Tänään on keskiviikko 26. tammikuuta 2022
Nimipäivää viettää Joonatan

Kirjoittaja Aihe: Musiikki  (Luettu 27132 kertaa)

Rottersee

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 4
    • Profiili
Vs: Musiikki
« Vastaus #30 : 30.01.09 - klo:17:08 »
Aika moni nykyn pit hevist, rokista, yms. En ole kyll itsekn mikn teinipurkkapoppareiden suurkuluttaja. Ne kuulostaa kaikki vhn samalta. Itse kuuntelen punkia, rokkia, klassista ja jonkin verran hevi. Lemppareiksi pssyt aika moni; Apocalyptica (oliskohan t tyyli jotain klassista hevirokkia?), Queen (siis se jossa Mercury lauleskeli), Nirvana, Paramore, Happoradio ja Sturm und Drang. Vhn sekalaista porukkaa t mun suosikkivalikoima. Tietysti muitten artistien/bndien tietyt kipaleet iskevt. Itse pidn laulusta ja soitosta, enk oikeen ymmrr ihmisi, jotka sanovat, ett musiikki on rsyttv.
Mys se rsytt, ett jos jokin bndi/artisti nousee pinnalle kaikki alkavat fanittaa sit. Esim. Paramore, josta olen siis pitnyt Crushcrushcrush-sinkun tulosta asti, tuotti aivan hel*etin loistavan kappaleen Decode ja I Gaught Myself Twilight-elokuvan soundtrackille.
Tmn jlkeen yksi jos toinenkin on alkanut pit Paramoresta. rsytt suunnattomasti. Mys se, ett jos joku pit yhdest bndist, niin toistenkin on pakko kopioida. Totta kai jos vaan sattuu tykkmn samantyylisest musiikista, tietty m sen ymmrrn. Mutta otetaan nyt vaikka ett "Tinttu" tykk Katy Perryst, niin "Tintun" paras ystv "Anniina" alkaa mys tykkmn siit. Ja vaan siis sen takia, ett kyseinen "Anniina" ei keksi itselleen mitn ja hnen pit matkia kaveriaan, vaikka ei edes tykkisi Katy Perryst.
Mistkhn m ton Tintun ja Anniinan revin? Ja Katy Perryn, kun en ees tykk siit?
Itse olen musiikin kanssa kovapinen. M soitan musiikkia millon haluan, miten haluan ja niin kovaa kun haluan. ja rivarissa asuessa se on pienoinen ongelma... Onneksi meille ei olla tultu hirvesti valittamaan asioista. Tai ehkei ne uskalla? Oon kuulemma pelottava kun suutun. No, ehk pit lopettaa offtopickkaaminen (toi oli vaikee sana). Ja viel musiikista, ett tykkn kirjoittaa (siis ihan klassisesti ksin tai ei-niin-klassisesti koneella satuja/tarinoita), kun on musiikkia inspiraationa. Musiikki soi nytkin kun kirjoitan tnne.

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2101
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #31 : 30.01.09 - klo:17:24 »
Pieni offi ei haittaa, kunhan et nyt ihan mahdottomasti offaileen ala. Niin ja tervetuloa thn kirjavaan sakkiin.
Jos kirjoittaminen kiinnostaa, niin suunnistahan tuonne Kirjoitelmat-osastolle ja pst luovuutes irti. :)
« Viimeksi muokattu: 30.01.09 - klo:17:30 kirjoittanut Nefertiti »
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #32 : 02.02.09 - klo:09:30 »
Mys se rsytt, ett jos jokin bndi/artisti nousee pinnalle kaikki alkavat fanittaa sit. Esim. Paramore, josta olen siis pitnyt Crushcrushcrush-sinkun tulosta asti, tuotti aivan hel*etin loistavan kappaleen Decode ja I Gaught Myself Twilight-elokuvan soundtrackille.
Tmn jlkeen yksi jos toinenkin on alkanut pit Paramoresta. rsytt suunnattomasti.

:) Johtuneeko kenties siit ett Paramore on kyseisen elokuvan sek siihen tehdyn kappaleen Decode ansiosta saanut aika paljon enemmn nkyvyytt. Onhan sit kuitenkin soitettu aika pirusti Voicella ja MTV:ss kuten mys That's What You Get-biisi, joka btw juuri sken tossa Voicelta tuli.

Mulla varmaan uusin innostus on vanha kunnon Punk ja Punkrock :) Uus ja uus, ainahan sit on kuunneltu mielelln ku on niit tunnetuimpia kuullu mut oikein niinkuin kiinnostuin kiinnostuin tuossa reipas vuosi siitten edell mainituista genreist. Kesll nin dokkarin The Clashin Joe Strummerista joka teki aika suuren vaikutuksen. Ihanaa, krapula, en tiennyt kenen sohvalta hersin tai miss (olikohan gumble vai bemble) mutta kyseinen dokumentti teki suuren vaikutuksen!
Strange but not twisted

Mina

• Aktiivinen
  • Viestej: 327
    • Profiili
« Vastaus #33 : 03.02.09 - klo:13:46 »
Apo on aika montaakin tyylilajia.. :D progressiivinen metalli, sinfoninen metalli, heavy metal, muunmuassa nill sit kutsutaan.. Siis heidn tyylilajiaan. Tnkti tnk.. Juu, ja tosiaan kuten Floora jo sanoikin (Floora sin ruoja, en saa en mitn sanoa ekana, aina vaan komppaan sinua :D) niin en ollut ikin edes kuullutkaan tuollaisesta bndist kuin *lunttaa* Paramore. Pit antaa niille uusillekin faneille mahdollisuus. Otetaan esimerkkin vaikka Marilyn Manson. 17v aloin tykkmn hnen musiikistaan, kuulin sit ensimmisen kerran vasta silloin. Joku suvaitsematron tr00fani voisi sanoa ett en ole "oikea" fani, koska en fanittanut Mansonia ensimmisest levyst alkaen. Juu, olin sen ilmestyess joku 4-5v, varmaan fanitan silloin jotain Mansonin tyylist. Tottakai nit matkijoitakin on, jotka menevt vain valtavirran mukana.
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #34 : 04.02.09 - klo:08:52 »
Juu, ja tosiaan kuten Floora jo sanoikin (Floora sin ruoja, en saa en mitn sanoa ekana, aina vaan komppaan sinua :D) niin en ollut ikin edes kuullutkaan tuollaisesta bndist kuin *lunttaa* Paramore. Pit antaa niille uusillekin faneille mahdollisuus. Otetaan esimerkkin vaikka Marilyn Manson. 17v aloin tykkmn hnen musiikistaan, kuulin sit ensimmisen kerran vasta silloin. Joku suvaitsematron tr00fani voisi sanoa ett en ole "oikea" fani, koska en fanittanut Mansonia ensimmisest levyst alkaen. Juu, olin sen ilmestyess joku 4-5v, varmaan fanitan silloin jotain Mansonin tyylist. Tottakai nit matkijoitakin on, jotka menevt vain valtavirran mukana.

M on vaan nii saaa.. marin nopee :) tai sit ollaan ainaki osassa asioita vaan niin samalla aaltopituudella!

Yleens bndej fanitetaan jos musiikki on hyv joten... Ihan loogista jos sille luovuttaa tarpeeks ajatusta :)

Strange but not twisted

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
« Vastaus #35 : 08.11.10 - klo:21:03 »
Lainaus
Mulla taas is opetti kuunteleen tllaista jo ihan pienen. Ja iskelm kanssa. Vliss mulla oli idolina pitmni enon vaikutuksesta hip hop kausi, musiikkiluokalla tykstyin klassiseen. Ylasteella psin kavereiden kautta hevin ja rockin makuun. Is opetti mys rakastamaan reggaeta. Amiksessa paras koulukaverini ohjasi minut takaisin trancen pariin. :) Ala-asteikisen kuuntelin ysripoppia, koska olin ala-asteella juuri silloin. Voisi siis sanoa, ett kuuntelen mit vain, mik on taidolla tehty. :)

Enk ihan tosissaan voi sanoa, mist nist tykkisin eniten, se tulee fiilispohjalta. Tunnen enimmkseen raskaan musiikin ystvi, joten sit tulee eniten kuunneltua, sill tunnen genren noita muita paremmin.

Nyt on taas kunnon teknojumputus fiilis. :)

Jos ei haittaa, niin siirrn keskustelua tnne, kun nkyy olevan tll tmminenkin ketju plyttyneen :)

Niin, toiset imevt erilaisia musiikkivaikutteita jo tyyliin idinmaidosta, kun taas toiset hervt pikku hiljaa huomaamaan kaikenlaista vasta myhemmin. Itse koen olevani jollain kummallisella tavalla niin monessa suhteessa kuin vastasyntynyt, kuten esimerkiksi tuossa musiikissa. Olen toki minkin kuunnellut vaikka minklaista musiikkia, mutta vasta nyt olen oikeastaan hernnyt huomaamaan, ett musiikista voi lyt kaikenlaista uutta ja jnn..en tied, johtuuko se siit ett katson tt maailmaan nykyn "aivan uusin silmin".

Mie sain yliannoksen humppaa lapsuudessani, joten se on sellainen musiikin osa-alue, jota en voi siet..en vaikka miten yrittisi kuunnella avoimin mielin :))

http://www.youtube.com/watch?v=G9mtr2RPxb8

Tllisen musiikin tahdissa vanha Mazda viiletti pitkin lumisia mutkittelevia teit kohti mmnsaarta ja mummolaa :DD

« Viimeksi muokattu: 08.11.10 - klo:21:17 kirjoittanut Nuubialainen Prinsessa »
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
« Vastaus #36 : 13.11.10 - klo:21:16 »
Olisin kai voinut laittaa tmn linkin tuonne toiseenkin boxiin, mutta ehk kuitenkin oheishpttelyn vuoksi laitan tmn tnne..

http://www.youtube.com/watch?v=j2L51W45ex8&feature=related

Yello - Till Tomorrow

Lysin joku piv sitten tllaisen ihanan musiikillisen lahjakkuuden, ja ihastuin aivan vlittmsti. Tm vet vertoja Yannille :) Mikhn siin on, ett jotkin jutut vaan iskee heti. Tss Yellon musiikissa on jotain kuulohermoja kutkuttavaa, ja kerrankin olen sanaton. En vaan osaa kuvailla, miksi olen mieltynyt ko. taideteokseen^^

Tt on ihana kuunnella oikein vsyneen, sellaisessa olotilassa, jolloin leijuu unen ja valvetilan rajamailla (kuten min yleens yll tai illalla nuokun kuulokkeet pss tietokoneen rell kun en malttaisi ruveta nukkumaan, ja keho on asiasta eri mielt. Silloin tulee muuten kirjoitettua toisinaan teksti unissaankin. Sormet kulkee nppiksell, mutta mieli nkee jo unta, hassua :D). Silloin tm menee aistihermojen lpi tervn ja svhdyttvn. Tiedttek sen tunteen kun pienikin risahdus kuulostaa pommilta juuri ennen nukahtamista tai hermist..

« Viimeksi muokattu: 13.11.10 - klo:21:45 kirjoittanut Nuubialainen Prinsessa »
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mustang

• Erittin aktiivinen
  • Viestej: 576
    • Profiili
« Vastaus #37 : 13.03.11 - klo:16:04 »
Ttkin vois melkein aikansakuluksi pivitell. En nkjn antanut aikaisemmin ainuttakaan esimerkki lempibndeistni ja musiikkimaku on viimeisen vuoden aikana heittnyt hrnpylly. Edelleenkin sanoisin raskaamman musiikin olevani kaikista lhinn sydntni, vaikka aika-ajoin sen kuuntelu on jnyt hyvinkin vhlle. Viime kevn minulla alkoi joku ihme konemusiikkibuumi, jolloin kaivoin esiin kaikki vanhat Scootterit ja muut vastaavat, joiden keskell lapsuuteni vietin. Mukaan oli ehtinyt tulla muutama uudempikin ralli, kiitos ainoan ammattikoulusta jneen ystvni, joka on sek tyylillisesti ja ulkonllisesti minun vastakohtani (itse kun nytn tummanpuhuvalta hevidiggarilta tummine/kirkkaine hiuksineni ja mustine vaatteineni, tm ihana ystvni on platinablondi, muodikas, trancea kuunteleva iki-pissis! <3). Kuvittelin popitusvaiheen olevan todellakin pelkk vaihe.

Kesll psin viikonlopputihin paikalliseen ykerhoon ja vaivihkainen aivojenpesu jatkui. Tykksin ihan simona koko kesn ja syksyn monista biiseist ja artisteista, joita ennen olin peraatteesta vihannut. Esimerkkein nyt voitaisiin sanoa Rihanna ja uudet rakkaani Lady GaGa, Pendulum ja Shakira. Ykerhossa kuuli kerran toisensa jlkeen kappaleita, ne tulivat tutuksi ja lopulta ne alkoivat jopa kuulostaa hyvlt. Aluksi en oikein tiennyt, miten lytisin nit kappaleita, niiss kun monesti ei kamalasti lauleta tai mitn. Nyt olen listapopin suurkuluttaja.

Miten kvi rockille ja heville? Pidn siitkin musiikista aivan kovasti edelleen, se vain ei ole vuosiin tarjonnut minulle melkein mitn uutta, kun olen todella laiska etsimn ja kuuntelemaan mitn, mit en tunne. Monta kertaa olen rakastunut johonkin kappaleeseen ja bndiin lis tutustuessani huomannut, ett kyseinen biisi on niiden ainoa hyv. Monet suosikeista olenkin jo lytnyt ylasteikisen ja samoja biisej jaksan vielkin veivata. Tss esittelen muutamia esimerkkej mutta kaikkia en toki ala kertoilemaan, sill yksittisi biisej on artistien lisksi miljoona.

Monta vuotta minulle trkeimpi bndej ovat olleet muun muassa Billy Talent, System of a Down (jota psen kesll katsomaan Provinssirockiin!!!), konepuolelta Turmionktilt ja Rammstein, Norther, Ensiferum, Kotiteollisuus, Iron Maiden, Metallica, Barathrum, Queen, Sentenced, Klamydia ja muu punkki. Oikeastaan tykkn mys kaikesta, miss on tuplabasari taustalla, Cradle of Filth, Sonata, Nightwish... You name it. Itse olen analysoinut asian niin, ett kun todellakin kasvoin konemusiikin parissa, jossa aina on taustalla jumputtava basso, oli helppo siirty melodisempaan heviin, jossa mys on bassot taustalla. Suomalainen musiikkin on kovasti edustettuna suosikeissani, vaikka bndien alkuperll ei niin vli minulle olekkaan, kunhan musiikki on hyv.

Jonkinverran kulutan mys ihan tyylipuhdasta klassista, jonka saralta lemppareita ovat peristeiset Mozart, Bach, Hndel, Beethoven ja ehdoton suosikkini on Taikovski. Kuuntelen muutakin vanhaa musiikkia todella mielellni, varsinkin Beatlesi, Elvist ja muuta 20-60 -lukujen musiikkia. Mys reggae, pienin annoksina rppi ja moni muu musiikki menee. Tykkn oikeastaa kaikesta, mik on mielestni hyvin tehty. Ei genren niin vli.

Lemppareiden listaa voisi jatkaa ikuisesti, samoin kuin voisin kirjoittaa kirjan mieleenpainuvimmista keikoista. :) Kukaan ei varmaan edes jaksa lukea tt, kun tst tuli tllainen romaani. :D
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.