Yleinen pulina ja kommentit kirjoituksista vol 2

Aloittaja Nefertiti, 30.08.10 - klo:14:37

« edellinen - seuraava »

Nefertiti

No jos sulla on idea, niin sitten annan sulle vapaat kädet tai sormet, miten vaan, jatkaa tarinaa. Nimittäin jos mä intoudun jotain tarinoimaan niin voi olla, että ideat menee uusiksi, ellei meillä sit oo jotain yliluonnollista toistemme ajatusten lukukykyä.  ;D

Täytyy kuitenkin tuo tuore osanen napata talteen ja kattella tarkemmin. En sitten pääsekään tällä viikolla paljoa laiskottelemaan. Pitäs työkkäri-kela-sosku asioita hoitaa ja ke-to on töitä. Kiitti vaan pomo. Voisi vähän aikaisemmin kuin kahta päivää ennen ilmoitella, niin ehtis saada ton unirytminkin ajoissa kondikseen. Älä sitten valita, että asiat menee päin persettä, koska olen väsynyt. Murh.

Mut joo yritän tässä jossain välissä naputella jatkoa tuohon, vaikka toisaalta tosiaan voinen hetken odotella, että saat rauhassa miettiä tarinaa eteenpäin nyt kun en vielä oo hämmentäny soppaa entisestään. :D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Unirytmin sekoittumisesta voin sanoa sen verran, että itselläni oli tänään kevyt väsymyskänni -olotila, johtuen valvomisesta. Ja sitten vielä normaalista poiketen oli hyvin rauhallinen päivä, joten senhän sitten tietää, että ihan koomassa istuin siinä respassa (siis tein töitä, vaikka aivot olivat sitä mieltä, että otetaan mikrounia siinä samalla). Vaan ei voi mitään, oma moka, mitäs menin niin myöhään nukkumaan.  ::) Tänään se pitää korjata, eli valun tuonne sohvanpohjalle piakkoin...

BTW mie luulen, että se miun ajatus kyllä ymppääntyy jossain vaiheessa mukaan jatkotarinaan, eikä varmasti sotkeennu vaikka sie tarinaa jatkasitkin. Ripaus mielikuvitusta ja se solahtaa sinne sekaan ihan iisipiisisti, joten jatka vaan, jos tulee kirjoitusvimma päälle  ;D

Mut joo, nyt mie yritän ihan oikeesti lopetella ja mennä nukkumaan.. so, good night!



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

No niin nyt siellä olisi tuore pätkä luettavissa. Ollos hyvä. Ai muuten muoksin tuota Syytön:tä hivenen, kun ajattelin, että jos siihen saisi jotenkin uutta potkua. :)
Mutta toivottavasti jatkoni Kassandraan miellyttää sua. :)

Ai joo viikonloppuna en edes päässyt jupliniin, kun meillä oli netti poikki, joten siksi meni vähän pidempään tämä kirjoittaminen, kuin mitä olin ajatellut. Mutta toisaalta pieni tauko netistä tekee joskus hyvää ja on aikaa ajatella vaikka tarinoita. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Hoo, olipa hieno jatkopala Neffi! Mie näin elävästi silmissäni tuon käärmekohtauksen :B

Jos miulla ois aikaa ja voimia niin jatkasin, mutta tällä hetkellä pitää vain kiltisti painua nukkumaan. On ollut pitkä päivä, on tullut käveltyä pitkä tovi töiden jälkeen kotiin, laitettua ruokaa lapsille, tanssittua yms. ja nyt on puhti poissa ja kellon viisarit näyttää nukkumaanmenoaikaa piakkoin. Mut jatkan sitten kun tulee siihen sopiva tilaisuus..

Kiva, että siun netti taas toimii  :) Miekin oon tehnyt kaikenlaista viikonlopun, enkä malttanut sitten jatkaa tarinaa kun aina löytyi jotain muuta touhua. No, jatkoa seurannee taas jossain vaiheessa, ellet sitten satu ennättämään jatkamaan miuta ennen.

Kirjoittelemisiin :B

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Mä kun jo luulin, että se syvä hiljaisuus palasi takaisin foorumille, mutta ei sentäs. Juplinkin kirjoitti tuonne ihanan runon. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

Hmm.... en sitten malttanutkaan olla kirjoittamatta jatkoa Kassandra ja Prinssi Puolikuuhun, joten siellä on. Ai muuten haittaako sua Nuubialainen, että annoin pahikselle nimen. Minä kun en tiennyt, että oliko sulla jo sille nimeä. Jos oli, niin vaihdetaan se sitten tilalle.
Ja joo tosta taitaa tulla mieleen taas kerran Sormusten Herra ja se kun nuo sormuksen ritarit tekivät pienen pysähdyksen Lothlorieniin. :) Sori, mutta tykkään siitä kirjasta ja elokuvista.

Ja toivottavasti pätkä miellyttää sua Nuubialainen ja hei te muutkin, jatkakaa ihmeessä tuota tarinaa ja miksei muitakin, jos vaan inspiraatiota riittää. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


;D Aijaijai, jatkoa tarinaan... pitääkin lukea siun aherrus ja nyt kun on loma, niin ehkä saan taas energiaa tarinan jatkamiseenkin :B Viikko on mennyt niin vauhdilla, etten ole ennättänyt uhraamaan ajatuksia kirjoittamiselle tai monelle muullekaan puuhalle, mutta kunhan ensin nukun kunnon yöunet, niin ehkä aivotkin herää viikon puurtamisen jäljiltä muuhunkin kuin rutiineihin..

Ai niin, ja ei tosiaan haittaa, vaikka keksitkin nimiä hahmoille. Mie nimittäin en paljon suunnittele tarinaa etukäteen, vaan annan intuition viedä, joten en ole ajatellut noita nimiäkään sen kummemmin. Jatka vaan samaan malliin, silleen tästä tarinasta tulee rikkaampi kun loihdit sinne kaikenlaista jännää omanlaistasi, parempi kahden mielikuvitus kuin yhden :))





Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Lainaus käyttäjältä: Nuubialainen Prinsessa - 28.03.13 - klo:19:23

;D Aijaijai, jatkoa tarinaan... pitääkin lukea siun aherrus ja nyt kun on loma, niin ehkä saan taas energiaa tarinan jatkamiseenkin :B Viikko on mennyt niin vauhdilla, etten ole ennättänyt uhraamaan ajatuksia kirjoittamiselle tai monelle muullekaan puuhalle, mutta kunhan ensin nukun kunnon yöunet, niin ehkä aivotkin herää viikon puurtamisen jäljiltä muuhunkin kuin rutiineihin..

Ai niin, ja ei tosiaan haittaa, vaikka keksitkin nimiä hahmoille. Mie nimittäin en paljon suunnittele tarinaa etukäteen, vaan annan intuition viedä, joten en ole ajatellut noita nimiäkään sen kummemmin. Jatka vaan samaan malliin, silleen tästä tarinasta tulee rikkaampi kun loihdit sinne kaikenlaista jännää omanlaistasi, parempi kahden mielikuvitus kuin yhden :))

Ei ku mä huomasin(luin alkupäätä uudelleen) vasta kun olin nimennyt pääpahisen, että olit puhunut Ran sotilaista. Mutta kai silti voi puhua Ran sotilaista vaikka pahiksen (Byrman julma hallitsija) nimi onkin Zagûr. Vai olisitko halunnut muita nimiä?
Tosin Zagûr, kuten Thaellon ja muutama muu on kyllä väännetty ihan Tolkienin haltiakielistä Sindarista ja Quenyasta. Niistä löytyy kyllä aika hyvin tietoa ja sanastoja, kun vaan jaksaa googletella. :) Niin ja mielikuvituskin on hyväksi. Itse halusin nimetä näitä metsähaltioita tietenkin nimin, jotka sopivat luontoon tai hahmon ominaisuuksiin. Thaellonin nimi on itse asiassa käännettynä yksinkertaisesti Valpas Päällikkö. :)
Eli ei sen kummempaa. Ariavel taas on: Hopeamiekka ja Dhoel on Metsästyshaukka haukka (joo tää ei ollu kovinkaan mielikuvituksellinen, mutta haltiakielinen nimi taas kuulostaa hyvältä. :)

Ai muuten nimesin käärmeenkin ja sillä on kyllä ihan turkkilainen nimi ja tosiaan itse näin mielessäni, siis lukiessani sun tekemääsi käärmekohtausta ja omaa kirjoittaessani, miltä se käärme näytti ja omassa mielessäni se näyttää kuningas kobralta ja siksi halusin sille nimen, joka käännettynä muistaakseni tarkoittaa kuningas käärmettä tai käärme kuningasta.

Mutta kiva, jos tykkäsit mun jatkopätkistä. Mulle vaan iski inspis ja kirjoittelin eteenpäin. Okei se loppupätkä tais vähän lässähtää, mut inspis katos, kun toi miehenäkin tunnettu häirikkö ei oikein antanut kirjoittamisrauhaa. Osa ajatuksista tais kadota siinä vaiheessa, kun etsiskelin haltiakielisiä sanastoja nimiä varten, kun en ollut tyytyväinen niihin, mitä mulla jo oli.

Mutta tietenkin odotan innolla, että miten sä noita jatkat. Olet sä vaan niin hyvä kirjoittaja. Ai, miten niin mulla on muka vilkas mielikuvitus.  ::) ;D

Huomenna saattaa olla aamusta aikaa roikkua koneella, mut iltapäivällä oon mun veljenpoikani kaksvuotis synttäreillä. Toivottavasti pikkumiehelle toi plaston raktori+peräkärry kelpaa, kun raktorit ovat kuulemma nyt in, tai niin ainakin veli mulle sano, kun kyselin lahjatoiveita. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Hei, tarina on kirjoitusvaiheessa.. ei vielä valmis tänne laitettavaksi, mutta ajattelinpahan tulla tänne tekemään väliaikatiedotuksen, ettet ihmettele minne taas hävisin  ;D Eilen aamulla ilma oli sen verran ihana, että lähdettiin mökille patikoimaan jäälle ja paisteltiin kodassa makkaraa lapsille yms. muuta kivaa. Olin sen verran vetopoissa, ettei sitten kyllä illalla mitään syntynyt - tuli varmaan jonkin sortin raitisilmamyrkytys  :o

Nuo siun nimet on kivoja, varsinkin kun niillä on tuollainen suomennuskin olemassa :P Tuo meidän kuningaskäärme voisi tosiaan olla Kobramainen. Sellainen olemus sopii hyvin otuksen kaikkitietävyyteen :B Ajattelin, että sillä olisi ikivanha sielu ja sen nahka olisi jollain tapaa lumottu, ikään kuin käärme olisi sellainen eläinhaltija tai jotain vastaavaa. Sen takia kirjoitin tarinaan hiekkaan painautuvat ikivanhat kirjoitukset, joita nahka jättää jälkeensä käärmeen luikerrellessa eteenpäin. Olen nimittäin jossain luonto-ohjelmissa nähnyt kuinka käärmeiden jäljet tunnistaa aavikolla kun ne kulkevat silleen hassusti sivuttain itseään liikuttaen.

Tosiaan, mie nimesin sotilaat Ran sotilaiksi, mutta sehän voisi vaikka olla ihan hyvin alue, jolta sotilaat on kokoon kasattu - Ran maanosa keskellä Byrmaa (tai heimo nimeltä Ran jotain vastaavaa?). Tuo Zagûr on mainio nimi, joten sitä tuskin kannattaa mennä vaihtamaan. Miun piti ihan kirjoittaa äsken muutama yksityiskohtia talteen oman tekstitallenteen loppuun, jotta kirjoittaessani muistan, mitä pitää ottaa huomioon, ettei yksityiskohdat muutu tarinan edetessä.

Esim. Kassandralla on mustat pitkät kiharaan taipuisat hiukset, suuret ruskeat silmät ja tummat pitkät ripset. Alejandrolla ruskeat hiukset ja silmät, mutta kasvot ja olemus samanlainen kuin Kassandralla. Tarkanin hiukset on mustat ja silmät vihreät sekä muutamia muita maanosiin liittyviä yksityiskohtia. Mut jos jossain miulla fibbaa niin älä ihmettele  ::) Kun tarina etenee ja tulee aina taukoa ennen seuraavaa kirjoituskertaa, niin jokin yksityiskohta voi jäädä huomaamatta/unohtuu. Mut eihän se ole vaarallista, pääasia, että tarina etenee  8)

Mie luulen, että siun ostama traktorisydeemi on pojalle mieleen. Tiedäthän - pikkupojat (ja vähän isommatkin) + kaikenlaiset koneet ja vempeleet = paljon ääntä ja touhua  ;) Pidähän hauskaa pikkumiehen synttäreillä! 

Mie jatkan tarinaa kyllä, mutta se vaatii hieman aikaa. Tarina jäi kesken, kun ei ajatus juokse tässä tuvassa kun porukka pyörii ympärillä ja pitäisi tehdä kaikenlaista muutakin hommaa nyt kun on aikaa olla kotosalla niitä tekemässä. Mutta tarina kyllä jatkuu, kunhan saan sopivan rauhan sen jo aloitetun pätkän loppuun työstämiseen...

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Hei vain. Kiva, että tarina on lähtenyt liikkeelle ja kiva, kun mun kehittelemät nimet kelpaa. Nyt mie jo jännään, että mitä tarinassa seuraavaksi tapahtuu. Ai muuten, mä vähän muoksin tuota tuoreinta pätkääni ja siistin samalla muutaman kirjotuskämmin pois. Toivottavasti se ei sotkenut sun ajatuksias. Mä vähän kuvailin tuota haltioiden paikkaakin enemmän, kun idea sattui iskemään.
Tässä varmaan kohta aletaan valmistautua lähtöön. Ainakin pitää toi mies hätistellä ajamaan partansa, ettei se lähde parransänki naamassaan mihinkään.

Ei me varmaan kovin kauaa siellä olla, joten illalla ollaan varmaan viimeistään kuuden maissa tai sen jälkeen kotona ja sillon ainakin tuun kurkkimaan, josko tänne olis mitään uutta tullu. Toki ymmärrän, jos hälisevä perhe vie huomion muualle, niin ettei kirjottamisesta tahdo tulla mitään. Usko pois yksi mieskin osaa häiriköidä yhtälailla (tuo sitä, teetkö tätä, hei mulla olis kiva juttu, tuu kattoo tää... jne...), kun on se niin mahdottoman vaikea nousta tuolta sohvalta ja hoitaa asia itse. ::)

Mutta tosiaan jään innolla odottamaan, että mitä mutkia sinä keksit tarinaan, tuleeko uusia hahmoja ja tiukkoja tilanteita.  ;D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa



Öitä vaan, jatkopala ois nyt viimein bueno eli valmis. Saa lukea, jos ketä kiinnostaa  8)

Mie taas kävin tuota tekstiä läpi puolitajuttomassa tilassa kun pääsin viimein koneelle (kun tuo tyttöjen isä valtasi koneen miltei koko yöksi), joten.. jos jokin ei täsmää siun uudistetun tekstipalasen kanssa, niin pahoitteluni. Taisin nukahtaa näppiksille jossain vaiheessa ::)

Nyt pitää kyllä painua nukkumaan... kauniita unia ken sattuu vielä tähän hullun sudenhetken jälkeiseen aikaan valvomaan  ;D



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Olipas hieno jatkopätkä ja taas tuli uusia hahmoja mukaan. Hienoa. :) Ai muuten ihana se Tarkanin runo, tosi kaunis. :) Täytyykin tässä katsoa, että miten jatkaa tarinaa eteenpäin, eli ensin pitää lukea tuo pätkänen muutamia kertoja ja miettiä, jollei nyt sitten jo sitä ennen tule jotain ideaa. :)

Veljen poitsu taisi tykätä raktoristaan ja kun sai vielä toiselta mummiltaakin raktorin, joskin punaisen, niin niillä on kiva leikkiä. Oli hauska katsoa, kun paketti (vaikkakin oli kyllä kapeahko pakeetti) yhtä korkea kuin pikkumieskin. Muutama kiva kuvakin tuli otettua tästä hymypojasta. :)
Oli tuo saanut lahjaksi myös ison kasan legoja ja muitakin juttuja ja lisäks siellä lattialla tais ajelehtia muitakin pikkumiehen leluja. Katsottiin vaan äidin kans, että veljenpojalla on kyllä enemmän leluja kuin mulla ja veljellä oli aikoinaan.

Tänään pitäs lähteä anoppilaan käymään, tosin miehen äiti on oikeasti tosi mukava, mutta mies vaan ei jaksa aina äitiään ja lisäks miehen tätikin on siellä käymässä. Mutta toivottavasti se menee hyvin.
Mut nyt vois katsoa, saiskos tohon hienoon jatkopalaasi mitään jatkoa aikaiseksi. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa

#282
Pikkumiehellä on siis ollut hienot synttärit  ;D

Jos tekstissä on jotain outoa, niin älä ihmettele.. mie en ollut kyllä enää kovin vireä sitä loppuosaa työstäessäni ja virheitä ei varmaan huomaa, kun kuolaa ja kuorsaa kasvot kiinni näppäimistössä, mut joo kai tää jatkopala sit kelpaa jatkoksi  :o

Mie katsoin muuten eilen illalla ennen saunaan lähtemistä avara luonto -ohjelman ja tämänkertaisessa jaksossa oli hyvin mielenkiintoisia maisemia. Miusta tuntuu, että se ikiaavikko saattaa päättyä sellaiseen maisemaan, joka tuolla Tanskan Jyllannissa sijaitsee.. nimenomaan tuo merenrannalla seisova majakka ja aava meri suuren hiekkasärkän alapuolella. Myös nuo valtavat lehtimetsät on lumoavan salamyhkäisiä... jos kiinnostaa, niin kurkkaapas tänne -->


http://areena.yle.fi/tv/1840590


Ps. pikakelauksella kohdassa 20.2 löytyy tuo majakkanäkymä.


Ai niin.. tuo tarinassa esiintyvä vuoren Jumalatar on itseasiassa pöllitty idea eräästä Buddhalaisesta pyhimyksestä, joka sitten päätyi miun näppiksen alla Jumalattareksi. Pyhimys sattui silmään kirjassa "Elämäni Nomadina" ja siitä se sitten alkoi kirjoittautua kuin itsestään tarinan sisälle ja sai siinä samalla ylennyksen Jumalattareksi  ;D Piti ihan googlettaa, että mitä wikipedia tästä olennosta sanoo.. ja kuinkas ollakaan löytyihän sieltä tietoa. Jännä yksityiskohta on tuolla se valaistumisen tason lista, jossa ylimmäsenä on sana "Iloinen". Sattuipas sopivasti, että tulinkin kirjoittaneeksi tuohon runoon Jumalattarelle annettavaksi lahjaksi Ilon  :o



http://fi.wikipedia.org/wiki/Bodhisattva



Mystistä...


Ai niin, ja kun Jumalatar kutsuu Tarkania "nuori Tarkan şair" niin şair on turkinkieltä ja tarkoittaa runoilijaa :D

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

No oikeasta elämästä löytyykin yllättävän paljon käyttökelpoisia juttuja tarinoihin ja ovat itse asiassa hyvinkin mielenkiintoisia juttuja, kun oikein tarkkaan katsoo. Toki mielikuvituskin auttaa. Ja äläs nyt höpötä. Ei näytä yhtään siltä, että olisit silmät ristissä kirjottanu, kun on niin loistavaa tekstiä. Jotain ihan pieniä juttuja saattaapi olla, mutta niitä tulee mullekin, jos ja kun liian nopeasti kirjoitan tai ajatus katkeaa muuten vain. Valitettavasti joudun useinkin korjailemaan tekstejäni jälkikäteen, kun uudelleen luen ja huomaan kirjotus ja ajatusvirheitä.

Käytiin tosiaan anoppilassa ja syötiin ja nyt oon jo himassa. Siinä meno- ja vähän takastulomatkallakin mietin, että pitäisiköhän sun ja mun kokeilla tehdä jatkis englanniksi. Senhän kun voi tehdä niin, että kirjottaa ensteeks suomeksi ja sitten kääntää enkuksi vaikka google kääntäjällä. Olisiko siinä ideaa?
Ja siis kun kumpikin meistä taitaa osata sen verran enkkua, että google kääntäjän jäljiltäkin pystyy sitä tekstiä vielä muokkailemaan ja laittamaan joitain sanoja ja lauseita uusiksi.
Itse tässä tosiaan oon tota MacBeareja aka merkittyä miestä kääntäny enkuks ja aika hyvä apu tuosta google kääntäjästä kyllä on. Sen avulla saa aika hyvin käännettyä ja itselle jää tosin kyllä jonkin verran vielä töitä, kuin jotkin sanamuodot pitää korjata ja miettiä muutenkin, että miten se lause/sana/kohta näyttäisi vähän järkevämmältä, kuin miten kääntäjä sen tekee.
Toki mulla on käsien ulottuvilla paitsi mieheni, joka on hyvä enkunkielessä, niin suomi-englanti-suomi sanakirja. Lisäks oon joitain kirjoja (lähinnä Pottereita) lukenut englanniksikin ihan vain harjoittaakseni kielipäätäni, lisäks pyörin yhdellä enkunkielisellä Sims 2 forkalla, joten harjoitusta tulee jonkin verran, vaikka ainakin itse huomaan, että parantamisen varaa mulla vielä olis ja paljon. Puhuminen lienee sit toinen juttu, tiedän kyllä ettei se ääntäminen mulla ihan aina suju. :)
Mutta miten on, kiinnostaisiko? Pitäisi vain keksiä sopiva tarinan aihe, ihan ei välttämättä mitään fanfikkejä jaksa, mut jotain vaikka fantasia-seikkailu-toiminta-kauhu-romantiikka-kolmiodraama linjalla mentäisiin. :)

Ai muuten kun puhuit siitä, että Tarkanilla on vihreät silmät, niin täytyy sanoa, että mulla itellä on viheät silmät ja vaalea tukka tai ei toi nyt kauhean vaalea oo, mutta jotain sinne päin.
Tässä kuvaa silmistäni. :) Laitoin linkkinä, ni on mukavampi. Otin kato kuvia toiselle forkalle, kun siellä tuli puhetta silmien väristä. :)

Mutta mä yritän tässä illan aikana väkerrellä jatkoa, ehkä. Ajattelin kattoa toisen vuokraleffoista, jotka me eilen vuokrattiin tosta ärrältä, että sais ne tänään palautettuakin, ennen kuin ärrä menee kii.
Me katottiin jo toinen eilisiltana, nimittäin Hotel Transylvania, oli ihan hauska leffa, joka oli sellanen sopiva aivot narikkaan pätkä.

Mutta, jos tästä menis kattoo, et sais palautettua sinne ärrälle ton, enne ku kello on liian paljon. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa

#284
Noo, tuota.. tuo englanti on kyllä sellanen kompastuskivi miulla, niin kuin kielet yleensäkin. Miun vahvuuksia lukiossa oli ennemminkin matematiikka ja äidinkieli  ::) En usko, että miusta ois kirjoittamaan enkuks mitään tekstiä pitempään, sillä miun mielenkiinto lopahtas tosi nopeasti. Koen, että kykenen kuvaamaan asioita miljoona kertaa värikkäämmin suomenkielellä kuin englannilla, siitäkin huolimatta jos ois google-kääntäjä apuna. Mie kirjoitin kyllä englannin lukiossa ja ymmärrän sitä omasta mielestä ihan kohtuullisesti, mutta tuo enkunkielinen jatkotarina tarkoittaisi ylimääräistä vaivannnäköä tekstin tuottamisen lisäksi ja miun aika on nykyisessä elämässä jo muutenkin aika tiukilla, joten en valitettavasti voi sellaista ruveta työstämään. Aivot tuntuvat jo muutenkin kaipaavan hektisen työpäivän jälkeen hämäryyttä ja lepoa.. ja viikonloppuisinkin on paljon kaikenlaista muutakin puuhaa tään nykyisen jatkotarinan lisäksi.

Mut hei, voithan sie aina jonkin enkunkielisen tarinan väsätä ja kirjoittaa sitä täällä itseksesi. Siitä tulisi varmasti hieno  :)

Miullakin ois tänään tuolla pleikkakoneen vieressä oottamassa True Bloodin toinen kausi ja sitten ois myös Paranormal Activity 2, joita vois tänään katsastella. Yläkerta tärisee kun tytöillä on yövieras kylässä, miun suloinen kummityttö. Pitää varmaan kohta pyytää niitä pikku hiljaa rauhoittumaan, jotta ei menis koko yötä ennen kuin nukkuvat. Olivat viime yön miun serkun luona koko tyttölauma ja olivat kuulemma valvoneet salaa neljään saakka  :o Täällä se ei kyllä käy päinsä, jos vaan yhtään miusta on kiinni... vaikka itse olin kyllä ihan samanlainen lapsena, kun meitä oli sellainen iso tyttöjengi pitkin särkkiä salaa öisin juoksemassa  ;D ;D

Ja pitihän miun sitten kaivella esiin omakin silmä, kun kerran siekin sellaisen tänne laitoit nähtäväksi. Siulla on noissa silmissä tuommoista tummanvihreää säväystä. Omani näyttävät kuvasta riippuen välillä merensiniharmailta ja joskus niissä on mielestäni sekä sinertävää, että vihertävää. Joten en osaa oikein sanoa, minkä väriset ne loppujen lopuksi ovat  ;D

http://i226.photobucket.com/albums/dd50/nuubialainen_prinsessa/Kirjoittaminen/sillmaumlt.jpg

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"