Kauhuleffat

Aloittaja Nefertiti, 17.08.07 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Nefertiti

Tässä voipi sitten turista kaikkea mahdollista kauhuleffoista.

Itse tykkään aika paljonkin katsoa kauhuleffoja, mutta nykyään ei tahdo löytyä sellaista joka todella säväyttäisi. Eikä nuo halki-poikki-pinoon splatterit jaksa houkuttaa, kun niissä keskitystään juonen sijasta veren lennätykseen.
Kaunan olen nähnyt, mutta ei ollu oikein mistään kotoisin, kun koko leffan ajan odotin, että jotakin tapahtuis, eikä mitään tapahtunut. Oli vain muutama säikyttely kohtaus ja se siitä.
The Ringin olen myös nähnyt ja siinä on varsin mielenkiintoinen ja vähän surrealistinen tunnelma, joka saa ihokarvat pystyyn, mutta mitään muuta kummaa siinä ei olekaan. Ainakin siitä videopätkästä tulee kovasti mieleen joku vähän sairas musavideo.

Mutta nyt päästän teidät kertomaan omista suosikeistanne tai muuten vaan ihmettelemään kauhuleffoja.

Kauhuleffojen säännöt:

1. Älä harrasta seksiä
2. Älä käytä Päihteitä
3. Älä missään nimessä sano; Palaan pian


Jatko-osa

1. Tulee enemmän ruumita
2. Murhat ovat näyttävämpiä ja verisempiä
3. Älä ikinä missään tapauksessa oleta, että murhaaja on kuollut


Trilogian päätös osa

1. Vanhat säännöt eivät päde
2. Kuka tahansa voi kuolla, jopa päähenkilö
3. Murhaaja voi olla kuka tahansa


Tämä siis Scream leffoissa seikkailleen Randyn mukaan.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

nukka_

Nefertiti, oletko katsonut alkuperäisiä kaunoja? Ne kyllä mielestäni saa ihokarvat pystyyn :) Ja ovat ehkä siksi lemppareitani...

outolintu

Yllättäen mieki oon kauhun ylin ystävä..Vasta muutama päivä sitte tilasin itelle muutaman (4 ja kaupasta 3:n boxi). Nyt tarttis rueta testailee, et onko niistä mihinkää. Vielä en oo löytänny sellasta leffaa, josta voisin sanoa; hui kauheeta!! Onkohan sellasta ees tehty.. Tämmöset veren vuodatus tai örkkimörkki elokuvat ei säväytä. Mut sellaset jossa on jotai näkymätöntä tai muuta vastaavaa voimaa, tuntus paremmalta. Innolla ootan et pääsen kattoo noita tilaamiani elokuvia, varsinki Ellen Rimbauerin päiväkirjaa ja Emily Rosen riivaajaa. Onko kokemusta, et onko hyviä?

Nemesis

Mulla on melko samanlainen maku kauhuleffojen suhteen kuin outolinnulla, että jokin näkymätön voima tai sellainen luo paremman kauhutunnelman. ;) Emily Rosen riivaajan olen nähnyt, ja täytyy sanoa että elokuva oli hienoinen pettymys. Odotin ehkä jotain hiukan sykähdyttävämpää ja monessa kohdassa alkoi naurattaakin asiat joiden oli kai tarkoitus olla kauhistuttavia.
Hyviä kauhuleffoja on kyllä kauhean vaikea löytää. Ei nytkään tule yhtään sellaista mieleen...

Nuubialainen Prinsessa



"Hyviä kauhuleffoja on kyllä kauhean vaikea löytää. Ei nytkään tule yhtään sellaista mieleen..."


Totta hyviin kauhuleffoihin ei törmää usein, siis todella hyviin. Itselläni on kuitenkin sen verran vilkas mielikuvitus, et jos on pimeää ja katson yksin, niin vähän huonommin tehtykin leffa saa pelkäämään.
## Mikähän ihmeen masokisti mie oon kun kuitenkin haluan niitä katsoa, yhä uudestaan ja uudestaan.##




Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

outolintu

No nii.. Sain katottua vihdoinki tän Emily Rosen riivaajan ja täytyy sanoa, et ei se kyllä mun mielestä oo mikää kauhuleffa. Vai oonko nii jotensakki kieroutunu yksilö ;). Hyvä leffa, mut ennemminki kuuluis johonki muuhun katekoriaan, ku kauhu. Ainuastaa se oli pelottavaa, ku aattelis tuon sattuvan omalle kohalle.. En voi suositella kellekkää, joka ettii pelottavaa katottavaa. Toivottavasti nuista muista tilaamistani elokuvista löytyis ees yks varteenotettava. Jos sitä huomena sais taas katottua yhen. Oisko kellää ehotuksia, mikä ois hyvä ja "karvoja nostattava" kauhuleheva?

nukka_

Katsoin tuossa viikonloppuna elokuvan 1408. Onko kukaan muu katsonut kyseistä elokuvaa? Mielestäni oli ihan mielenkiintonen elokuva näyttelijöidenkin takia. Pääosissahan siinä oli John Cusack ja Samuel L. Jackson.

Mina

Jotenkin sellainen olo että olisin tänne aikaisemminkin kirjoittanut, eipä vain mtn kommenttia simmuihin sattunut eli nyt siis uudestaan :) Semmoinen kauhu iskee missä ei näe murhaajaa/ kauhun aiheuttajaa, esim just Kauna oli sellainen että sai niskavillat pystyyn. Ja sitten ns. peläytyskauhu (murhaaja/tappaja/etc pomppaa jostain yhtäkkiä esiin) on kanssa semmosta mikä pelästyttää, mut siinähän se sitten on.. hyviä kauhuleffoja voisi mainita Liftari (uudelleenfilmatisointi) 28 viikkoa myöhemmin, Kauna 1, Halloween (Rob Zombien ohjaama uudelleenfilmatisointi). Olen minäkin katsonut Emily Rosen riivaajaan, löytyy jopa DVD hyllystä ja mielestäni mielenkiintoinen ja hyväkin leffa, en tosin kyllä olisi kauhugenreen laittanut.. ennemminkin trilleri tms..
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nemesis

Lainaus käyttäjältä: nukka_ - 15.10.07 - klo:08:29
Katsoin tuossa viikonloppuna elokuvan 1408. Onko kukaan muu katsonut kyseistä elokuvaa? Mielestäni oli ihan mielenkiintonen elokuva näyttelijöidenkin takia. Pääosissahan siinä oli John Cusack ja Samuel L. Jackson.

Kävinpä minäkin katsomassa sitten eilen kyseisen leffan. Melko positiivinen yllätys itse asiassa, odotin jotain paljon kesympää. Vaikka juonihan tuossa elokuvassa onkin melko olematon. Elokuvaan oli onnistuttu hienosti luomaan oikein painajaismainen tunnelma ja niin hyvin uppouduin filmiin että melkein itsekin vaivuin epätoivoon. x) Toisaalta välillä kävi häiritseväksi sellaiset seikat, joihin en yleensä elokuvissa kiinnitä edes huomiota, kuten kuvakulmat, ja joidenkin "piinaavien" kohtauksien keskellä alkoi naurattaakin päähenkilön touhut.  Mutta kuitenkin 1408 on hyvä jos juuri etsii jotakin säikyttelevää. Tuskin silti läheskään yhtä jännittävä tunnelma olisi (ainakaan omalla kohdallani) syntynyt, jos olisi katsellut kotona eikä elokuvateatterissa. :) Mutta niinhän se aina on.  Alkoi vain mietittyttämään, että onko elokuvan ikäraja tosiaankin vain K13?

Nuubialainen Prinsessa

Hmm.. en ole kuullutkaan tuosta 1408:sta.. täytynee ottaa selvää..

Pyörittelin tässä yksi päivä käsissäni linja-auton tuloa odotellessani, tuota 28 viikkoa myöhemmin leffaa ja meinasin sen jo ostaa, mut sitten jätin sen Anttilan hyllyyn sittenkin..ja harmittelin tietenkin jälkeenpäin kun en ottanut..

Täytynee se katsoa tässä joku viikonloppu, sillä jos on yhtään niin hyvä kuin 28 päivää myöhemmin niin pelonväreitä piisaa..
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

nukka_

1408 ikäraja vain K13?!?! Huhhuh, mielestäni saisi kyllä ikärajaa nostaa siihen K15... Justiinsa tuli telkkarista tuo Salaisuus Pinnan Alla. Oli mielestäni melko hyvä leffa... Kylmiä väreitä saa aikaan kaikki vedessä "lilluvat" ruumiit....

Julle

Juu, mitäs mieltä kansa on Saw elokuva sarjasta? Mielestäni 1 ja 2 osa oli oikeen onnistuneita teoksia, mutta kolmoseen vähän saatoin jopa pettyä, mutta loppu pelasti kyllä aika hyvin senki pätkän! Kakkos osa oli ehkä onnistunein näistä kolmesta teoksesta, se piti kyllä jännityksesä leffan alusta loppuun! Pitäs kyllä ykköne taas kattoa ja todeta oliko se niin pelottava mitä muistan... Eikös siitä oo tulossa vielä 4 ja 5 osakin?
Kari Tapio on Äijä!

manu

28 päivää ja 28 viikkoa myöhemmin ovat molemmat ihan katottavia elokuvia, suosittelen tässä muutamia katottavia elokuvia esim. hills have eyes 1&2, wrong turn 1&2 (ihmisjahti) ja legenda kauhun riivaamat 1.

Floora

Hyyyi! Ihmisjahdin katsoin joskus siskoni kanssa ja sitten illalla vielä tarpomaan kotiin metsäpolun kautta.. ei hyvä idea! :D
Strange but not twisted

Mina

28 viikkoa myöhemmin on mielestäni paljonkin parempi kuin 28 päivää myöhemmin.. Jotenkin mielenkiintoista kun se lasten isä ikäänkuin vainoaa lapsiaan vaikka tartunnan saaneilla ei pitäisi olla mtn aivotoimintaa sen enempää kuin että kaikki tapetaan jotka vastaan tulevat :D
If only I had a heart it would break - Oh sure