Elokuvien kliseet

Aloittaja Nefertiti, 21.08.07 - klo:10:27

« edellinen - seuraava »

Killahead

Jostain syystä kaikkien Pariisilaisten talojen ikkunastqa näkyy Eiffelin torni.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Mina

Aseita ei ladata koskaan tai ne ladataan hyvin harvoin.. Katsoin tuossa äsken Robocop 1 elokuvaa, Robo ampui burst firellä 17 laukausta eli siis 41 luotia, eikä ladannut pistooliaan. Hmh?? Ja siis tämän aseen burstissa tuli kolme luotia per laukaus..
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Lainaus käyttäjältä: Killahead - 16.09.08 - klo:19:07
Jostain syystä kaikkien Pariisilaisten talojen ikkunastqa näkyy Eiffelin torni.

Toi on kyllä totta!

Rakennus minkä näkee usein räjäytettävän on empire state building ja pettäminen käy usein ilmi yllättämällä puoliso sängystä jonkun toisen kanssa.
Strange but not twisted

Killahead

Aina ku joku heppu herää näytyää painajaista ni se singahtaa istumaa, avaa silmät ja huohottaa. Ja englanninkielisis leffois ulkomaalaset puhuu englantia myös keskenää.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Floora

Tää on vähän offtopic mut mua ärsyttää elokuvassa Fast and the Furious (eka osa) siinä kohtauksessa jossa tää Walkerin hahmo hiippailee yöllä yksikseen muiden talleissa kun tää Vin Dieselin kopla ottaa sen kii ja alkaa syyttää sitä kytäks. Se muistaakseni kaadetaan ja raahataan sinne mut se huohottaa ku pahimmankin city-maratonin jälkeen.

Yleensäkin leffoissa ne on actionkohtauksissa kauheen hengästyneitä vaikkei ois fyysisesti rasittuneita.
Strange but not twisted

Phantom1980

Miksi autot aina räjähtää kun ne ajaa kolarin. Esim: Diesel bussi ajaa puuhun -35 asteen pakkasessa ja räjähtää buuuum. diesel on aika huonoa syttymään kovilla pakkasilla.....TV NIMIMERKKI HEHKUTTJA

Mina

Lainaus käyttäjältä: Floora - 18.09.08 - klo:09:16
Tää on vähän offtopic mut mua ärsyttää elokuvassa Fast and the Furious (eka osa) siinä kohtauksessa jossa tää Walkerin hahmo hiippailee yöllä yksikseen muiden talleissa kun tää Vin Dieselin kopla ottaa sen kii ja alkaa syyttää sitä kytäks. Se muistaakseni kaadetaan ja raahataan sinne mut se huohottaa ku pahimmankin city-maratonin jälkeen.

Yleensäkin leffoissa ne on actionkohtauksissa kauheen hengästyneitä vaikkei ois fyysisesti rasittuneita.

Se Walker pelästy niin helvetisti että sen takia huohotti ;)
If only I had a heart it would break - Oh sure

theevilone

Lainaus käyttäjältä: Phantom1980 - 03.09.09 - klo:19:09
Miksi autot aina räjähtää kun ne ajaa kolarin. Esim: Diesel bussi ajaa puuhun -35 asteen pakkasessa ja räjähtää buuuum. diesel on aika huonoa syttymään kovilla pakkasilla.....TV NIMIMERKKI HEHKUTTJA
Tietysti siksi että ne on yleensä amerikkalaisia leffoja. Tulee väkiselläki aina epätodellisista räjähdyksestä mieleen yks Simpsonijen jakso missä vauvanvaunut räjähtää kun ne rymistelee portaita alas ja kaatuu. Kait niissä sitte tarvitaan kaikellaista kamalaa ja onhan tunnelma paljon kohtalokkaampi jos auto räjähtää törmäyksessä. Ihan kuin sitä vakavuutta ei ymmärtäisi muuten?

Lainaus käyttäjältä: Mina - 09.09.09 - klo:15:45
Lainaus käyttäjältä: Floora - 18.09.08 - klo:09:16
Yleensäkin leffoissa ne on actionkohtauksissa kauheen hengästyneitä vaikkei ois fyysisesti rasittuneita.
Se Walker pelästy niin helvetisti että sen takia huohotti ;)
Haha yeah. Mutta siinä varmaan haetaan sitä että ihminen esimerkiksi juuri säikähtäessä tai uhatuksi joutuessaan vaikka hengästyy. Kaikellaisia oirehia saa pelkällä mielellä tehyksi. Kyllä sitä varmaan itekki huohottais jos joku Diisselikiisseli lähtis roudaan. ;D (No ei nyt sentään, huh!)
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Mina

Lainaus käyttäjältä: Mina - 09.09.09 - klo:15:45
Lainaus käyttäjältä: Floora - 18.09.08 - klo:09:16
Yleensäkin leffoissa ne on actionkohtauksissa kauheen hengästyneitä vaikkei ois fyysisesti rasittuneita.
Se Walker pelästy niin helvetisti että sen takia huohotti ;)
Haha yeah. Mutta siinä varmaan haetaan sitä että ihminen esimerkiksi juuri säikähtäessä tai uhatuksi joutuessaan vaikka hengästyy. Kaikellaisia oirehia saa pelkällä mielellä tehyksi. Kyllä sitä varmaan itekki huohottais jos joku Diisselikiisseli lähtis roudaan. ;D (No ei nyt sentään, huh!)

[/quote]

No kyllä vois itellä olla pissi housuissa jos joku Diisselin kokonen nappais kraiveleista (siis paidan rintamuksesta, u know?) kiinni helvatun kiukkusena ja alkais retuutteleen ja ase naaman edessä tivaan selitystä että mitä sä täällä teet?? :D

Kliseisiin, vampyyrit on aina jotain superhyperkoukuttavan näkösiä jne ja aina niihin rakastuu joku kuolevainen/ne rakastuu kuolevaisiin ja sit onki soppa valmis jota pohditaan leffan ajan että tullako kuolemattomaks/muuttaakko rakastettu kuolemattomaks mut voi sonta sentään ko se on vampyyrilakien mukaan kiellettyä..
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nefertiti

#24
Lainaus käyttäjältä: Mina - 28.04.10 - klo:12:20
Lainaus käyttäjältä: theevilone - 10.09.09 - klo:17:49
Lainaus käyttäjältä: Mina - 09.09.09 - klo:15:45
Lainaus käyttäjältä: Floora - 18.09.08 - klo:09:16
Yleensäkin leffoissa ne on actionkohtauksissa kauheen hengästyneitä vaikkei ois fyysisesti rasittuneita.
Se Walker pelästy niin helvetisti että sen takia huohotti ;)
Haha yeah. Mutta siinä varmaan haetaan sitä että ihminen esimerkiksi juuri säikähtäessä tai uhatuksi joutuessaan vaikka hengästyy. Kaikellaisia oirehia saa pelkällä mielellä tehyksi. Kyllä sitä varmaan itekki huohottais jos joku Diisselikiisseli lähtis roudaan. ;D (No ei nyt sentään, huh!)

No kyllä vois itellä olla pissi housuissa jos joku Diisselin kokonen nappais kraiveleista (siis paidan rintamuksesta, u know?) kiinni helvatun kiukkusena ja alkais retuutteleen ja ase naaman edessä tivaan selitystä että mitä sä täällä teet?? :D

Kliseisiin, vampyyrit on aina jotain superhyperkoukuttavan näkösiä jne ja aina niihin rakastuu joku kuolevainen/ne rakastuu kuolevaisiin ja sit onki soppa valmis jota pohditaan leffan ajan että tullako kuolemattomaks/muuttaakko rakastettu kuolemattomaks mut voi sonta sentään ko se on vampyyrilakien mukaan kiellettyä..

Juu niinhän se tuppaa olemaan ja kuten Bram Stokerin Draculassa, se rakastettu sitten tappaa päävampyyrin ja the happy end. Mut noi Twilight-vampyyrijutut menee multa vähän ohi, kun ne on selvästi suunnattu teineille, jotka kiljuen kuolaa niitä hahmoja.

Muuten näissä Vampyyri vs Ihmissusi asetelmissa on aina se että se yksi ja ainoa voi pelastaa tilanteen ja se yksi ainoa on aina molempia eli ihmissusivampyyri ja aina ne juuret vie jonnekkin tuhannen vuoden päähän, missä kaks eri heimoa riitaantuu keskenään ja tappelee sit sen koko tuhat vuotta. Kliseistä jos mikä.

Näissä 50-70-luvun Dracula leffoissa on suunnilleen aina se sama asetelma, joku hyökkäilee kauniiden neitojen kimppuun ja sit on se yksi neito jota se Dracula jahtaa melkein koko leffan ajan, koska se haluaa kostaa sen tytön kautta sen että sen iso vanhemmat tai isoisoisoiso vanhemmat tappo sen Draculan, joka nousee mitä ihmeellisimmillä keinoille henkiin (vähän niinkuin Jason, Mike ja muut sarjamurhaajamosterit) ja aina kosto mielessään. Ja joka kerran se tapetaan ja the happy end siihen asti, kunnes se nousee taas kiusaamaan ihmisiä ja viettelemään viattomia neitosia. :D

Tosin mä tykkään Christopher Leen Draculasta ja se vois kaikin mokomin purra muakin kaulaan millon vaan, siis sellasena Draculana, kuin se niissä vanhoissa leffoissa on, ei nykyolomuodossa, vaikka olishan siltä kiva saada nimmari. :D
Mut kyllä mäkin säikähtäsin sitä, jos se tulis yöllä pimeellä kujalla vastaan. On se vaan niin vaikuttavan oloinen mies. Mä varmaan juoksisin kiljuen karkuun, jos en sit jämähtäs paikalleni ja laskis alleni. :D

Ja mitä huohottamiseen tulee, niin kyllä siinä huohottamaan alkaa, samalla kun pulssi kohoaa, kun sydän hakkaa tuhatta ja sataa pelosta.... olettasin ainakin niin, mutta siis kauhea läähätys voi mennä jo vähän ylinäyttelemisen puolelle tai sit tyyppi on vaan huonokuntonen tai sit sillä on astma. :D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Minä itse kuulun näihin vampyyrihehkuttajiin. :) Tosin Twilightit katson samasta syystä, kun Harry Potterit: kirjasta tykännyt ihan pirusti, leffaa aloittaessa tietää jo valmiiksi, että se on huono, silti on pakko katsoa ja se leffan sorsiminen tuttavien kesken on sitten osa hupia. Niissä on kliseitä, mutta minusta täytyy silti antaa anteeksi ekalle versiolle Stokerin Draculasta. Minusta se ei voi olla kliseinen koska se on ensimmäinen (ainakin eka kunnolla tunnettu). Jälkikäteen kuvatut elokuvathan siitä on kliseen tehnyt. Silloin aikoinaan se on varmaankin ollut jotakin ennenkuulumatonta.

Mites, voiko teidän muiten mielestä olla olemassa hyviä kliseitä? Sellaisia, mitkä ei ärsytä? Nuo vampyyrijutut ja muut iskee minuun juuri siksi, että minusta on ihanaa rypeä siinä paatoksessa, minkä saavuttamaton, kielletty rakkaus saa aikaan. :D <3
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Mä rakastan vampyyreja ja ihmissusia ylikaiken, mutta ikävä kyllä mä en vaa jotenkin saa itteeni innostumaan Twilightista. En sitten millään. Mun makuuni hahmoista on tehty vähän liian kiiltokuvamaisia ja ja... en mä tiedä, niistä vaan puuttuu jotain ja se yks ihmissusi on aika babyface, eikä siinä oo mitään särmää.
Paremmin muhun iskee esim Van Helsing (joo oli öö-luokan toiminta-komedia-kauhu-draama-sekasotku), jossa oli herkullisena ihmissutena/Van Helsingina Hugh Jackman. Se näyttää just sellaselta, et sitä kattoo mielellään kun se on vähemmissä vaatteissä. Nams... Ai niin ja se on ihana Wolverinena... Eeeeh... ehkä vois kohta harkita kylmää suihkua. :D
Mä kaipaisin siihen jotakin samantyyppistä särmää, kuin mitä Leessä on, ilman sitä karseeta meikkiä tietty. Blade ja Varjojen valtakunta on sellasia mitkä oon nähny ja mistä pidin, vaikka jutut niissä tuppaakin menemään enemmän toiminnan puolelle. Mutta niissä on tiettyä särmää ja näkee ettei niitä oo suunnattu 11-16 vuotiaille teineille. Anteeksi.

Mä nyt en tiedä mitkä olis sellaisia ns. ihania kliseitä tähän hätään.
Tosin tietty ihana synkkyys, traaginen tarina, kuten the Crow leffassa on jotain mikä iskee muhun, samoin jo mainitsemani Wolverine, mut enemmänkin hahmona (siis leffassa, ei sarjiksessa). Jotenkin mä tykkään siitä et on traaginen tarina, jossa hahmo on menettänyt perheensä/vaimonsa tms ihmisen elämässään pahikselle, jota sit yrittää metsästää koko leffan aikana ja lopulta saa kostettua sille kokemansa vääryydet ja tai pelastaa samalla jonkun oman henkensä kustannuksella, mitä mä käytän paljon omissa tarinoissa sen perinteisen kolmiodraaman kanssa. :D
Mut siihen muottiin saa itseasiassa monenmoista tarinaa ja sen romantiikan kanssa ympättyä mukaan. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Killahead

• Myös sankarin ja sankarittaren jousisoiton saattelemalle suudelmalle on aina aikaa, vaikka olisi miten hätäinen tilanne.

Kävin eilen kattomassa Robin Hoodin, ja siinä oli just tolleen. Ranska hyökkäs Englantii, oikee kunnon sota menossa ja tyypit tappelee viel siinä rannalla/rantavedessä vyötäröään myöten suunniilleen ja näin, kas kummaa, kukaan/mikää e millään lailla härinnyt/keskeyttänyt Robin Hoodin ja sen naisen pussailua.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Nefertiti

Tuolla tais niitä autokliseitäki olla jonkin verran, mut pitänee laittaa muutama lisää, joskin osa lienee jo kertaalleen mainittu.

* Autoissa tuntuu olevan vaihteita loputtomiin.
* Myös bensaa tai mitälie polttoainetta piisaa vaikka kuinka paljon, eikä auto hyydy kesken matkan, vaikka polttoainetta kulutetaankin urakalla.
* Tottakai se auto hyytyy sitten mahdottoman hankalaan paikkaan, tai paikkaan missä ei oo bensa-asemaa mailla eikä halmeillakaan.
* Autojen renkaat tuntuvat olevan hajoamatonta mallia, vaikka sitä kumia poltettaisiiin kuinka paljon tahansa tai ajettaisiin miten huonolla tiellä tahansa. Tai tiellä olis jos jonkinlaista rojua ja teräviä juttuja.
* Autot myös tuntuvat kestävän vettä tai toimivan sukellusveneenä ilman, että matkustajat kastuvat.
* Autot ovat yleensä myös hyvin suojaavaa mallia, joista selviää hengissä, melkein kolarissa kuin kolarissa tai vaikka auto olis vetäny triplavolttia takaperin kerien ojaan.
* Matkustajat ovat lähes vahingoittumattomia, vaikka auto olis muuttunut melkein tuntemattomaksi metallimöykyksi ja mönkivät ulos sielltä pienestäkin reiästä. Korkeintaan nenä on vähän verillä ja otsassa kuhmu. (Tosi tilanteessa matkustajat oikeasti olis jo vähintääkin raatoja)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.