tai blurayna.
Ai niin onhan mulla myös kolme kirjaa sormusten herran tekemisestä. Ekassa on vähän yleisemmin ja enemmän näyttelijöistä, kahdessa muussa taas sit enemmän siitä tekemisestä, paikoista, vaatteista, lavasteista jne. Oikein mielenkiintoiset kirjat on.
Itse kirjakin kannattaa lukea, on muuten hieno opus, vaikka aika pitkä. Hobitti löytyy kirjana ja sit on Hobitti elokuvan teosta kertova kirja, joka tosin on juuri nyt mun mutsilla lainassa. Ja niin, mainitsinhan mä, että mulla on myös Silmarillion luvun alla. Löysin kirjan tässä taannoin r-kiskalta ja ostin sen.
Vielä kun löytäs sen keskenerästen tarujen kirjan luettavaks. Ei viitsis kirjastosta hakea, kun jostain syystä en saanu aikaiseksi lukea sitä ja laina-aika ehti umpeutua.

Ja mitä kirjoittamiseen tulee, niin kai mä sit olen luova ihminen ja tosiaan mainitsin, että useampi keskeneräinen juttu toimii tosiaan vähän niin kuin henkireikänä, paikkana jonne paeta edes hetkeksi, kun todellisuus alkaa ärsyttää.
Kunpa vaan sims vaivaituis toimimaan kans, että vois niitä simstarinoita tehdä eteenpäin. Jaa joo, olis taas yhtä ja toista mielessä Merkityn Miehen suhteen.
Mutta nyt odotan innolla, että mitä sie keksit taas Kassandran tarinaan. :)

p.s
siellä on nyt tuore pätkänen luettavissa. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Jep, sielläpä se sitten on - tuore tarinan pätkä  8)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

#246
Olipas hieno pätkänen.  :D
Hmm... mahtaneeko taas käydä niin, että me kaksi vain kirjoittelemme tässä, vaikka toki muutkin saisivat tulla soppaa hämmentämään.  ;)

Hmm... Sori, en nyt ihan heti oo saanu aikaseks jatkaa stooria, kun oon ton pelini kans tapellu. Vaatekansioon on näemmä eksynyt jokin rikkonainen tiedosto, joka aiheuttaa tilttailua, kun yrittää joko siminluontitilassa tai tontilla(on sellanen hakittu, osta kotona naulakko) kattoa simille vaatteita ja se ärsyttää melkolailla, kun mokoma vaikeuttaa ja hidastaa pelaamista kokolailla.
No mut ehkä mä sen ongelman löydän. Vois katsoa, jos mä tässä illan aikana saisin jotain näperrettyä tuohon tarinaiseenkin, tai ees johonkin jatkikseen. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Juu, ei mitään kiirettä  :)

Mie sit viikonloppuna varmaan palaan tarinalle, kun saan rauhallista aikaa olla omikseen koneella... kohta pitäis varmaan mennä nukkumaan.. Kirjoittelemisiin..

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Juu kirjottele ihmeessä, jos inspistä iskee. Mä intouduin vääntämään MacBeareja (merkittyä miestä) englanniksi. Voin linkittää tähän tumblr ossan, jonne sitä teen. Ja joo mun englanti on ihan kauheeta, kun oon ton google kääntäjän kanssa tapellu.
http://macbearfamily.tumblr.com/

Hmm... pitänee seuraavaa osaa vääntäessä pyytää toi tekninen tuki aka mies avuksi, kun sen enkku on parempi kuin mulla.
Ai muuten tykkäsin siitä sun tarinanpätkästä minkä viimeksi kirjoitit. Saatoin melkein kuulla mielessäni puuvanhuksen mahtavan naurun. :D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Aivan ihana pätkänen Neffi ;D Jännä huomata, että siullakin kävi ajatukset samoilla vesillä tuon vuoren suhteen.. taidetaan olla taas samalla kirjoitusaaltopituudella..

Annan tarinan vähän aikaa muhia ja jatkoa seurannee tässä lähiaikoina...
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Lainaus käyttäjältä: Nuubialainen Prinsessa - 16.02.13 - klo:11:52

Aivan ihana pätkänen Neffi ;D Jännä huomata, että siullakin kävi ajatukset samoilla vesillä tuon vuoren suhteen.. taidetaan olla taas samalla kirjoitusaaltopituudella..

Annan tarinan vähän aikaa muhia ja jatkoa seurannee tässä lähiaikoina...

Heh, näköjään  joo. Itsekin tässä piristyy, kun saa taas tänne foorumille kirjotuskaverin, ettei tarvi tuijotella hiljaista forkkaa ja miettiä että monenkohan viikon kuluttua joku taas kirjottaa jotain. :)
Ja hmm... ollaankos me katsottu/luettu hieman liikaa Sormusten Herraa, kun tuli tosiaan vomakas dejavoodoo, tosta vuoren uumeniin menemisestä, Sormusten Herrassahan se tosiaan oli Moriaan, vanhaan kääpiökaivantoon, jota johti yksi niistä kääpiöistä, jotka Hobitissa seikkaili Bilbon kanssa ja tuhosi sen ison pahan loharin.

Ai muuten, jos lohareita tulee mukaan, niin voisikohan niitäkin olla hyviä ja pahoja? Ja lisäksi olisivat tietenkin hyvin taikavoimaisia, koska olisivat myös hyvin hyvin vanhoja.
Hmm... mä jo luon jos jotain olentoa jo tarinaan mukaan. Mitäs halusit fantasiaa.  ;D

Mutta hei, mitä sä pidit nimestä, jonka mä kehittelin ystävällemme puunhengelle? :)
Se muuten sitten on sekaisin Sindaria ja Quenyaa (tarkoitti muistaakseni viisasta puuta), Tolkienin kehittämiä haltiakieliä. Kun en mä muuta keksiny. Muuten olisin valinnu jonkun kreikkalaisperäisen nimen, jos olisin löytänyt ja jos kääntäjä suvaitsis käyttää länsimaalaisia kirjaimistoja kreikankin suhteen, eikä niitä kreikkalaisia kirjaimistoja. Oletan, että haluamme pitää tekstin sellaisena, että siitä saa selvääkin. :)

Ja toi Mistymountain cold, on ihana kappale. Aina kun sen kuulee, ni menee kylmät väreet selkää pitkin. Eli, jos et vielä ole Hobittia käyny katsomassa, niin suosittelen että käyt. On meinaa tosi hyvä, etenkin 3D:nä ja sillä uudella tekniikalla. Toki siitä on vähän vanhemmankin tekniikan versiota ja 2D.nä, jos noi uudemmat tahtoo saada olon huonoksi.
Mutta kiva, että pätkä miellytti, vaikka silmät ristissä sen naputtelinkin. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Joo, vapaat kädet - eihän fantasian kirjoittaminen olisi kivaa, jos sitä jotenkin rajoitettaisiin  8)

Puuvanhus sai hienon nimen ja olit vielä nähnyt sen vuoksi vaivaakin  :) Ja tuo musiikki sopii erittäin hyvin tarinan tunnelmaan..

Ps. mie tein tuonne jatkopätkän, ja pahoittelen, jos siitä löytyy jotain epäloogisuutta, sillä meinasin jo kertaalleen jopa nukahtaa kesken kirjoittamisen. Kirjoitin sitä eräänlaisessa "transsissa" unen ja valveen välimaastossa, silmät kiinni ja sormet vain tekivät tekstiä, vaikka mieli oli jo työntänyt varpaitaan aavistuksen unen puolelle hetkittäin... ja taisin nähdä tarinasta jopa sekunnin verran untakin kirjoittaessani  :o

Korjailen epäloogisuuksia ja kirjoitushäröjä huomenissa :B Nyt hyvää yötä toivottelen...

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Hoo, mä lukaisinkin sen jo. Hieno pätkä ja nauroin Alejandron sytyketikulle.  ;D
Kehtaakin mokoma käyttäytyä noin hävyttömästi itseään vanhempia kohtaan.  ;D
Mutta jotenkin pidän hänestä ja hän lienee Kassandran sukulainen, veli? Arvasinko oikein?
Mä en nyt enää kirjota, katsotaan, jos sitten päivällä. Oon vähän väsyny kun käytiin miehen kanssa leffassa ja oli vika näytös ja ollaan oltu tässä vasta hetki kotosalla. Itse meinasin, etten kovin pitkään kyki koneella vaan painun kohtsillään nukkumaan.
Mutta taidan mä ton tarinan jättää jonnekin takalalle muhimaan, että jos tosiaan päivällä sitten sais jotain kyhäiltyä kasaan ja jos en saa niin mun puolesta saa kuka tahansa jatkaa, jos ehtii ennen mua. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa



Kiva, jos nauratti. Niin nauratti miutakin kun mie näin sen kohtauksen mielessäni.
Kassandralla on aikamoinen veli vekkuli  ;D

Jep, kirjoittelet sitten kun jaksat ja innostaa.. miekin painelen nyt nukkumaan. Öitälöitä  :)



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Siellä olisi nyt pätkänen, sillä oli jonkinlaista inspistä. Toivottavasti ei nyt tullut ihan toisintoa Morian tapahtumista.... No joo ehkä liian monta kertaa tullu leffa katsottua ja kirjakin on luvun alla, samoin kuin Silmarillion. :D
Mutta toivottavasti pätkä miellyttää sua ja myös muita lukijoita. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.