Musiikki

Aloittaja Floora, 28.08.07 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

Floora

Ei ole :) Kiitos! Pitää pistää korvan taakse jos vaikka jouluostoksilla eksyis parin liikkeeseen joista yleensä löytyy erikoisempia tuotoksia.
Strange but not twisted

~Alya~

Täytyy sanoo et nyt löysin jotain sellasta, mikä on ollu hukassa jo tovin jos toisenkin.. POPEDA!!!
Juma*******!!!! Pojathan osaa soittaa, vieläkin.. Oon joskus aikoja sitte kuunnellu Popedaa, mut
sit se vaan on jotenkin jääny.. Tänään köljäsin kaappeja ja hokasin siel ko. bändin levyn ja pistin soimaan..
Nyt taasen muistan miksi siitä alunperinkin pidin.. :)

Onko kellekkään muulle koskaan käynyt näin?? Pitänyt jostain bändistä, mikä sitten aikojen saatossa on
unohtunut, levy jäänyt kaapinpohjalle tms..
~Hakuna Matata, sana ihan on.. Hakuna Matata, kertoo kohtalon.. Ei huolen häivää, päivä on huoleton.. Filosofiaa, Näin on se vaan.. Hakuna Matata~

Unissakulkija

Täällä yksi joka liputtaa vahvasti vanhan musiikin (60-, 70- ja 80-luvut) puolesta! Mieleeni ovat ainakin The Bangles, Kim Wilde, ABBA, Julee Cruise ja Kylie Minogue (joka tosin laulaa vielä nykypäivänäkin). Uusimmista bändeistä ja artisteista kannatan The Corrsia ja Céline Dionia.

Ykkössuosikkini on kuitenkin ehdottomasti melkein jo liiankin kaunista, haltiamaista musiikkia tekevä Enya.

Mina

Uusi suosikki (tai pari) löytyi.. Dawn of Ashes, Zombie Girl, Alien Vampires. Ja kaikki jostain kumman syystä electroniselta puolelta, hmh.. pahapahapaha :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Kaveri soitti joku aika sitten jotain joka istui mun korvaani kuin varvassukat jalkaan: Black Sun Empire - Arrakis.
Strange but not twisted

TRex

#20
Itse kuuntelen hyvin sekalaista musiikki, mutta jos todella kaiverrutettaan mun päätä...

Reggaee, Räp(60- & 70-luvun), Jamaica, Shaman/Intiaani, Polkkaa, Maaseutu -musiikki "Cowboy", Tekno, Rock, Hidasta/Surullista...

Loather

Phh... oli tarkoitus muokata tuota yhtä viestiäni täällä mutta meninkin sitten poistamaan.

Nojaa, kirjoitan uuden. Eli suosikkibändejäni ovat ehdottomasti Evanescence, Nightwish, Him ja Serj Tankian. Jokin aika sitten ihastuin myös Rasputinan musiikkiin. Etenkin kappaleeseen Transylvanian Concubine. Se on vaan upeeta musaa, suosittelen kuuntelemaan :)
No lyö sitä turpaan!

Julle

Enimmäkseen soittimessa pyörii tuo raskaamman puolen musiikki, mutta kuuntelen jonkin verran myös ihan normia rokkia, ja wanhat rokkibändit uppoaa myös oikeen hyvin. Annetaan ny esimerkki bändeinä mitä kuuntelen mieluiten vaikka, Deicide, Cannibal corpse, Sotajumala ja Ajattara. Toki niitä on mooonia muitakin bändejä mitä kuuntelen erityisen paljon, mutta tuossa oli muutama esimerkki.

Erityisen suuren plussan jos saan antaa yksittäiselle biisille, nii pitää mainita Timo Rautiaisen - Viimeistä viedään! Se on mahtavan kuulonen, kun olikos se Steen1 joka siinä räppää välillä. :) Lissää tällasia sekotuksia musiikkiin, ettei aina mennä sillä peruspoljennolla, vaan sekotetaan vähän musiikki tyylejä. Tai sitte sitä tehään enemmänkin, mutta mä oon vaan asunu pullosa. Tulipas muuten sekavan oloinen viesti, mutta toivottasti ei haittaa paljoa ainakaan. :)
Kari Tapio on Äijä!

Mina

Eipä haittaa, ainakin allekirjoittanut ymmärsi ^^ Latasinpas (hyihyi minä) tänään Diablon uusimman eli Icaroksen. Aikas kovan kuulonen lätty, todella upeeta :) Suosittelen
If only I had a heart it would break - Oh sure

Mustang

Itsellä myös tämä raskaampi puoli, mättöhevistä hyvinkin melodiseen. Letkeä rock menee aina, niin uusi kuin myös vanha. Kasarihevi, punk. Reggae ja klassinen ja tietenkin elokuvamusiikki. Satunnaiset pop-biisit. Pääpaino kuitenkin raskaammalla musiikilla. Niin paljon jo pelkkiä genrejä, ettei viitti teitä bändeillä enää kyllästyttää. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Juplin

#25
Itse pidän monenlaisesta musiikista. Rytmikkäästä, aistikkaasta, sielukkaasta, kappaleista joilla on jokin sanoma. Yleensä musiikkimakuni asettuu tuonne menneille vuosikymmenille, aina 50-luvusta 90-luvun puolenvälin tienoille. Musiikkityyleillä ei ole niin väliä, mutta en hirveästi pidä nykyisestä kaupallisesta musiikista, mitä se nyt sitten onkaan. Se on mielestäni jotenkin niin tyhjää, eikä pidä sisällään mitään, ei sitä intohimoa musiikin tekemiseen, mikä mielestäni on pohjana kaikelle hyvälle musiikille ja taiteelle yleensä. Itseeni uppoaa niin Rock, Pop, Jazz yms. Mielestäni musiikki on yksi taiteen muoto, ja se on viime vuosina menettänyt merkityksensä, kun intohimosta on siirrytty rahan merkityksettomään maailmaan. Joo, tätä analysointia voisi jatkaa loputtomiin.

Toki helmiä syntyy nykymusiikin massastakin aina silloin tällöin. Ja siihen liittyen yksi uusista lempiartisteistani on James Blunt. Hänen musiikistaan mielestäni huokuu läpi ne kaikki itselleni tärkeät aihepiirit. Perusarvot. Viha, Rakkaus, Katkeruus, Anteeksianto, Ilo, Suru yms. Mielestäni hänen musiikkinsa on kerrassaan loistavaa, eikä ainakaan vielä ole eteeni tullut kappaletta mistä en olisi pitänyt, ja se jos jokin on hienoa. Se ei ole pelkkää musiikkia, vaan sävelen, sanoman ja kaiken sen yhdistelmän luomaa harmoniaa, jota ei vain kuunnella, sitä eletään... :)

Yksi hänen mieleenpainuvimmista kappaleistaan on Goodby My Lover, minkä suomennetun version halusin tähän laittaa. Jos se vaikka iskisi jonkun muunkin tajuntaan samalla tavoin kuin omaani:

Petinkö sinut tai jätinkö sinut pulaan?
Pitäisikö minun tuntea syyllisyyttä vai antaa tuomareiden rypistää otsaansa?
Koska näin lopun ennen kuin aloitimmekaan,
Näin, että olit sokea ja tiesin voittaneeni.
Joten otin omalla oikeudellani sen, mikä minulle kuuluu
Päästin sielusi ulos yöhön
Se on ehkä ohi, mutta se ei lopu tähän.
Olen täällä sinua varten, jos vain välittäisit.
Kosketit sydäntäni, kosketit sieluani.
Muutit elämäni ja kaikki tavoitteeni.
Tajusin, että rakkaus on sokea, kun sokaisit sydämeni.
Olen suudellut huuliasi ja pidellyt päätäsi.
Jakanut unelmasi ja jakanut sänkysi.
Tunnen sinut hyvin, tunnen tuoksusi.
Olen ollut riippuvainen sinusta.

Hyvästi rakkaani
Hyvästi ystäväni
Olet ollut se oikea
Olet ollut se oikea minulle

Olen uneksija, mutta kun herään
Et voi rikkoa henkeäni - otat unelmani.
Ja kun jatkat matkaasi, muista minut,
Muista meidät ja kaikki se mitä me joskus olimme.

Olen nähnyt sinun itkevän, olen nähnyt sinun hymyilevän
Olen katsellut sinun nukkuvan jonkin aikaa
Olisin ollut isä lapsillesi
Olisin viettänyt loppuelämäni kanssasi
Tiedän pelkosi ja sinä tiedät minun
Meillä oli omat epäilyksemme, mutta nyt kaikki on kunnossa
Ja minä rakastan sinua, vannon sen olevan totta
En voi elää ilman sinua.

Hyvästi rakkaani
Hyvästi ystäväni
Olet ollut se oikea
Olet ollut se oikea minulle

Ja yhä pitelen kättäsi kädessäni
Kädessäni kun nukun
Ja minä kannan sieluani ajassa
Kun olen polvistuneena jalkojesi juureen.

Hyvästi rakkaani
Hyvästi ystäväni
Olet ollut se oikea
Olet ollut se oikea minulle

Olen niin ontto, kulta, olen niin ontto.
Olen niin, olen niin, olen niin ontto.

Olen niin ontto, kulta, olen niin ontto.
Olen niin, olen niin, olen niin ontto.


Kappaleeseen on niin helppo samastua, se on kuin omasta elämästäni. Kaupallista tai ei, kerrassaan loistavaa musiikkia.
Elämä ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Nuubialainen Prinsessa



Täytyy sanoa, että tuossa laulussa on todella kauniit ja haikeat sanat:)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mina

Hienot sanat kyllä
If only I had a heart it would break - Oh sure

candy-candy

Voi mä rakastan musiikkia!
Lemppareita : Iron maiden, Metallica, Lamb of God, Five Finger Death Punch, Slipknot, Children of bodom, Turmion Kätilöt, Carcass, DragonForce, Disturbed, Ai Otsuka, Ayabie, Moi dix mois, Black Sabbath..... etc. siinä oli nyt muutama...
elikkä siis metalli linjalla ollaan. : )

Kaikki metallin lajit käy. Kyllä jonkun verran tulee japanilaista rockiakin kuunneltua.. Itse soitan kitaraa ja pianoa ^^
On onnekasta olla onnellinen.

Mina

Piupiu.. Nyt onneks ihanan hiljasta, koko joulukuu onkin jo kuunneltu töiden puolesta enempi tai vähempi tunteja vuorokaudessa joululauluja. Meinas pikkuisen hermo tuossa mennä, mutta nyt on ihan jees fiilis, vaikka mut soitettiinkin suoraan unten mailta töihin.
If only I had a heart it would break - Oh sure