Yliluonnolliset asiat ja kokemukset

Aloittaja nukka_, 23.07.07 - klo:10:41

« edellinen - seuraava »

Floora

Hui! Aikas jännä tilanne varmaan. Tuosta valopallosta tuli mieleen että valokuviinhan saa aika usein tallennettua nämä valopallot "orbit" joten kun nyt näyttäisi siltä että siskosi huoneeseen on jäänyt jotain, niin olisiko mahdollista yrittää kuvata huonetta? Otat, jos saat käsiisi, kaksi kameraa joita näppäilet samasta kohtaa vuorotellen, sillä jos jotain palloja näkyy, näkyvät ne molemmissa ja näin voi kaikki teoriat pölystä ja likaisista linsseistä unohtaa. Kamerat voisivat olla esim. yksi digikamera ja toinen ihan perinteinen filmirulla-kamera.

Tässä lähellä olisi kyllä yksi keskiaikainen kirkko ja pari vanhaa kartanoa joissa saa vierailla. Voisi käydä katselamassa siellä ja ottamassa muutama valokuva.
Strange but not twisted

nukka_

Harmittaa kun ketään ei tunnu kiinnostavan nämä maailman kummitukset ollenkaan... Haluaisin tänne enemmän keskustelua erilaisista tapauksista... Jospa täällä joku innostuisi vielä lörpöttelemään :)

Nefertiti

Kyllähän tännekin varmasti alkaa pian tulla löpinää, kunhan tää foorumi taas käynnistyy kunnolla ja tuolla on paljon nollasaldolaisia, jotka eivät vieläkään ole uskaltautuneet kirjoitella mitään.
Eli nyt kaikki ihanaisen jäsenemme, kirjoitelkaa ihmeessä tänne ja vähän muuallekin. Myös tarinointi osastoon saa tulla kirjoittelemaan jatkoja jatkiksiin.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

outolintu

Ajattelin tässä ajankuluksi kirjootella, ku ei vielä tuo unikaan oikee tuu simmuihin.. Mulla ei oo tollasia kokemuksia, että oudossa paikassa huomaisinki tuntevani/tietäväni paikat. Mut mulla on ollu muutama erillainen kokemus, vai voisko sitä kutsua sit kyvyksi jopa..? No kuitenki.. Tästä on jo joitain vuosia aikaa, ku viimeksi oon nähny näinki selviä enneunia. Yks, joka oli likimain ensimmäinen, oli uni jossa näin kummisetäni hautajaispäivän. Unen näin n. puolivuotta aikaisemmin, enkä silloin vielä tienny omaavani näitä "kykyjä". Toinen yhtä selvä uni oli äitini kuolemasta. En tietenkään unessa enkä herättyäni tajunnu asiaa, mutta ku aika koitti, muistin unen. Unessa äitini antoi mulle rasian jossa oli vain lappu sisällä. Antaessaan hän oli todella onnellisen/autuaan oloinen. Lapussa joka oli rasian sisällä, oli vain päivämäärä ja kun samainen päivä koitti seuraavana kesänä, äidilleni tehtiin sinäpäivänä kiitos kirkossa. Joka kerta nukkumaan mennesä tulee mieleen, et mitäköhän tänäyönä.. Täytyy myöntää, et välisä meinaa jopa pikkasen pelottaa mitä unijussi näyttelee..

Phrase

En voi sanoa kokemiani asioita miksikään kyvyiksi, mutta usein juolahtaa mieleeni, että mistä nämä oikein tulevat. En ole antanut suurempaa painoarvoa asioille, jotka ovat aina niiden tapahtuessa hetken hätkähdyttäneet, olen kenties vain epäillyt sattuman mahdollisuutta ja todennäköisyyttä. Kerronpa tältä päivältä yhden tapauksen, jollaisia edellä tarkoitan:

Seison tavaratalon kassajonossa ja laskeskelen ostosten summaa päässäni. Tapan tällä tavoin aikaa varautuen samalla antamaan oikean määrän rahaa joustavoittaen myös mahdollisesti jonon etenemistä. Saan tavaroille yhteishinnaksi 35 € ja katseeni kohdistuu kassahihnan yläpuolen purkkapusseihin. Näen koukuissa samanlaisen pussin, jollaisesta kaveri tarjosi tupakavereilleen purkkaa ennen lomillelähtöä. Muistan jonkun kehuneen makua ja mietinkin, pitäisikö napata sellainen itselleni mukaan. Edelliset jenkitkin ovat kyllä pureksimatta, joten saituus hyökkää esiin mielen syvyyksistä. Lasken nopeasti, mikä uusi summa olisi: pussi maksaisi euron, joten ostokset keventäisivät lompakkoani 36 eurolla.. Taitaa jäädä guaranapurkat ostamatta, vaikka hinta olisi suhteellisen huokeakin. Vaikka lukuja tuotteiden hintoja vertaillessa tulikin päässä pyöriteltyä, juuri tuo 36 euroa jää mieleen, kun sitä tuli verranneeksi ostosten lopulliseen summaan eli kolmeenkymmeneenviiteen.

No, koko päivänä ei lukuja ennen eikä jälkeen kaupassakäynnin tule vastaan. Kotiin palattuani teen pikaisesti pienen välipalan ja istahdan koneen äärelle elokuvaa katselemaan. Jatkan kesken jäänyttä The Bourne Ultimatumia jonkin aikaa, kunnes keveän seuraamisen keskeyttää eräs kuva henkilöllisyysasiakirjasta. Pysäytän rainan ja kelaan takaisin samaiseen kohtaan, jossa näkyy CIA:n tiedot filmin päähenkilön henkilöllisyydestä. Kuva on samea ja jostain syystä koetan saada selvää syntymäajasta. Saan hädin tuskin selvää.. Date of Birth: 9/13/70. No, jatkan leffan pintapuolista katselemista, kun syntymäaika hyppää uudelleen esiin kuuluen tällä kertaa juonenkulkuun. Muistinsa menetyksekstä kärsivä agentti on puhelinkeskustelussa esimiehensä kanssa, joka kertoo taustojaan selvittävälle alaiselleen tämän syntymäajan ja paikan ("Synnyit 15.4.71 Missourin Nixassa"). Myöhemmin selviää, että lukusarja onkin vain koodi, eikä sen ole tarkoituskaan pitää paikkansa. Tässä vaiheessa kuitenkin huomioni kiinnittyi siihen, koska olin aiemmin omasta aloitteesta tarkistanut päähenkilön henkkareista syntymäajan ja saanut tällöin eri luvut. Mikä virheellisessä ajassa pisti silmään, oli ensinnäkin päivämäärä 15.4. Se on nimittäin myös minun syntymäpäiväni ja tänään aiemmin satuin katselemaan haastattelua eräästä näyttelijästä, joka hänkin täyttää aina kyseisenä päivänä vuosia. Tulin vielä laskeneeksi tuosta vuodesta '71 päähenkilön iän tänä päivänä. No mikäs muukaan siitä sitten tuli kuin se 36.

Tällaisia ihmeellisiä sattumia siis tapahtuu, ei nyt täysin identtisiä kuin tämä, mutta jostain syystä kiinnitän aina ihan ihmeellisiin epäolennaisuuksiin huomioni ja sitten löytyy jotain hämäriä yhtäläisyyksiä. Voihan olla, että mieleni vain tekee pilaa kanssani. Tuntuu vain noita tapahtuvan niin usein, että niille alkaa olla jo yliherkkä.
Totuus on tarua ihmeellisempää.

outolintu

Tuli tässä mieleen kysyä "teiltä viisaammilta", että onko jonkin sorttista keinoa kehittää/parantaa kykyä nähdä ja kuulla kummituksia? Mullahan asuu ns. saman katon alla ainaki yks, mutta ois toisaalta kiva tietää enemmän. Kuka tai ketä täällä on? Miksi? Yms.. Pelottavaa toisaalta, jos rupeaisin aivan kokoajan näkemään sen, mutta elämäähän se vaan ois. Tottuiskai siihenki, niinku nykyseenki tilanteesee..  Kerran mietin et, jos kuvaisin umpimähkään ympäri taloa ja pihaa, nii saisinkohan ikuistettua kummajaisemme. Vielä en oo kokeillu, mut ehki tulevaisuudessa.. Mut kertokaa ihmeessä, jos tierätte jonkinlaisen kehityskeinon!

Nemesis

Koitin tässä sitten näpsiä kuvia täältä huoneestani jos niitä "orbeja" saisin kuvattua, mutta ei niissä kuvissa kyllä mitään näkynyt. Harmillista.

Nuubialainen Prinsessa



"Kerran mietin et, jos kuvaisin umpimähkään ympäri taloa ja pihaa, nii saisinkohan ikuistettua kummajaisemme. Vielä en oo kokeillu, mut ehki tulevaisuudessa.. Mut kertokaa ihmeessä, jos tierätte jonkinlaisen kehityskeinon!"

Mielenkiintoinen ajatus. Pitäis varmaan tutkia tarkemmin omia kuvia, jotka on otettu lapsuudenkodistani. Ihan vaan uteliaisuudesta.

Mie en usko, että on mitään keinoa saada lisää sellaisia kokemuksia. Miusta tuntuu, et ne tulee silloin kun huvittaa. Itse ajattelen, et jos jotain on joskus kokenut jossain tietyssä paikassa, silloin luulisi, et kannattaa oleilla paljon aikaa siellä, jos vaikka se tapahtuisi uudelleen. En tiedä, vaikea sanoa.



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nuubialainen Prinsessa



"Tällaisia ihmeellisiä sattumia siis tapahtuu, ei nyt täysin identtisiä kuin tämä, mutta jostain syystä kiinnitän aina ihan ihmeellisiin epäolennaisuuksiin huomioni ja sitten löytyy jotain hämäriä yhtäläisyyksiä. Voihan olla, että mieleni vain tekee pilaa kanssani. Tuntuu vain noita tapahtuvan niin usein, että niille alkaa olla jo yliherkkä."

Hihhih, voin kuvitella siut miettimässä kulmat kurtussa.

Mie oon huomannut, et miun syntymäpäivän numerosarja törmäilee aika usein vastaan jokapaikassa. Ehkä siihen kiinnittää huomiota kun se on niin henkilökohtainen numero. En tiedä, mut hassuahan se on..

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Floora

Lainaus käyttäjältä: Nemesis - 19.08.07 - klo:12:22
Koitin tässä sitten näpsiä kuvia täältä huoneestani jos niitä "orbeja" saisin kuvattua, mutta ei niissä kuvissa kyllä mitään näkynyt. Harmillista.

No voihan harmi :) kokeile toiste tai silloin kun äänet alkavat.
Strange but not twisted

Floora

#25
Mikähän siinä muuten on että joku sana tai luku saattaa seurata jopa useita päiviä ja niihin törmää vähän siellä sun täällä. Itselleni on käynyt niinkin että olen miettinyt jotakin kaveria johon en pitkään aikaan ole ollut yhteydessä kun samaisen kaverin nimi alkaa yhtäkkiä tupsahdella joka tuutista, telkkarista ja lehdestä (esim. vain sukunimi tai etunimi tai lempinimi) kunnes kyseinen tyyppi soittaa.. Onko kyse jostain yliluonnollisesta vaiko vain siitä että koska ajattelet jotakin asiaa, huomioit alitajuntaisesti herkemmin siihen liittyvät jutut jolloin tuntuu että ne ikäänkuin hyppisivät silmille jatkuvasti...?
Strange but not twisted

Nemesis

Tuli vain mieleen kysyä... Minkälaisia ne orbit sitten ovat jos niitä valokuvissa näkyy, kun tuota... Kun tässä olen kuvaillut muutamana iltana (yhdellä kameralla vain kun toista en saanut hankittua) niin kahdessa kuvassa näkyy... jotain. Jonkinlaisia palloja, toisessa kuvassa on kaksi ja toisessa vaan yksi. Tosi himmeitä. Mutta tulee sitten vaan semmonen epäröinti että jos ne ei nyt mitään olekaan, kun en oikein tiedä että miltä semmoiset tosissaan näyttää... Likaisesta linssistä ne kuvissa näkyvät täplät tuskin on tulleet koska putsasin linssin kyllä ennen kuvien ottoa, ja jos linssissä olisikin jotain mikä niissä kahdessa kuvassa näkyisi niin pitäisihän niiden näkyä kaikissa muissakin kuvissa...

Floora

No ne on just sellasia haaleita palloja kotka muistuttaa paljolti lumihiutaleita tai pölyä linssissä, ne on useimmiten eri kokoisia ja jotkut erottaa niissä kasvot tai jotain vastaavaa. Usein paikoissa joissa kummittelee voi nähdä näitä valokuvissa vaikka kuvaisikin useammalla eri kameralla.
Strange but not twisted

Julle

Huhhuh, ei sitä passais aina näitä juttuja näin iltasella lukea, ku kylmiä väreitä menee pitkin ruotoa! :D Mutta anteeks offtopic, koitan tulla huomena, tai ainaki mahd. pikaisesti jakamaan näitä juttuja teidän kans! Voisin kait ainaki ennen nukkumaan menoa kertoa tämän minkä on siskolle käynyttä.
Eli meidän mummo kuoli täsä n.10 vuotta sitten, ja hän oli pirjolle, niinku meille kaikille hyvin rakas vanha nainen, mutta kun pirjo kuuli siitä, että oli mummo nukkunu pois, nii se ei voinu muutaku itkeä, ja oli aivan masentunu illalla, ja yritti siinä nukuttaa tyttöään, kun tunsi jonku oudon tunteen, ja näki sitte mummon siinä lähellään joka sano pirjolle jotain tyyliin "Älä itke lapsi rakas enää, mulla on nyt parempi olla." Ja sitte kadonnu vaan. En tosiaan tiedä onko se mun soror oikeasti nähny mummon haamun, voi ollaki hyvin mahdollista että on, vai onko se sittenki johtunu vaan siitä kaikesta surusta? Voisin ny sitte kertoa vielä toisenki, ku vauhtiin päästiin. Olin siskolla pari viikkoa toissa vuonna asumassa, koska olin hänen miehensä firmassa kesätöissä, ja he siis asuvat aika vanhassa kaks kerroksisesa omakotitalossa sievissä. Kerran sitten töistä tullesa päivä meni aivan normaalisti siihen asti että oltiin kaikki menosa nukkumaan, kello oli ehkä jotain 22.00, sitä luokkaa, kun pirjo yritti taas saada tyttöään nukkumaan, mutta ei saanut millään rauhoittumaan, kun lapsi oli kuulemma vain itkenyt hysteerisenä, ja katsonut makuuhuoneen oven suuntaan, eikä suostunut millään alkaa nukkumaan. Itekki valvoin koko sen yön, kun tuntui jotain outoa jännityksen sekaista pelkoa koko ajan rinnassa, en oikein tiedä mistä se johtu, mutta sellanen ahdistava olo oli koko yön.

Eihän nämä nyt kyllä mitään häävejä tarinoita oo, mutta siitä saan syyttää itseäni, en tosiaankaan oo mikään hyvä kertomaan mitään juttua! :) Mutta toivottavasti nuo pari kelpaa sentään. Koitan kirjoitella näitä aina, ku muistan lisää näitä. Pitäs alkaa kyseleen porukoilta, onko niille sattunut jotain vastaavanlaisia tilanteita.
Kari Tapio on Äijä!

Dips

#29
Hei. Olen kokenut miltei kaiken paranormaalista ku ittelleni sitä tapahtuu melkein joka päivä. Mutta haluisin tietää yhden jutun : Voivatko kummitukset vahingoittaa meitä? Veikkaan ettei voi mutta en voisi sanoa varmaksi...