Tänään on sunnuntai 05. joulukuuta 2021
Nimipäivää viettää Selma

Kirjoittaja Aihe: Unet ja niiden tulkinta  (Luettu 61380 kertaa)

Nemesis

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 95
    • Profiili
Vs: Unet ja niiden tulkinta
« Vastaus #15 : 23.03.08 - klo:14:27 »
Ja pari viikkoa sitten nin aivan ihanan unen, jossa (???) jouduin vampyyrin puremaksi. Se vampyyri oli kaiken lisksi Angelus (eli se siit yhest sarjasta...). Jostakin syyst pidn kivoina unina niit joissa esiintyy vampyyreja, tapahtuipa siin unessa mit vain.

Ohhoo! :o M muistan ett mulla oli sellanen vaihe muutama vuosi sitten, ett nin ihan sairaan usein unia just Angelista. :D Mkin pidn tosi paljon unista, joissa on vampyyrej, johtunee siit, ett pidn muutenkin ihan sairaasti vampyyreist.

Tulikin mieleen, ett viime kesn nin unta jossa joku vampyyri puri mua, ja muutuin sitten itsekin vampyyriksi. Muistan tosi yksityiskohtasesti sen, kun sitten itse lhdin metsstmn ja pureskelemaan ihmisi. Siin unessa nautin siit tappamisesta niin paljon, ett hertessni olin ihan jrkyttynyt.

Nen usein mys sellaisia unia, joissa vuodan syyst tai toisesta kuiviin juuri kaulastani ja usein lumihankeen niin ett koko hanki muuttuu kivan punaiseksi. En tied miksi, mutta niss unissa tulee aina sellainen rento ja lmmin olo, miss ei ole kyll mitn jrke. :D Mitn en tstkn saa revitty irti... unien tulkitseminen  on liian vaikeaa!

Loather

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 52
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #16 : 09.04.08 - klo:17:46 »
M nin viime yn outoa unta, tai no ei nyt outoa, mutta jotenkin kummallista.

Olin keittiss, ulkona oli pime. Hrilin siin jotain ja knnyin sitten aukinaiselle ovelle pin, joka vie makuuhuoneeseen. Sikhdn ensin kamalasti, sill nen vanhempieni sngyll istuskelevan pienen tytn. Tytt oli selvstikin haamu, tai jokin henkiolento. Hnell oli valkoiset hiukset, kirkkaansiniset silmt ja valkoinen mekko. Sikhdys vaihtuu ihastukseksi ja kutsun koirani katsomaan. Puhun jotain tytlle ja lhestyn hnt samalla. Tytn ilme pysyy koko ajan samana, peruslukemilla, mutta kun tulin n. 2 metrin phn, ilme olikin yhtkki surullinen. Pernnyin hiukan ja sitten hersin..

Mietin pitkn, mik oli tuon unen viesti. Mahtaisikohan se jotenkin liitty huonontuneisiin kaverisuhteisiini koulussa, olen nykyisin melko yksin koko ajan, mutta minua ei kiinnosta en saada kavereita sielt.

Muoks: TAI. Ehk mulle tapahtuu lhitulevaisuudessa jotain pahaa, ehkp se tytt oli enkeli.
« Viimeksi muokattu: 09.04.08 - klo:17:48 kirjoittanut Loather »
No ly sit turpaan!

Juplin

• Ylläpitäjä
  • Aloittelija
  • Viestej: 94
    • Profiili
    • Juplin.net
« Vastaus #17 : 09.04.08 - klo:18:30 »
M nin viime yn outoa unta, tai no ei nyt outoa, mutta jotenkin kummallista.

Olin keittiss, ulkona oli pime. Hrilin siin jotain ja knnyin sitten aukinaiselle ovelle pin, joka vie makuuhuoneeseen. Sikhdn ensin kamalasti, sill nen vanhempieni sngyll istuskelevan pienen tytn. Tytt oli selvstikin haamu, tai jokin henkiolento. Hnell oli valkoiset hiukset, kirkkaansiniset silmt ja valkoinen mekko. Sikhdys vaihtuu ihastukseksi ja kutsun koirani katsomaan. Puhun jotain tytlle ja lhestyn hnt samalla. Tytn ilme pysyy koko ajan samana, peruslukemilla, mutta kun tulin n. 2 metrin phn, ilme olikin yhtkki surullinen. Pernnyin hiukan ja sitten hersin..

Mietin pitkn, mik oli tuon unen viesti. Mahtaisikohan se jotenkin liitty huonontuneisiin kaverisuhteisiini koulussa, olen nykyisin melko yksin koko ajan, mutta minua ei kiinnosta en saada kavereita sielt.

Muoks: TAI. Ehk mulle tapahtuu lhitulevaisuudessa jotain pahaa, ehkp se tytt oli enkeli.

Niin, ehk... ehk ei...

En nyt lhtisi ptni vaivaamaan jonkun unen takia sen enemp, unihan saattaa olla vain vilkkaan mielikuvituksesi tulosta, mutta tokihan se saattaa olla mys alitajuntaasi vaivaava asia liittyen tuohon mainitsemaasi tilanteeseesi koulussa.

Itse suhtaudun uniin aika skeptisesti, unethan nyt kuitenkin syntyvt aika vahvasti jokaisen omassa pss, ja alitajunta ksittelee itselle tapahtuneita asioita jokaiselle omalla tavallaan.
Elm ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Loather

• Aloittelija
  • **
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #18 : 15.04.08 - klo:15:58 »
Tm voi olla sattumaa, tai sitten tuo nkemni uni, jossa oli se pieni, valkoinen tytt, oli enne. Nimittin:

Se koirani, jota unessa kutsuin luokseni on sairastunut. Se her kolmesti yss ja vinkuu ulos, kakkaa sislle pivll ollessaan n. 3 tuntia yksin. Se on jonkunlainen mahatauti/ripuli, kait...  ja sille ei maistu ruoka eik se juo. Eilen si ruokaansa vhn, mutta tnn ei ole koskenutkaan. Edes herkut eivt kelpaa. Muutoin on ihan yht pirte ja iloinen kuin ennenkin. Jos t jatkuu huomenna, ni varmana kyll pakotan itin viemn se elinlkriin vaikka sanois mit. M alan olla hiukka huolissani.

Eli olisiko se voinut olla enneuni?
No ly sit turpaan!

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
« Vastaus #19 : 17.04.08 - klo:10:46 »
Eli olisiko se voinut olla enneuni?
Enneunena aika vaikeasti tulkittava, toisaalta pitisik niiden olla helppoja? En tied. Kannattaa kuitenkin kytt lkriss, joko olet? Voihan tuon varmaan enneuneksikin mielt, mutta itse ajattelisin ett se oli "vain unta" tai kaverijuttuja, koska koira ei kuitenkaan ollut posassa. Toisaalta tytt meni surulliseksi kun tulitte? lhemmksi. Mene ja tied. Toivottavasti koira parantuu. :)
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Loather

• Aloittelija
  • **
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #20 : 19.04.08 - klo:21:19 »
Tulee jnn fiilis, jos ky jossain sellasessa paikassa, jonka on nhny unessa. Ainaki mulle tulee. Kuten nyt vaikka kun nin sen koiraunen, jonka tapahtumapaikkana oli vanhan kouluni piha. Kvin pari piv myhemmin siell ja jnnitti kauheesti.

Nin (jlleen kerran) vampyyriunen aiemmin tll viikolla. Siin olin erss saaressa, jossa kyn n. joka kes/syksy. No ninp sitten unta, ett olin koirani kanssa juoksemassa kallioilla. Olimme matkalla saaren itrantaan, jossa en ole koskaan kynyt. Kun rantaan oli en 30 metri, jouduimme pyshtymn jyrknteelle. Katsoin alas ja nin kaksi vampyyria. Lhdin juoksemaan karkuun erlle mkille pin, mutta vampyyrit kerkesivt huomata minut ja lhtivt pern. Loput unesta oli pakoon juoksemista.

Ei mikn maailman merkittvin uni, mutta laitoinpa senkin nyt sitten tnne. Aion tn kesn kyd tuolla saaren itrannassa, ehk lydn jotain kiinnostavaa ;)  tai sitten saan vain vhn jnnityst pivn.
No ly sit turpaan!

TRex

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 40
    • Profiili
« Vastaus #21 : 24.04.08 - klo:19:09 »
Oma Oudoin/Pelottavin uneni:

Tt on tullut elmni aikana ehk jokusen sanoisinko 5 tai 6 kertaa.

Uni on hyvin vaikea selitt, mutta toivottavasti ymmrrtte edes jotain.

Yleens se alkaa siitt kun on paljon pieni mustia pisteit ja niit on aika paljon, mutta sit taas vlill aika vhn.
Sit jostain kumman syyst tulee oranssinruskeita lehti ne ovat mys hyvin pieni sillon ku nuo lehdet saapuu niit pisteit ei vaan ny en... Sit se jotenkin jatkuu niin ett tulee semmonen joku tosi korkee en osaa oikee sanoo mik semmone ehk tornin nkinen ja jotenkin se vaan on siin tosi iso torni ja m tosi pieni. Uneni aikana mys pelottaa todella paljon mys unen jlkeen. Yleens kun olen hernnyt tst unseta tai ainakin viimeksi niin minua veti suonta jalasta. En tied tajusitteko mitn koska tuo on todella sekava uni ja en vielkn muista aina sit kokonaan. Viimeksi kun hersin siitt, m huusi tosi lujaa. Pienen levon jlkeen yleens nukun sen jlkeen tosi hyvin ei mulla niinku oikeestaa muuta ku toi oo ikin ollu semmosia outoja ja muutenkin nukun yleens tosi hyvin.

Minun itini sukulainen kertoi idilleni ja iti kertoi minulle:

Leikitn nyt vaikka ett idin sukulaisen nimi on Veera ja sen veljen nimi oli Teemu. (En tunne nit kahta persoonaa enk tied heidn oikeita nimi kytn valenimi vain sen takia ett olisi helpompaa hahmottaa mit tapahtui)

Veera nki unta Teemusta ja hnen idistn joka oli jo kuollut. Unessa Veera nki hnen idins ojentavan kden Teemulle.
iti oli Teemun ylpuolella, (taivaassa luulisin) sitten Teemu tarttu itins kdest kiinni ja iti viei hnet yls (taivaaseen).

Kun veera hers ni se oli sillee hui kuinka kauheeta onneks se oli vaan unta.

~jokin aika kuluu~

Soi puhelin ja hnen siskonsa soittaa ett veli on kuollut moottoripyr onnettomuudessa.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En ehk usko jumalaan ja taivaaseen, mutta t on jo jotain.
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo:19:12 kirjoittanut P-Golev »

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #22 : 25.04.08 - klo:12:15 »
Hui! Tuo kuvailemasi uni mahtoi olla pelottava kun siin ei mitn suoranaista uhkaa ole mutta hyvin uhkaava ilmapiiri kuitenkin. Voisiko se liitty johonkin kaukaiseen muistoon, ikvn asiaan jota et muista mutta jossa oli lsn nit elementtej?
Strange but not twisted

TRex

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #23 : 25.04.08 - klo:15:06 »
Hui! Tuo kuvailemasi uni mahtoi olla pelottava kun siin ei mitn suoranaista uhkaa ole mutta hyvin uhkaava ilmapiiri kuitenkin. Voisiko se liitty johonkin kaukaiseen muistoon, ikvn asiaan jota et muista mutta jossa oli lsn nit elementtej?

En usko ett se olisi jokin muisto koska se ei mitenkn liity mun elmn tai mitn mit minulle on tapahtunut menneisyydess.

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #24 : 25.04.08 - klo:15:10 »
Ainakaan mit muistaisit. Huomioi ettet muista mitn elmsi ensimmisist kolmesta vuodesta ja siitkin kymmenen vuotta eteenpin aika hatarasti.

Itse havahduin johonkin uneen nukkumaan mennessni ja havahduin nimenomaan siihen kuinka outoa se oli.. kun viel muistaisi mist unessa oli kyse!! Siihen liittyi koru.. ehk
Strange but not twisted

TRex

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #25 : 25.04.08 - klo:15:14 »
Jep, n unet ny on vhn tllsi outoja vlill ne on ihan turhia, mutta vlill kertoo jotain hyvin trke.

LorraineK

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 2
    • Profiili
« Vastaus #26 : 26.04.08 - klo:01:16 »
Miks nn aina unia ett putoan? Ensiksi katson kattoon ja sitten nukahdan nopeasti, ja hern kun putoan tai sitten kerran kirkonkellot soivat. Onko se ruumiistapoistumisen alku? Olisi kyll hienoa pst irtautumaan ruumiistaan.

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #27 : 26.04.08 - klo:04:08 »
Jaa-a mutta ainakaan et ole ainoa putoamisuniesi kanssa. Sille lytyy varmasti jokin looginen selitys sill itse muistan pudonneeni unessa milloin kallistuvassa sngyss, milloin kallion kielekkeelt aina lapsuudesta saakka.
Strange but not twisted

Nemesis

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 95
    • Profiili
« Vastaus #28 : 26.04.08 - klo:13:38 »
Nit putoamisiahan ky minullekin usein, samoin suurimmalle osalle ihmisist joiden kanssa olen unistani puhunut. Joskus nukahtamisvaiheessa, joskus jo umpiunessakin. Varsinkin noita Flooran mainitsemia unia, joissa putoaa kallistuvasta sngyst olen kokenut usein.

Nen silti hyvin paljon mys sellaisia unia, joissa alan aivan selittmttmst syyst nousta ilmaan jonkun nkymttmn voiman nostamana, kunnes sitten tarpeeksi korkealle kohottuani tm "voima" ptt pst irti, ja putoan alas. Usein nm unet sijoittuu johonkin ympristn miss on vett, ja putoan syvlle veteen enk en pse pinnalle - hertessni nist unista koenkin lhes aina unihalvauksen ja olen joko kasvot vasten tyyny, tai en muuten pysty hengittmn. :(

Yksi nist unistani oli muita kummallisempi. Se alkoi samoin kun yleens: olin uimassa erss hyvin tutussa kalapaikassa kun yhtkki huomasin jttimisia kaloja uimassa ymprillni. Ptin uida rantaan kalastamaan, kun yhtkki aloin kohota vedest suoraan ylspin, taivaalle. Huusin idilleni joka seisoi rannalla kauhuissaan, ett auttaisi minua jotenkin, mutta minks itini mahtoi. Sitten yhtkki, aloin pudota alas ja painuin syvlle veteen ja taas kerran pinta oli ulottumattomissani..

Havahduin selllni sngystni ja hmmstelin, sill pystyin liikkumaan, eli tll kertaa en ollut saanut unihalvausta. Olin helpottunut, sill tuo uni on ihan hirve - kunnes yhtkki aloin kohota yls sngystni kohti kattoa liioitellun hitaasti, ja katon saavutettuani paiskauduin takaisin sngylle, jolloin oikeasti hersin ja tll kertaa unihalvauksessa.

Tosi mukavaa kun omat unetkin jo pyrkivt hmmn... :)
« Viimeksi muokattu: 26.04.08 - klo:13:40 kirjoittanut Nemesis »

SuiSeli

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 36
    • Profiili
« Vastaus #29 : 18.05.08 - klo:15:59 »
Viime yn nin unta miss meijn luokka oli niinkun jssain ikivanhassa talossa tjsp. Me oltii vhn aikaa oltu nii porukkaa alko vaa niinku hvit sielt yksitellen ja lopuks olin yksin pimeess tnss enk lytny ulos enk nhny kunnolla mitn. Sitten m vaan hersin:o

Toi on rsyttv ku en oo varmaa koko vuonna nhny muuta ku outoja ja pelottavia painajaisia. Misth sekin johtuu?

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.