Yö kukkujat

Aloittaja Nuubialainen Prinsessa, 01.08.07 - klo:01:54

« edellinen - seuraava »

Nefertiti

#150
No jaa helppohan se on roisto kehittää, jos on kattonut läjäpäin leffoja ja lukenut läjäpäin kirjoja. Tai no, en tiedä, se vaan tulee jostain, enhän mä tietty kopioi mitään toisten teoksia, mutta palasia sieltä täältä jää mieleen ja niitä tulee käytettyä mm. Enid Blython osaa kuvata roistot hienosti, mutta loppujen lopuksi aikalailla lapsen näkökulmasta.
Monesti näen mielessäni koko kohtauksen kuin filminä, pyörittelen sitä pitkään mielessä, kunnes saan sen mieleisellä tavalla kirjoitettua, mutta joskus vaan vaikka idea on hyvä, ei se tahdo kääntyä sanoiksi koneelle/paperille.
Mut loppujen lopuksi sitä muokaa hyvikset ja pahikset sen mukaan, mitä on omassa elämässään kokenut ja tuntenut ja ne on sitten jonnekin muistojen perukoille jääny.
Sitäpaitsi, kirjoittaja on kaiketi onnistunut hahmossa, jos lukija pystyy kuvittelemaan itse tilanteen, hahmon ilmeet ja eleet ja riippuen siitä onko hahmo hyvä taikka paha tai jotain siltä väliltä, niin tuntemaan tätä kohtaan jotain, oli se sitten vihaa tai jotakin muuta.

Mutta joo sä loit sen yhden kohtauksen mielestäni niin hyvin, että pystyin todella kuvittelemaan tilanteen ja ihan oikeesti teki mieleni iskeä Larsonia nyrkillä päin näköä(mikä ei kyllä todellisuudessa onnistu, koska se on vain hahmo tarinassa. Mielestäni kohtaus on oikeesti onnistunut, jos siihen pystyy eläytymään hyvin(ellei täysin). Tosin mun mielikuvituksella voisi eläytyä melkein mihin vain.

Olen mä, mutta kun en malta olla änkeemättä niitä nettiin ja tartteis mun varmasti hioo niitä paljon, ennen kuin millekään kustantajalle uskaltais viedä luettavaksi. Ehkäpä vielä joskus, kun saan oikeen kuningasidean ja vieläpä kirjoitettua sen. :D
Mutta joo, mistähän mä luin, että kirjoittamalla oppii kirjoittamaan, olisko ollu joku Kingin opus.
Näkyillään foorumilla ja tsemppiä nyt vielä loppurutistukseen niiden kirjoituksiesi kanssa.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

#151
Mikähän mahtoi Juplinia vaivata päivällä, kun tuntui tahmastelevan koko ajan?
No mutta nyt pääasia on, että tää foorumi taasen toimii kunnolla. Mitä lie koneen tai netin oikkuja ollu.
Illan ja yön jatkoja kaikille mahdollisille kukkujille. Kirjoitelkaahan tekin tuonne kirjoittelu osioon. :)

Perjantai ja viikonloppu lähestyy. Jes! :D

Jei... Perjantai. Nyt vaan odotellaan sit iltaa, että jospa se Nuubialainen Prinsessa jaksaisi pyörähtää täällä, vaikka viikko on varmasti ollut väsyttävä.
Sitten onkin hyvä laittaa jotain lämmintä juotavaa, ottaa mukava asento ja rentoutua ja kuunnella, kun sade rapisee ikkunaa vasten. Tunnelmaa voisi vielä parantaa laittamalla pari tuikkua pöydälle valaisemaan syksyn pimeyttä, siis jos ei kertakaikkiaan jaksa koneella kykkiä.
Hauskaa päivänjatkoa itse kullekin kävijälle, olitpa sitten jäsen tai vieras. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa

#152

No hei Nefertiti.

Viimeinkin sain aikaa tulla kirjoittamaan tänne. On ollu ihan kauheen kiire viikko ja ens viikosta tulee vielä kiireisempi. Tänään väsytti aikaisemmin illasta niin paljon, että luulin etten jaksa tulla enää tänne tekstiä vääntämään kun oli se äikän esseekoe tänään(kirjotin yhteensä 11,5 sivua tekstiä kun huomioi luonnosversion tekstin mukaan). Torkahdin tuossa illalla hieman ja virkistyin onneksi, että jaksoin tulla kirjoittamaan tuon jatkon.

Oli muuten kiva huomata, että minun ja Phrasen keskusteluista oli hyötyä kirjoituksissa, sillä sain laitettua tekstiin viittauksen Haasiosalon kirjasta. Kirjoitin maapallon ulkopuolisesta elämästä, hihhih, mahtaa ope kauhistella kun lukee sitä esseetä..

No jatko on laitettu ja käyn jossain välissä taas tarkastamassa oletko ennättänyt kirjoittelemaan viikonlopun aikana jatkoa..

Kirjoittelemisiin..


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

No joo aloin jo kirjoittamaan jatkopalaa, joka varmaakin on valmis siinä puolenyön maissa niin, että saan odottaa ja jännittää miten se huomenna tahi sunnuntaina jatkuu. :)
Päivällä oolen liikkeessä kun mennään myllikäpäiville ja sitten käydän avokin mutsin luona, kun se tarjoo päivällisen. Illalla takulla pyörin taas täällä. jollen sitten innostu pelailemaan simsiä :)
Mutta rentoudu nyt, niin että jaksat seuraavankin viikon.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa



Täälläpäs on nyt hiljasta. Kaikilla taitaa olla muuta tekemistä..
Laittelin tuonne vähän jatkoa. Ihanan pimee yö, tekis tosiaan mieli sytytellä muutama kynttilä ja kaivautua katsomaan joku hyvä leffa peiton alta ja juoda muutama kuppi unikahvia(niin kahvi on miun unijuoma)...

Hauskaa yötä kaikille kukkujille, joita ei nukuta tänä yönä..

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

No niin mä kukuinkin täällä aikas myöhään, mutta sekin siksi, että unohduin vähäksi aikaa simeilemään.
Ihanasti olit kirjoittanut ja muutamassa kohdassa naurattikin. Kyllä sie osaat kirjottaa upeasti.
No mutta nyt alan suunnittelemaan sitä nukkumaan menoa, jatkopalan mie jo tein ja se jäi taas hieman kiperään tilanteeseen. :)
Öitä ja yön jatkoja muille yökukkujille.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa



Hei taas.

Jatkoa pistin tuonne..kiperään tilanteeseen olit jättänyt, mutta niin jätin sit minäkin..hihhih :)
Nyt pitää mennä lukemaan viimeiset hetket enkkua ja sit tekemään huomiselle eväitä ja pakata hieman namuja mukaan kans :)

Hauskaa illan jatkoa..
mie taas ens viikonloppuna ilmaannun..

Kirjoittelemisiin..

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

#157
Noniin vaikka eilen sain aikaiseksi laittaa jatkopalasen tuonne, niin vasta nyt muistin tulla tähänkin höpisemään. Nyt vain odotan jännittynenä perjaitaita ja mahdollista jatkopalaa, sillä kiinnostaa tietä, miten tuosta jatkuupi tarina.
Muuten muutamille uusille hahmoille en viel kekannu nimiä, mutta ehkäpä tuolta laittamastani linkistä löytyis jotain mielekästä. :)
http://www.behindthename.com/nmc/afr.php
http://www.africannames.net/
http://www.namesite.com/

Nuo nimi saitit on hyödyllisiä myös silloin kun tarttee keksiä muillekin henkilöhahamoille nimitä tai vaikka simeille. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa



Hei nefertiti.

Päätinpä luistaa viimein kirjan takaa kirjoittamaan pätkän, vaikka pitäisi kai lukea vielä vähän tänäiltana kurssikoetta varten. Otin tuolta linkistäsi muuten nimen päällikölle..

Ja nyt katsomaan lostia ja sit takas kirjan pariin..

Jään uteliaana odottamaan miten tarina jatkuu..


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

#159
Heipä hei Nuubialainen Prinsessa.
Sie sit päätitki tulla aikasemmin kirjottelemaan, mie ihan yllätyin, kun odotin, että vasta huomenna tuut kirjottelemaan, kun on paremmin aikaa.
Katson jos saan jo tänään jatkopalasen, jos en niin huomenna työpäivän jälkeen sitten. :)
No mutta nyt jos yrittäis sitä tarinaa vääntää. :)
Mie taas kattelin Housen (ihana renttu look ja ihanan sarkastinen) ja Dexterin(Omalaatuinen ja erilaisuudessaan, vaikka onkin hieman raaka, piristävä). Olenkohan outo, kun kaikki rikos sarjat tarttee ahmia töllöstä, kuten C.S.I, NC.I.S, Jerico(Okei vika ei oo ihan dekkari, mutta loistavaa sekin, ihan yhtä hyvä kuin LOST(Jota en muuten oo kovin kattonu) ja 4400...8D
Lostissahan on mukana Dominic Monaghan, joka puolestaan esitti Merryä Lord of The Ringissä.
Ai miten niin muka LOTR fani?
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa



Hei.

Jep, mie eilen sain semmosen virtapiikin hetkeksi. Noh nyt vuorostaan on mehut aivosta vähissä. Mie en oo paljon noita sarjoja muuten viimeaikoina seuraillu mut tuo Lost on aina pakko kahtoa, kun siinä on kokoajan semmonen näkymätön uhka ja sellaista psykologista jännitystä ilmassa. Miusta se on yksi parhaimmista sarjoista joita olen ikinä kahtonu.. Oon tietty seuraillu toisinaan myös tuota C.S.I täkin mut en mitenkään säännöllisesti. Lost on pakko kahtoo joka kerta.

Varmaan intoutuisin kahtomaan noita muitakin, mut ei oo ollu hirveesti aikaa. Yleensä huomaan, että tuijotan läksykirjojen takaa jotain ykkösen tai kakkosen tosidokumentteja huomaamattani. Outoa, mutta mie tykkään nähdä mitä maailmalla tapahtuu, tosin hieman kriittisesti niitä kahtelen kun aina ei dokumentitkaan tarjoa kaikkia näkökulmia asioihin.

Hienon pätkän olit muuten tuonne jatkoon saanut aikaiseksi:)


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

No jaa kuhan jotain rävelsin. Ei mullakaan tahdo ajatukset luistaa, vähäisten yöunien takia. Omaa syytä, kun en vaan osaa mennä ajoissa nukkumaan.
En välttämättä kirjoita vielä tänään jatkoa, mutta huomenna iltasella yritän, meinaan päivällä käydään mun mummin luona ja sitten onkin iltapäivällä pyykkitupa ja sen kanssa menee kauan, kun on hieman iso pyykki vaihteeksi.
Mutta, menehän sieki lepäämään, nii oot sitten huomenna virkeempi. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

No ei sitten mentykään pyykille, kun väsytti niin vietävästi. Nyt sitten taas iltaakohden oon piristynyt ja roikkunut täällä, mitä nyt tuossa hetki sitten pistin simsin downloads kansioni järjestykseen, että löytäisin edes jotain sieltä kun tarvitsee poistella jotakin.

Mutta jatkan vielä täällä roikkumista ja katselen ilmaantuko ketään kirjottelemaan. Kirjoittamisesta puheenollen sain tuossa aikaisemmin illalla jatkopalan tuonne Unohdettuun kaupunkiin laitettua ja odotan mielenkiinnolla jatkoa siihen.

Muille tiedoksi teillä on täysi vapaus jatkaa noita tarinoita, ne ei ole vain mun ja Nuubialaisen Prinsessan yksinoikeus, vaikka siltä saattaakin näyttää.
Uskaltakaa toki kirjoittaa niihin jatkoa, erilaisuus piristää. Ainoa toive toki on että aikaansaadut pätkät luettais ennen kuin rynnätään tekemään tekstiä. Muuten teillä on vapaat kädet(näppis), joten mielukuvitus nyt vain lentoon ja tekstiä suoltamaan.
Meistä ei kumpikaa syö teitä elävältä, vaikka tekstiin joku kirjoitusvirhe sattuisikin eksymään, se on vain luonnoliista, sillä ainakaan mä en osaa edelleenkään kirjoittaa virheetöntä tekstiä.
Sapiskaa saa vain ja ainoastaan silloin jos teksteissä ilmenee jotain foorumin sääntöjen vastaista. Muuten ei meillä ole syytä nipottaa, joten antakaa palaa hyvät ihmiset. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa



Jep,

jatko on laitettu ja odotan uteliaana kuinka se taas jatkuu..
Mie vielä hetken kukun täällä ja korjailen yhden jutun tuonne uskonto-osioon kun maantietoa lukiessani tajusin erään jutun..saa nähdä mitä ajatuksia siitä herää eräälle toiselle asiasta kiinnostuneelle:)

Hauskaa yön jatkoa kaikille kukkujille!
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Phrase

Uni kyllä tulisi silmiin, kun vain antaisi niille mahdollisuuden sulkeutua lepäämään päivän rasituksista. Parin viikon tauko netin ääreltä näkyy kyllä tällaisena yökukkumisena, kun rytminkin ollessa kohdillaan ja väsymyksen painaessa päälle tonnin lyijymöykyn lailla sitä vain tekee mieli seilata internetin loputtomilla laineilla. Vaikka pyhä päätös pistää maaten on tehty jo lukemattomat kerrat, aina muistuu mieleen jokin asia, josta täytyy ottaa selvää. Mutta mitäpä sitä suotta omaa toimintaansa paheksumaan, johan se kuolema kuittaa kuitenkin kuittaa univelat.

Mika Waltarin haastatteluja kuunneltuani Ylen elävästä arkistosta minulle on muodostunut melko kiinnostava profiili kyseisestä henkilöstä. Hänen pääteoksensa, Sinuhe Egyptiläisen, syntyynkin on vaikuttanut monia mielenkiintoisia tekijöitä ja minua kiinnostaa kovin, mitä tämä mies oikein tiesikään. Hänen pienoisromaaneihinsa vähän tutustuneena aloin kummastella mm. Carnacin megaliitteja ja muita muinaisia kivikokoelmia, joihin Stonehengekin kuuluu. Kuinka ihmeessä mies, joka kirjoittaa jopa historiallisesti virheettömän jättiromaanin muinaisesta Egyptistä, tunsi aikanaan vetoa kaikkiin mysteerioihin, joita itsellänikin tekee mieli selvitellä. Waltari nimittäin vietti nuoruudessaan useita vuosia Pariisissa, opiskelikin siellä, ja oleskelipa Carnacissakin tutkien jotain ainakin kesän verran.

Hmm.. Pitänee jättää pohdinnat taas hetkeksi ja antaa unen eheyttää mielen. Parin viikon päästä taas lomille uutta ainesta työstämään.

Hyvää yötä kaikille kukkujille!
Totuus on tarua ihmeellisempää.