Ärsyttää..

Aloittaja Nuubialainen Prinsessa, 08.08.07 - klo:21:57

« edellinen - seuraava »

Nuubialainen Prinsessa



Niinpä niin..tuollaisia puutekohtia meidän tukijärjestelmässä on, sillä ne haluavat säästää rahaa kiertämällä aina tuommoset vähemmän yleiset tapaukset sellaisella säädöksellä, ettei rahaa tipu.

Ne kaiketi perustelee päätöksen sillä, että opiskelija on lusmu, jos ei opiskele kokoaikaisesti, eikä tarvitse rahaa. Kenellekään ei tule mieleen, että on sellaisiakin tapauksia, jotka haluaa kyllä käydä töissä ja yrittää parhaansa, mutta haluaa myös parantaa arvosanaansa, jos jokin jää hampaan koloon kaihertamaan.

Oikeastaan suurin ongelma tuossa jutussa onkin työvoimatoimiston säädännässä, kun ei saa työntekijä olla kirjoilla koulussa vaikkei opintotukea saakkaan, jos haluaa saada työt.korvauksen. Eli siinä säästetään pennosia, kuten monissa muissakin opiskelijoiden jutuissa.

Tämä on vääryys, sillä jos opinnot eivät häiritse työnhakua eikä opiskelutukea saa, miksi silloin ei voi olla oikeus samoihin tkorvauksiin niin kuin muutkin työnhakijat :(

Niin ja sitten kun olen täällä kauheesti tästä asiasta paasannut, niin minun tuurilla asiaan on jokin ratkaisu, jota en vain raasu ole tajunnut..joten älkää noteeratko näitä miun höpinöitä *irvistää*

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Floora

Ärsyttää tämä jokavuosi käynnistyvä ahdistus joka iskee aina syksyn muuttuessa pimeäksi, harmaaksi, kylmäksi ja märäksi. Kaikki ahdistaa, koko ajan on turhautunut olo ja mieli vähän maassa. Kaikki inhottavat ja ahdistavat asiat palaa mieleen ja tekee olon välillä sietämättömäks sekä henkisti että fyysisesti :/ ahdistus puristaa rintakehässä ja vetää selän lukkoon mikä yleensä johtaa väsymykseen ja migreenikohtauksiin. Pitäisi varmaan alkaa vuokrata kivoja leffoja ja tai käydä kirjastossa hakemassa kivoja kirjoja, kirjasto tosin on remontissa :( Nooh.. ehkä tämä tästä.. jos ei lauantaina ole ihan tajuttoma kylmä, lähdetää lintsille valokarnevaaleihin.
Strange but not twisted

Nefertiti

Hemmetin hemmetti... Mummi on huonossa kunnossa ja nyt ollaan menossa käymään sen luona kattomas, että kaikki on hyvin. Oli kaatunu ja lyöny päänsä ja kieltäytyi terkkari reisusta kun ehdotin. Itsepäinen ihminen.
No toivottavasti ei oo tullu kuhmua kummempaa. :(
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Nuo vanhemmille ihmisille sattuvat onnettomuudet yleensä säikäyttävät kovasti, kun vanhemmiten luut murtuvat helpommin ja muutenkin sitä iän myötä jotenkin haurastuu.. :(

Muutamia vuosia sitten minunkin mummolleni sattui eräänlainen onnettomuus. Hän sairastui alzhaimeriin ja se tuli silleen salakavalasti. Eräänä päivänä mummo sitten lähti yksi harhailemaan asunnostaan vähissä vaatteissa. Kukaan lähisuvusta ei osannut arvata mitään semmosta tapahtuvaksi ja mummohan tietysti eksyi. Onneksi hän löytyi viimein, mutta alilämpöisenä ja heikossa kunnossa. Kylmä ilma teki tepposet ja tämän jälkeen hän ei sitten enää tullutkaan ennalleen, vaan heikkeni huomattavasti, eikä näin ollen voinut enää palata kotiinsa ollenkaan. Tänäkin päivänä mummon sydän voi hyvin, mutta mieli, eikä ruumis enää ole kunnossa.

Toivottavasti mummisi voi hyvin.
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

No kyllähän se varsin pirteältä vaikutti kun kävin kattomassa. Onneks asun tässä lähellä ja sanoin sille vielä, että soittelee jos tarttee jotain, mä kun pääsen tästä sen luo äkkiä. Ihme kyllä se ei pistäny yhtään vastaan, kun hain sille kellarista sen rollaattorin, että saa sen kanssa sitten liikuskella huushollissaan.
Vaikka mummi on hieman huonossa kunnossa, niin pää sillä toimii vielä. Se ei haluais olla paikallaan vaah haluis tekemistä, mutta kun on kipeenä niin ei voi, ettei taas jalat petä alta.
Mummi on kyllä itsepäinen tapaus ja sinnittelee viimeseen asti ennen kuin suostuu lähtemään sairaalaan. Avokki tuossa tuumas, ettei ihmettele yhtään mistä mä olen itsepäisyyteni perinyt.
Mutta joo parempaan suuntaan vaihteeksi mennään. :)
Täytyypä muistaa herätellä mutsi aamulla ja muistuttaa, että sen pitää autella mummia, kunhan on ensin käyny siellä markkinoilla.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

Tällä haavaa ärsyttää oma tietsikka, tai lähinnä Simsiin kuuluva bodyshoppi. Tuo p***een ohjelma hukkaa jonnekin mun tekemät simit, vaikka tallensinkin ne. Grrr, heitän kohta koko p***an roskakoriin... grrrr >:(
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mina

Ketuttaa kun autossa joku vika ja huoltoon ei saa aikaa millään ilveellä ja autoa joka päivä tarvittaisiin :(
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nuubialainen Prinsessa


KIIRE!!!!!!!!!!!!!

Kyllä harmittaa ja kovasti kun ei ole aikaa nykyään mihinkään.. työ vie viikolla melkein kaiken ajan. Viikonloppuna menee sitten kotitöitten ja muiden velvollisuuksien kanssa aika ja illalla on sitten niin väsynyt, ettei jaksa muuta kun nuokkua sohvalla..*huokaa*

No, täytyy ajatella, että tää on tilapäistä ja ensi viikonloppuna häämöttää rentoutusloma kylpylähotellissa..jonka jälkeen odottaa kauhea pyykkivuori viikolla pesemättä jääneitä vaatteita yms. eli loman jälkeen iskee taatusti entistäkin suurempi stressi *irvistys*

Kärsiikö kukaan muu kyseisestä ongelmasta??

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mina

Voi *sensuroitu*!!!!!!!! Lähti tänään auto käsistä liukkaalla tiellä ja se meni persiilleen ojaan. Onneks ei käyny muutaku ett takalampun lasi rikki ja peltivaurioo suht kettumaiseen kohtaan. Mitä tästä opimme, älä missään nimessä käytä takavetosissa autoissa huonoja kitkarenkaita.. Poliisisetä sano ett kitkoilla ei mahtanu mtn, nastat olis saattanu estää liukuun lähdön ja näin estää koko onnettomuuden. Kaikkein "kauneinta" tässä on ett auto ei edes ollu oma.. onneks poikaystävä ei tappanu mua ja sanoo vielä rakastavansa mua :) Plus sitte ett tosta lätkähti 72e sakkoa. Millä poliisi muka todistaa kuin kovaa ajoin?? Hinausauton kuljettajaki sano ett jos olisin tullu ylinopeutta ni se auto olis menny mutkasta ulos ja katolleen pellolle.. eli, mistä sakot? Noh, huomenna kipikipi valittamaan ett ihan turhat sakot. Auto ja kuski siis suht ehjiä, onni onnettomuudessa. Ja vaikka en jumalaan etc uskokaan niin kyllä joku enkeli on tarvinnut olla olkapäällä istumassa ettei pahemmin käyny.
If only I had a heart it would break - Oh sure

Mina

Piu.. hyvä Länsi-Auto.. olivatpa sitten korjanneet bemarista LAMBDA-anturin, ilman lupaa hmm.. Hintaa korjauksen kanssa tuli 227€ Aivan, luitte oikein, kaksisataakaksikymmentäseitsemän euroa. Saatiin poikkeuksella lasku tuosta, kun oli menny ilman lupaa korjaamaan sen, muuten oliski auto jääny sinne. Ihan kiva ku olis piiiiikkanen kävelymatka tullu kouluun ja poikakaverilla duuniin. Not niin hyvä juttu..
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

AAARGH!! Tässä taas tuli todisteltua niin känniääliömäistä meinkiä uuden vuoden aattona että hävetti!

Otetaan parikymppinen (juuri ja juuri) pojankloppi joka itseään mielellään mieheksi kutsuu, sekoitetaan tämän päätä hieman alkoholilla ja tungetaan puoliltaöin roomalainen kynttilä käteen. Mitä saamme? Ääliön joka ampuu ihmisiä päin, ei kiinnostaa pätkääkään varoa niitä lapsia jotka juoksevat vanhempiensa taakse piiloon kun valopallerot lentävät pitkin poikin.

Olimme siis kaveriporukalla aattoa viettämässä ja sitten asuinalueen parkkipaikalla ammuttiin perheiden kanssa raketteja niin eiköhän sieltä näitä jästipäitä löydy joita ei voisi vähempää kiinnostaa! Kyse on siis omista kavereistani :/ hävetti...
Strange but not twisted

theevilone

Itsekin todistin muutaman ihmisen porukkaa joka oli tehnyt jonkin purkkikokoelman ja ampui raketteja suoraan ylöspäin. Ihmisiä oli levittäytynyt suht. laajalle katsomaan ja ampumaankin raketteja, että sai koko ajan miettiä että milloin he tajuaisivat ampua ne sinne missä ihmisiä ei ollut. No, ainakaan sinä aikana kukaan ei kirvannut päähän tullutta keppiä, mutta silti rupesi vähän pistelemään tuommoinen käytös. Uutisten mukaan vuodenvaihteessa ollut pahempiakin tunareita liikenteessä (tai ainakin käynyt huonompi säkä). Inhottavaa tommoinen räjähteiden kanssa leikkiminen.
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Loather

#42
Mrrrrrräyhhh! Mä liikun 6 mun kamun kans koulussa. Nooh, jostain syystä jotku 9. luokkalaiset (ihte oon kasilla) on keksiny alkaa kiusata yhtä, ja voi luoja ne ysit on IDIOOTTEJA.

Nyt ne kiusaa meitä muitakin ja tänää mua oikeen tönästiin. Aioin potkasta tönijän jalkaan täysiä, mutta päätin hallita raivoni. Ja sitte ne p****päät tuli haukuun (jostain kumman syystä) mun hiuksia ja laukkua. En voinu ko nauraa niille naudoille, mutta mitäs mun kannattaa tehdä? Se on ainaki varmaa, että jos se sontaparoni vielä kerran koskeekaa muhun, ni mä revin siltä pään irti ja potkasen sen maata kiertävälle radalle.
No lyö sitä turpaan!

Nefertiti

Lainaus käyttäjältä: Loather - 16.01.08 - klo:15:51
Mrrrrrräyhhh! Mä liikun 6 mun kamun kans koulussa. Nooh, jostain syystä jotku 9. luokkalaiset (ihte oon kasilla) on keksiny alkaa kiusata yhtä, ja voi luoja ne ysit on IDIOOTTEJA.

Nyt ne kiusaa meitä muitakin ja tänää mua oikeen tönästiin. Aioin potkasta tönijän jalkaan täysiä, mutta päätin hallita raivoni. Ja sitte ne p****päät tuli haukuun (jostain kumman syystä) mun hiuksia ja laukkua. En voinu ko nauraa niille naudoille, mutta mitäs mun kannattaa tehdä? Se on ainaki varmaa, että jos se sontaparoni vielä kerran koskeekaa muhun, ni mä revin siltä pään irti ja potkasen sen maata kiertävälle radalle.

Älä missään nimessä laskeudu niiden ääliöiden tasolle, sillä just sitähän ne yrittää. Näytät niille, että oot niiden yläpuolella, takasin voi toki sanoa niin hyvin kuin osaat ja uskallat.
Jos kiusaaminen menee vakavaksi, eli alkaa tulla sitä tönimistä enepi tai jopa peräti suoranaista hakkaamista, niin suosittelen opettajalle sanomista tai jollekin luotettavalle aikuiselle ja sitten selvitätte asianne niiden isottelijoiden kanssa. Se et kertoo jollekkin ei tee teistä raukkiksii, vaan raukkiksii on nimenomaan ne kiusaajat, jotka tulee soittaan suutaan, haukkumaan ja tönimään.
Mut hyvä, että te pidätte kumminkin puolianne ja ettekä oo kaveriannekaan potkimassa pois vaikka sitä kiusataan. Juuri niinhän sen kuuluukin mennä, et kaveria ei jätetä ja sitä puolustetaan. :)
Yleisin syy tohon kiusaamiseen on et ne on joko kateellisia teille jostakin tai sitten he haluavat muuten vain isotella ja näyttää olevansa koulun kingejä, mut todellisuudessa ykskään niistä ei yksinään ole niin kova kuin jengissä esittää. Mutta pitäshän se tietää et porukassa tyhmyys tiivistyy...
Itse olen ollut koulukiusattu joten tiedän, et toi kiusaaminen on ihan hanurista.

Mut tsemppiä sulle kumminkin koulus kanssa ja toivotaan, et tilanne rauhottuu ja te saatte olla rauhassa.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Loather

Kiitoskiitos, todella paljon. Mulla on just ongelmana se, etten keksi tai viihti sanoa mitään takasin.

Alkuvuodesta oli samantapainen tilanne. Sillon meitä oli kolme ja sitä samaista kaveria kiusattiin. Tällä kertaa kiusaajia oli kaikki muut luokan tytöt. Eli siis kolme vs. 8. Sitä mun kaveria syytettiin yhen toisen matkimisesta, mikä ei tosiaankaan ollu totta. Itse asiassa just sillon meistä tuli kavereita, kun se jätettiin yksin. Oispa tosiaan ollu sille mun kaverille hirveetä olla yksin kiusattuna. Aiemmin se oli ollu niitten kiusaajien porukassa. Jostain syystä he sitten päättivät, että nyt oli aika potkia tämä kaveri ulos porukasta...
No lyö sitä turpaan!