Tänään on perjantai 21. tammikuuta 2022
Nimipäivää viettää Aune, Oona, Netta ja Auni

Kirjoittaja Aihe: Vapaa-aika  (Luettu 18488 kertaa)

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
Vapaa-aika
« : 28.08.07 - klo:15:38 »
Mits puuhailette vapaa-aikananne? Harrastatteko jotakin vai onko arki niin kiireist ettei kerke oikein edes henght.

Itse olen aloittanut piirtmisen "uudestaan" ja varsinkin ihmisen anatomia on sellainen joka kiehtoo ja jota harjoittelen paljon. Suunnittelen mys omaa tatuointiani.. suunnitellut jo viimeisen vuoden ajan kohta =/ yli-itsekriittisen perfektionistin projekti!

Muuten lhinn lojun ja katselen telkkaria mik on aika harmittavaa. Jos mies on kotona haluaa hn pitkn typivn jlkeen vain ottaa rennosti ja katsoa telkkaa, jolloin ei oikein muutakaan voi tehd ellei nyt juuri silloin jaksa lhte kahvittelemaan kavereiden kanssa. Voisihan sit piirt tai lukea mutta ei aina huvita. rsytt kun sen telkan pit tosiaan olla pll jatkuvasti. Musiikkilaitteetkin ovat samassa elektroniikkasyssyss niin ei voi kuunnella musiikkiakaan ilman kuulokkeita, joita en luonnollisestikaan ole saanut aikaiseksi.

Vlill kymme naapurikuppilassa pelaamassa biljardia mutta sekn ei loppujen lopuksi ole kovinkaan halpaa edes jaettuna.
Strange but not twisted

Mina

• Aktiivinen
  • Viestej: 327
    • Profiili
Vs: Vapaa-aika
« Vastaus #1 : 03.09.07 - klo:09:11 »
Minp sitten taas vapaa-aikanani lhinn luen, katselen leffoja/telkkaa, leikin tietokoneella (eli en oikeastaan tee mtn, kunhan kuuntelen musiikkia surfatessani netiss :D), silittelen miisua.. Viikonloppuna (jos on varaa) lhden "kotiin" ja menen ratsastamaan, se on muuten erittin hauska harrastus.. Eip sitten kai muuta, jotenkin tuntuu ett on hiukan kyh elm.. Varsinkin nyt kun konekin on taas jlleen kerran huollonkin jlkeen sekaisin eik sit oikeen voi kytt kun mikn ei toimi kunnolla. Perkele.. Sori offtopic
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nemesis

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 95
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.09.07 - klo:14:09 »
Noo... en harrasta mitn vaikka olenkin jo pitkn aikaa harkinnut jonkin harrastuksen aloittamista. Siit ei vaan tunnu tulevan mitn kun en osaa ptt mit haluaisin harrastaa ja sitten jos jonkun ptksen teenkin niin se vaan jotenkin j.

Lhinn vapaa-aika menee kavereiden kanssa touhuillessa mit merkillisempien puuhien parissa ja tietysti koneella istuessa. ;) Koneella ollessani kirjoittelen omituisia sepustuksia, surffailen netiss ja vsn kaiken maailman videoita windows movie makerilla. Tykkn piirt, lukea ja katsoa telkkaria mutta yleens se tietokone vie kaikesta voiton vaikka olisikin jotain trkempkin tekemist. Elokuvissa tulee kyty mys aika paljon ja musiikkia tietysti kuuntelen sek pelaan videopelej. Jlkimminen ei tosin juuri nyt onnistu, sill pleikkari lhti menemn siskon mukana.

Ulkoilemisesta voisin sanoa ett pyrilen (ainakin kesll) ja talvisin taas tykkn hiiht jos vaan tulisi lunta. :)
« Viimeksi muokattu: 03.09.07 - klo:14:11 kirjoittanut Nemesis »

Julle

• Kokenut
  • Viestej: 145
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.09.07 - klo:10:01 »
Suurin osa vapaa-ajasta tulee vietetty kihlattuni kans reenikmpll ja muun bndin jsenten kans tottakai reenaamassa, ja sveltms uusia biisej. :) Ja jos ei satu oleen kitara kourassa, nii silloin on jotain aivan muuta. Eli kirja! Kirjoja luen suht paljon tai miten sen ny ottaa. Joskus, kun tuntuu silt ettei jaksa lukea, nii nappaan Cannibal corpsen soimaan, ja rentoudun. :)
Kari Tapio on ij!

jnkkis

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 5
    • Profiili
« Vastaus #4 : 15.10.07 - klo:17:33 »
tnn satun olee kipee joten on aikaa istuu koneella mut yleens arki on aika kiireist. silloin kun on aikaa vien koiraa ulos kyn ratsastamassa tai kyn hiekkamontulla harjoittelemassa ampumista.

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
Mit vapaa-aika on?
« Vastaus #5 : 06.11.07 - klo:14:14 »
Vapaa-aika. Kovin iskunkestv sana. Miten te mrittelette vapaa-ajan? Eik ihmisen aika ole vapaata koko ajan, vai onko sit olemassakaan? Aika jnn jos yleiset mritelmt voittavat (ett vapaa-aika on ty-, koulu-, armeija- sunmuutommone-ajan ulkopuolella. Eik meidn kuitenkin pitisi koettaa tehd elmmme sellaiseksi ettei tarvitsisi mietti mit tekee vapaa-ajalla. Silloin aika yleisesti koostuisi eri osista: ty, uni, harrastukset, koulu, jne. Joka tapauksessa vastaus kysymykseen tulee tss:

Elmni vapaa-aika
Katson, ett vapaata aikaa elmssni olisi runsaasti tarjolla jos! En murehtisi, ajattelisi tai stressaisi asioista, tilanteista ja ihmisist niin paljoa. Nyt minun aikani sek ty- ett eityaikana kuluu muiden virikkeiden, kuten askartelun (joo voi kuulostaa lapsimaiselta, mutta kokeilkaa itse), kirjojen lukemisen ja itseopiskelun, tietokoneiden ja kaiken muun tekemisen kanssa sill, ett ajattelen, mietin, pohdin ja murehdin. Ajattelen muita ihmisi, itseni, ihmissuhteita, pivittisi tilanteita; olisinko voinut sanoa nuin, olisiko pitnyt sanoa ehk nin. Ents toisella tavalla? Miten hn ottaa lauseet, sanat ja merkitykset, ent eleet? Kuinka voisin oppia tulkitsemaan ihmisi paremmin, ent nyttmn selkemmin itseni. Vaikka nickini antaa muusta viitett, olen oikeasti hyvin kiltti. ;) Tietyiss tilantessa tarvitsisin ns. pokerinaamaa, miten luon itselleni sellaisen? Kysymykset ja pohdinnat valtaavat aivoni hiriten muuta tekemistni. Nukkumaanmenessnikin viimeiset mietteet ovat tllaisia. Eli siis pitisi opetella niist irti, mutta... miten? :) Jokaisella on varmasti ajatuksia, murheita, ilojakin ja muuta, mutta silloin kun ne tyttvt pn, miten ne voisi valuttaa pois etteivt ne tippuessaan revi itse mukanaan?
Koen vapaaksi ajakseni ajan jolloin en mieti kaikkea - uusia ja tietysti samoja kerrasta toiseen - ainakaan niin pinnalla, ett se vaikuttaisi tekemisiini. Silloin olen yleens keskittnyt pni tekemn jotain ihan muuta, kuten vaativaa tyt. Silloin ei ole aika mietti "omia asioita". Sit on minun sek vapaa- ett ei-vapaa-aika. ;)
« Viimeksi muokattu: 14.01.08 - klo:00:05 kirjoittanut theevilone »
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.11.07 - klo:22:58 »

Niin vapaa-aika.. onhan se hieman liukuva ksite kun voihan tyssoloaikakin olla mieluisaa, mutta siit ei koskaan puhuta vapaa-aikana. Miusta vapaa-aika on sellaista omaa aikaa, jolloin saa koko ajan itselleen jollain tapaa.

Olla ajattelematta mitn tai ketn.. no se on kyll vaikeaa :) Kumpa voisikin kytke pnupista tuon osa-alueen offille vlill. Oletko kokeillut jotain sellaista puuhaa, joka vie ajatukset tysin pois kaikesta muusta? Sellaista tekemist, miss ei voi ajatella mitn muuta kuin sit puuhaa jota on tekemss. Miulla niin tapahtuu ainakin kirjoittaessani..se voidaan varmaan ainakin lukea vapaa-ajaksi =)

Ymmrrn milt sinusta tuntuu, sill itsekin murehdin yleens paljon kaikenlaista mik liittyy toisiin ihmisiin. Asiaa ei yhtn auta, jos vaistoaa herksti toisten tunteet ja tekojen motiivit. Tai ainakin kuvittelee vaistoavansa :(

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #7 : 15.12.07 - klo:11:35 »
Vhn offtopicia, mutta..  mua on itseni aina rsyttny tollaset ihmiset jotka stressaa muusta maailmasta etc kauheesti. Tottakai muut ihmiset pit ottaa huomioon, mutta.. esim. jos olen tapellut avokin kanssa niin pystyn silti nukkumaan hyvin, se ei unia hiritse, muuta toimintaa kyllkin saattaa. Kannattaisi kokeilla ratsastusta, siin ei oikeen voi mietti muuta kuin sit mit on tekemss ettei satu vahinkoja :)

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
« Vastaus #8 : 30.12.07 - klo:14:32 »
Vhn offtopicia, mutta..  mua on itseni aina rsyttny tollaset ihmiset jotka stressaa muusta maailmasta etc kauheesti.
Tollaset. Kovin negatiivista. ;-)

Tottakai muut ihmiset pit ottaa huomioon, mutta..
Tietysti pit, mutta... Mutta pilaa monesti kaiken. On melkein aivan sama mit ennen on sanonut, vakuuttanut, luvannut, jne. jos sen jlkeen tulee mutta... Oletko ajatellut tt? Viet pohjaa sanoiltasi. Tss tilanteessa joku voisi sanoa sinua melkein vlinpitmttmksi. En min sano, mutta joku voisi. ;) Kyll, teen sit itsekin (plaplapla, mutta...). Kyll, hyvinkin monesti, mutta. Joissain tilanteissa ei ole vain yksinkertaisesti sanoilla tai lausemuodoilla tai milln mitn vli oikeasti, kunhan sanoo sen jotenkin. Toisinaan en ajattele sen kummemmin mit kirjoitan tai sanon, toisinaan sitten teen sit aivan liiankin tietoisesti. Se on hauskaa. Katsoa ja huomata, ett kovin harva ihminen tajuaa mit kuulee tai lukee.

... esim. jos olen tapellut avokin kanssa niin pystyn silti nukkumaan hyvin, se ei unia hiritse, muuta toimintaa kyllkin saattaa.
Se on hyv silti, ett Sin itse tunnet nin ja voit olla turhia mietiskelemtt. Todella on monia asioita, joita itsekin vatvon turhaan ja tiedn ja tajuan sen. En vain ole viel sisistnyt sit. Kuitenkin yleisesti ottaen pidn siit ett kykenen olemaan empaatiinen ja tuntemaan erilaisia tuntemuksia (en sano etteik joku, joka ei "turhia mietiskelisi" voisi olla hyvinkin empaattinen, tietysti voi! lk ottako sill.), itselleni se on trke - jo parantumiseni kannalta. Toisaalta on hyv jos on vhn tietynlaista kovuuttakin, ettei murru itse. Siit ei ole kenellekn mitn hyty, joillekin ehk huvia.

Kannattaisi kokeilla ratsastusta, siin ei oikeen voi mietti muuta kuin sit mit on tekemss ettei satu vahinkoja :)
Ratsastus. Voi kyll. Se on toisaalta rentouttavaakin kun ei myll ajatukset vaan keskittyy juurikin siihen mit on tekemss.
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
Vs: Mit vapaa-aika on?
« Vastaus #9 : 03.01.08 - klo:11:09 »
Vapaa-aika. Kovin iskunkestv sana. Miten te mrittelette vapaa-ajan? Eik ihmisen aika ole vapaata koko ajan, vai onko sit olemassakaan? Aika jnn jos yleiset mritelmt voittavat (ett vapaa-aika on ty-, koulu-, armeija- sunmuutommone-ajan ulkopuolella. Eik meidn kuitenkin pitisi koettaa tehd elmmme sellaiseksi ettei tarvitsisi mietti mit tekee vapaa-ajalla. Silloin aika yleisesti koostuisi eri osista: ty, uni, harrastukset, koulu, jne.

Hmm.. tuossa on ponttia mutta toisaalta tss miten itse nen asioita. Elmhn on tynn valintoja, voit itse valita miten aikasi kytt ja voit itse mritell ns vapautesi mutta esim. itselleni vapaus/vapaa-aika tarkoittaa vapautta itse ptt tekemisistni tai oma aikani jonka uhraan vain itselleni jos niin mielin. Mikli pttisin el vapaata aikaa jatkuvasti, tekisin tit silloin kun tahdon sisllytt sen aikaani tai kvisin koulua silloin kun mieleni tekkisi mutta kun todellisuus ei oikein toimi nin mutta jompaakumpaa olisi tehtv jos mielii jotakin itselleen. Joten koska olen valinnut tmn tyn, istun tll 8-16 pivittin en voi kytt aikaani miten mielin sill minulla on tyn velvoitteet mutta teen sen mielellni jotta oma aikani todella tuntuisi vapaalta :) Olen ollut joskus sossupummi enk tahdo en palata tuohon turhauttavaan toimettomuuden tilaan. Siisp omista valinnoistaan riippuen (jotka usein pohjautuu omiin periaatteisiin, mieltymyksiin, asenteisiin etc) jokaisella on tavalla tai toisella mahdollisuus itse vaikuttaa ja tll tavalla mritell oma vapaa-aikansa. Oma vapaa-aikani on se aika jolloin en tyskentele, joskin olen sen verran onnekas ett ajankyttni tiss on ninkin vapaata.

Edit: korjasin oman typon - theevilonei
« Viimeksi muokattu: 14.01.08 - klo:00:06 kirjoittanut theevilone »
Strange but not twisted

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #10 : 24.01.08 - klo:09:03 »
Kamala kun theevilone nyt rusikoi minua :D Olen huomannut kaikki mainitsemasi asiat, ja tiedn olevani joissain asioissa tysi paska ihmisen ja usein se "ei sun ongelmat oo mitn mun ongelmiin verrattuna" mentaliteetti tulee esiin. Olen mielestni pystynyt pitmn sen kuitenkin vain esill omassa pssni ja pohtinut asioita vain siell. Kuuluisa mutta, onhan se aika rasittavaa kun avokki on 5h pivss tiss ja valittaa ett kauhean raskasta etc. useammankin kerran jopa itini sanonut hnelle ett meneps kuule 8h tehtaaseen tihin tekemn niin paljon tit kuin vain pystyy ja seisomaan koko aika. Ei se herkkua ole, pitisi suhteuttaa.. nyt theevilone lopetetaan tm oftopic ;) (ei pahalla)

Loather

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 52
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #11 : 29.01.08 - klo:09:57 »
Keskiviikkoisin kyn partiossa, jossa ei oikeastaan tehd muuta kuin pelataan pokeria, sydn karkkia ja jutellaan kavereiden kanssa :)  Torstaisin on ratsastus, lauantaina tokoon, sunnuntaina agilityyn. Muina pivin lhilen kotona tai lenkkeilen metsss koiran kanssa. Jos olen nhnyt unen, alan kirjoittaa sit erseen vihkoon ja koetan sitten parhaani mukaan tulkita sen symboleja. Tietk kukaan, mit auton plykapseli voisi tarkoittaa?
No ly sit turpaan!

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #12 : 29.01.08 - klo:11:44 »
Tietk kukaan, mit auton plykapseli voisi tarkoittaa?

Onko se irti, irtoaako se vasta vai onko se lujasti paikallaan, onko siin muhkuroita. Metallinen ympyr, niin mik on plykapselin tehtv? Mihin sit voisi verrata?
Strange but not twisted

Loather

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 52
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #13 : 29.01.08 - klo:17:31 »
Juu, tuo uni oli hiukkasen offtopic, joten poistin sen :)
« Viimeksi muokattu: 31.01.08 - klo:11:10 kirjoittanut Loather »
No ly sit turpaan!

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #14 : 30.01.08 - klo:11:42 »
Eikhn tuo ole jo offtopicia, voisi tehd oman aiheensa unien tulkitsemisesta niille joita se kiinnostaa

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.