Tatuoinnit ja lävistykset

Aloittaja Floora, 26.09.07 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

Floora

Mitä mieltä olette, koristeita vai kamaluuksia? Onko itsellänne tatuointeja tai lävistyksiä? Kokemuksia ja ajatuksia =)

Itse olen pitkään suunnitellut tatuointia sekä sen hakatuttamista mutta perfektionisti-minäni haraa vastaan. Onko se tarpeeksi hyvä, mihin sen otan, mitä jos huomaan löytäväni (lue: etsiväni) virheitä siitä jälkeenpäin. Ei pitäisi ajatella näitä asioita, se vaan on hieman hankalaa kun itse suunnttelen sen juuri sen takia että se olis juuri minua.

Toinen jota olen pitkään miettinyt on kielilävistys. Se piti hankkia jo tuossa kesälomalla mutta mutta.. ei saanut aikaiseksi ajanvarausta ja toisaalta pari viikkoa pussaamatta kultaani vaikuttaa jotenkin ylitsepääsemättömän hankalalta tehtävältä. Toinen mitä jännitän on työni, puhelinvaihteessa kun se suu, kera selkeän artikulaation, on verrattavissa työkaluun. Osa sanoo ettei ongelmia tule, toisilla taas joidenkin konsonanttien lausuminen tuotti ainakin aluksi ongelmia. Sattuuko sen ottaminen..
Strange but not twisted

Julle

Mahtavaa että tuli tämmönenki aihe tänne! Hitto, ku ei ite oo hoksannu! :D Mutta onneks meillä on Floora joka hoksas. :) Mutta nii, en tiä luetaanko korvakoruja lävistyksiks, mutta 4 semmosta roikkuu vasemmasa, ja kolme oikeasa, ja yks tatuointiki koristaa ihoa tällä hetkellä! Tekis vaan nyt jo mieli paukauttaa heti vaikka kolme uutta tatuointia nahkaan, ku vaihtoehtoja löytyy, mutta ei oikeen aikaa! Ja rahaakaan ei niin paljoa taida vielä olla. :) Ja yks lävistys on ollu silmäkulmassa, muttaku tuli valtio, eli armeija vastaan, nii pakkohan mun oli sitte siitäki luopua, mutta se on tulosa kohta takasi, ja nenään rustoon ois tarkotus kans pistää. :) Jos teillä on kuvia teidän tatuoinneista, nii ois hienoa jos sais näytille! Tässä olis oma veijarini.
http://muusikoiden.net/dyn/users/27702.jpg Ei mikään paras mahdollinen kuva, mutta ei oo muitakaan tällä hetkellä siitä...
Kari Tapio on Äijä!

Floora

Lainaus käyttäjältä: Julle - 26.09.07 - klo:11:04
..en tiä luetaanko korvakoruja lävistyksiks, mutta 4 semmosta roikkuu vasemmasa, ja kolme oikeasa..

Kjeh! Eiköhän nekin ole ihon lävistäviä koruja ;) Itse ottaisin mielelläni lävistyksen alahuuleen kun nämä suupieleni näyttävät luonnostaan alspäin niin se ehkä hieman kompensoisi.. ja näyttäisi kyllä muutenkin hyväkltä :D mutta mutta.. asiakaspalveluammatti, minkäs teet.

Veikeän näköinen tuo tatuointisi, mistä idea?! Itselleni olen kaavaillut Fenix-aiheista kuvaa joskin en lintua.. sitten joskus kun se on viimeistelty eli iholla voin yrittää saada kuvaa tänne.
Strange but not twisted

Juplin

#3
Kävimme tuossa viime keväänä kaveriporukalla Unkarin Budapestissa. Olin harkinnut tatuoinnin ottamista jo pitkään, ja ennen reissuun lähtöä olin päättänyt että otan tatuoinnin määränpäässämme.

Pari päivää meni kun kaupunkiin tutustuin ja etsin sopivaa liikettä mihin uskaltautuisin astumaan sisään. Viimein sellainen löytyi. Liikkeen nimi oli White Horse Tattoo - http://www.whitehorsetattoo.hu/.

Siitä sitten vaan rohkeasti koputtamaan ovea joka oli lukossa. Hetken päästä oven tuli avaamaan liikkeen miespuolinen tatuoija. Kysyin huonolla englanninkielelläni että puhuiko kaveri englantia, ja tämä vastasi että hieman. Siitä sitten selitin asiaani ja kaveri vinkkasi minut sisään. Kysyin tältä olisko hänellä joitain kuvia aikaisemmista töistään ja ylipäänsä kuvamateriaalia erilaisista tatuoinneista, sillä en ollut vielä ihan tietoinen millaisen kuvan haluaisin. Kaveri ojensi minulle nipun kansioita ja ryhdyin selailemaan kuvia.

Vaikka kuvat olivatkin näyttäviä, eivät ne oikein tuntuneet minulle luontevilta ja en usko että ne olisivat olleet sellaisia, mitä haluaisin loppuelämäni ihossani kantaa. Niinpä kysyin mieheltä olisko tällä jotain kuvia skorpioneista, sillä pitkään olin miettinyt juuri sellaisen kuvan ottamista. Onhan kyseinen tatska aika klisee, mutta kun sattuu olemaan horoskooppini. Mies ojensi minulle taas uuden kansion, kysyi vielä että haluaisinko realistisen näköisiä kuvia vai joitain muita. Vastasin että en oikein tiedä, sillä en ollut tuostakaan vielä varma.

No, rupesin taas selailemaan kuvia ja siinä se sitten oli. Yksi kuva iski minulle silmään ja päätin, että tuon minä otan. Näytin kuvaa miehelle ja tämä nyökkäsi. Sovimme että tulen seuraavana aamuna liikkeeseen klo 10.00. Normaalisti liike aukeaisi vasta tuntia myöhemmin. Mies olisi tarjonnut minulle aikaa iltapäivälle, mutta selitin tälle, että olen palaamassa seuraavana päivänä takaisin Suomeen, niin kuin olinkin, ja lentokentällä piti olla jo aikaisin iltapäivällä. Niinpä kaveri päätti tehdä tuntia pidemmän vuoron.

Seuraavana päivänä sitten palasin liikkeeseen. Kyseessä oli kaksikerroksinen putiikki. Odotustila alhaalla ja itse toimenpidehuone yläkerrassa. Mies neuvoi minut istumaan odottamaan ja meni yläkertaan valmistelemaan työtään. Hetken päästä hän vinkkasi minut ylös.

Siinä sitten selitin että haluaisin kuvan oikeaan hartiaani. Mies piirsi haluamaani kohtaan luonnoksen ja kysyi mielipidettäni siitä. Jo tuossa vaiheessa olin fiiliksissäni, sillä kuva näytti juuri siltä miltä sen toivoinkin. Sitten ei muuta kuin työhön. Toimenpide ei mielestäni sattunut juuri yhtään, hieman nipisti ja tuntui lähinnä siltä kuin lyijykynän terällä piirrettäisiin ihoon. Kaveri kyseli aina aika-ajoin fiiliksistä, ja muutenkin monesti selitti miten projekti eteni. Mies oli hyvin mukavan ja ammattitaitoisen oloinen. Siinä lomassa juttelimme niitä näitä. Kaveri kyseli, miksi olin Unkarissa ja selitin että tulimme kaveriemme kanssa lomailemaan. Sitten hän kyseli Suomesta niitä näitä, kuten esimerkiksi vesistöistämme yms. Kumpikaan meistä ei puhunut hyvää englantia, mutta tulimme ymmäretyiksi kuitenkin.

Noin puolentoistatunnin kuluttua homma oli valmis. Mies levitti kuvion päälle rasvaa ja asetti sen jälkeen päälle muovikelmun ja teippasi sen kiinni ihoon. Mies neuvoi ostamaan apteekista Bepanthen-voidetta ja rasvaamaan kuviota aina aika-ajoin. Han antoi myös kortin jossa oli tatuoinnin hoidosta tarkemmat ohjeet. Itse tatuointi maksoi 15 000 forinttia, eli vissiin noin 60 euroa. Olin oikein tyytyväinen lopputulokseen ja annoin kaverille vielä lisäksi 1000 forinttia tippiä. Eihän se paljoa ole, noin 4 euroa, mutta onpahan kuitenkin. Sitten kiitin sekä toivotin hyvät jatkot ja lähdin paluumatkalle kohti Suomea.

Tatuoinnin teossa itsessään ei ollut mitään vikaa, mies osasi hommansa, mutta itse hölmönä noin viikkoa myöhemmin raavin kutiavaa ihoa, ja niinpä siitä lähti hieman väriä irti parista kohdasta. Käyn sen täällä Suomessa jossain välissä paikkaamassa. Jos Budapestiin aikoo joku mennä tatuointia ottamaan, suosittelen lämpimästi kyseistä liikettä.

Skorpioni


Nyt suunnitelmissani olisi ottaa myös vasempaan käteeni jonkinlainen kuvio.

ps: Niin ja joo, onhan mulla molemmissa korvalehdissä reiät korvakorulle, mutta aika harvoin niitä enää nykypäivänä tulee käytettyä. Joskus saatan räväyttää ja laittaa jotkut killuttimet korvaan, jos vaikka satun viihteelle lähtemään.
Elämä ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Julle

Lainaus käyttäjältä: Floora - 26.09.07 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: Julle - 26.09.07 - klo:11:04
..en tiä luetaanko korvakoruja lävistyksiks, mutta 4 semmosta roikkuu vasemmasa, ja kolme oikeasa..
Veikeän näköinen tuo tatuointisi, mistä idea?! Itselleni olen kaavaillut Fenix-aiheista kuvaa joskin en lintua.. sitten joskus kun se on viimeistelty eli iholla voin yrittää saada kuvaa tänne.


Tuo kuva on peräisin armeija ajoilta, kun yks kaveri piirsi tuollasen lyijykynä piirustuksen, johon kuului vielä sellane härpäke tuohon sen jalkojen alle, mutta sen otan myöhemmin tuohon. :) Aattelin jo silloin, ku näin tuon kuvan, että tuosta otan vielä tatuoinnin, oli niin komea! :D
Kari Tapio on Äijä!

Nuubialainen Prinsessa

#5
Hieno aihe Floora!

Jännä tuo siun tatska Julle. Itse piirretyt tai erityisesti piirrätetyt tatskat on kaikkein persoonallisimpia :)

Itsellänikin on kaksi tatuointia ja napalävistys(jossa punainen sydän koru). Ensimmäisen tatskan otin tosi pitkä aika sitten, en enää edes muista kauanko.. ja toisen tatskan otin pari vuotta ensimmäisen tatskan oton jälkeen. Sitten otin napalävärin, joka tulehtui ja oli tosi pahana noin puoli vuotta. Tajusin, että miun iho hylkii tiettyjä koruja. Kuumat saippuahauteet ja korun vaihto auttoivat ja tulehdus parantui, onneksi.

Ensimmäisen tatuioinnin ottaminen sattui, kun se oli aika lähellä luuta, nilkassa. Oisin halunnu sen hieman vielä alemmaksi, mutta otto ei suostunut laittamaan sitä alemmaksi, olis kuulemma menny liian lähelle sitä luuta. Toisen ottaminen ei sattunut. Napalävistys sattui ihan he..sti, enkä olis ottanut sitä, jos oisin tiennyt sen ennen ottamista, vaikka se kirpaisikin vain hetken. Miulla on semmonen pieni vika, että oon veri- ja piikkikammonen, joten vaati aikamoista keskittymistä, etten karannut sieltä tatuointipenkiltä karkuun ja lävistyksen jälkeen meinasin itseasiassa pyörtyä. Piti pitkällään lepäillä jonkun aikaa kun alkoi sumeta silmissä.


Jalassa miulla on tripali ja alaselässä perhonen. Perhonen toi mieleen miulle sellasen mielikuvan villistä ja vapaasta mielestä, jota ei kahlehdi mikään.

Tribali


Perhonen




Hmm..nuo tatskat näyttää jotenkin paljon isommilta..johtuu varmaan siitä, että kuvat on otettu  tosi läheltä..
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

thehunter

Itselläni on kaks ristiä pohkeis/2 tähteä tuos vyötäröl/2 tähteä olkapäitten alla/ navan ympäri aurinko/niskas pentagrammi jossa vuohenpää/kielikoru... Ja toivon et saan täytettyä kehoni kuvista 4 vuoden sisään...

Mina

Minun piti tämä aihe tänne laittaa mutten saanut kirjotettua järkevästi mtn ekaan kommenttiin.. hyvä Floora! Eli miulla on 8 lävistystä korvissa, 4 molemmilla puolilla, kieliläväri ja huuliläväri. Ja sitten oikeessa olkapäässä lohikäärmetatuointi (laitan joskus jonkun hienon kuvan) ja vasemmassa ranteessa ja osittain kämmenselällä skorpioni. Molemmat samana vuonna otettu ja aika tuoreita. Lohikäärme parani hyvin ja väri pysyi, skorpionista lähti osittain, mutta tatuoija lupasi korjata ilmaiseksi. Olisin tuosta ollut jonkun verran valmis maksamaankin.. Kieliläväri teki kipiää, mietin että olisinko ottanut jos olisin tiennyt kuinka paljon sattui ja kuinka paljon näin nälkää viis päivää lävärin ottamisen jälkeen :D Huuleen ei sattunut ollenkaan
If only I had a heart it would break - Oh sure

Julle

Pakko mainita, että vkl sain uuden korvakorun lisää oikeaan korvaan, eli nyt on 4 molemmisa, ja nenäsäki kävi yks koru! :) Eli tyttöystävä rei'itti mua taas ja korvaan ja nenään paukautti, mutta ikävä kyllä nenäkoru tuli vähän liian alas, eikä näyttäny sitte niin hienolta ku piti, ja sitte ku yritettiin toisen kerran, nii meni liian ylös, ja tais osua rustoon. :D Se oli kyllä sääli, oon pitkään haaveillu nenäkorusta. Niinku monesta muustaki läväristä! :)
Kari Tapio on Äijä!

Nefertiti

Mulla ei ole kuin kaks lävistystä kummassakin korvasa ja vain toiset (vanhemmat) on käytässä siksi kun nää toiset syystä tai toisesta ärtyi, niin että päätin käyttää vain yksiä korvakoruja.
Tatuoinnista oon haaveillu, mutta en taida uskaltaa ottaa, kun avokki ei niistä pidä, enkä myöskään hirveesti pidä neuloista. Mutta toisaalta houkuttais ottaa joku lohikäärme tai joku muu kaunis tatska olkapäähän.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mina

Miksei se avokki niistä tykkää?? :( Kyl kannattaa ottaa joku tatuointi jos oikeesti sellasen haluaa, mut just sitä mitä muutkin on täällä sanonu ett ei mtn sellasta hetken huumassa vaan sellasen mitä on sitte valmis kantamaan loppuelämänsä. Hassu tilanne tuo, minen kyllä välttämättä ottais jossei avokki tykkäis, mutta toisaalta, minun nahkahan se on, ei sen.. Ja ei sitä tatuointineulaa kannata pelätä ollenkaan, se ei todellakaan satu, ainakaan jos olkapäähän otat ja sitä neulaa ei edes näe koko tatuointihärvelistä ja muutenkin se liikkuu niin nopiaan.. Mutta, toivottavasti kiva kuva kävelee vastaan tai löytyy jollain muulla keinoin ja uskallat sen ottaa ja saat avokinkin hyväksyyn ^^ Ja jossei joku tajunnu niin pääasiassa Nefertitille tää kommentti :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Lainaus käyttäjältä: Mina - 04.10.07 - klo:09:19
Kieliläväri teki kipiää, mietin että olisinko ottanut jos olisin tiennyt kuinka paljon sattui ja kuinka paljon näin nälkää viis päivää lävärin ottamisen jälkeen :D Huuleen ei sattunut ollenkaan

Itse olen myös miettinyt tuota kieliläväriä ja kaikkialla on sanottu ettei se satu mutta ääk.. seurustelitko silloin kun otit lävistyksen? Pitäisi olla pari viikkoa pussailematta.
Strange but not twisted

Mina

Seurustelin, ja pystyin hyvin olemaan pussailematta, käsittääkseni kielto ei kuitenkaan koske kuin kielisuudelmia. Tosin parina ekana päivänä ei tullut mieleenkään lykätä suuhun yhtään mtn :D

Siitä sattumisesta, joillakin sattuu enemmän, toisilla vähemmän, todella yksilöllistä. Avokki pystyi toisen päivän iltana syömään varovasti leipää ja minulle se oli hankalaa vielä viidentenäkin päivänä vaikka onnistui. Ainahan se vähän sattuu kun lihaksesta jotain neulaa tms. läpi työnnetään, siksi en ymmärräkään yleensä asiasta tietämättömien selitystä että ei se mtn satu. Kerrankin kuulin yhdeltä tutulta, ettei voi sattua kun kielessä ei ole hermoja. Ei varmaan niin, miksi sitten kieleen pureminen sattuu?

Lävistyksen ottamista en kuitenkaan kadu ja jos minulla ei lävistystä olisi ja tietäisin paljon sattuu ja kuinka epämukava olo minulla oli sen jälkeen niin ottaisin kyllä siltikin :) Jännä asia että niihin jää koukkuun, lävistyksiin ja tatuointeihin siis.. Itse elävä todiste, oli pakko tuossa joulun välipäivillä mennä ottamaan nännilävistykset kumpaankin nänniin. Ensimmäinen yö oli tuskaa kun en kuunnellut lävistäjää ja nukkunut rintsikat päällä. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.. Ja kolmas tatuointikin ollut jo kauan suunnitteilla, nättiä hämähäkkiä ei vaan ole löytynyt.. Tai nättiä lohikäärmettä, kumpikin käy ja itseasiassa molempi parempi :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Näin on, kipu ja sen kokeminen on niin yksilöllistä. Onneksi en ole neulakammosta koskaan kärsinyt. Itse olen pitkään miettinyt kielilävistyksen lisäksi huulilävistystä mutta työni ei sitä salli :( "ei kirkkaan värikkäitä hiusvärejä, kasvolävistyksiä tai vastaavaa" plääh.. Jos oikein nätisti esimieheltäni kysyn :)

Tatuoinnit on houkutellut jo pitkään mutta ongelmani on etten tiedä mitä ottaisin.. yleisimpiä mielessä pyörineitä teemoja ovat feeniks-lintu, liskot ja hämähäkit, kaikenmaailman satuolennot ja jumalattaret. Paha ongelmani vain on perfektionismi :/ ellei se ole just ja tasan se ei "kelpaa" mutta kun en saa mistään koskaan täydellistä, siis pääni sisällä. Esimerkiksi: rakastan maalaamista ja piirtelyä ja haluaisin maalata itselleni taulun öljyväreillä mutten osaa käyttää niitä enkä omista kangasta ja kun ajattelen ettei ole osaamista tai oikeita välineitä ei se voi toimia, tarvitsen osaamista ennen täydellisiä välineitä ja ilman välineitä en saa osaamista.. AARGH välillä hämmästyn omaa yksinkertaisuuttani.
Strange but not twisted

theevilone

Lainaus käyttäjältä: Floora - 24.01.08 - klo:09:20
Paha ongelmani vain on perfektionismi :/ ellei se ole just ja tasan se ei "kelpaa" mutta kun en saa mistään koskaan täydellistä, siis pääni sisällä. Esimerkiksi: rakastan maalaamista ja piirtelyä ja haluaisin maalata itselleni taulun öljyväreillä mutten osaa käyttää niitä enkä omista kangasta ja kun ajattelen ettei ole osaamista tai oikeita välineitä ei se voi toimia, tarvitsen osaamista ennen täydellisiä välineitä ja ilman välineitä en saa osaamista.. AARGH välillä hämmästyn omaa yksinkertaisuuttani.

Taidan ymmärtää sinua. Ikään kuin pitäisi oppia ennen kuin voi opetella. Tai alkaa. Vähän sama kun ihmiset miettivät etteivät voi mennä salille koska eivät osaa, ole jo valmiiksi timmejä tai ovat "läskejä". Sama koulun kanssa, ei voi mennä kun ei osaa. Sitten voikin miettiä että mitä varten sinne mennään... :)

Itse olen joskus kielikorua miettinyt, mutta en ole ottanut (ennemmin syynä oli oikomishoito, nykyään vain jotenkin jäänyt). Tatuointi olisi kiva, mutta kuten Floora, en voisi ikinä löytää niin täydellistä mallia tai tekijää että uskaltaisin. Enkä välttämättä tahdo "sotkea" ihoani niin pitkäaikaisella jutulla. Korvis riittänee tällä hetkellä.
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."