Yleinen pulina ja kommentit kirjoituksista vol 2

Aloittaja Nefertiti, 30.08.10 - klo:14:37

« edellinen - seuraava »

Nefertiti

Joo. Tuo mun piti jo jouluksi tänne laittaa, mut jotenkin se sit jäi, joten laitoin sen nyt. Halusin sitäpaitsi vähän jotain erilaista kuin mitä tähän asti olen raapustellut. Ajattelin, et vähän erilainen alkuasetelma ja muutenkin erilainen teema, okei ei ihan niin erilainen, mut kummiskin, sais porukkaakin kirjoittamaan.
Ja tosiaan pahoittelut, jos englanninkielen taitoni tökkii. Se ei koskaan ollu parhaita aineitani koulussa, vaikka siinä kohtalaisesti pärjäsinkin. :)
Lukeminen onnistuu ja kuuntelu, mut myönnän et kirjoittminen ja puhuminen mulla voi tuottaa onkelmia pikkaisen. :)

Toivottavasti tämä tarina nyt herättäisi intoa kirjoittaa. Tosin jos aikaa ei ole, niin sitten sille ei voi mitään. :/
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

#76
Mielettömän upea pätkä Mustang. Siis aivan ihana ja herätti lisää ajatuksia ja mulle ainakin ilmaantui uusia ideoita.
Jostain syystä mieleeni nousi kuva, jossa Jack pelastaa Danin kun joku mustasukkainen mies yrittää ampua tätä. Sori, mut öh... mun mielikuvitukseni on hyvinkin melodramaattinen. :)
Mut tosiaan ihana pätkä ja eroottiset kohtauksetkin erittäin herkullisesti toteutettu, niin että lukijallekin jäi vähän kuvitteluvaraa. :)

Hih, nyt aloin mielessäni jo kirjoittamaan tuota ampumispätkää. Ideani ovat luonnollisesti käytettävissäs, jos ne sopii sun tarinas juonikiemuroihin, mut tietenkään ei oo pakko, jos se nyt ei mihinkään sovi. Kunhan taas jatkan tarinaa omassa pienessä mielessäni. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Hih. Kiitos. :) Mielikuvitusleikit on kyllä parhaita, itse en saa unta ellen käy mielessäni läpi jotakin kuviteltuja kohtauksia ja keskusteluja. Teen myös lukemistani kirjoista ja katsomistani elokuvista fanfickiä paljon pääni sisässä niin, etten ikinä ole kuitenkaan kirjoittanut mitään paperille. varsinkin rakkaustarinoista, jotka ei mene niin, kuin niiden "olisi pitänyt". :D

Minulla itselläni ei ole tulevasta juonesta mitään isompia mielikuvia, lähinnä suuntaviivoja ja irrallisia tapahtumia. Minun teksti ja tarina muotoutuu usein vasta kirjoittaessa. Tästä minulla on kuitenkin jotenkin selkeiämpi mielikuva, kuin mistään aiemmin kirjoittamastani. Myös historialliset faktat ovat koko ajan olleet niin hyvin mukana niitä tarkistellessani, etten ole joutunut muuttamaan pienintäkään ideaa niiden vuoksi. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Pakko kirjottaa se pätkä tähän nyte.
Käytä jos haluat ja jos se sopii. Pakko ei ole, kuten jo mainitsin.

Seisoin pienellä korokkeella pömpelin edessä, jossa oli mikrofoni ja vastailin ympärillä parveilevien toimittajien kysymyksiin. Salamavalot räpsyivät ja toimittajat huutelivat kysymyksiään tasaiseen tahtiin ja välillä yhtä aikaa toistensa kanssa.
Vastailin kysymyksiin, ainakin niihin joihin halusin vastata. Tiettyihin en sanonut mitään. En voinut sillä se aihe oli yhä arka minulle. Olin iloinen, siitä että Jack oli yhä tukenani ja seisoi hieman taaempana minusta. Ihmettelin miten hän jaksoikaan yhä kaiken sen jälkeen mitä olimme yhdessä kokeneet ja mitä olin hänelle tehnyt. Kummankin sydän oli haavoittunut, mutta kaikesta huolimatta me rakastimme toisiamme, vaikken sitä voinutkaan vielä myöntää itselleni.
Vilkaisin ohimennen Jackia ja näin hänen kasvoillaan surumielisen ilmeen, joka katosi kun hän huomasi minun katsovan. Hän hymyili ja minä vastasin hymyyn.
Käännyin takaisin toimittajien puoleen ja aioin vastata erään toimittajan kysymykseen, kun näin taaempana miehen, joka nosti kättään ikään kuin pyytääkseen puheenvuoroa. Katsoin miestä odottavasti ja huomasin hänen kädessään jotakin tummaa ja kiiltävää. Jack huomasi sen myös, koskapa hän syöksyi minua kohti ja riuhtaisi sivuun täsmälleen samalla hetkellä, kun ilmaa halkoi voimakas pamahdus.
Nousin ylös maasta, jonne olin kaatunut ja näin Jackin seisovan paikallaan. Hänen kasvonsa olivat valahtaneet kalman kalpeiksi ja hänen sinisissä silmissään oli anteeksipyytävä ilme.
"Jack." Henkäisin ja astelin hivenen horjuvin askelin hänen luokseen.
"Anna anteeksi." Jack kuiskasi, horjahti ja tuupertui maahan.
Näin hänen selässään pyöreän punaisen reiän ja tajusin, että ampuja oli osunut häneen. Kyyneleet kihosivat silmiini ja lysähdin polvilleni hänen viereensä.
"Jack." Sopersin ja katsoin hänen kalpeita kasvojaan, joista saattoi nyt nähdä hyvin tummat renkaat silmien alla. Kuinka saatoinkaan olla niin julma häntä kohtaan, minähän rakastin häntä ja nyt hän kuolisi ja minä jäisin yksin.
"Jack kiltti, älä kuole." Sopersin ja painauduin nyyhkyttäen häntä vasten. "Jack, voi Jack. Minä rakastan sinua." Sain sanotuksi nyyhkytyksieni lomasta.
"Minäkin rakastan sinua." Kuulin hänen vastaavan hiljaa, mutten pystynyt vastaamaan.
Tuskin kuulin ympärillämme kuuluvaa puheensorinaa, enkä huomannut salamavaloja, jotka nyt räpsyivät tiuhaan tahtiin, sillä jokainen halusi saada ampumavälikohtauksen lehtensä etusivulle. Vasta kun poliisit ja sairasauto tulivat, tekivät reportterit tilaa ympärillemme.
"Anteeksi neiti." Sanoi eräs poliisi, joka hellästi nosti minut pois Jackin luota, että sairasauton henkilökunta pääsi auttamaan tätä.


Nonnis tässä tämmönen pätkänen käytä jos halua tai heitä vesilintua. Mut siis tällänen tai no ei ihan mutta kuitenkin pulpahti mieleeni. Ja joo oon näemmä välillä todella kliseinen ja melodramaattinen. :D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Kaunishan tuo on. :) Ja sopisi kyllä loistavasti teemaan. Saa nähdä, mitä tulevaisuus tuo kaksikolle tullessaan, sillä pitkin tarinaa versova rakkaus tulee kyllä aiheuttamaan paljon närää ja katkeruutta ihmisten keskuudessa. ;) Sitä en tiedä, raaskinko lopulta tappaa ketään, kun pidän hahmoistani niin paljon. Tai ehkä kirjoitan tälle sitten vaihtoehtoisia loppuja. :DD
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

No eipä tuossakaan kenekään kuolla tarvitse. Ties vaikka tuo syventäisi noiden kahden rakkautta ja saisi heidän näkemään maailman uusin silmin. Juu romanttinen osaan halutessani olla, enkä ole kaikkia tappamassa, vaikka joskus käykin niin. :)
Nytkin laitoin tarinan alun, jossa kuolee tasan yksi henkilö. No okei lisäksi joukko vankeja, yhtä lukuunottamatta. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Niin. :) Totta tuokin. Ehkä minä olen meistä se melodramaattinen, kun ajattelen heti pahinta. :DD
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Joo no, itellä monesti tulee tärkeämmätkin hahmot tapatettua, vaikken sitä alun alkaen olisikaan suunnitellut. Joskus tuntuu että olen tarinoideni hahmoille aika julma välillä.
No jaa jos johonkin nyt yrittäs värkätä vaihteeksi onnellisen lopun ilman ylenpalttista imelyyttä. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Hieno uusi tarinan alku. Dramatiikkaa ja menneiden aikojen patinaa. :) Todella hienoa, tuollaisessa alussa on loputtomat mahdollisuudet.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Njoo. Niinhän tuossa on ja nyt kun ajattelee niin mieleen tulee ohimennen Monte Criston kreivi. Joskin ajattelin tehdä toisin, kuin mitä tässä kuuluisassa tarinassa tapahtuu ja ei en ajatellut että rakkaat tai jälkikasvu tulisi tapetuksi. Ehkä jotain muuta, mut sen näkee sit miten tuo tarina tuosta etenee ja juoni mutkistuu. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Hieno oli uusi pätkäsikin Rakkauden tähden -jatkikseen. :) Alkoi ihan sydäntä särkeä, kun Edward ei paljastanut rakkaalleen henkilöllisyyttään. :( Täytyy katsoa, saisinko jotenkin aikaiseksi joskus tulla tuohon jatkikseen mukaan, se jotenkin iski teemoineen ja syvälle. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

#86
Sen kun jatkat, jos siulla inspiraatiota sattuu olemaan. :) Mie kirjoittelen sillä välin sitten jotakin muuta jos niikseen tulee. :)
Hmm.. mulla vain oli tuollainen juttu mielessä ja kyllä minäkin suren kovasti Edwardin puolesta vaikka olenkin niin kamalan ilkeä lehmä että kirjoitan noin surullista/melodramaattista/traagista tekstiä. Mutta siis näen, koen ja tunnen mielessäni vahavsti nuo Edwardin tunteet.
Odotan toki innolla siun kirjoituksiasi, mikäli nyt inspiraatiota ja innoitusta kirjoittamiseen saat. Osaat tuota itsekin niin kovin kauniisti kirjoittaa ja niin että tunteet varmasti ovat mukana. :)
Tai kenties mulla vain on ybervilkas mielikuvitus ja tunnen vain niin vahvasti. Joskin ihmettelen silti, miksen itke milloinkaan kun katselen Titanicia. Toki tunnen surua ja haikeutta ja tulen vähän alakuloiseksi, kun tiedän, että tuo turma tapahtui ihan oikeasti. *huokaus*
Hmm... Jahka tuo mies otus tuolla olkkarissa saa vuokrafilminsä katsottua, niin minäkin pääsisin katsomaan Titanicia, mikäli siis mua edelleen huvittaa katsoa se.
Eilen tosiaan katselin Egyptin Prinssin ja Monte Criston Kreivin ja ihania olivatten. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Olisi mielenkiintoista saada joskus kuulla jonkun suht mielikuvituksettoman ihmisen kommenttia kirjoitelmistaan. Pystyisiköhän sellainen ihminen eläytymään noihin? Nyt taidan vielä jatkaa omia juttujani jonkin aikaa, kun inspiraatiota on, mutta en saanut vielä ainakaan mitään loistoideaa jatkiksiin.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Ihan miten parhaaksi näet. Mä yritän popsia mun aamiaiseni ja samalla taidan vilkuilla noita jatkiksia, että jo johonkin jotakin keksis. Juuh, tuli vähän myöhään nukuttua. :D
Mutta jos sie tosiaaan tahdot niin kirjoita vaan tuohon Rakkauden Tähden jatkikseen jatkoa. Aivan vapaasti. Saat jopa vapaat kädet keksiä Markiisille kunnollisen nimen, jollen mie ehdi ensin. Ainakaan toistaiseksi ei mielessä ole ollut mitään järkevää sen suhteen.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Minä oon maailman huonoin keksimään nimiä. :D Siksi otin tahallaan Sparkleenkin mahdollisimman kliseisiä nimiä. Taidan siis luovuttaa kunnian sinulle.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.