Nefertiti: auch känniset vanhemmat on kamalia. Ovatko "normaalisuomalaisia" ja juoskentelevat suht useesti? Joivatko kun olit pieni? Rakkaus alkoholiin (ei alkoholisti, mutta ongelmia voi olla) on kyllä vaikeaa, varsinkin jos lapset kärsivät siitä. Poissaoleva äiti on vauvaiässä jotain tosi kamalaa ja tuhoavaakin, isän juominenkaan ei toki hyvää tee. Mutta, liian myöhä alkaa luennoimaan aiheesta, vaikka kyllä nostatti sellaista intoa. Pitäisi kait luennoida juoville vanhemmille... Sigh. Koitahan jaksella jooko. Älä vastaa pe/la tai silloin kun on mahdollista että ovat humalassa. Tai koita olla... 
Kyllähän nuo joivat kun vielä himassa asuin ja yleensä viikonloppuisin, jolloin sitten olinkin toisinaan kavereiden kanssa tai jos oli rahaa, niin kävin kattomassa myöhäisnäytöksessä jonkun leffan.
Mä muistan, että ku vielä asuin kotikotona, niin monesti viikonloppuisin mä olin se, joka meni viikonloppuisin viimeisenä nukkumaan, etenkin jos molemmat örvelsi humalassa. En vaan osannut mennä nukkumaan, ennen kuin sain vanhemmat höyhensaarille.
Toisaalta on ihana asua omillaan, oman kultsin kansa, mutta silti viikonoppuisin kannan huolta vanhemmistani, vaikkei kai pitäis.
Mutsi on hoitanut mutsin hommansa mun mielestäni hyvin silloin kun olin pieni, mutta en silti ole pitänyt siitä viikonloppudokailusta, koska muutamina kertoina, se on vähän venähtänyt ja nyt kun faija on ollu eläkkeellä, niin sillä on väliin jäänyt ns. ryyppy päälle ja keskellä viikkoa on sitten vetäny perseet, ja mutsi ei tykkää, kun se on viikolla töissä.
Jotenkin tuosta on jäänyt sitten se, etten itse välitä pahemmin juoda alkoholia. Joskus harvoin, yleensä juhlatilaisuuksissa(jos sillonkaan) tulee nautittuasuunnilleen yksi siideri tai muutama lasillinen sitä mitä juhlakalu sattuu tarjoamaan, paitsi vahvimpia en ota. En vaan halua, koska musta on kivempi rupatella kamujen kanssa tai muuten seurustella juhlavieraiden kanssa, ei niinkään keskittyä vetämään övereitä.
Mutsi ja faija on hölmöilleet niin paljon humalassa, ettei mun sitä tartte tehdä.
Mietin vain, että sitten joskus kun meidän häät tulee ajankohtaisiksi, niin miten järjestää juhlat, niin ettei vanhemmat onnistuis kännissä örveltämään ja pilaamaan siten koko juhlaa, etenkin kun faijalla on näitä "tosi fiksuja" ideoita kännissä ja sitten sen tempauksia saa hävetä. :p
Ei se mutsin juominen sinänsä haittaa, vaikkei silläkään tunnu stoppia löytyvän(Tosin pari päivää tuntuu olevan sille tarpeeksi ja sitten seuraava päivä vietetäänkin vuosisadan kankkusessa vessanpyttyä halaillen), kun alkuun pääsee, mutta faija onkin sitten hankalampi tapaus ja varsinkin silloin, kun ottaa kirkkaita(sillon se näkee niitä ns. pikku-ukkoja tai höpöttelee muuten outoja), eikä ole helppo käsiteltävä.
Onneksi sentään asun omillani ja ei nuo usein soittele viikonloppuisin mulle, enkä mä niille, ellei tuu jotain todella tärkeetä asiaa.
Huomenna meen käymään niiden luona, kun mutsilla on synttärit ja juhlistavat sitä varmasti korkkaamalla pullon.
No häippäsen sitten ajoissa, sieltä, niin jää sitten enempi aikaa mm. koneella olemiseen.