Tänään on torstai 20. tammikuuta 2022
Nimipäivää viettää Sebastian

Kirjoittaja Aihe: Pukeutuminen  (Luettu 23873 kertaa)

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
Vs: Pukeutuminen
« Vastaus #15 : 24.01.08 - klo:08:56 »
Miten kukaan yleenskn voi pilata jotain vri? Eiks tllainen ajattelu johda siihen ett pilaa sen vrin omassa mieless. Itse kytn mustaa mielellni, etenkin tiss, toimistosihteerin. Se on helppo ja sen taakse on ns. helppo piiloutua ja tll tarkoitin mys aiemminkin sit ett voimakkaan "vrin" takana on voimakkaampi olo. Musta on mielestni aika voimakas. Se ett gootit, hevarit, teiniangstit sun muut "suosivat" mustaa, ei vaikuta aamuiseen asunvalitsemiseeni tai yleenskn mielipiteeseeni mustasta samoin kuin en yhdist vrikkit asukokonaisuuksia vlittmsti hippeihin tai vaaleanpunaista pissiksiin. Jokainen pukeutukoon kuten itse nkee mukavimmaksi sen kummemmin mrittelemtt jonkin vrin tarkoitusta. En muutenkaan kannata ajatusta siit ett jos kuuntelee hevi ja pukeutuu vrikksti hepeniin, ei ole oikea hevari tai jos goottina pit enempi vaaleanpunaisesta kuin mustasta, ei ole oikea gootti. Tyylej on niin paljon ett jos niit alkaa lokeroimaan niin kaikki pukeutuu jossain mrin vrin tyyliin: Nytt hevarilta mutta kytt vaaleita housuja ja vihret paitaa joten olet wannabee tai pukeudut mustaan, jos et ole hevari tai gootti niin varmaan angstaat. Onko pakko edustaa jotain tyyli?

Itse nimittin kuuntelen hevi ja rockia mutten nyt silt. Mietin jonkin aikaa ennen kuin lhetin tmn, tuli jotenkin sellainen itsens puolustelu-tunne.
Strange but not twisted

Mina

• Aktiivinen
  • Viestej: 327
    • Profiili
« Vastaus #16 : 24.01.08 - klo:22:34 »
Ihan asiallista teksti minusta :) Itsekn en pid mustiinpukeutuvia ihmisi minn erikoisuutena, niin monet sit kuitenkin tekevt. Itsell kaapista muuta lydykn kuin mustaa, mutta se on oma valintani enk koita mitenkn angstata. Mielestni vaan kirkkaat vrit eivt sovi minulle, vaikka niit joskus mustaan yhdistnkin, esim. lila tehostevrin. Floora, jos nytt hevarilta, muttei pukaudu mustaan ei yleens ole hevari, vaan pit jostain syyst muuten vaan pitk tukkaa. En sano etteik poikkeuksia olisi, mutta nin se vaan on. Hassua, mit naishevinkuuntelijat sitten ovat, kun hevari on yleisesti miehiin yhdistetty sana..?
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #17 : 25.01.08 - klo:09:00 »
Hevifem xD Hahah!! Kyllhn hevari sana lhinn miespuoleista tarkoittaa ainakin jos lhtee noin ulkonllisesti miettimn vaikkakin se sisinen jokin onkin se main thing. Itsekin viihdyn mustassa vaikka olenkin yrittnyt vaihtelevalla tuloksella ujuttaa vri olemukseeni. Harmi vaintm vriskaalani j aikas suppeaksi.. punaista, viininpunaista, tummanpunaista, oranssinpunaista ja oranssia. Omistan kyll yhden sinisen hameen joka kuuluu suosikki asusteisiini! Se on enemmnkin harmahtavan sininen jossa on kuvioitua samettia ylhll ja helma on sellaista "kurttuista" kangasta miss mys kirjailuja ja helmassa pitsi. Painava, muhkea hame jonka olen anopiltani saanut, siihen kuuluvan ylosan kanssa MUTTA asukokonaisuus vaan kun sattuu olemaan 1983 ostettu on ylosa aika koomisen nkinen megaolkatoppauksineen. Eihn salsa-tyyppiset hameet en kuulemma muotia ole mutta mieluummin hyvnnkinen kuin pinnallisen trendiks.
Strange but not twisted

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #18 : 25.01.08 - klo:10:48 »
Itse en katso mitn muotia kun pukeudun, nykyn harmittaa kun ei lyd mtn ns. peruspaitoja en, vaan kaikki on jtn ihme 70-luvun muotihrpkett. Kamalan nkisi, hyh. Yhden kivan paidan lysin tuossa ern pivn, paha vaan kun hinta n. 35euroa. Floora, el ole huolissasi, itsell tuo tehostevriskaala sislt kirkuvan pinkki, lilaata, violettia ja viininpunaista :D Eli et ole ainoa "huono" tehostevri-ihminen ;)

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
« Vastaus #19 : 30.01.08 - klo:13:07 »
Musta on vain vrin aika yleishydyllinen. Vhn hankalaksi mustan vrin vaatteessa tekee kaikenmaailman teiniangstit, emot, wannabe gootit ja hevarit sun muut jotka nin pilaavat mustaa vrin. Ei sen pitisi automaattisesti viestitt mitn tllisia ennakkoluuloja - jota se vaikuttaa liian monesti tekevn. Toiset toki piiloutuvat mustaan ja se tuntuu omien tunteiden vriselt, mutta se on vaatteesta riippuen jopa todella eleganttia pukeutua mustaan. ;)
Miten hevarit pilaavat mustan vrin?? Itse tunnen kyseiseen hmh.. ryhmn kuuluvia ihmisi, ja erittin fiksuja ja filmaattisia ihmisi ovat :) Ja mitkhn ennakkoluuloja heist tulee? Teiniangstit, wnb gootit ja emot ymmrrn mutta en hevareita :D Jos joku tuohon olisi pakko laittaa, niin ehk deathmetallistit tai yleenskin metallistit, he yleens ns. hullumpia ja pelottavampia.. Mutta se taas pilkunraiskaamisesta tll er ;)

Wannabe, ei "normihevarit" miten he sitten ikin luokitellaankaan. Oman mieltymyksen mukaan ei pelkk vaate, vaan siel pitisi olla aatettakin, ehk mys kytst. Kyll, ei voi tiet ihmisen nhdessn onko aatetta, mutta kyttytymiset on vlill sit luokkaa ett kyseess ei voi olla kuin wannabe tai joku kokeilu (vhn kuten emot ja teiniangstit ja muut.. :p). He tekevt kaikesta, nist ihmistyyleist, heidn (ihmistyylien) kyttytymisist ja jopa vreist jotenkin ... sellaisia! Niin wannabeit? Jotenkin se, ett "min edustan nyt tt ja tt ryhm kun kerran olen pukeutunut nin ja nin" on vlill vain kovin... lapsellista ja naurettavaa? Sitten tllaiset ihmistyyli KukkaHattuTti edustavat ihmiset saavat ksityksi ja ovat entist ennakkoluuloisempia eri ihmistyylej kohtaan. Eivtk KukkaHattuTti:t varmaan ole ainoita ihmistyylin edustajia jotka saavat mit omituisimpia ennakkoluuloja ja ksityksi Wannabeiden takia. :)

Miten kukaan yleenskn voi pilata jotain vri? Eiks tllainen ajattelu johda siihen ett pilaa sen vrin omassa mieless. Itse kytn mustaa mielellni, etenkin tiss, toimistosihteerin. Se on helppo ja sen taakse on ns. helppo piiloutua ja tll tarkoitin mys aiemminkin sit ett voimakkaan "vrin" takana on voimakkaampi olo. Musta on mielestni aika voimakas. Se ett gootit, hevarit, teiniangstit sun muut "suosivat" mustaa, ei vaikuta aamuiseen asunvalitsemiseeni tai yleenskn mielipiteeseeni mustasta samoin kuin en yhdist vrikkit asukokonaisuuksia vlittmsti hippeihin tai vaaleanpunaista pissiksiin.

Kuitenkin, kuten jo aiemmin sanoin, mielestni musta on eleganttia (vaatteestakin riippuen). Tummemmat vaatteet tuntuvat olevan mys kytnnllisempikin. Sitten se mit vaatteisiin mielt, kuten sanoit itsekin, Sinusta musta on voimakas vri. Olen samaa mielt. Tm vrin pilaaminen. Noh, itseeni en anna ihmisten pukeutumiset ja vrit kamalasti vaikuttaa, varsinkaan negatiivisesti kuten et Sinkn, mutta tm ei tietystikn tarkoita sit, etteik vaatteiden kantajat vaikuttaisi ihmisiin. (Taas KukkaHattuTdit hyppvt puskasta.)
On suuri viisaus ymmrt ett kaikella teoilla on seuraamuksensa.

Jokainen pukeutukoon kuten itse nkee mukavimmaksi sen kummemmin mrittelemtt jonkin vrin tarkoitusta. En muutenkaan kannata ajatusta siit ett jos kuuntelee hevi ja pukeutuu vrikksti hepeniin, ei ole oikea hevari tai jos goottina pit enempi vaaleanpunaisesta kuin mustasta, ei ole oikea gootti. Tyylej on niin paljon ett jos niit alkaa lokeroimaan niin kaikki pukeutuu jossain mrin vrin tyyliin: Nytt hevarilta mutta kytt vaaleita housuja ja vihret paitaa joten olet wannabee tai pukeudut mustaan, jos et ole hevari tai gootti niin varmaan angstaat. Onko pakko edustaa jotain tyyli?
Tyylit tyylit. Varmastikaan ei ole pakko edustaa, mutta ihmiset haluavat. Se on tysin eri asia kuin pakko. Ei se vaate vaan se aate, valitettavasti kaikki eivt ymmrr sit ja pyrkivt kovasti olemaan jotain mit eivt ole. (Toistan ehk itseni, mutta syytn siit tukkeutunutta pt, samaa kirjoitusvirheist.) Min en ole mikn tyylitietj enk kiell sit ett punaiseen mekkoon pukeutuva ei voisi olla hevari (viittaus edelliseen viestiini vaatteista ja sankareista), mutta Wannabe:t kyll on ihan oma luokkansa.

Olen samaa mielt mys siin, ett pukeutukoot jokainen kuten itse parhaaksi nkee, kunhan muistaisivat viel sen, etteivt koeta olla jotain mit eivt (ole tai) edes loppujen lopuksi halua.

Itse nimittin kuuntelen hevi ja rockia mutten nyt silt. Mietin jonkin aikaa ennen kuin lhetin tmn, tuli jotenkin sellainen itsens puolustelu-tunne.
Harmi jos tekstini sai aikaan puolustelevan tunteen. Itseni loukattiin vasta juurikin vain minun henkilkohtaisella elmll, johon loukkaajalla ei ole osaa eik arpaa, saati sitten ymmrryst. En osannut sanoa "kiitos riitt tst aiheesta" ja tuli puolusteleva olo (uskoisin ett aika samanlainen mit sinulla) joten vain jatkoin ja jatkoin yrittmistni auttaa hnt ymmrtmn. Ei onnistunut kovin hyvin ja ji paha mieli, ainakin minulle. Joten olen pahoillani ett sain aikaan puolustelevan olon.
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #20 : 30.01.08 - klo:14:01 »
Tyylit tyylit. Varmastikaan ei ole pakko edustaa, mutta ihmiset haluavat. Se on tysin eri asia kuin pakko. Ei se vaate vaan se aate, valitettavasti kaikki eivt ymmrr sit ja pyrkivt kovasti olemaan jotain mit eivt ole. (Toistan ehk itseni, mutta syytn siit tukkeutunutta pt, samaa kirjoitusvirheist.) Min en ole mikn tyylitietj enk kiell sit ett punaiseen mekkoon pukeutuva ei voisi olla hevari (viittaus edelliseen viestiini vaatteista ja sankareista), mutta Wannabe:t kyll on ihan oma luokkansa.

Olen samaa mielt mys siin, ett pukeutukoot jokainen kuten itse parhaaksi nkee, kunhan muistaisivat viel sen, etteivt koeta olla jotain mit eivt (ole tai) edes loppujen lopuksi halua.

Niiiiiiiin, huh olen jauhanut koko ajan ulkonst milln tavalla painottamatta aatteita! :D kiitos valaisemisesta! (Jlkiviisaus jlkeen omien tekstien lukemisen)
Eli eli, voisin list ymmrtneeni: wannabeet sun muut pukeutuvat tietyll tavalla ollakseen jotain, kuvittelevat ett nyt m oon sellanen ku m pukeudun sen tyylin mukaan ja kaikenlisksi saavat sellaisen kuvan maailmasta ett kaikki on kiinni siit milt nytt. Heh..

Niin sen lisksi ett pukeutuvat miten tykkvt, antaisivat muidenkin pukeutua miten tykkvt (aatteistaan riippumatta) leimaamatta miksikn. Se ett osa ihmisist haluavat viesti aatteitaan vaatteilla, ei saa peitt sit faktaa ett on niit jotka ei myskn halua. Hankalasti selitetty mutta joo, pointti on kuitenkin samansuuntainen!

Kauhean suppeasti ajateltu et nyt jos m haluun olla gootti ni sit mun pit rupee ostaa mun vaatteit morticiasta ja sit m nytn gootilt=oon gootti tai mit tahansa. Joo mielestni on ok nytt silt mit on, yleens vaatetus seuraa aatetta eik aate synny vaatetuksesta (vaikka kuinka yrittisi) ja se saakin nky, siis se ett seuraa jotain aatetta tai vaatteesi kertovat jotain sinusta, mutta sit ei saa pit itsestnselvn tai jollekin aatteelle pakollisena samoin kuin jokin vaatetyyli ei tee elmntyyli.

No kommentoikaa vapaasti ja kysyk jos ette ymmrtneet :D

Harmi jos tekstini sai aikaan puolustelevan tunteen. Itseni loukattiin vasta juurikin vain minun henkilkohtaisella elmll, johon loukkaajalla ei ole osaa eik arpaa, saati sitten ymmrryst. En osannut sanoa "kiitos riitt tst aiheesta" ja tuli puolusteleva olo (uskoisin ett aika samanlainen mit sinulla) joten vain jatkoin ja jatkoin yrittmistni auttaa hnt ymmrtmn. Ei onnistunut kovin hyvin ja ji paha mieli, ainakin minulle. Joten olen pahoillani ett sain aikaan puolustelevan olon.

Hmh :/ ei varmaan kovin mukavaa..
Ei se oikeastaan ollut tekstisi :) pukeudun itse paljon mustaan ja tuli sellainen puoltuskanta-olo mustasta. Ehk vhn mys siit ett raksutti heti sellainen "apua ei kai kukaan luulee et m angstaan tai jotain" noh kuitenkin. KukkaHattuTtimisyyteen kuuluu lokeroida kaikki ja tuomita kaikki ript ennakkoluuloisesti pahana :D

Anteeksi tietmttmyyteni mutta keit on emot?
Strange but not twisted

wenlaw

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 1
    • Profiili
« Vastaus #21 : 30.01.08 - klo:21:08 »
Mun pll nkee pillihousuja, pitknmallisia paitoja (en tykk jos napa vilkkuu), huiveja, huppareita ja tennareita, joskus mys saappat on jees. Tykkn pit kivoja vit ja koruja. Tyylini on aika rockhenkinen. Vreiss suosin tummia vihren svyj, mustaa, harmaata ja valkoista. Jos jotain vri vaatteissa inhoan, niin se on sininen.
« Viimeksi muokattu: 06.02.08 - klo:19:37 kirjoittanut wenlaw »

Unissakulkija

• Vieras
« Vastaus #22 : 31.01.08 - klo:19:31 »
Min pukeudun mieluiten kauluspaitoihin, farkkuihin (ei pilleihin tai sellaisiin persvako nkyy-farkkuihin kuitenkaan..) ja kravatteihin. Kraka on kyll ihan paras asuste! ;) Vaatevrin kannatan eniten mustaa, en todellakaan ole mitn vrikst vaatetyyppi. Kaulassa killuu yleens koru ja joskus saatan mys ksiss pit joitain naruhommeleita.

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
« Vastaus #23 : 01.02.08 - klo:07:30 »
Anteeksi tietmttmyyteni mutta keit on emot?
Koen tll hetkell (hetki on jatkunut jo jonkin aikaa) vaikeaksi selitt jotain sellaista, mik pitisi itse kokea tai nhd jotta tajuaisi (yleens sen sitten tajuaakin heti). Tmkin on aika vaikea. :) Lainaan suoraan Wikipediaa, jljess linkki. "Adjektiivina emo-sanaa voidaan kytt mys kuvaamaan emo-musiikkiin liitettvi tunnetiloja, kuten onnettomuutta, yksinisyytt, masentuneisuutta tai melankoliaa. Ern iskulauseen mukaan "emo is not what you look like, it is what you feel""
Mit olen puhunut ihmisten kanssa, emot ovat juurikin nit pieni mustahiuksisia rassukkaressukoita. :)

Urbandictionary  & Wikipediasta.  Mys Googlen kuvahaulla voi hakea.
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #24 : 02.02.08 - klo:12:54 »
Mun pll nkee pillihousuja, pitknmallisia paitoja (en tykk jos napa vilkkuu), huiveja, huppareita ja tennareita, joskus mys saappat oon jees. Tykkn pit kivoja vit ja koruja. Tyylini on aika rockhenkinen. Vreiss suosin tummia vihren svyj, mustaa, harmaata ja valkoista. Jos jotain vri vaatteissa inhoan, niin se on sininen.

Mitenkn nyt wenlawia haukkuen, mutta.. mielestni tuo kuulostaa juuri niin wnb-touhulta kuin olla ja voi, eli pukeudutaan ns. pissisten suosimiin vaatteisiin, listn niittivy/ranneke ja vila, olen rock-henkinen! En siis tarkoita tll ett wenlaw olisi tllainen, ihmist nkemtt ja tutustumatta on paha sanoa mitn aatteista vaatetuksen takana ;) Mutta tuo on minusta aika perus wnb esimerkki.. noniin, nyt minua aletaan kurmottamaan oikeen urakalla tll :D Eli siis anteeksi jos loukkasin, ei ollut tarkoitus

Noodel

• Vieras
« Vastaus #25 : 12.02.08 - klo:12:24 »
noh,itteni mielest oon ihan normisti pukeutuva teini. eli vain jotkin pillifarkut ( tykkn kuluneen nkisist farkuista,mutta iti ei anna fiksata niit,enk kyll itsekkn uskalla,kun ne jo niin hyvilt nyttvt ilmankin. ) jokin vriks paita,ja tuo ns. " terroristihuivi ", mutta en sit aina kytkkn [ aina,jokainen piv se roikkuu kaulassa,muhaha ~ ♪ ] en seuraa hirvesti muotia,vaan ostan kaupoista sit,mist satun tykkmn,ja miss olo on hyv.
pllni mulla nyt on normaalinvriset pillifarkut,valkoinen T- paita, jossa hymynaama [joka kuuntelee musiikkia,hh :o) ] , " terroristihuivi " ja keltainen vetoketjullinen huppari.
hitto kun en keksi toista nimityst tolle " terroristihuiville ", saattaa nimittin olla vaikeaa ymmrt mit ajan takaa.  ♪ ᛢ

en oo kovin hyv selittmn,mutta kai tosta jotakin tolkkua sai. ᛟ

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #26 : 29.04.08 - klo:11:09 »
Tuli vaan tmmnen kysymys mieleen kun itse phkilen sen parissa eli tykkttek pukeutua vappuna ja mits olette huomiselle tai torstaille suunnitelleet? Itsellni oli alunperin suunnitelmissa ensin kampaajalla kynti ja sitten hiusten vrjminen punaiseksi (en kehtaa vrjt ENNEN kampaajalle menoa eik minulla ole varaa vrjytt niit siell) Mutta nyt en ole varma kerkink vrjt niit, noh jokatapauksessa peikkotukka on tulossa. Oli tarkoitus ostaa suippokorvatkin mutten ikin kerke huomiseen niit hankkia joten aika perus on tstkin vapusta tulossa :) hlm sill olen suunnitellut menninkismeininkini jo kolmen vuoden ajan kun en haluaisi olla enkeli tai piru kuten niin moni muu tuppaa olemaan mutta kaitpa se olisi helpoin. Sarvetkin lytyisi :P
Strange but not twisted

TRex

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 40
    • Profiili
« Vastaus #27 : 29.04.08 - klo:16:25 »
Hyv ett jollakin on hauskaa!

Ite en juhli muuta kuin...

Jouluna (avaan lahjat ja syn kinkkua) ja Uutena vuotena (katson ikkunasta raketteja, JOSKUS perti mennyt ulos katsomaan raketteja)

Takas koneelle --->

KULUU VUOSI - Taas samat perinteet.

Takas koneelle --->

Takas koneelle --->

Takas koneelle --->

Ja nin jatkan matkaani eteenpin... Ja muistakaa lk ikin vaihtako perinteit, siitt voi seurata jotain todella kauheaa.

Loather

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 52
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #28 : 29.04.08 - klo:19:27 »
M en usko ett pukeudun mitenkn erityisemmin vapuks :)  perjantaina ois koulussa semmonen piv, ett sais pukeutua. En usko ett kovin kukaan kuitenkaan mitn erikoista laittaa.

Koiran voisi kyllkin joksikin pukea... tai sille vois kiinnitt sellasen afron phn.
No ly sit turpaan!

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #29 : 30.04.08 - klo:08:26 »
Koiran voisi kyllkin joksikin pukea... tai sille vois kiinnitt sellasen afron phn.

Hahah! Se olisikin nky!

Joskus ala-asteella oli aina naamiaiset vappuna, ainoa piv jolloin sai tuoda karkkia kouluun ja sitkin vain rajoitetun mrn :) Kylkoulun kynyt.

Nyt sitten kaverini ilmoitti eilen et on ostanut minulle ja kaverilleni "hatut" joista saan valita joko kukkatelineen tai perhosen :D hn itse laittaa sinisen cowboy-hatun phns! Valitsin sitten perhosen mutten lhde vittelemn jos toinen kaverini vlttmtt haluaa sen :P Ei pid ottaa asioita turhan vakavasti! Muutenkin mukava vappu tulossa, laitetaan niden kahden kaverin kanssa vhn ruokaa, salaattia ja hodareita ja sellasta ja kydn ehk rannalla moikkaamassa tuttuja. Uhkasi osa mys tulla moikkaamaan kmpille mutteivt aikoneet jd. Tosin en kyll muista yhtkn vappua tai uutta vuotta joka olisi mennyt tsmlleen suunnitelmien mukaan!
Strange but not twisted

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.