Yleinen pulina ja kommentit kirjoituksista vol 2

Aloittaja Nefertiti, 30.08.10 - klo:14:37

« edellinen - seuraava »

Nuubialainen Prinsessa


No, ompas ollut kummallista. Olivatko nämä opettajat samaan aikaan aina kahvihuoneessa?
Kuten olen jo aikaisemmin sanonut, minusta tekstisi ovat hienoja. Täytyy muistaa, että opettajatkin ovat vain ihmisiä, ja mitä tuohon mielipiteisiin tulee, niin koin itsekin, että mm. kirjotuksissa valitsemani aihe vaikutti paljon lopputulokseen.

Itselläkin oli useampi eri äidinkielen opettaja, ja yhden kurssin sekä luovankirjoittamisen kurssin (johon lähdin mukaan opettajan ehdotuksesta) kävin täällä kotikaupungissani. Minusta on rikkaus, kun saa nähdä useamman eri opettajan näkökulman kaikenlaisiin asioihin, enkä siis kokenut opettajien vaihtumista raskaana. Tämä on varmasti persoonakohtaista, ja ehkä myös sillä oli vaikutusta, että kävin lukion vanhempana. Olenhan jo vanha kurppa, joka vain yritti sulautua kymmenen vuotta nuorempien sekaan :)

Minusta niiden opettajien olisi pitänyt kuunnella myös sinun ajatuksiasi ja keskustella siitä, minkä takia he olivat asioista eri mieltä, vaikka ihan kahden kesken. On tosi ikävää, jos itselle jää kouluajoista sellainen tunne, että on jotenkin "viallinen" kuten asian ilmaisit. Älä niistä kuitenkaan välitä, se oli vaan lukio, ei muuta. Eikä ylä-asteen stipendi todellakaan ole mikään pikku juttu, joten häntä pystyy. Olet laatu kamaa (kuten aina tapaan sanoa eräälle erittäin rakkaalle ystävälleni) :)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Iltaa. Vihdoinkin kotona. :)

Mustang, sie et oo millään tavalla viallinen, vaan täydellinen juuri sellaisen persoonana kuin olet, eikä sun kannata lähteä muuttamaan itseäsi miksikään muuksi jonkun opettajan mielipiteestä. Mut siitä oon samaa mieltä Nuubialaisen kanssa, et sen open olis pitäny olla vähän avoimempi ja keskustella sun kanssa siitä miksi hän on sitä mieltä kuin on ja kuunnella sun mielipiteitäs.
Tietääkseni tässä maassa kaikilla on vapaus omaan mielipiteeseensä.

Mutta nyt sie annat sen olla ja annat palaa noiden tekstien kanssa, koska sie osaat kertoa niin ihanasti tarinaa sun omasta uniikista näkökulmastasi ja mulla on vähän sama juttu kuin sulla, luultavasti useimmalla kirjailijalla on, että näkee ne tapahtumat, sen kohtauksen, mitä kirjoittaa, niin että voi niin kuin putkahtaa siihen maailmaan, elämään ja kokemaan asiat niin kuin ne hahmot kokee, mikä on hienoa, joskin joskus hankalaa kun ei saakkaan sanoin kerrottua sitä mitä itse näkee ja kokee. Tai itse koen sen niin.
Ja kuten sanoin, kirjoitan usein niin, että myös lukijalle jää sitä varaa kuvitella itse sitä miljöötä, hahmoja jne, ettei kaikki ole ihan niin kauhean yksityiskohtaisesti ja pilkuntarkasti selitetty.
Toki mulla on ihan omat ajatukset siitä miltä miljöö näyttää ja miltä päähenkilö näyttää tai niin kuin nyt on ollu aikas usein, niin olen asettanut yhden suosikkinäyttelijäni muutamaan tarinaan päärooliin. *Punastuu ja nolostuu* :)

Hei, pitäisiköhän meidän yhteistuumin väsätä joku opus/tarina/novelli ja yrittää tyrkyttää sitä jollekin kustantajalle, muttei kerrottais et kuinka monta kirjoittajaa mukana on ollu. Mitähän mahtaisivat sanoa. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Ihan hauska idea, Nefertiti. :) Sitä tarvii yhdessä miettiä ja suunnitella.

Minä vaan oon vähän tällanen epävarma itsestäni ja otan tuollaiset asiat aika raskaasti. Kyllä tämä tästä ja olen jopa välillä osannut nykyään arvostaa itseäni. Kirjoitan vaikka sitten opettajieni kiusaksi. ;) Olisikin hienoa, jos saisi joskus huomiota jutuillaan ja voisi näyttää ihmisille.

Nyt kuitenkin riittää, että itselleni kirjoittelen. Hei, ja sanokaa ihmeessä suoraan jos on liika vähän kuvailua tai alkaa esiintyä sitä pilkun viljelyä. :D
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Lainaus käyttäjältä: Mustang - 07.11.10 - klo:19:08Hei, ja sanokaa ihmeessä suoraan jos on liika vähän kuvailua tai alkaa esiintyä sitä pilkun viljelyä. :D

Kumpaakaan en ole huomannut, mielestäni tekstisi on todella hyvää. Ei ole ollut valittamista ja tuskin tuleekaan, vain roppakaupalla kehuja ihanista tarinoista. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

Sori tuplaposti, mutta ajattelin mainostaa, että naputtelin juuri pienen pätkän jatkoa Vaaralliseen Näytelmään. :)
Joannan hmm luonne alkaa tulla selvemmin näkyviin, samoin Johnin ja Rachelin välinen suhde. :D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

Nyt kyllä tulee triplaposti. Sori, mutta ajattelin mainita, että lisäsin viimesimpään jatkopalaan pätkäsen. Tuli meinaan sen verran lyhyt pätkä, ettei sitä kehdannut uudeksi jatkopalaksi laittaa.
Jatkakoon ken tahtoo. Vieläkin siinä on kutkuttava tunnelma, kun ei oikein tiedä kuka lopulta aukaiseen konvehtirasian ja ottaa sieltä maistiaisia? Onko konvehdit myrkytettyjä vai ei? Ja jos on, niin mitä siitä seuraa? Tuleeko Milesille hankaluuksia jälleen kerran? Epäileekö joku häntä, vaikka hän oli ja on yhä syytön?
Miten poliisi reagoi asiaan, jos se kutsutaan selvittelemään asiaa?

Tässä taas kasa aivoituksia ja nyt mä taidan siirtyä tuonne vuoteeseen unille. Öitä. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Jahas, Nefertiti on ahkeroinut taas. :) Kunpa olisi aikaa luea kaikki loppuun. Taitaa mennä sunnuntaille.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Sitten se menee sunnuntaille. Mut siinähän sulla on sitten ajankulua, jos ei muuta. Hauskoja lukuhetkiä, näin myöhäisesti. :)
Tämä painuu nyt unille ennen kuin otsassa on näppäimistön kuva. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

No niin, no niin. Nyt vihdoin sain luettua Vaarallisen näytelmän loppuun. Aina välillä silmiin pisti pieni kirjoitusvirhe, mutta niin pieniä kuitenkin, ettei asian ymmärtämisen kannalta haitannut mitään. Loppu oli hieno, hyvää vaihtelua, ettei ollut täysin onnellinen loppu. :) Vaikka onhan se toki surullista, että joku hahmoista kuolee. :/ Jatka samaan tahtiin, Nefertiti!
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

#69
Kiitti kehuista Mustang ja sori todella myöhänen vastaus. :)
Tässä on ollu taas kaikenlaista, niin ettei oo ehtiny, eikä muistanu tännekään pahemmin naputella. Ja välillä vaan on ihan suoraan sanottuna laiskottanu. :)

Itelle tuli muutamia ideoita tuon Tuhon enteiden suhteen. Ajattelin, et jos Westwood ja George jää jumiin joksikin aikaa ja siellä olis alue, jossa ei pala ja toimiva tietokone, jota George vois kipeestä peukalostaan huolimatta käyttää. Ja koska George on erittäin hyvä koneiden kans, hän vois hakkeroida päätietokoneen ja ilmottaa ylemmässä kerroksessa olevalle sisarelleen olevansa hengissä, mutta niin ettei Devin sitä ymmärrä. Georgella ja Abbylla on ollut jo siitä asti kun ovat osanneet lukea ja kirjoittaa, oma eräänlainen salakieli. George saa siis koneensa hallintaansa ja pysyy selvillä siitä missä muut ovat ja keksii tien ulos, jonka myös kertoo Abbylle, niin ettei Devin sitä tajua. Toki Westwood ja George keksivät jonkun keinon päästä pois pulasta, vaikka Devin onkin jumittanut hissit, niin etteivät ne liiku.
Ja nuo tosiaan on vain ideoita. Saatan ehkä itse jossakin välissä kirjottaa, mut saatte tekin kirjottaa ja käyttää noita mun ideantapaisiani, mut ei tietenkään ole pakko. Käyttäkee ihmeessä omia ajatuksianne ja ideoitanne, jos siltä tuntuu. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Hieno tarinanalku Nefertiti. :) Itse en ole vielä saanut aikataulujani minkäänlaiseen järjestykseen, joten valitettavasti en voi lupailla itse kirjoittavani tähän hätään lisää. Alkaa kyllä olla jonkin sortin ikävä kirjoittamista, mutta itsehän olen hommaa itselleni ottanut. Harrastan tällä hetkellä kolmea eri urheilulajia, joista yhdessä hoidan seuralle sekä sihteerin, että rahastonhoitajan hommia, käyn kaksissa töissä, yritän nähdä ystäviä parhaani mukaan ja olla välillä tuon avokinkin kanssa. Ehkä sitä joskus oppii sanomaan ei ja elämään rauhassa. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

No voi harmi. Mä kun olen odottanu jo pitkään, et joku kirjottas ees jotain, kun täällä on muutenkin niin hiljaista ja mä olen tainnut olla ainoa joka tällä tarinaosastolla on jaksanu hääriä.
No mut ehkä sit joskus, kun saat tarpeeksi vapaa-aikaa. Siihen asti mä varmaan kirjoittelen täällä yksikseni. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa

Lainaus käyttäjältä: Mustang - 26.02.11 - klo:20:45
Hieno tarinanalku Nefertiti. :) Itse en ole vielä saanut aikataulujani minkäänlaiseen järjestykseen, joten valitettavasti en voi lupailla itse kirjoittavani tähän hätään lisää. Alkaa kyllä olla jonkin sortin ikävä kirjoittamista, mutta itsehän olen hommaa itselleni ottanut. Harrastan tällä hetkellä kolmea eri urheilulajia, joista yhdessä hoidan seuralle sekä sihteerin, että rahastonhoitajan hommia, käyn kaksissa töissä, yritän nähdä ystäviä parhaani mukaan ja olla välillä tuon avokinkin kanssa. Ehkä sitä joskus oppii sanomaan ei ja elämään rauhassa. :)

Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 26.02.11 - klo:20:55
No voi harmi. Mä kun olen odottanu jo pitkään, et joku kirjottas ees jotain, kun täällä on muutenkin niin hiljaista ja mä olen tainnut olla ainoa joka tällä tarinaosastolla on jaksanu hääriä.
No mut ehkä sit joskus, kun saat tarpeeksi vapaa-aikaa. Siihen asti mä varmaan kirjoittelen täällä yksikseni. :)



Tässä tulee ihan syyllinen olo, kun kaikki kirjoittaminen jää täällä Nefertitin harteille. Itselläni on tarinapuoli kyllä ollut ihan jäässä. Ainoa asia, jota olen jaksanut kirjoittaa on vain ollut ajatusten ylöskirjaamista ja niihin typeriin runoihin olen nyt juuttunut kiinni kuin kärpänen liisteriin.  Ne kun ovat niin helppoja kirjoittaa, lyhyitä ja vaativat vain pienen hetken ajasta, ei muuta.

Milloinkahan sitä taas jaksaisi/joutaisi kirjoittaa niin kuin ennen..?

Onneksi meillä on Neffi, sie oot aina niin ahkera ja taitava noiden jatkojen suhteen :)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Lainaus käyttäjältä: Nuubialainen Prinsessa - 26.02.11 - klo:23:24
Lainaus käyttäjältä: Mustang - 26.02.11 - klo:20:45
Hieno tarinanalku Nefertiti. :) Itse en ole vielä saanut aikataulujani minkäänlaiseen järjestykseen, joten valitettavasti en voi lupailla itse kirjoittavani tähän hätään lisää. Alkaa kyllä olla jonkin sortin ikävä kirjoittamista, mutta itsehän olen hommaa itselleni ottanut. Harrastan tällä hetkellä kolmea eri urheilulajia, joista yhdessä hoidan seuralle sekä sihteerin, että rahastonhoitajan hommia, käyn kaksissa töissä, yritän nähdä ystäviä parhaani mukaan ja olla välillä tuon avokinkin kanssa. Ehkä sitä joskus oppii sanomaan ei ja elämään rauhassa. :)

Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 26.02.11 - klo:20:55
No voi harmi. Mä kun olen odottanu jo pitkään, et joku kirjottas ees jotain, kun täällä on muutenkin niin hiljaista ja mä olen tainnut olla ainoa joka tällä tarinaosastolla on jaksanu hääriä.
No mut ehkä sit joskus, kun saat tarpeeksi vapaa-aikaa. Siihen asti mä varmaan kirjoittelen täällä yksikseni. :)



Tässä tulee ihan syyllinen olo, kun kaikki kirjoittaminen jää täällä Nefertitin harteille. Itselläni on tarinapuoli kyllä ollut ihan jäässä. Ainoa asia, jota olen jaksanut kirjoittaa on vain ollut ajatusten ylöskirjaamista ja niihin typeriin runoihin olen nyt juuttunut kiinni kuin kärpänen liisteriin.  Ne kun ovat niin helppoja kirjoittaa, lyhyitä ja vaativat vain pienen hetken ajasta, ei muuta.

Milloinkahan sitä taas jaksaisi/joutaisi kirjoittaa niin kuin ennen..?

Onneksi meillä on Neffi, sie oot aina niin ahkera ja taitava noiden jatkojen suhteen :)

On mullakin ollu hetkiä, ettei oo yhtään inspannu kirjottaa ja nyt sit taas on ollu kokonainen viikko, että olen yhtä tarinaa raapustellu ajoittain vihkoon, ajoittain koneella puhtaaksi. Mietin tässä josko jossakin välissä kirjottais jatkoa tuohon Tuhon Enteisiin, mut nyt ei oo oikein inspannu vaikka ideoita on riittänyt.
Toi Syytön nyt oli sellanen idea joka sit alkoi paisua ja muuttua sitä mukaa kun sitä ideoin ja kirjotin.
Jaa'a mistä sitä sais sulle inspiksen. Ei tietenkään väkisten kannata alkaa kirjottaa, sillon tulee vaan kökköä tekstiä ja sen huomaa itsekin. Kokeile vaikka lueksia jotakin noista sepustuksista aikasi kuluksi. Kyllä kai sitä inspistä löytynee sitten, jos joku stoori on jääny mielenkiintoiseen kohtaan ja halua tietää, että mitä sitten tapahtuu/tapahtui. :D
Mut ihan rauhassa, kyllä mie voin joutessani kirjotella, jos itse inspistä saan ja odottelen kiltisti josko se inspis teillekin tulisi. :)
Ahkera voinen olla, taitavuudesta en mene sanomaan mitään. Taitaa olla mulla ihan keskivertoa tai jotain sinne päin. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Jahas, uutta tarinaa pukkaa. :) Mielenkiintoinen alkuasetelma, pohjolan eksotiikkaa ja ulkomaailman jännitystä.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.