Kirotut/kummittelevat kuvat, maalaukset yms kummitus kuvat.

Aloittaja Nefertiti, 24.08.08 - klo:09:31

« edellinen - seuraava »

Nefertiti

Ajattelin pistää tämmöisen ketjun pystyyn, kun ainakin yksi kuva tuntuu palaavan uudestaan ja uudestaan S24:selle ja vähän muuallekin.

Eli mitä mieltä te olette kummittelevista/kirotuista kuvista/maalauksista?

Itse suhtaudun varauksella ainakin valokuviin, koska photarilla, tai vastaavalla kuvankäsittelyohjelmalla on helppo tekaista näitä kummituskuvia.
Mm, se kuva, jossa tyttö(kuin jostain kauhuleffasta tyyliin Manaaja tai the Ring) seisoo sairaalankäytävällä ja kuvan mukana on varoitustekstit.
Mä olen sitä mieltä, että vaikka kuva onkin vähän karmiva, niin ei silti kummittele, vaan se on lähinnä jokaisen oma mielikuvitus, joka kummittelee ja saa näkemään kaikkea mahdollista siinä kuvassa, lisäksi ne varoitusteksti sinänsä kiihottaa uteliaisuutta ja saa mielikuvituksen laukkaamaan.
Lisäksi se tekstihän on selvää käänteistä psykologiaa, joka nimenomaan houkuttaa katsomaan kuvan ja herkemmät sitten pelästyy ja näkee, mitä näkee kuvassa.

Mutta sitten on maalauksia, tiedän itse ainakin kaksi, joita en linkitä tänne, ettei sitten nuoremmat tai muuten herkät lukijat saa niistä pelkotiloja tms.
Omalla vastuulla voi toki hakea niitä googlella, mm hakusanoilla Haunted Painting, Cursed Painting ja Crying Boy.
Mutta aika moni varmaan tietää tuon Itkevän Pojan ja sitten sen toisen, jossa seisoo vakavailmeinen poika taka-alalla ikkuna, jossa näkyy käsiä ja pojan vieressä on melkein pojan kokoinen nukke.

Omasta mielestäni kuva on jollakin lailla karmiva, mutta noista kirouksista en sano mitään, kun kerran joku on kyseisen maalauksekin ostanut eBaysta, jossa se oli myynnissä muutama vuosi takaperin.
Tähänkin taisi liittyä juttua, että kuvassa olis näkynyt erityisvaloilla tms jutuilla jotain muuta ja että sillä olis ollut jotain yliluonnollisia voimia tms.

Itkevä Poika on mun mielestäni surullinen, joskin pojan ilme ei ole surullinen, vaan, enemmäkin sellainen uhmaava, lähes ilmeetön ja silti kyyneleet valuvat hänen poskilleen.
Kuvasta on kulkenut tarinaa, että se aiheuttaa onnettomuuksia ja tulipaljoa, itse kuvalle ei kuitenkaan käy mitään vaan, se pysyy vahigoittumattomana.
Tiedä sitten, mikä on totta ja mikä urbaania legendaa.

Näin lopuksi toivon, että kuvat jätetään linkittelemättä, sillä palstalla käy nuorempaakin porukkaa, joka saattaa tosissaan pelästyä kuvia ja jos joku ne nyt välttämättä tahtoo nähdä, niin google kuvahaulla löytyy, kun laittaa antamani hakusanat ja S24:Sessa oli jotain joskin viimeksi mainitun paikan taso on vähän niin ja näin.

No niin ja nyt voinen päästää teidät pulisemaan aiheesta.
Voihan tässä keskustella lisäksi muistakin kummittelevista/kirotuista esineistä, kuin kuvista ja maalauksista. Asiallisesti sitten, sillä kaikki törkyviestit tullaan poistamaan heti, kun sellaisia havaitaan.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

theevilone

Yhdellä tutullani on olohuoneessa maalaus jossa on kaunis järvi ja järven toisella puolella muistaakseni joku rämä hökkeli. Tuttu kertoi, että järvi houkuttaa ihmisiä - olikohan vielä lapsia - ja hukuttaa heidät. Tai sitten se oli se hökkeli joka houkutteli, mutta järvi söi. Joskus minulle ja sisaruksilleni sanonut kun olimme lapsia, eikä se taulu vieläkään ihan viattomalta vaikuta. :)
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Julle

Lainaus käyttäjältä: theevilone - 02.09.08 - klo:20:30
Yhdellä tutullani on olohuoneessa maalaus jossa on kaunis järvi ja järven toisella puolella muistaakseni joku rämä hökkeli. Tuttu kertoi, että järvi houkuttaa ihmisiä - olikohan vielä lapsia - ja hukuttaa heidät. Tai sitten se oli se hökkeli joka houkutteli, mutta järvi söi. Joskus minulle ja sisaruksilleni sanonut kun olimme lapsia, eikä se taulu vieläkään ihan viattomalta vaikuta. :)

Mielenkiintosen kuulonen taulu! Onkohan siitä kuvia netissä tai jossain? Olis mukava nähdä miltä se oikeasti näyttää. :)
Kari Tapio on Äijä!

theevilone

Lainaus käyttäjältä: Julle - 05.09.08 - klo:23:41
Lainaus käyttäjältä: theevilone - 02.09.08 - klo:20:30
Yhdellä tutullani on olohuoneessa maalaus jossa on kaunis järvi ja järven toisella puolella muistaakseni joku rämä hökkeli. Tuttu kertoi, että järvi houkuttaa ihmisiä - olikohan vielä lapsia - ja hukuttaa heidät. Tai sitten se oli se hökkeli joka houkutteli, mutta järvi söi. Joskus minulle ja sisaruksilleni sanonut kun olimme lapsia, eikä se taulu vieläkään ihan viattomalta vaikuta. :)

Mielenkiintosen kuulonen taulu! Onkohan siitä kuvia netissä tai jossain? Olis mukava nähdä miltä se oikeasti näyttää. :)

Niin voisinkin kysyä josko voisin ottaa kuvan siitä. En kyllä sitten takaa ettet tule syödyksi! :)
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Mina

Miks ihmeessä se tuttu pitää maalausta seinällään jos se kerta on tuollanen vaarallinen?? Tai sitte se pissitti sinua
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Hmm.. eli siis se paikka on vaarallinen, ei itse maalaus?
Strange but not twisted

theevilone

Lainaus käyttäjältä: Floora - 22.09.08 - klo:13:10
Hmm.. eli siis se paikka on vaarallinen, ei itse maalaus?
Eikun se maalaus. Kuva maalauksesta -> näet maalauksen -> ... ;P

Mina, ehkä ehkä. Tai sitten maalaus ei vahingoita isäntää(renkiä). ;)
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Julle

Lainaus käyttäjältä: theevilone - 21.09.08 - klo:13:20
Lainaus käyttäjältä: Julle - 05.09.08 - klo:23:41
Lainaus käyttäjältä: theevilone - 02.09.08 - klo:20:30
Yhdellä tutullani on olohuoneessa maalaus jossa on kaunis järvi ja järven toisella puolella muistaakseni joku rämä hökkeli. Tuttu kertoi, että järvi houkuttaa ihmisiä - olikohan vielä lapsia - ja hukuttaa heidät. Tai sitten se oli se hökkeli joka houkutteli, mutta järvi söi. Joskus minulle ja sisaruksilleni sanonut kun olimme lapsia, eikä se taulu vieläkään ihan viattomalta vaikuta. :)

Mielenkiintosen kuulonen taulu! Onkohan siitä kuvia netissä tai jossain? Olis mukava nähdä miltä se oikeasti näyttää. :)

Niin voisinkin kysyä josko voisin ottaa kuvan siitä. En kyllä sitten takaa ettet tule syödyksi! :)

Kuulostaa kyllä niin mielenkiintoselta taululta, että voisin ottaaki riskin! :D Mutta, onkos kellään tietoa noista taulujen maalaajista? Minkä nimisiä? Onko muita teoksia? Yms. yms.
Kari Tapio on Äijä!

paran

Mielenkiintoisia tauluja =). Mitä tulee noihin valokuviin niin helppohan niitä on itsekkin muokkailla. Omaan päätökseen kuitenkin vaikuttaa eniten se missä se kuva sijaitsee, siis millaisella sivustolla.

.:Wamppyyri:.

Oikeasti...tämä saattaa kuulostaa tyhmältä mutta itselläni oli verinen-Mari taulu...mutta aina kun näin taulun tuntui kuin joku kuristaisi minua...en tajua...ja tuntuu myös siltä kun joku purisi ja viiltelisi puukolla kaulaan...ja minua alkaa aina itkettää...eikä ne kummalliset asiat vielä loppunut...aina täyden kuun aikaan tulee outo tunne...ja himoitsen AINA verta!Kerran purin itseäni ja join omaa vertani...muo pelottaa...tuntuu oudolle...osaatteko auttaa?mikä muo vaivaa???

theevilone

Lainaus käyttäjältä: .:Wamppyyri:. - 26.10.08 - klo:09:28
Oikeasti...tämä saattaa kuulostaa tyhmältä mutta itselläni oli verinen-Mari taulu...mutta aina kun näin taulun tuntui kuin joku kuristaisi minua...en tajua...ja tuntuu myös siltä kun joku purisi ja viiltelisi puukolla kaulaan...ja minua alkaa aina itkettää...eikä ne kummalliset asiat vielä loppunut...aina täyden kuun aikaan tulee outo tunne...ja himoitsen AINA verta!Kerran purin itseäni ja join omaa vertani...muo pelottaa...tuntuu oudolle...osaatteko auttaa?mikä muo vaivaa???
Täysikuu voi laittaa mielen villiksi ja kehon vesistäkin on juttuja. Oletko koittanut olla juomatta ja purematta? Mitä läheisesi sanovat kamalista jäljistä?! Vai jääkö niitä, jos vain tuntuu... :o Itke jos se helpottaa. Ehkä olet kirottu, tai riivattu. :o

Sigh... Käypä puhumassa koulupaikkasi/muualla jos et koulussa ole psykologilla tai jotain?-)
Toinen vaihtoehto on laittaa ignoreen. ;)
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

candy-candy

Lainaus käyttäjältä: .:Wamppyyri:. - 26.10.08 - klo:09:28
Oikeasti...tämä saattaa kuulostaa tyhmältä mutta itselläni oli verinen-Mari taulu...mutta aina kun näin taulun tuntui kuin joku kuristaisi minua...en tajua...ja tuntuu myös siltä kun joku purisi ja viiltelisi puukolla kaulaan...ja minua alkaa aina itkettää...eikä ne kummalliset asiat vielä loppunut...aina täyden kuun aikaan tulee outo tunne...ja himoitsen AINA verta!Kerran purin itseäni ja join omaa vertani...muo pelottaa...tuntuu oudolle...osaatteko auttaa?mikä muo vaivaa???

:oo pelottavaa... itse en pitäisi sellaista taulua.... :S kai otit sen pois??
On onnekasta olla onnellinen.

nukka_

Olen niin utelias, että oli pakko käydä heti katsomassa Nefertitin hakusanoilla googlesta niitä kuvia :) Eivät nuo nyt niin karmivilta näytä... Ihan tavallisilta tauluilta vain. En ollut kumpaakaan nähnyt aikaisemmin.