Ärsyttää..

Aloittaja Nuubialainen Prinsessa, 08.08.07 - klo:21:57

« edellinen - seuraava »

Nefertiti

No mutta mä en myöskään näe kaukana olevia kirjaimia, ellei ne sitten satu olemaan kissan tai peräti norsun kokoisia. Muuten menee ilman rillejä kaikki kauempana olevat pienet tekstit puuroksi. Ilman rillejäni en pysty todellakaan lukemaa, käy silmiin, ilmeisesti tuo hajataittoisuuden takia. Ja todellakin mulla on miinuslinssit, mutta aika pienet miinukset niissä, alle yhden kumminkin. Avokilla on enemmän miinuksia, muistaakseni -6,5 ja toisessa -7 ja se ei pärjää ilman rillejä.
Voi olla, että näissä mun silmissä on sitten muutakin, mutta tosiaan, ilman rillejä en nykyisin osaa olla, enkä lukea, kun käy kovasti silmiin.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa



Niin näköongelmia voi olla monenlaisia.. itselläni on tuo kaukonäkö heikentynyt vuosien mittaan, mikä sinänsä ei vaikuta lukemiseen ja laskemiseen. Näen vain hieman sameammin kauempana olevat tekstit, kuten tienviitat jne. mutta lähellä olevan tekstin näen kyllä ihan selvästi. Ongelmani onkin jokin taittovian tapainen, se pistää silmän rasittuessa tekstirivit vaihtamaan paikkaa ja siksi numeroiden kanssa puuhailu vaatii tarkempaa työtä kuin normaalinnäkökyvyn omaava.. tiedän, että pitäisi mennä optikolle mutta kun en osaa pitää laseja, enkä ehkä haluakaan :)
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mina

Rönsessainen hankkii sitten piilarit vahvuuksilla ;) Ja Nefer, samaa ongelmaa, itellä -0.5 ja hajataittoisuuden korjaus, toisessa 10 ja toisessa 155 :D Whups.. Ja ettei ihan meniks offiks tää koko juttu, niin kele kun on kuuma, ärsyttää
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Lainaus käyttäjältä: Mina - 14.01.09 - klo:12:44
Rönsessainen hankkii sitten piilarit vahvuuksilla ;) Ja Nefer, samaa ongelmaa, itellä -0.5 ja hajataittoisuuden korjaus, toisessa 10 ja toisessa 155 :D Whups.. Ja ettei ihan meniks offiks tää koko juttu, niin kele kun on kuuma, ärsyttää

Hehaah, alkoi kummasti hekotuttaa tuo kommentti :D

Ärsyttää kun en ole saanut aikaseks pestä pyykkiä.. jouduin laittamaan farkut.. nnngh epämukavaa!
Strange but not twisted

Mina

Haha.. Hyvä että ees hetkellisesti piristin. Pääte särkee, yhyy
If only I had a heart it would break - Oh sure

Killahead

Vituttaa Matrix Revolutionsin loppuratkasu.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Nuubialainen Prinsessa



Masentaa kun on kipeä olo. Ihan kuin kuume olisi nousemassa ja kurkku on kipeä.
Käytiin eilen ottamassa hepatiitti rokotukset ja samalla piikkitäti iski toiseen käsivarteeni myös jäykkäkouristuksen ja nyt on molemmat kädet kauheen kipeenä. Hitsi kun mie inhoan neuloja, meinasin pyörtyä kun terkkaritäti pisti piikit ihoon. Ei ole yhtään piikitys tai verinäyte kertaa, jolloin ei olisi ruvennut sumenemaan silmissä ja huutamaan korvat tilliä..vaikka kuinka hengittäisi rauhallisesti ja katselisi muualle rentona, niin aina se huono olo silti tulee:(


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Killahead

Ärsyttää, ku Freewebsin HTML-jutut ei toimi. Mä onn täs yrittäny jo melkee puol tuntii laittaa linkkejä ja taustoja, mut ne ei näy niil sivuil.
Tai kahel sivul se tausta näkyy, mut kahel ei. Menee hermot. Ja sit viel Firefox kaatu yhes vaihees. Ja Googlestkaa ei oo mitää hyötyä.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Nefertiti

Ensinnäkin mikä helvetti meitä ihmisiä oikein vaivaa?
Yksi heittää lapsensa alas sillalta Melbournessa ja toinen koiransa parvekkeelta täällä kotosuomessa.
Mistä tuollaisia ihmisiä oikein sikiää?

No joo lapsensa tappaneella miehellä olikin jotakin psyykkisiä ongelmia, koiransa tappaneesta muijasta en tiedä, mutta ei sellainen ole tervettä teki sen selvinpäin tai kännissä, oli kuulemma tehnyt sen pikaistuksissaan. Ei tää nyt vielä mitään, mutta ilmeisesti  ko. eukko ei saa eläimenpitokieltoa, eikä istumistakaan tekosestaan, ilmeisesti vain sakkoa. Lisää tietoa. ko. tapauksesta löytynee Ilta-sanomista ja Vartista.
Miksi, voi miksi se eläinparka pitää rinnastaa tavaraan, kun sehän on elävä ja tunteva olento siinä missä ihminenkin. Sitäpaitsi mä en ole vielä nähnyt(kauhuleffoja lukuunottamatta) tuolia, joka purisi omistajaansa. Ok liioittelua, mutta jos eläin kerran on tavara oikeuden mielestä, silloin myös huonekalut on eläviä?

Jos nyt kumminkin menisin ihan vain rauhoittumaan ja pahoittelen purkautumistani, mutta tuollaiset vatipäät, jotka tekee pahaa puolustuskyvyttömälle uhrilleen (lapsi/eläin) saa mut mnäkemään punaista. :(
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nemesis

Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 30.01.09 - klo:15:04
Jos nyt kumminkin menisin ihan vain rauhoittumaan ja pahoittelen purkautumistani, mutta tuollaiset vatipäät, jotka tekee pahaa puolustuskyvyttömälle uhrilleen (lapsi/eläin) saa mut mnäkemään punaista. :(

Sama täällä, tuskin mikään muu saakaan mua raivostumaan pahemmin kuin tuollainen tolkuttomuus. :(

Tällä hetkellä raivoan tosin ihan muista syistä. Ärsyttävää, kun on pakko lukea satojen sivujen pituisia koulukirjoja , joiden kirjoittajalla on suomen kieliopista tuskin minkäänlaista hajua!! Sanat taipuvat miten missäkin ja pilkut on heitelty ympäriinsä ihan summamutikassa! Yhdyssanat on lähes kaikki kirjoitettu erikseen ja yhdysviivoja on sellaisten sanojen keskellä, joita ei mitenkään voisi luullakaan yhdyssanoiksi!!! Välillä virheet ovat niin pahoja, että tekstin merkitys ei ollenkaan valkene, kun ei pysty tajuamaan mihin mikäkin viittaa! Eikö kieliopilla ole minkäänlaista merkitystä muualla kuin äidinkielen oppikirjoissa!? Raivostuttavaa!!!! Ja nyt varmaan kaikki pitävät minua kauheana pilkunviilaajana... ei se munkaan kielioppini mitenkään täydellistä ole, mutta pidemmän päälle sen luokan virheet joihin nyt parin päivän ajan olen tauoitta törmännyt saavat sappeni kiehumaan!!! ARGH!!!!

Killahead

Mulla oli koko yläasteen sellanen äikänkirja, missä oli aika paljon kirjotusvirheitä ja parissa kohassa oli sanaluokkien nimet kirjotettu väärin.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Nuubialainen Prinsessa


Nyt kyllä täytyy hieman purista tästä kouluaiheesta, tuli mieleeni noista kirjoitusvirheistä:)

Toisinaan noita lasten koulukirjoja täytyy hieman ihmetellä. Nykyajan koulukirjoissa on paljon hienoja ja opettavaisia aihe-alueita, mutta paljon on myös mielestäni muuttuneet lapsille asetetut vaatimuksetkin omaan lapsuuteeni verrattuna. (Tai ehkä minä vain muistan väärin?) Minun lapsuudessani ei ainakaan ollut itsearviointia, joka aloitetaan nykyään jo ensimmäisellä luokalla.

Kun sain käsiini ensimmäisen luokan matematiikan kirjan yli vuosi sitten, täytyi kyllä hieman hämmästellä kuinka niin pieniltä lapsilta odotetaan nykypäivänä niin paljon. Jos lapsi ei menisi eskariin, jossa opiskelun tapainen esiopetus aloitetaan niin kyllä jäisi paljosta paitsi. Ne puheet erityisopetuksen tarpeen kasvamiselle liittyvät varmasti ainakin osittain tuohon vaativuustason asteeseen. Kun vaaditaan enemmän, tarve lisäopetuksellekin kasvaa - näin ainakin itse ajattelisin olevan..


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Julle

Jep, tänään yövuoroon... Onko huonompaa työvuoroa kuin lauantaina yövuoroon..?
Kari Tapio on Äijä!

Juplin

Lainaus käyttäjältä: Julle - 21.02.09 - klo:13:42
Jep, tänään yövuoroon... Onko huonompaa työvuoroa kuin lauantaina yövuoroon..?
Palkan suhteen taitaa olla paras, kun rupiaa noi sunnuntailisät raksuttamaan puolenyön jälkeen. Tietysti jos mieli viihteelle halajaa, on ehkä heikompi homma... :)
Elämä ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Mina

Kaikkein paras on jussiaattona kolminkertasella liksalla plus pyhälisä ja työ on sitä että inttaus seuraavana päivänä eli istut 6h. Yövuorossa. Oli vaikeuksia pysyä hereillä kyllä :D
If only I had a heart it would break - Oh sure