Tänään on lauantai 16. lokakuuta 2021
Nimipäivää viettää Sirkka, Sirkku ja Stella

Kirjoittaja Aihe: Yleinen pulina ja kommentit kirjoituksista vol 2  (Luettu 153536 kertaa)

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
Vs: Yleinen pulina ja kommentit kirjoituksista vol 2
« Vastaus #60 : 07.11.10 - klo:14:16 »

No, ompas ollut kummallista. Olivatko nm opettajat samaan aikaan aina kahvihuoneessa?
Kuten olen jo aikaisemmin sanonut, minusta tekstisi ovat hienoja. Tytyy muistaa, ett opettajatkin ovat vain ihmisi, ja mit tuohon mielipiteisiin tulee, niin koin itsekin, ett mm. kirjotuksissa valitsemani aihe vaikutti paljon lopputulokseen.

Itsellkin oli useampi eri idinkielen opettaja, ja yhden kurssin sek luovankirjoittamisen kurssin (johon lhdin mukaan opettajan ehdotuksesta) kvin tll kotikaupungissani. Minusta on rikkaus, kun saa nhd useamman eri opettajan nkkulman kaikenlaisiin asioihin, enk siis kokenut opettajien vaihtumista raskaana. Tm on varmasti persoonakohtaista, ja ehk mys sill oli vaikutusta, ett kvin lukion vanhempana. Olenhan jo vanha kurppa, joka vain yritti sulautua kymmenen vuotta nuorempien sekaan :)

Minusta niiden opettajien olisi pitnyt kuunnella mys sinun ajatuksiasi ja keskustella siit, mink takia he olivat asioista eri mielt, vaikka ihan kahden kesken. On tosi ikv, jos itselle j kouluajoista sellainen tunne, ett on jotenkin "viallinen" kuten asian ilmaisit. l niist kuitenkaan vlit, se oli vaan lukio, ei muuta. Eik yl-asteen stipendi todellakaan ole mikn pikku juttu, joten hnt pystyy. Olet laatu kamaa (kuten aina tapaan sanoa erlle erittin rakkaalle ystvlleni) :)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2101
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #61 : 07.11.10 - klo:17:26 »
Iltaa. Vihdoinkin kotona. :)

Mustang, sie et oo milln tavalla viallinen, vaan tydellinen juuri sellaisen persoonana kuin olet, eik sun kannata lhte muuttamaan itsesi miksikn muuksi jonkun opettajan mielipiteest. Mut siit oon samaa mielt Nuubialaisen kanssa, et sen open olis pitny olla vhn avoimempi ja keskustella sun kanssa siit miksi hn on sit mielt kuin on ja kuunnella sun mielipiteits.
Tietkseni tss maassa kaikilla on vapaus omaan mielipiteeseens.

Mutta nyt sie annat sen olla ja annat palaa noiden tekstien kanssa, koska sie osaat kertoa niin ihanasti tarinaa sun omasta uniikista nkkulmastasi ja mulla on vhn sama juttu kuin sulla, luultavasti useimmalla kirjailijalla on, ett nkee ne tapahtumat, sen kohtauksen, mit kirjoittaa, niin ett voi niin kuin putkahtaa siihen maailmaan, elmn ja kokemaan asiat niin kuin ne hahmot kokee, mik on hienoa, joskin joskus hankalaa kun ei saakkaan sanoin kerrottua sit mit itse nkee ja kokee. Tai itse koen sen niin.
Ja kuten sanoin, kirjoitan usein niin, ett mys lukijalle j sit varaa kuvitella itse sit miljt, hahmoja jne, ettei kaikki ole ihan niin kauhean yksityiskohtaisesti ja pilkuntarkasti selitetty.
Toki mulla on ihan omat ajatukset siit milt milj nytt ja milt phenkil nytt tai niin kuin nyt on ollu aikas usein, niin olen asettanut yhden suosikkinyttelijni muutamaan tarinaan prooliin. *Punastuu ja nolostuu* :)

Hei, pitisikhn meidn yhteistuumin vst joku opus/tarina/novelli ja yritt tyrkytt sit jollekin kustantajalle, muttei kerrottais et kuinka monta kirjoittajaa mukana on ollu. Mithn mahtaisivat sanoa. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

• Erittin aktiivinen
  • Viestej: 576
    • Profiili
« Vastaus #62 : 07.11.10 - klo:19:08 »
Ihan hauska idea, Nefertiti. :) Sit tarvii yhdess mietti ja suunnitella.

Min vaan oon vhn tllanen epvarma itsestni ja otan tuollaiset asiat aika raskaasti. Kyll tm tst ja olen jopa vlill osannut nykyn arvostaa itseni. Kirjoitan vaikka sitten opettajieni kiusaksi. ;) Olisikin hienoa, jos saisi joskus huomiota jutuillaan ja voisi nytt ihmisille.

Nyt kuitenkin riitt, ett itselleni kirjoittelen. Hei, ja sanokaa ihmeess suoraan jos on liika vhn kuvailua tai alkaa esiinty sit pilkun viljely. :D
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #63 : 07.11.10 - klo:20:02 »
Hei, ja sanokaa ihmeess suoraan jos on liika vhn kuvailua tai alkaa esiinty sit pilkun viljely. :D

Kumpaakaan en ole huomannut, mielestni tekstisi on todella hyv. Ei ole ollut valittamista ja tuskin tuleekaan, vain roppakaupalla kehuja ihanista tarinoista. :)

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #64 : 07.11.10 - klo:20:26 »
Sori tuplaposti, mutta ajattelin mainostaa, ett naputtelin juuri pienen ptkn jatkoa Vaaralliseen Nytelmn. :)
Joannan hmm luonne alkaa tulla selvemmin nkyviin, samoin Johnin ja Rachelin vlinen suhde. :D

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #65 : 10.11.10 - klo:01:01 »
Nyt kyll tulee triplaposti. Sori, mutta ajattelin mainita, ett lissin viimesimpn jatkopalaan ptksen. Tuli meinaan sen verran lyhyt ptk, ettei sit kehdannut uudeksi jatkopalaksi laittaa.
Jatkakoon ken tahtoo. Vielkin siin on kutkuttava tunnelma, kun ei oikein tied kuka lopulta aukaiseen konvehtirasian ja ottaa sielt maistiaisia? Onko konvehdit myrkytettyj vai ei? Ja jos on, niin mit siit seuraa? Tuleeko Milesille hankaluuksia jlleen kerran? Epileek joku hnt, vaikka hn oli ja on yh syytn?
Miten poliisi reagoi asiaan, jos se kutsutaan selvittelemn asiaa?

Tss taas kasa aivoituksia ja nyt m taidan siirty tuonne vuoteeseen unille. it. :)

Mustang

• Erittin aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #66 : 20.11.10 - klo:04:54 »
Jahas, Nefertiti on ahkeroinut taas. :) Kunpa olisi aikaa luea kaikki loppuun. Taitaa menn sunnuntaille.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #67 : 21.11.10 - klo:02:53 »
Sitten se menee sunnuntaille. Mut siinhn sulla on sitten ajankulua, jos ei muuta. Hauskoja lukuhetki, nin myhisesti. :)
Tm painuu nyt unille ennen kuin otsassa on nppimistn kuva. :)

Mustang

• Erittin aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #68 : 20.01.11 - klo:16:19 »
No niin, no niin. Nyt vihdoin sain luettua Vaarallisen nytelmn loppuun. Aina vlill silmiin pisti pieni kirjoitusvirhe, mutta niin pieni kuitenkin, ettei asian ymmrtmisen kannalta haitannut mitn. Loppu oli hieno, hyv vaihtelua, ettei ollut tysin onnellinen loppu. :) Vaikka onhan se toki surullista, ett joku hahmoista kuolee. :/ Jatka samaan tahtiin, Nefertiti!

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #69 : 31.01.11 - klo:20:27 »
Kiitti kehuista Mustang ja sori todella myhnen vastaus. :)
Tss on ollu taas kaikenlaista, niin ettei oo ehtiny, eik muistanu tnnekn pahemmin naputella. Ja vlill vaan on ihan suoraan sanottuna laiskottanu. :)

Itelle tuli muutamia ideoita tuon Tuhon enteiden suhteen. Ajattelin, et jos Westwood ja George j jumiin joksikin aikaa ja siell olis alue, jossa ei pala ja toimiva tietokone, jota George vois kipeest peukalostaan huolimatta kytt. Ja koska George on erittin hyv koneiden kans, hn vois hakkeroida ptietokoneen ja ilmottaa ylemmss kerroksessa olevalle sisarelleen olevansa hengiss, mutta niin ettei Devin sit ymmrr. Georgella ja Abbylla on ollut jo siit asti kun ovat osanneet lukea ja kirjoittaa, oma ernlainen salakieli. George saa siis koneensa hallintaansa ja pysyy selvill siit miss muut ovat ja keksii tien ulos, jonka mys kertoo Abbylle, niin ettei Devin sit tajua. Toki Westwood ja George keksivt jonkun keinon pst pois pulasta, vaikka Devin onkin jumittanut hissit, niin etteivt ne liiku.
Ja nuo tosiaan on vain ideoita. Saatan ehk itse jossakin vliss kirjottaa, mut saatte tekin kirjottaa ja kytt noita mun ideantapaisiani, mut ei tietenkn ole pakko. Kyttkee ihmeess omia ajatuksianne ja ideoitanne, jos silt tuntuu. :)
« Viimeksi muokattu: 01.02.11 - klo:01:22 kirjoittanut Nefertiti »

Mustang

• Erittin aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #70 : 26.02.11 - klo:20:45 »
Hieno tarinanalku Nefertiti. :) Itse en ole viel saanut aikataulujani minknlaiseen jrjestykseen, joten valitettavasti en voi lupailla itse kirjoittavani thn htn lis. Alkaa kyll olla jonkin sortin ikv kirjoittamista, mutta itsehn olen hommaa itselleni ottanut. Harrastan tll hetkell kolmea eri urheilulajia, joista yhdess hoidan seuralle sek sihteerin, ett rahastonhoitajan hommia, kyn kaksissa tiss, yritn nhd ystvi parhaani mukaan ja olla vlill tuon avokinkin kanssa. Ehk sit joskus oppii sanomaan ei ja elmn rauhassa. :)

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #71 : 26.02.11 - klo:20:55 »
No voi harmi. M kun olen odottanu jo pitkn, et joku kirjottas ees jotain, kun tll on muutenkin niin hiljaista ja m olen tainnut olla ainoa joka tll tarinaosastolla on jaksanu hri.
No mut ehk sit joskus, kun saat tarpeeksi vapaa-aikaa. Siihen asti m varmaan kirjoittelen tll yksikseni. :)

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
« Vastaus #72 : 26.02.11 - klo:23:24 »
Hieno tarinanalku Nefertiti. :) Itse en ole viel saanut aikataulujani minknlaiseen jrjestykseen, joten valitettavasti en voi lupailla itse kirjoittavani thn htn lis. Alkaa kyll olla jonkin sortin ikv kirjoittamista, mutta itsehn olen hommaa itselleni ottanut. Harrastan tll hetkell kolmea eri urheilulajia, joista yhdess hoidan seuralle sek sihteerin, ett rahastonhoitajan hommia, kyn kaksissa tiss, yritn nhd ystvi parhaani mukaan ja olla vlill tuon avokinkin kanssa. Ehk sit joskus oppii sanomaan ei ja elmn rauhassa. :)

No voi harmi. M kun olen odottanu jo pitkn, et joku kirjottas ees jotain, kun tll on muutenkin niin hiljaista ja m olen tainnut olla ainoa joka tll tarinaosastolla on jaksanu hri.
No mut ehk sit joskus, kun saat tarpeeksi vapaa-aikaa. Siihen asti m varmaan kirjoittelen tll yksikseni. :)

Tss tulee ihan syyllinen olo, kun kaikki kirjoittaminen j tll Nefertitin harteille. Itsellni on tarinapuoli kyll ollut ihan jss. Ainoa asia, jota olen jaksanut kirjoittaa on vain ollut ajatusten ylskirjaamista ja niihin typeriin runoihin olen nyt juuttunut kiinni kuin krpnen liisteriin.  Ne kun ovat niin helppoja kirjoittaa, lyhyit ja vaativat vain pienen hetken ajasta, ei muuta.

Milloinkahan sit taas jaksaisi/joutaisi kirjoittaa niin kuin ennen..?

Onneksi meill on Neffi, sie oot aina niin ahkera ja taitava noiden jatkojen suhteen :)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #73 : 26.02.11 - klo:23:37 »

Tss tulee ihan syyllinen olo, kun kaikki kirjoittaminen j tll Nefertitin harteille. Itsellni on tarinapuoli kyll ollut ihan jss. Ainoa asia, jota olen jaksanut kirjoittaa on vain ollut ajatusten ylskirjaamista ja niihin typeriin runoihin olen nyt juuttunut kiinni kuin krpnen liisteriin.  Ne kun ovat niin helppoja kirjoittaa, lyhyit ja vaativat vain pienen hetken ajasta, ei muuta.

Milloinkahan sit taas jaksaisi/joutaisi kirjoittaa niin kuin ennen..?

Onneksi meill on Neffi, sie oot aina niin ahkera ja taitava noiden jatkojen suhteen :)

On mullakin ollu hetki, ettei oo yhtn inspannu kirjottaa ja nyt sit taas on ollu kokonainen viikko, ett olen yht tarinaa raapustellu ajoittain vihkoon, ajoittain koneella puhtaaksi. Mietin tss josko jossakin vliss kirjottais jatkoa tuohon Tuhon Enteisiin, mut nyt ei oo oikein inspannu vaikka ideoita on riittnyt.
Toi Syytn nyt oli sellanen idea joka sit alkoi paisua ja muuttua sit mukaa kun sit ideoin ja kirjotin.
Jaa'a mist sit sais sulle inspiksen. Ei tietenkn vkisten kannata alkaa kirjottaa, sillon tulee vaan kkk teksti ja sen huomaa itsekin. Kokeile vaikka lueksia jotakin noista sepustuksista aikasi kuluksi. Kyll kai sit inspist lytynee sitten, jos joku stoori on jny mielenkiintoiseen kohtaan ja halua tiet, ett mit sitten tapahtuu/tapahtui. :D
Mut ihan rauhassa, kyll mie voin joutessani kirjotella, jos itse inspist saan ja odottelen kiltisti josko se inspis teillekin tulisi. :)
Ahkera voinen olla, taitavuudesta en mene sanomaan mitn. Taitaa olla mulla ihan keskivertoa tai jotain sinne pin. :)

Mustang

• Erittin aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #74 : 01.03.11 - klo:21:11 »
Jahas, uutta tarinaa pukkaa. :) Mielenkiintoinen alkuasetelma, pohjolan eksotiikkaa ja ulkomaailman jnnityst.

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.