Tänään on lauantai 15. toukokuuta 2021
Nimipäivää viettää Sofia, Sonja ja Sohvi

Kirjoittaja Aihe: Yliluonnolliset asiat ja kokemukset vol 2  (Luettu 8705 kertaa)

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2098
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
Yliluonnolliset asiat ja kokemukset vol 2
« : 04.11.10 - klo:13:01 »
No niin, lukitsin tuon vanhan ketjun ja tei ihan uuden, kun tuo vanha oli jo vhn sekavakin.
Eli tnne jatkossakin kaikki kummajaiset, kummitustarinat, poltrgeistit, ufot, enneunet/nyt, Dejavut ja yms selittmttmt asiat olkaapa hyvt.
T: Nefertiti
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nemesis

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 95
    • Profiili
Vs: Yliluonnolliset asiat ja kokemukset vol 2
« Vastaus #1 : 16.06.12 - klo:15:19 »
Vaikka t puoli foorumia nyttiskin olevan vainaa, tuli nyt vaan tmmnen pakottava tarve selostaa tnne tmnaamuset outoudet, kun kaikista tmmsist sillon joskus muinoin oli tll tapana avautua. :D Vaikka tuntuukin vhn oudolta, ihan melkein vrlt, kun koittaa kirjottaa nin vanhaan (ja silti tyhjn) ketjuun. Mutta mutta, jos nyt koitan kuitenkin... :)

Oon asunu nyt uudessa kmpssni jo jonkun aikaa ilman mitn kommelluksia, mutta tnn herttyni tuli vastaan pari outoa juttua. Kun herttyni lhdin suihkuun, jtin huoneestani kaikki valot pois plt, kesll kun kerran on ihan tarpeeksi valosaa muutenkin, mutta kun tulin takasin, oli mun ylihikisev pytlamppu kuitenkin pll. No, ei se mitn, sammutin sen sitten vaan muitta mutkitta ennen kuin knnyin vaatekaapeille pin ja ylltyin vhn enemmn nhdessni, ett keskimminen ylkaappien ovista retkotti ihan sellln auki. Se on vhn kummempi juttu, n kaappien ovet kun on vhn turhankin jmptej, eli toisinaan saa ihan repi/paiskoa kun koittaa saada oven auki/kiinni. Eli en oikeen ksit miten semmonen itekseen psee aukeamaan. No, jtin sen sitten toistaiseksi niinkun oli, kyseinen ovi kun on vhn liian korkeella niin en ilman jakkaraa ylety sit sulkemaan. Kipitin takasin kylppriin hakemaan hiusharjaa, ja siin samassa kuului semmonen ihanan sikyttv saranoiden narina. Melkein liukastuin ja kaaduin kun ylltyin siit niin. :D Kurkkasin sitten takasin huoneeseeni ja juupajuu, sen avonaisen ylkaapin alapuolisen vaatekaapin ovi oli nyt mys auki. Pllistelin sit siin sitten hetken aikaa ihmeissni ennen kuin hain jakkaran keittist ja paiskoin molemmat ovet kiinni.

Ja eip sitten muuta. Sen jlkeen on piv edennyt ihan normaalisti. :) Eik tuossakaan nyt paljon mitn, tuli vaan tst semmonen puolinostalginen impulssi, ett oli pakko kirjottaa tnne! :D

Mustang

• Erittin aktiivinen
  • Viestej: 576
    • Profiili
« Vastaus #2 : 16.06.12 - klo:16:40 »
Itse teinin toisella nimimerkill alunperin liityin Jupliniin nimenomaan myyttifoorumin ja sivuston myytit-osion vuoksi. :) Meill porukoiden vanhassa rintamamiestalossa asustaa aivan varmasti joku ystvllisen puoleinen kotikummitus, kun kanssa kaikenlaista vlill tuli vastaan.

isin siell joku kvelee rappusia, mutta ketn ei ny. Vlill mun CD-telineess joku levy oli saattanut kiepahtaa ylsalaisin ja muuta mukavaa. Ei kuitenkaan ikin mitn kovin erikoista, vaikka alkuun noi tietenkin sikytti, mulla kun muutenkin on mielikuvitusta vhn liikaa. Kaikenmoisia sattumuksia sit muutenkin on vuosien varrella koettu, ei tss silmll nhtvss maailmassa ole kaikki, mit on olemassa.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #3 : 17.06.12 - klo:07:15 »
Huu, tmkin hersi henkiin. Ihanaa. :D
Hmm... Tietenkin noille voisi olla luonnollinekin selitys, mutta tuo kaapin ovi vhn pist vastaan, ellei se ole sitten sulla jossain vliss jnyt vahingossa niin, ett psee aukeamaan kunnolla. Muutoin uskoisin ettei jykt ovet itsekseen aukeile ja lamppu taas, shk vika.
No olipa kyse mist tahansa, niin toistaiseksi tuo jokin vaikuttaa aika harmittomalta tapaukselta, joskin ilkikuriselta, kun pit ovia aukoa ja sikytell toista. Olikohan tuo nyt jonkun edellisen asukkaan tapa sanoa tervetuloa. :)
Siis oletin, ett kyseess kerrostalo asunto, jossa on ehtinyt jo useampikin asua ja ehk jopa kuollakin. Toivon mukaan mieluummin vanhuuteen tai sellaiseen, kuin vkivaltaisesti.
Oletko Nemesis ottanut selv, ett millainen historia asunnollasi on, siis jos mitn luonnollista (vaikka aika luonnollinen tuo henkikin on) selityst ei lydy ja jos juttuja alkaa tapahtua enemmnkin.
Hitsit. Itse olisin varmaan sikhtnyt moista tapahtumaa puolikuoliaaksi, kiitos erittin vilkkaan mielikuvitukseni ja koska taidan olla hieman pelkuri. Yksin asuessani osasin vhn turhankin helpolla sikytell itseni ja tuolloin oli jtettv kauhuleffatkin vhemmlle tai muuten olisin viel seonnut.
Nyt on onneksi tuo mies tossa, niin on paljon mukavampaa. :)

Mustang, tuo rintamamiestalo vaikuttaa kiintoisalta paikalta. Siin lienee mys paljon historiaa. Liek joku edellinen asukas jnyt vahtimaan teit muita sinne. Eip tuokaan mitn sellaista ole tehnyt, ett huolestua pitisi ja nkjn huumorintajuinenkin on, kun kntelee levyjsi, vaikka sekin voisi jos haluaa ajatella loogisesti, ett on itse ephuomiossa laittanut sen levyn vrinpin telineeseen, kun on niit selaillut ja miettinyt ett mit kuuntelisi seuraavaksi.

Mutta mielenkiintoiset jutut teill ja hieno avaus tllekin. Jospa tkin nyt heris henkiin tst enemmnkin. Mua ainakin kiinnostaa kuulla lis nist teidn jutuista. :)

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

• Erittin aktiivinen
  • Viestej: 576
    • Profiili
« Vastaus #4 : 17.06.12 - klo:14:26 »
Nefertiti, siinhn se ongelma olikin, kun olin vanhempieni luona asuessani niin perfektionisti niiden levyjeni kanssa, ett Sen lisksi, ett ne olivat kaikki aivan varmasti aakkosjrjestyksess ja oikein pin, tasasin siin avohyllyss niiden reunat keskenn. Yksi kerta olisi viel mennyt hajamielisyyden piikkiin, mutta ei niin moni. Joskus joku oli laittanut  osan niist vrn jrjestykseen ja huusin ja raivosin jokaiselle perheenjsenelleni erikseen ja kukaan ei koskaan myntnyt siirtneens niit. :) En sitten tied.

Varmin ja konkreettisin juttu on ne iset askelet portaissa. Moni yritti minulle ehdottaa, ett vanhan puutalon portaat narahtelivat yll paikoilleen pivn rasituksen jlkeen. Eivt ehdottaneet en, jos olivat sattuneet meille yksi ja kuulivat ne net itse. Vuosien varrella oppi perheenjsentens askelet rappusissa tunnistamaan. Nm ylliset askelet pttyi aina, kun portaat loppuivat. Kun muutaman kerran olin niit kuunnellut ja kukaan perheenjsenistni ei ollut myntnyt kyneens yll juomassa tai missn muuallakaan, jtin huoneeni oven auki, koska siit nki ylkerran rappusiin. Monesti havahduin askeliin ja jin katsomaan, kuka portaista tulee. Viimeisellkn askelmalla ketn ei koskaan nkynyt.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #5 : 18.06.12 - klo:06:30 »
No sitten kyseess on hieman ilkikurinen, mutta ystvllinen henki, joka yaikaan vahtii, ett kaikki on kunnossa. En huolestuisi, vaikka itsell kyll lhtisi mielikuvitus aika tehokkaasti liikkeelle.
Mut niin kauan, kun se ei aiheuta mitn todellista vahinkoa, ei liene syyt huolestua tuon jonkin touhuista. Et oo koskaan ajatellu ottaa selv sen talon historiasta, ett jospa teillkin joku edellisist asukkaista ei olekaan halunnut lhte viel pois vaan hengailee siel muiden kanssa.

Ja sen tiedn kokemuksesta, et kun viel kotona asuin, niin armas veljeni kvi vlill srkkimss mun kamoja. Me jaettiin huone, kun ei ollut omia, kun armaat vanhemmat ei halunneet hankkia isompaa kmpp. Monesti veli ei myntnyt, vaikka kysyin ja raivosin sille, mun tavaroihin koskemisesta.
Pikkuveljet, ne osaa olla yht aikaa ihania ja raivostuttavia. :)

Mutta joo, en tyrm suoralta kdelt tietenkn paikalle jnytt kummitusta, vaikka pidnkin loogisen puolenkin mukana. Kyllhn sille asialle kai viel selityskin lytyy, kun tarpeeksi tutkii ja nm on mielenkiintoisia juttuja tutkittavaksi.
Jtn kuitenkin lhemmn tarkastelun rohkeammille ja asiasta enemmn tietville tutkijoille. M kun onnistuisin vain pelottelemaan itseni perusteellisesti, vaikka luulen, ettei nit teidn kotienne henki tarvitse pelt.

Nemesis

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 95
    • Profiili
« Vastaus #6 : 18.06.12 - klo:17:54 »
No olipa kyse mist tahansa, niin toistaiseksi tuo jokin vaikuttaa aika harmittomalta tapaukselta, joskin ilkikuriselta, kun pit ovia aukoa ja sikytell toista. Olikohan tuo nyt jonkun edellisen asukkaan tapa sanoa tervetuloa. :)
Siis oletin, ett kyseess kerrostalo asunto, jossa on ehtinyt jo useampikin asua ja ehk jopa kuollakin. Toivon mukaan mieluummin vanhuuteen tai sellaiseen, kuin vkivaltaisesti.
Oletko Nemesis ottanut selv, ett millainen historia asunnollasi on, siis jos mitn luonnollista (vaikka aika luonnollinen tuo henkikin on) selityst ei lydy ja jos juttuja alkaa tapahtua enemmnkin.

Aika nappiin osui noi oletukset. :) Kerrostaloasunto tosiaan, ja nykyinen vuokranantajani aikoinaan osti tn asunnon hnt edellisen asukkaan omaisilta kyseisen asukkaan kuoltua, ksittkseni kuitenkin ihan luonnollisista syist. T juttu selvis sit myt kun isnnitsijn kanssa jljitettiin yht puuttuvaa vara-avainta, jonka vuokrananataja sitten selitti kadonneen jo sillon kun hn asuntoa osti. Enemp en kyll asunnosta tied, paitsi ett sen jlkeen kun vuokrantantaja itse tst muutti pois, on tll suurimmaksi osin elellyt kai opiskelijoita.

Mutta jos tll nyt jotain kummallisuuksia viel sattuu, niin varmasti koitan kyll selvitt enemmn kmpn ja koko talon historiasta. :D En usko ett vuokranantajalta ton enemp tietoja saisin, mutta tn taloyhtin isnnitsij on mukava vanhempi herra, joka on itse asunut talossa pitkt ajat ja toiminut niin isnnitsijn kuin talonmiehenkin jo it kaiket. Eli hn voisi tiet enemmn. Toivon kuitenkin ettei tll nyt enemp tapahtuisi kuitenkaan. :) En silloin tapahtumahetkell kovasti kauhistunut muuta kuin sit narinaa (enemmnkin jouduin jonkun irrationaalisen rsyynnyksen valtaan, mulla on nimittin lhes naurettavan vahva inho avoimia kaapinovia kohtaan), mutta myhemmin samana pivn ja varsinkin nukkumaan menness iski kyll semmonen kiva pieni pelko ett mit jos... :D

Vaikka oikeestaan pitishn tmmsiin olla jo melkein tottunut, kotikotona kun kuului kaikenlaisia ni, mm. askeleita niinkuin Mustanginkin kotona, varsinkin mun huoneessani, ja kissat usein sikky ja shisi omiaan (mutta tied siitkn sitten mit niiden pss tai nkkentiss liikkuu :P). Tavaratkin vaihtoi paikkaa toisinaan ja pari kertaa putosi jopa hyllyilt ja sen semmosta, muttei meillkn mitn kovin ihmeellist. :) Jossakin tll varmaan olenkin n kaikki jutut jo joskus ennen jaaritellut.

Ja joo, ei tosiaan kuulosta erityisen huolestuttavilta noi Mustangille tai itsellekn sattuneet jutut. :) Enemmnkin tulee sellanen olo, ett jos n ei mitn luonnollista tosiaan ole, niin ehk just joku edellinen asukas yritt vaan viel pit yll omaa jrjestyst tai jotain sinnepin. :D

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
« Vastaus #7 : 21.07.12 - klo:02:17 »

Aijai Nemesis, herkullisen keskustelun herttelit taas henkiin. Min laiskuri osallistun thn vhn jlkijunassa :b

Aina kun luen toisten kokemuksia oudoista nist ja tapahtumista, minulle tulee heti ensimmisen mieleen lapsuuden kotini, jossa tapahtui kaikenlaista jnn. No, oli meill tytill kyll tosi vilkas mielikuvituskin, sit ei voi kiist, mutta ert tapahtuneet jutut olivat ihan oikeasti tapahtumia, ei kuviteltuja asioita. Mie uskon, ett lapset aistivat tmn maailman paljon herkemmin kuin aikuiset, ja saattavat siksi usein kokea asioita, joihin aikuinen ei tule kiinnittneeksi mitn huomiota.

---> Menee tss vaiheessa sytyttmn valon keittin, kun rupeaa pelkt muistelutkin jo pelottamaan :DD Tuo Nemesiksen aloitus sai kylmt vreet kulkemaan iholla hetkellisesti...

Noista Mustangin mainitsemista askeleista sen verran, ett tiedn tasan tarkkaan mit tarkoitat askeleilla, joita ei kukaan nkyv ihminen aiheuta. Itsellni on mm.  juuri tuollaisia kokemuksia lapsuudestani. Harkitsin silloin tarkkaan, mist ni voisi tulla, mutta jrkev selityst en saanut koskaan aikaiseksi. No, joo puutalot, varsinkin lapsuudenkotini oli vanha hirsitalo, voi aiheuttaa kaikenlaista nitin ja natinaa, mutta askelten nen kyll tunnistaa. Jos kvelet paljain jaloin lattialla, siit lhtee aivan erilainen ni kuin jos lattia narahtaa kun puunsyyt elvt - kvelless jalka iknkuin "tarttuu" lattian pintaan hetkellisesti.  Ja niill oudoilla jutuilla on muitakin todistajia kuin min, joten kyse oli joko joukkohypnoosista, "aineelliseksi" muuttuneesta mielikuvituksesta tai jostain, jota tllainen pieni ihmismieli ei kykene selittmn jrkevsti :DD  Ern kerran esimerkiksi muistan, ett ystvnikin todisti askeleiden nt - katsoimme kumpikin keskelle lattiaa, jossa joku "ei nkyv nen aiheuttaja" asteli ympyr, emmek nhneet ketn :O

Ja, itseasiassa..outoja asioita tapahtuu nemm aikuisenakin. Meill on ert perhoslpt ja liesituuletin aiheuttanut monta kertaa pnvaivaa, palohlyttimist puhumattakaan :O Mutta, joo..ehk sit haluaakin jtt ert muistot/tapahtumat ilman selityst, eik pohdi niit liian tarkkaan. Maailma paljon jnnempi paikka el, jos kaikkeen ei lydy jrjellist selityst. Elmss on hyv olla aina pieni ripaus "taikaa" :D

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.