Main Menu

Dexter

Aloittaja Nefertiti, 07.09.07 - klo:18:40

« edellinen - seuraava »

Nefertiti

Kuinka moni seuraa tätä sarjaa?
Mä ainakin, sillä tässä sarjassa on kieroa mustaa huumoria, joka uppoaa meikäläiseen. Eikä ne verikuvatkaan hätkähdytä juuri ollenkaan.
Mitä mieltä te olette sarjasta?
Tuolla sarjasta lisää> http://www.nelonen.fi/dexter/
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

Ihanaa, katsoin just putkeen kaks jaksoa, jotka eilen otettiin digille talteen.
VAROITUS! ÄLÄ LUE ENEMPÄÄ! SEURAAVA TEKSTIOSUUS SAATTAA SPOILATA, jos ette ole ko. jaksoja katsonut. (Anteeksi capsin raiskaus)

Ihan sydäntä riipaisi tuo Dexterin lapsuuden kokemus, mutta kaikkein vaikein ja tunteikkain kohtaus oli kuitenkin se, missä hän tappoi oman veljensä, joka oli tuo jahdattu murhaaja.
Dexteriä käy ihan sääliksi, vaikkei sen tekemiset olekaan aivan hyväksyttäviä. Eikä se onneksi tappanut sisarpuoltaan, vaikka Brian kovasti halusi. Eli Dexter tosiaan välittää sisarpuolestaan kovasti.
Harmi, että sen rakkaus elämää haittaa sen tyttöystävän vankilassa oleva exä, joka nyt vasta tajuaa, että Dexter hommasi sen kiven sisään.

Olenko mä muuten ainoa tällä foorumilla oleva, joka seuraa Dexteriä? Tai siis siltä ainakin tuntuu, kun ei tähän ketjuun ole kommetteja tullu... No kaikkee ei voi saada...
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Floora

No valitettavasti tämä kuuluu sarjaan: mielenkiintoiset ohjelmat joita olisi tehnyt mieli ruveta seuraamaan mutta myöhäisen ajankohdan vuoksi jäänyt kokonaan näkemättä ja näin kiinnostuksen ulkopuolelle. :/ Harmi kyllä mutta kun 5:30 soi herätyskello niin ei kauhiasti jaksa valvoa.
Strange but not twisted

Qppa

Dexter on loistava sarja, sarja on kertakaikkiaan nerokas ollen yhtaikaa kevyt, viihdyttävä, raaka, psykologinen, hauska (no.. minun mielestäni) ja ennenkaikkea mielenkiintoinen. Ja sarjan tunnarikin on jo kaikenkaikkiaan fantastinen!

Sarja perustuu Jeff Lindsayn romaaniin Darkly Dreaming Dexter (s. Dexterin Pimeät unet) joka on varsin leppoisaa luettavaa myöskin, joskaan en suosittele ihan heti katsomaan sarjaa ja lukemaan kirjaa peräkkäin (ihan sama kummassa järjestyksessä), sillä kerrankin teksti ja purkitettu versio kulkee aika pitkälti samojen kohtausten voimin ja voi tuntua lukijasta/katsojasta jopa puuduttavilta osittain. (Eivät ole kuitenkaan identtisiä ja loppu varsinkin on hyvin erilainen näiden välillä, ehdottomasti suosittelen kumpaakin).

Hieman skeptisesti odottelin Dexterin kakkoskautta, mutta sitäkin olen nyt jenkkien tahtiin katsonut ja oikeastaan se on  ihan hyvä sekin -joskin erillä tavalla verrattuna ykköskauteen, sen enempää spoilaamatta voisin vaan sanoa että se musta huumori kukkii edelleen, mutta sarja on ehkä enemmän draamaa ja ikävä kyllä herkkyyttä  ja inhimillisyyttä on saatu itse Dexiin ehkä hiukan enemmän kuin olisi tarvinnut. Mielenkiinnolla odotan mihin tämä vielä johtaakaan, mielenkiintoista on myös se  miten joillain tasoilla varmaan itse kukin voi samaistua Dexteriin, minä ainakin voin. Helposti.