Sarjakuvien lempparit

Aloittaja Floora, 17.08.07 - klo:09:22

« edellinen - seuraava »

theevilone

Lainaus käyttäjältä: Haltijanainen - 08.11.08 - klo:09:29
Luen hävettävän vähän sarjakuvia, yleensä tulee selattua lehdistä ne pienet klipit ja siinä sitten saa vähän kaikkea. En koskaan osta sarjakuvia, miehelleni tulee kotiin Myrkky ja pojalle Aku Ankka. Olen katsonut, että siinä on sarjakuvasivistystä kerrakseen. Nykysarjiksissa on niin pöyristyttävät hinnat, että heikompaa huimaa, pahvikantisesta sarjis"kirjasta" saa helposti pulittaa 7€ ja yli, eivätkä nykysarjikset ole enää niin laadukkaita, kuin ennen. Kaiken maailman manga-hömpötykset ovat vieneet sarjakuvatuotannon todella alas. Nykyään tunnutaan arvostettavan määrää, laatu on sivuseikka.
Mangat on ihan kivoja, mutta mieluummin ne kattoo animena, on paljon helpompaakin. Harmi kun Suomessa ei oikein näytetä mitään televisiosta, tai ole levyjäkään kamalasti, ainakaan täällä keskellä. :) Suomennetut animet on jotain aika ... ennemmin katsoo ne englanniksi. Suomentamisessa varmaankin suurin kompastuskivi on se, että joko suomennetaan paikat ja asiat tyhmästi tai sitten jätetään ne suomentamatta jolloin puolet koko animesta/mangasta on englantia kuitenkin. Duppaukset on myös kamalaa kuunneltavaa jos on kuullut alkuperäisen animen ensiksi. Ääninäyttelijät eivät ole millään samaa tasoa kuin alkuperäisissä. Kuitenkin kiinnittävät paljon ääntämiseen huomiota. Esimerkiksi Chiblin tuottamat anime-elokuvat ovat loistavia (esim. Tonari no Totoro ja Ghost in The Shell - kannattaa katsoa myös sarja). :)

Lainaus käyttäjältä: Haltijanainen - 08.11.08 - klo:09:29
Olen kovin ihastunut tällä hetkellä Milla Paloniemen Kiroilevaan Siiliin. Jokin siilin asenteessa ulkomaailmaa kohtaan herättää pienen piikkipallon minussakin ja vaikka piirrosjälki saattaa aluksi näyttää sutaisten tehdyltä, erottuu siitä ajan mittaan erittäin hienoja sävyjä. Kun ensimmäisen kerran näin siilisarjiksen, olin sitä mieltä että taas tässä on näitä tusinatyöllä sutaistuja teoksia joiden ei ole tarkoitus tehdä mitään muuta, kuin rahaa piirtäjälleen. Kun tutustuin paremmin, huomasin piikkisen pinnan alla piilevän herkän filosofin, kipeiden aiheiden tulkitsijan ja aivan uskomattoman viehkeän ja kieroontuneen huumorintajun. Ja mikä parasta, Siilukkaa voi lukea netistä virallisilta kotisivuilta ja Milla vastaa ihailtavan ripeästi ihailijapostiin :).
Kiroileva Siili on loistava ja Milla mielenkiintoinen tyyppi. Koitan tukea ja ostaa kalentereita ja kirjasia. Pitäisi varmaan hankkia mahd. 2009 kalenteri.

"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Killahead

Mä luen Aku Ankkaa, Karvista, Morgan Canea ja Ahmed Ahnea. Ja Frankenstein & ihmissusi ja Star Trek on kans hyvii.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Julle

Myrkky on mun lemppari sarjakuva, tai ehkä se on Aku Ankan kans jaetulla ykkössijalla. :) Nemi on kans mieltä lähellä. Se on vaan niin kuuma bööna. :D
Kari Tapio on Äijä!

Juplin

Aikoihin ei ole tullut juurikaan sarjakuvia luettua, mitä nyt joskus aikakausilehtien viimeisiltä sivuilta vilkaistua.

Nuorempana lueskelin paljon sellaisia sarjiksia kuin: Aku Ankka yms., Pikon ja Fantasion seikkailuja, Asterix, Marsupilami, Lucky Luke, Myrkky, Niilo Pielinen, Pikku Piko, Yoko Tsuno... Onhan noita varmaan muitakin, mutta ei nyt muistu mieleen... :)
Elämä ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Killahead

B. Virtanen ja Simpsonit on myös hyviä sarjakuvia.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Mustang

Itse ostin tänään Andy Rileyn Pupujen suuren itsemurhakirjan (The Bumper book of bunny suicides). :)  Ja voi, miten nauroinkaan. Kaikessa karuudessaan hyvin hellyyttävä opus.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Mustang

Yhdeltä tutulta keräilijältä viimeaikoina ostettu Don Rosa kokelmia. :) Ne hyvejä on! Varsinkin Omat lempparini, Roopesedän elämä ja tekoset ja Sammon salaisuus.
Hopeanuoli-mangaa myös olen tässä keräillyt aina kun on uusi sattuntu käsiin. Oon ollut jostai 5 vuotiaasta ihan hullu Hopeanuoli-fani! Vaikka pelkäsinkin Akakabutoa penskana kuollakseni, näen vieläkin karhu-aiheisia painajaisia silloin tällöin. :D
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Killahead

Lainaus käyttäjältä: Mustang - 13.03.11 - klo:16:50
Yhdeltä tutulta keräilijältä viimeaikoina ostettu Don Rosa kokelmia. :) Ne hyvejä on! Varsinkin Omat lempparini, Roopesedän elämä ja tekoset ja Sammon salaisuus.
Hopeanuoli-mangaa myös olen tässä keräillyt aina kun on uusi sattuntu käsiin. Oon ollut jostai 5 vuotiaasta ihan hullu Hopeanuoli-fani! Vaikka pelkäsinkin Akakabutoa penskana kuollakseni, näen vieläkin karhu-aiheisia painajaisia silloin tällöin. :D

Minäkin luen Don Rosan Ankka-sarjiksia. Ja nyt kirjahyllystä löytyy myös kaikki suomenkieliset Hopeanuolet ja kaikki tähän mennessä suomennetut Weedit.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.