Tänään on perjantai 21. tammikuuta 2022
Nimipäivää viettää Aune, Oona, Netta ja Auni

Kirjoittaja Aihe: Musiikki  (Luettu 27075 kertaa)

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
Vs: Musiikki
« Vastaus #15 : 14.12.07 - klo:13:40 »
Ei ole :) Kiitos! Pit pist korvan taakse jos vaikka jouluostoksilla eksyis parin liikkeeseen joista yleens lytyy erikoisempia tuotoksia.
Strange but not twisted

~Alya~

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 10
  • ~Lemu~
    • Profiili
« Vastaus #16 : 17.01.08 - klo:14:48 »
Tytyy sanoo et nyt lysin jotain sellasta, mik on ollu hukassa jo tovin jos toisenkin.. POPEDA!!!
Juma*******!!!! Pojathan osaa soittaa, vielkin.. Oon joskus aikoja sitte kuunnellu Popedaa, mut
sit se vaan on jotenkin jny.. Tnn kljsin kaappeja ja hokasin siel ko. bndin levyn ja pistin soimaan..
Nyt taasen muistan miksi siit alunperinkin pidin.. :)

Onko kellekkn muulle koskaan kynyt nin?? Pitnyt jostain bndist, mik sitten aikojen saatossa on
unohtunut, levy jnyt kaapinpohjalle tms..
~Hakuna Matata, sana ihan on.. Hakuna Matata, kertoo kohtalon.. Ei huolen hiv, piv on huoleton.. Filosofiaa, Nin on se vaan.. Hakuna Matata~

Unissakulkija

• Vieras
« Vastaus #17 : 31.01.08 - klo:19:39 »
Tll yksi joka liputtaa vahvasti vanhan musiikin (60-, 70- ja 80-luvut) puolesta! Mieleeni ovat ainakin The Bangles, Kim Wilde, ABBA, Julee Cruise ja Kylie Minogue (joka tosin laulaa viel nykypivnkin). Uusimmista bndeist ja artisteista kannatan The Corrsia ja Cline Dionia.

Ykkssuosikkini on kuitenkin ehdottomasti melkein jo liiankin kaunista, haltiamaista musiikkia tekev Enya.

Mina

• Aktiivinen
  • Viestej: 327
    • Profiili
« Vastaus #18 : 02.02.08 - klo:12:55 »
Uusi suosikki (tai pari) lytyi.. Dawn of Ashes, Zombie Girl, Alien Vampires. Ja kaikki jostain kumman syyst electroniselta puolelta, hmh.. pahapahapaha :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #19 : 25.04.08 - klo:18:13 »
Kaveri soitti joku aika sitten jotain joka istui mun korvaani kuin varvassukat jalkaan: Black Sun Empire - Arrakis.
Strange but not twisted

TRex

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 40
    • Profiili
« Vastaus #20 : 25.04.08 - klo:21:30 »
Itse kuuntelen hyvin sekalaista musiikki, mutta jos todella kaiverrutettaan mun pt...

Reggaee, Rp(60- & 70-luvun), Jamaica, Shaman/Intiaani, Polkkaa, Maaseutu -musiikki "Cowboy", Tekno, Rock, Hidasta/Surullista...
« Viimeksi muokattu: 02.05.08 - klo:15:51 kirjoittanut P-Golev »

Loather

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 52
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #21 : 03.05.08 - klo:10:43 »
Phh... oli tarkoitus muokata tuota yht viestini tll mutta meninkin sitten poistamaan.

Nojaa, kirjoitan uuden. Eli suosikkibndejni ovat ehdottomasti Evanescence, Nightwish, Him ja Serj Tankian. Jokin aika sitten ihastuin mys Rasputinan musiikkiin. Etenkin kappaleeseen Transylvanian Concubine. Se on vaan upeeta musaa, suosittelen kuuntelemaan :)
No ly sit turpaan!

Julle

• Kokenut
  • Viestej: 145
    • Profiili
« Vastaus #22 : 03.06.08 - klo:12:27 »
Enimmkseen soittimessa pyrii tuo raskaamman puolen musiikki, mutta kuuntelen jonkin verran mys ihan normia rokkia, ja wanhat rokkibndit uppoaa mys oikeen hyvin. Annetaan ny esimerkki bndein mit kuuntelen mieluiten vaikka, Deicide, Cannibal corpse, Sotajumala ja Ajattara. Toki niit on mooonia muitakin bndej mit kuuntelen erityisen paljon, mutta tuossa oli muutama esimerkki.

Erityisen suuren plussan jos saan antaa yksittiselle biisille, nii pit mainita Timo Rautiaisen - Viimeist viedn! Se on mahtavan kuulonen, kun olikos se Steen1 joka siin rpp vlill. :) Liss tllasia sekotuksia musiikkiin, ettei aina menn sill peruspoljennolla, vaan sekotetaan vhn musiikki tyylej. Tai sitte sit tehn enemmnkin, mutta m oon vaan asunu pullosa. Tulipas muuten sekavan oloinen viesti, mutta toivottasti ei haittaa paljoa ainakaan. :)
Kari Tapio on ij!

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #23 : 13.06.08 - klo:00:16 »
Eip haittaa, ainakin allekirjoittanut ymmrsi ^^ Latasinpas (hyihyi min) tnn Diablon uusimman eli Icaroksen. Aikas kovan kuulonen ltty, todella upeeta :) Suosittelen

Mustang

• Erittin aktiivinen
  • Viestej: 576
    • Profiili
« Vastaus #24 : 13.06.08 - klo:01:06 »
Itsell mys tm raskaampi puoli, mtthevist hyvinkin melodiseen. Letke rock menee aina, niin uusi kuin mys vanha. Kasarihevi, punk. Reggae ja klassinen ja tietenkin elokuvamusiikki. Satunnaiset pop-biisit. Ppaino kuitenkin raskaammalla musiikilla. Niin paljon jo pelkki genrej, ettei viitti teit bndeill en kyllstytt. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Juplin

• Ylläpitäjä
  • Aloittelija
  • Viestej: 94
    • Profiili
    • Juplin.net
« Vastaus #25 : 07.12.08 - klo:16:47 »
Itse pidn monenlaisesta musiikista. Rytmikkst, aistikkaasta, sielukkaasta, kappaleista joilla on jokin sanoma. Yleens musiikkimakuni asettuu tuonne menneille vuosikymmenille, aina 50-luvusta 90-luvun puolenvlin tienoille. Musiikkityyleill ei ole niin vli, mutta en hirvesti pid nykyisest kaupallisesta musiikista, mit se nyt sitten onkaan. Se on mielestni jotenkin niin tyhj, eik pid sislln mitn, ei sit intohimoa musiikin tekemiseen, mik mielestni on pohjana kaikelle hyvlle musiikille ja taiteelle yleens. Itseeni uppoaa niin Rock, Pop, Jazz yms. Mielestni musiikki on yksi taiteen muoto, ja se on viime vuosina menettnyt merkityksens, kun intohimosta on siirrytty rahan merkityksettomn maailmaan. Joo, tt analysointia voisi jatkaa loputtomiin.

Toki helmi syntyy nykymusiikin massastakin aina silloin tllin. Ja siihen liittyen yksi uusista lempiartisteistani on James Blunt. Hnen musiikistaan mielestni huokuu lpi ne kaikki itselleni trket aihepiirit. Perusarvot. Viha, Rakkaus, Katkeruus, Anteeksianto, Ilo, Suru yms. Mielestni hnen musiikkinsa on kerrassaan loistavaa, eik ainakaan viel ole eteeni tullut kappaletta mist en olisi pitnyt, ja se jos jokin on hienoa. Se ei ole pelkk musiikkia, vaan svelen, sanoman ja kaiken sen yhdistelmn luomaa harmoniaa, jota ei vain kuunnella, sit eletn... :)

Yksi hnen mieleenpainuvimmista kappaleistaan on Goodby My Lover, mink suomennetun version halusin thn laittaa. Jos se vaikka iskisi jonkun muunkin tajuntaan samalla tavoin kuin omaani:

Petink sinut tai jtink sinut pulaan?
Pitisik minun tuntea syyllisyytt vai antaa tuomareiden rypist otsaansa?
Koska nin lopun ennen kuin aloitimmekaan,
Nin, ett olit sokea ja tiesin voittaneeni.
Joten otin omalla oikeudellani sen, mik minulle kuuluu
Pstin sielusi ulos yhn
Se on ehk ohi, mutta se ei lopu thn.
Olen tll sinua varten, jos vain vlittisit.
Kosketit sydntni, kosketit sieluani.
Muutit elmni ja kaikki tavoitteeni.
Tajusin, ett rakkaus on sokea, kun sokaisit sydmeni.
Olen suudellut huuliasi ja pidellyt ptsi.
Jakanut unelmasi ja jakanut snkysi.
Tunnen sinut hyvin, tunnen tuoksusi.
Olen ollut riippuvainen sinusta.

Hyvsti rakkaani
Hyvsti ystvni
Olet ollut se oikea
Olet ollut se oikea minulle

Olen uneksija, mutta kun hern
Et voi rikkoa henkeni - otat unelmani.
Ja kun jatkat matkaasi, muista minut,
Muista meidt ja kaikki se mit me joskus olimme.

Olen nhnyt sinun itkevn, olen nhnyt sinun hymyilevn
Olen katsellut sinun nukkuvan jonkin aikaa
Olisin ollut is lapsillesi
Olisin viettnyt loppuelmni kanssasi
Tiedn pelkosi ja sin tiedt minun
Meill oli omat epilyksemme, mutta nyt kaikki on kunnossa
Ja min rakastan sinua, vannon sen olevan totta
En voi el ilman sinua.

Hyvsti rakkaani
Hyvsti ystvni
Olet ollut se oikea

Ja yh pitelen kttsi kdessni
Kdessni kun nukun
Ja min kannan sieluani ajassa
Kun olen polvistuneena jalkojesi juureen.

Hyvsti rakkaani
Hyvsti ystvni
Olet ollut se oikea

Olen niin ontto, kulta, olen niin ontto.
Olen niin, olen niin, olen niin ontto.

Olen niin ontto, kulta, olen niin ontto.
Olen niin, olen niin, olen niin ontto.

Kappaleeseen on niin helppo samastua, se on kuin omasta elmstni. Kaupallista tai ei, kerrassaan loistavaa musiikkia.
« Viimeksi muokattu: 07.12.08 - klo:16:51 kirjoittanut Juplin »
Elm ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
« Vastaus #26 : 08.12.08 - klo:11:33 »

Tytyy sanoa, ett tuossa laulussa on todella kauniit ja haikeat sanat:)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #27 : 09.12.08 - klo:14:24 »
Hienot sanat kyll

candy-candy

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 8
    • Profiili
« Vastaus #28 : 29.12.08 - klo:22:56 »
Voi m rakastan musiikkia!
Lemppareita : Iron maiden, Metallica, Lamb of God, Five Finger Death Punch, Slipknot, Children of bodom, Turmion Ktilt, Carcass, DragonForce, Disturbed, Ai Otsuka, Ayabie, Moi dix mois, Black Sabbath..... etc. siin oli nyt muutama...
elikk siis metalli linjalla ollaan. : )

Kaikki metallin lajit ky. Kyll jonkun verran tulee japanilaista rockiakin kuunneltua.. Itse soitan kitaraa ja pianoa ^^
On onnekasta olla onnellinen.

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #29 : 31.12.08 - klo:15:48 »
Piupiu.. Nyt onneks ihanan hiljasta, koko joulukuu onkin jo kuunneltu tiden puolesta enempi tai vhempi tunteja vuorokaudessa joululauluja. Meinas pikkuisen hermo tuossa menn, mutta nyt on ihan jees fiilis, vaikka mut soitettiinkin suoraan unten mailta tihin.

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.