Keskustelu > Elämä on ihanaa

Elämän tarkoitus?

(1/4) > >>

Juplin:
Mikä on elämän tarkoitus? Se on varmaan asia, mitä ihminen on pohtinut kautta aikojen, ja siihen ei ehkä koskaan saadakaan selvää vastausta. Ajattelin aloittaa kuitenkin aiheen, missä jokainen voi pohtia elämää ja sen monimuotoisuutta ihan vain omasta vinkkelistään. Itselläni ainakin aina aika-ajoin tulee ahaa elämyksiä ihan arkipäiväisistä asioista, jotka olisi ehkä hyvä kirjoittaa ylös, sillä niistä saattaa olla hyötyä tulevaisuudessa. Ei muuta kuin kirjoittelemaan... Nyt tosin ainakin itselläni pää lyö ihan tyhjää, mutta ehkä jo huomenna... ehkä.

Juplin:
Mitä hyötyä on omistaa empatiaa ja ymmärrystä, jos sitä ei pysty hyödyntämään, tai sitä ei osata arvostaa?

Miten voi yrittää auttaa ihmisiä, joilla selvästi on ongelmia?

Ongelmia, joiden ratkaisemiseksi itse tietää nipun toimivia ratkaisuita?

Ihmisiä, jotka jopa itse tietävät sen, mutta eivät ole halukkaita tai valmiita ottamaan apua vastaan?

Ihmisiä, jotka tekevät päivästä toiseen samat virheet uudelleen ja uudelleen, vihaavat siksi elämäänsä, katkeroituvat, ja miettivät miksi elämä ei muutu paremmaksi?

Eivätkä kuitenkaan ota oppia virheistään?

Miksi toiselle niin itsestäänselvä asia, on toiselle niin vieras?

Miten pystyä kommunikoimaan ihmisen kanssa, joka puhuu kanssasi samaa, mutta kuitenkin täysin vierasta kieltä?

Floora:
Tuo on vähän kuin kysyisi haluatko olla juuri se mitä olet vai jotain muuta, lisää tai erilainen? Jos haluat olla muuta tai erilainen, mikset ole?

En usko että elämällä on merkitystä... pahoittelen tylyä vastausta :)

Juplin:

--- Lainaus käyttäjältä: Floora - 02.12.08 - klo:15:51 ---En usko että elämällä on merkitystä... pahoittelen tylyä vastausta :)

--- Lainaus päättyy ---
Näkökantahan tuokin, kieltämättä ehkä hieman taantunut mielestäni tosin... :)

Haltijanainen:

--- Lainaus käyttäjältä: Juplin - 02.12.08 - klo:16:34 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Floora - 02.12.08 - klo:15:51 ---En usko että elämällä on merkitystä... pahoittelen tylyä vastausta :)

--- Lainaus päättyy ---
Näkökantahan tuokin, kieltämättä ehkä hieman taantunut mielestäni tosin... :)

--- Lainaus päättyy ---

Minä en usko, että olemme täällä mitään sen syvällisempää tarkoitusta varten, kuin lisääntyäksemme ja kuollaksemme. Oma jaksomme maailmankaikkeuden historiassa on silmänräpäystäkin lyhyempi hetki ja luulen että on ihmisen omaa itsekeskeisyyttä ja tyhmyyttä kuvitella, että olemasaolollamme on jotenkin suuempi merkitys, kuin vaikkapa dinosauruksilla oli. Meidät pyyhkäistään täältä pois joka tapauksessa eikä meistä jää merkkiäkään mihinkään. Sillä on toki yksilön kannalta merkitystä tällä hetkellä, että kuinka elämääsi elät, kuinka kohtelet muita jne, mutta suuressa kokonaisuudessa en usko sillä olevan mitään sen ihmeellisempää merkitystä. Kunhan suku jatkuu ja kuolet ajallasi pois. Ehkä hieman tylyä tämäkin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta