*****MUSTA LISTA*****

Aloittaja Mina, 03.10.07 - klo:21:48

« edellinen - seuraava »

Mina

Lisäänpä tänne nyt tällaisenkin jutun, ihan vain varoittaakseni kaikkia ja pyydän muitakin keskustelualueen käyttäjiä varoittamaan omasta mielestään erittäin huonosta palvelusta. Jokaisellehan vahinkoja sattuu, mutta joskus ne vain menevät yli..

Sattuipa kerran kauniina päivänä, että koitin itse päivittää koneeni Windows XPn koneen valmistajilta tulleella levyllä Win Vista Businessiksi. No juu, en saanut kuin koneen sekoamaan ja vein koneen huoltoon Turussa sijaitsevaan Data Media Gazelleen. Huolto asensi 2GB lisää muistia ja päivitti XPn Vistaksi. Kun pääsin kotiin, Windows Installer ja Bluetooth (esim. muitakin vikoja kyllä oli) eivät toimineet. Vein koneen takaisin huoltoon, sain koneen takaisin viestillä että nyt toimii. Vein taas takaisin huoltoon, kone syö muistia ihan mielettömästi ja tilttaa sen takia. Sain koneen viikon päästä takaisin viestillä, "Me emme kyllä millään saaneet muistin käyttöä 80% jolloin kone olisi pyytänyt sulkemaan joitain ohjelmia" Kokeilin kotona Hämeenlinnassa, kone oli yksin päällä 1.5h, ohjelmia päällä Messenger (uusin) ja Azureus Vuze. Kun tulin kotiin, kone oli jumittunut tilaan jossa kehoitti sulkemaan Azureuksen ja Messengerin ja muistin käyttö näkyi olevan 89% Otin valokuvat todisteeksi ja lähetin ne huoltoliikkeeseen, täältä luvattiin että huolto ottaa yhteyttä. Eipä ole näin vielä tapahtunut ja koneen muisti ja Bluetooth takkuilevat vieläkin. Hiukan kalliiksi tulee viedä kone huoltoon Turkuun, liikkeeseen josta se on ostettu ja jossa luulin että kone osattaisiin laittaa kuntoon. Nykyinen tilanne on se, että vaadin matkakuluja korvattaviksi jatkuvasta edestakaisin ramppaamisesta ja kysyin että vieläkö he haluavat että tuon koneen huoltoon vai purkavatko suoraan kaupan. Tai ainakin näin kuluttajansuojaneuvojatäti käski tehdä.

Muilla samanlaisia kokemuksia? Siis että palvelu ei vaan pelaa ja siitä ei meinata edes vastuuta ottaa..
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nuubialainen Prinsessa



Hei Mina,

otan osaa. Tuommonen varmasti harmittaa kamalasti. Kannattaa vaatia jotain ylimääräistä vähän niinkuin vahingonkorvaukseksi niiden matkakulujen lisäksi, jos et aio purkaa kauppaa ja kone rupeaa toimimaan. Kyllähän niiden täytyy ottaa huomioon kaikki se vaiva, minkä olet koneen temppuilun takia joutunut näkemään.

Toivottavasti ongelma ratkeaa :)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mina

Niinpä.. koitan purkaa kaupan, saisin tuon koneen hinnalla paremman enkä oikein jaksaisi enää tuon saman koneen kanssa tapella. Kiitoksia osanotosta :)
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Itselläni kävi silmälasien kanssa niin että sanka hajosi mutta onneksi oli takuu voimassa. Vein lasit liikkeeseen korjattavaksi josta olin ne ostanutkin ja sanottiin että menee tietty aika, olisiko ollut kolme viikkoa, lasien korjaamiseen. Nooh reilun kolmen viikon kuluttua soitin ja kysyin että missähän vaiheessa lasit ovat, liike johon ne vei oli lopettanut mutta sieltä ohjeistettiin lasien saapumisesta toiseen liikkeeseen ja sinne siis soitin. Vastaus oli aika mykistävä "ei meillä ole sillä nimellä täällä mitään" nooh alettiin selvittämään asiaa jolloin kävi ilmi että olivat "herättyään" vasta toimittaneet lasit korjaukseen ja ilmoittivat että menee vielä parisen viikkoa. Oli siinä vaiheessa piilarit jo lähes loppu ja kysyinkin sitten että mitenkähän nyt kun näköä kuitenkin tarvitsen päivittäin töissä kun kyse oli kolmesta viikosta joka nyt oli venymässä puoleksitoista kuukaudeksi eikä minulla yksinkertaisesti ollut varaa uusiin piilareihin ja vaadin pientä korvausta. Sain aika naurettavan tarjouksen: piilarit nettihinnalla liikkeestä mutta vain yhtä vahvuutta (silmissäni 0,5 ero) - parin euron alennus. Sama siis jos olisin tilannut piilarit suoraan netistä ja katsellut maailmaa toisella silmällä sumeammin. Kiesus että otti päähän, pyysin sitten saada puhua esimiehelle ja sanoin aika suoraan joskin asiallisesti mitä mieltä olin koko hommaan. Sain lopulta piilolinssit molemmille silmille, oikeilla vahvuuksilla nettihintaan josta -50% ja laseja odotin vielä parisen viikkoa. Kun lopulta hain lasit ja astuin liikkeeseen, näin että molemmat myyjät olivat varattuja mutta toinen katsoi minua sillain kulmia nostaen kysyvästi jolloin ilmoitin että olin tullut hakemaan lasejani, vastaus oli tyrmäävä "näethän että kaikki myyjämme ovat varattuina, odottakaa hetki". Vaihdoin lasit saatuani liikettä.
Strange but not twisted

Nefertiti

Saanko arvata Instru. Siitä olen nyt kuullut, etti asiakas palvelu puoli oikein pelaa, ihme touhua.
Toinen arvaus on että kyseessä jokin vastaava isompi ketju, pienemmissä kun tuntuis asiakkaat kuitenkin olevan voittoa tärkeämpiä.

No joo itse kerran kyselin instrussa, että voiko he tehdä mitään mun rilleille, kun sangoista lähtee pinta ja mun ohimto korvien kohdalta värjääntynyt tummiksi. Eivät kuulemma voineet tehdä mitään ja neuvoivat että laittaa lakkaa.
Joo'o... hienoa, varsinkin kun nyt ne kohdat joita nuo rillit värjää kutisee ihan saakelisti, ilmeisesti sama homma kuin rihkamakorvistenkin, kanssa korvanlehdet ärtyy heti jos käytän muita kuin jalometalleja (kulta/hopea) ja ilmeisesti sangat on jotai sellasta metallia, joka saa nahkani kutisemaan, kuten nikkeli. Joo ja yhden kerran lakkasin noi sangat kynsilakalla, niiku neuvottiin, mutta eipä se siinä pysyny. :(

Eli jos haluatte palvelua käyttäkää jotakin muuta optikkoa kuin instrua, itsekin ko. lafkasta juttuja kuulleena olen alkanut miettiä optikon vaihtoa johonkin toiseen.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Floora

Olin kyllä Nissenillä mutta tosiaan ainoa silmälasiliike josta olen kunnon palvelua saanut on Cazze-optikot. Se on totta, liikkeestä riippumatta, mitä suurempi yhtiö, sen suuremmat dollarinkuvat silmissä. Pienemmät yritykset vaalivat usein muita arvoja.
Strange but not twisted

Mina

No huhhuh.. eipä onneksi ole omalle kohdalle muuta sattunut kuin tuo tietokonekauppa.. Yleensä ollaan oltu todella ystävällisiä ja ymmärtäväisiä, kerran sain tuotteen jopa ilman kuittia palautettua, vaikka virhe oli minun. En siis ollut sovittanut vaatetta etukäteen, mutta myyjä muisti minut ja kun saman päivän aikana toi takaisin, niin sain rahani takaisin ^^
If only I had a heart it would break - Oh sure

theevilone

Lainaus käyttäjältä: Mina - 03.10.07 - klo:21:48
Huolto asensi 2GB lisää muistia ja päivitti XPn Vistaksi.

Virhe tapahtui tuossa. ;) Vistassa on - tai ainakin oli silloin kun tuli - aika paljon just kaikkia tommosta pikkuvirhettä. Kone tilttaili, automaattisten päivitysten jälkeen mikään ei toiminutkaan, ja niin edelleen. Itse en ole vielä nähnyt mitään syytä vaihtaa vitsaan, enkä varmaan ihan heti aiokaan (pelikone windows, muuten linux on hyvä).
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Mina

Hahaa! :D Itseasiassa messenger söi muistia, siinä joku buginen.. muuten Vista toiminut hyvin
If only I had a heart it would break - Oh sure

Mina

Laitan tännekin.. Varokaa Länsi-Autoa! Korjailevat autoja ilman lupaa, liikkeeseen mennessään autolla oli aika testeriin jotta nähtäisiin mikä ei toimi. Pojat eivät saaneet virhekoodia testeristä, eli konepellin alle kaivelemaan, kas, LAMBDA-anturi rikki, no mepäs korjaamme sen.. laskua 227€, käteisenä tai pankkikortilla kiitos. Ehh.. Ei ollu kyseistä summaa mukana, eikä edes tilillä. Korjasivat ilman lupaa, auton omistaja oli nimenomaan sanonut että VAIN testeriin/tarkastukseen jotta näkee että missä vika on. Tämän luvattoman korjauksen takia saatiin sitten onneksi Länsi-Auton sääntöjen vastaisesti laskulla tuo, muuten olisikin auto jäänyt sinne. Jos olisi jäänyt, niin olisin ottanut auton päiväksi koeajoon ja palauttanut sen sitten huomenna, koulun jälkeen :D Autoa tarvitaan päivittäin, whupsan. Ei tollanen kyllä minun mielestä ihan laitaa ole että ilman lupaa menevät korjailemaan..
If only I had a heart it would break - Oh sure

Haltijanainen

Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 05.10.07 - klo:08:54
Saanko arvata Instru. Siitä olen nyt kuullut, etti asiakas palvelu puoli oikein pelaa, ihme touhua.
Toinen arvaus on että kyseessä jokin vastaava isompi ketju, pienemmissä kun tuntuis asiakkaat kuitenkin olevan voittoa tärkeämpiä.

No joo itse kerran kyselin instrussa, että voiko he tehdä mitään mun rilleille, kun sangoista lähtee pinta ja mun ohimto korvien kohdalta värjääntynyt tummiksi. Eivät kuulemma voineet tehdä mitään ja neuvoivat että laittaa lakkaa.
Joo'o... hienoa, varsinkin kun nyt ne kohdat joita nuo rillit värjää kutisee ihan saakelisti, ilmeisesti sama homma kuin rihkamakorvistenkin, kanssa korvanlehdet ärtyy heti jos käytän muita kuin jalometalleja (kulta/hopea) ja ilmeisesti sangat on jotai sellasta metallia, joka saa nahkani kutisemaan, kuten nikkeli. Joo ja yhden kerran lakkasin noi sangat kynsilakalla, niiku neuvottiin, mutta eipä se siinä pysyny. :(

Hm. En tietystikään tiedä asian kaikkia puolia, mutta mitä muuta ne siellä silmälasikaupassa sitten olisivat voineet tehdä? Tietysti, jos rillit olivat Instrusta ostetut, olisivat he varmaan voineet tarjoutua vaihtamaan sangat nikkelittömiin versioihin, jos se ylipäätään on mahdollista. Halpislaseihin tällaista ei käsittääkseni edes kannata tehdä, kun vaihtotyöt ja materiaalit tulevat kalliimiksi, kuin uudet lasit. Ihme kyllä, voisi kuvitella että nykyajan lasit tehdään automaattisesti materiaaleista, jotka eivät aiheuta allergisia reaktioita. Oman kaupunkini Instru on aivan loistava, en vaihda sitä muihin, vaikka muutama optikkoliike olisikin huomattavasti edullisempi. Saan aina hyvää ja ystävällistä palvelua, olen aivan tunari rillien kanssa ja saan oiotuttaa ja uusia niitä muutaman kuukauden välein :P. Minut tunnetaan siellä jo nimeltä *noloa*

Mutta arvon kanssakulkijat. Välttäkää vakuutusyhtiö Pohjolaa kaikin keinoin, jos arvostatte omaisuuttanne ja varojanne yhtään. Kotonamme kävi varkaita, jotka veivät tuhansien eurojen arvosta tavaraa, ja Pohjola kieltäytyi korvaamasta koska "murtojälkiä ei ollut riittävästi". Painoivat villaisella poliisiraportit sun muut. Varkausvakuutuksellahan tekeekin sitten paljon, jos reikä ovessa ei riitä todisteeksi siitä että joku on mennyt kiinteistöön ilman sen haltijan nimenomaista suostumusta. Ja otin erääseen erittäin kalliiseen kameraan (käytetään laskuvarjokypärässä) vapaa-ajan vakuutuksen, piti kattaa kaikki mahdollinen tuho. Mutta kun kamera hajosi aktiviteetin yhteydessä, ei sitä korvattukaan, koska "kamera oli käytössä silloin, kun se meni rikki". Olimme unohtaneet lukea sen pienellä painetun. Joo, siis siihenhän minä sen vakuutuksen tarvitsinkin, että kamera pönöttää kaapissa pölyyntymässä, en suinkaan siihen, että kameraa käytettiin niin kuin sitä oli tarkoitettukin käytettäväksi.

Taitavat olla huijareita kaikki vakuutusyhtiöt, tyynni.

Mina

Jepjep, sitähän varten vakuutuksia tarvitaan että jos se tavara menee rikki kaapissa ollessa.. Onneksi auton vakuutukset ovat vähän järkevämpiä, ainakin tietääkseni. Omassa autossa täyskasko, sillähän on "lupa" kolhia auto kun saat vakuutuksesta korvausrahat. Toki bonukset menee, mutta kuitenkin.
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Kaverini aloitti erään vakuutusyhtiön palveluksessa muutama kuukausi takaperin ja kauhisteli kun ihmisiä ei kiinnosta itsensä vakuuttaminen, miten saakelin tyhmiä ovat! Vakuuttavat kyllä asuntonsa, autonsa, pyöränsä jopa koiransa muttei itseään! Oli pakko puuttua ja ilmoittaa että meillä on suomessa sellainen juttu kuin julkinen terveydenhuolto vaikkei sekään ilmaista ole niin tuntuisi pahalta jos kaiken verojen maksamisen jälkeen saisin kuulla että JOUDUN vielä maksamaan vakuutuksesta.

Todella ikävä kuulla että näin kävi :/ vakuutusyhtiöt ovat kaikki rosmoja.. uskoisin. (Kaverini ei ole enää vakuutusyhtiön palveluksessa)
Strange but not twisted