Tänään on lauantai 27. marraskuuta 2021
Nimipäivää viettää Hilkka

Kirjoittaja Aihe: karmea kokemus  (Luettu 38991 kertaa)

SuiSeli

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 36
    • Profiili
Vs: karmea kokemus
« Vastaus #30 : 09.06.08 - klo:10:45 »
Toi tonttuhommeli on todistettu feikiks aikoja sitten. Ja  oikeestaa tolla parablogissa iso osa noista kuvista ja videoista on selvi feikkeja vaikka siell pari uskottavaakin juttua lytyy.

hiiii

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 8
    • Profiili
« Vastaus #31 : 06.07.08 - klo:12:44 »
no juu, oon kyll samaa mielt nemesiksen kanssa siit, ett ei n tontut kyll ainakaa pelottavia oo. mutta muistan lukeneeni pienen kirjastosta lainaamastani noidan (vai noitien?) ksikirjasta, ett skotlantilaisten myytteihin kuuluu jotkut pahantahtoiset punalakki-nimiset tontut. rowlinki kyll lainaa niit harry pottereissa, mutta ne eivt voi olla hnen keksintn, kun ne kerran oli harry pottereita ainakin 10 vuotta vanhemmassa noidan ksikirjassa. ja tmn kauhuhotellin nime ei nkjn ole vielkn mainittu keskustelussa... jotenkin tuli kummeli storiessin hotelli mieleen :-)

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #32 : 28.07.08 - klo:08:34 »
no juu, oon kyll samaa mielt nemesiksen kanssa siit, ett ei n tontut kyll ainakaa pelottavia oo. mutta muistan lukeneeni pienen kirjastosta lainaamastani noidan (vai noitien?) ksikirjasta, ett skotlantilaisten myytteihin kuuluu jotkut pahantahtoiset punalakki-nimiset tontut.

Vihrepukuiset punapartaiset Lepricornit :)
Strange but not twisted

Haltijanainen

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 22
    • Profiili
« Vastaus #33 : 12.11.08 - klo:12:41 »
Tosta hotellihommasta sen verran et ois kiva viett siell y. Haluisin olla oikeesti tekemisiss kummituksen kanssa:F Mutta sinns aika karmee kokemus varmaa ollu.

Samat sanat! Jos vain saisi tuon hotellin nimen, lhtisin sinne varmaan jo ensi viikonlopuksi kummitusjahtiin :).

Min elin varhaislapsuuteni erll kartanomaatilalla Nurmijrvell. Tilan kaikki talot olivat (ja taitavat vielkin olla) museoviraston suojeluksessa niin, ettei niihin saa tehd mitn isoja korjaustit. Rakennukset olivat jotain yli 500 vuotta vanhoja ja se entinen palvelijoiden asuntola, jossa min perheineni asuin, oli ksittkseni 700 vuotias. Kartanosta ja sen rakennuksista liikkui monia vanhoja tarinoita, muttei yksikn niist silloin kynyt toteen, valitettavasti. Koin siell kyll ihan omat kauhuni, enk vielkn ne yhteyksi tarinoilla ja sill mit koin.

Ensimmisen alkoivat askeleet vintill. Talo oli sellainen pitk, kahden pienen asunnon yhdistelm ja vintill oli mys useita erillisi huoneita mutta koska sit ei ollut eristetty, palveli se romuvarastona. Huoneitten seint oli tehty paksuista, kirvein veistetyist hirsist, eivt siis olleet mitn vaneriseini. Askeleet kuuluivat yhteens kai kymmenisen kertaa ja mys vanhempani kuulivat ne muutaman kerran. Ne alkoivat aina ylkerran toisesta kulmasta ja etenivt vivasuoraan talon lpi toiseen kulmaan. Siis lpi niden hirsiseinien. Olin melko pieni silloin, kun nm askeleet kuuluivat ja muistankin nukkuneeni vanhempieni kanssa samassa makuuhuoneessa neljnnelle luokalle asti. Ehk asian todenmukaisuudesta kertoo jotain se, etteivt vanhempani edes yrittneet saada minua omaan huoneeseeni aikaisemmin. Muistan sen kerran, kun is lhti keskell yt taskulampun kanssa vintille katsomaan, ett mik ihme siell kolisteli ympri taloa. Itkin idin syliss ihan hysteerisen ja olin ihan varma, ettei is tule takaisin, ylkerran kummitus vie sen mukanaan. itikin oli melko vakava. No, is tietysti palasi ja sanoi, ettei siell mitn ollut. iti kuivasi pyykki ylkerrassa ja min sain usein hommakseni hakea kuivat pyykit vintin naruilta. Nin pari kertaa sellaisen painajaisen, ett olin hakemassa puhtaita pyykkej (unessani ne olivat aina lakanoita) naruilta, kun kki pyykit alkoivat ikn kuin leijua ja heilua sill tavalla oudosti naruilla, minusta tuntui ett ne olisivat halunneet tarttua minuun. Ryntsin unessani aina vintile johtaville jyrkille portaille ja jostain syyst hyppsin alas, jolloin jin ikn kuin jumiin ilmaan kesken ilmalennon ja pyykit vain lhestyivt kiemurrellen ja leijuen. Tuli sitkin pari kertaa itketty. Askeleet loppuivat jossain vaiheessa ja painuivat unholaan ja minkin muutin omaan huoneeseeni.

Huoneeni oli ihan keittin vieress eik minulla ollut vliovea, pelkstn sellainen kiskoille asennettu verho erotti minun huoneeni keittist. Kuulin siis keittin tapahtumat aina tarkkaan. idillni oli aina tapana menn viimeisen nukkumaan ja ennen nukkumaan menoa hn aina rasvasi ktens keittiss. Siit kuului sellainen tietty ni, kaapin oven kolahdus ja hankaava ni, kun iti hieroi rasvaa ksiins. Muistan kerran hernneeni siihen neen keskell yt, kun koko talo oli pimen. keittist vain kuului sellainen samanlainen hankaava, kahiseva ni, kuin iti rasvaisi ksin. Muistan maanneeni vuoteessani hievahtamatta, kuuntelin nt vaikka kuinka pitkn, se vain jatkui ja jatkui. En uskaltanut miltei hengitt. Jossain vaiheessa ni sitten loppui, min jatkoin valvomista ja uskalsin liikahtaa vasta, kun huone alkoi valaistumaan auringon noustessa. Tied sitten, oliko itini kvellyt nettmsti unissaan pilkkopimess talossa vai mist ni kuului. Olin tuolloin jo yl-asteella, joten muistan nen oikein hyvin.

Ehk karmein juttu sattui kuitenkin viimeisen vuotena, kun asuin talossa. Vessastamme johti pieni kytvnptk pois, josta psi sitten eteiseen ja olohuoneeseen. Kytvn vastakkaisella seinll oli iso peili, sellainen josta nki kokovartalokuvansa kun tuli vessasta. Oli iltapiv, olin yksin kotona tuolloin. Olin juuri vessasta tulossa ja minulla oli kiire bussiin, olin lhdss kavereita tapaamaan. Astuin vessan kynnyksen yli kytvn puolelle, kun tunsin kuinka joku otti kiinni oikeasta nilkastani. Katsoin juuri silloin peliliin, en nhnyt jalkojeni kohdalla mitn ja kun htntyneen knsin ptni ja katsoin lattialle, en silloinkaan nhnyt mitn. Tunne siit, ett joku piti kiinni nilkastani, silyi silti. Siis oikeasti, tunsin erikseen sormet ja kmmenen ja tunne oli sellainen, kuin olisin seissyt portailla ja joku minua alempana seisova olisi tarttunut kiinni jalastani, eli tunsin sellaista pient vetoa alaspin. Tunsin ne "sormet", ne ylsivt nilkkani ympsi eik siis olleet mitenkn lyhyet sormet, ihan kuin aikuisen ihmisen. Olo oli samalla tosi karsea, ehk se johtui pelkst sikhdyksest, mutta en jaksa uskoa ihan niinkn. Oli sellainen oksettava, kylmnnihke olo, ja oli niskavillat ihan pystyss, sellaset vilunvreet meni pitkin selk ja jalkoja.

No, trmsin viereiseen seinn, kun lhdin rynnimn pois kytvst, menin eteiseen ja suoraan ovesta ulos, muistan ett itketti ja oksetti ja joka paikka trisi. Seisoin kuin aapisen laidalla terassimme edess nurmikolla, en tiennyt mit olisin tehnyt, juossut idin typaikalle, joka oli siin lhell, naapuriin vai minne. Bussikin oli tulossa melko pian, mutta takki oli jnyt naulakkoon ja rahat mys. Ihmettelin siin aikani ja menin sitten hakemaan takkiani eteisen naulakosta, jtin ulko-oven sellleen ja laitoin terassiharjan siihen vliin maahan, etten vaan jisi sispuolelle, jos ovi jotenkin menisi kiinni.

Tuosta on nyt jo viisitoista vuotta aikaa. Psin silloin yli sikhdyksestni ja kuljin monta kertaa viel sit kytv, vlill ihan tarkoituksella, ett jos se tapahtuisi uudelleen. Tein sen kerran jopa keskell yt (kaikki valot pll tosin), mutta se ei toistunut. Olen monesti miettinyt, ett mik tarkoitus sill mahtoi olla, minua ei sattunut eik muutenkaan, sikhdin vaan kovasti.

Luge

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 9
    • Profiili
« Vastaus #34 : 27.11.08 - klo:11:27 »
Haltijanaisellahan olikin mielenkiintoisia kokemuksia. Oon kuullut jonkun kerran, ett monet tllaisia tapahtumia epilevt alkavat uskomaan nihin vasta, kun sattuu omalla kohdalle tai nkevt jonkun jolle on joku vastaava tapahtuma kynyt. Ihminen voi olla kuulemma silloin niin tolaltaa, ettei mitn jrke.
Asuuko siell tilalla en ketn ja oletko puhunut kenenkn kanssa olisiko jollain sielt vastaavia kokemuksia? Kysyit tuosta tarttumisesta, ett mikhn siin mahtaa olla ideana ja se onkin vissiin aika hyv kysymys :) En ole mitenkn erikoisemmin asiaan perehtynyt mutta ksittkseni nill hengill voi olla monenlaisia tarkoitusperi ja kaikki eivt ole vihamielisi. Jospa tm henki on koettanut pysytt sinut ja yritt kertoa jotain miten voisit auttaa sit? Tss hostelli-jutussa nyt ainakin taisi olla kyseess melko kinen tapaus :)

Tontuista sen verran, ett tuota ei kyll saada koskaan todistettua todeksi videolla. Jos jollekulle sattuu omalle kohdalle niin silloin voi varmaan alkaa uskomaan. Jos video on kameraknnykll kuvattu niin siit ei saa selv. Jos se on kunnon kameralla kuvattu niin silloin kuva on liiankin hyv ja sit on tietenkin manipuloitu. Itekn en tii uskoako nihin tonttuihin sill haluaisin kuitenkin uskoa :)

Haltijanainen

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 22
    • Profiili
« Vastaus #35 : 29.11.08 - klo:12:02 »
Asuuko siell tilalla en ketn ja oletko puhunut kenenkn kanssa olisiko jollain sielt vastaavia kokemuksia? Kysyit tuosta tarttumisesta, ett mikhn siin mahtaa olla ideana ja se onkin vissiin aika hyv kysymys :) En ole mitenkn erikoisemmin asiaan perehtynyt mutta ksittkseni nill hengill voi olla monenlaisia tarkoitusperi ja kaikki eivt ole vihamielisi. Jospa tm henki on koettanut pysytt sinut ja yritt kertoa jotain miten voisit auttaa sit?

Me muutimme pois tilalta, kun maatalouselinten pito lopetettiin ja vanhempani jivt siit tyttmiksi. Minun tietojeni mukaan talossa asutaan edelleen, mutta en ole kynyt paikkakunnalla vuosiin enk tied kenell paikka nyt on omistuksessa. Tuo oma juttu tuntuu nyt jlkeenpin tosi tyhmlt, kun sen lukee :P. Mutta suurin piirtein ne asiat noin menivt ja olen joskus pohtinut niit, vaikka niist on paljon aikaa. Oliko kyseess sitten mitn yliluonnollista, en osaa kyll en sanoa. Tuntemukset, net ja unet olivat lapsena ja teinin niin erilaisia kuin nyt.

Griinmail

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 4
    • Profiili
« Vastaus #36 : 22.02.09 - klo:21:13 »
Mielestni t tonttu juttu on enemmnkin huvittava kuin pelottava. Sitpaitsi en jotenkin onnistu saamaan pieneen kallooni, ett mik jossain noin pieness olennossa voi olla niin kovin pelottavaa. Enk tied viitsink edes uskoa jutun aitouteen, jotenkin se "tonttu" suippolakkeineen muistuttaa ihan liikaa kaikkien satukirjojen kilttej tonttu-ukkoja. o.o Tai niin, voihan olla, ett ne kaikki satukirjatontut ja niiden kuvaukset perustuukin johonkin tosihavaintoihin... Noo, on se melko huvittavaa silti. :D Ja mun mielest toi tonttu tossa videossa on melko suloisen oloinen, kun se liikkuukin niin hullunkurisesti. x3

Yhdyn thn lainattuun :D Lutunen pikkukaveri.
kummailija

Menja

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 9
  • Toivottavasti osaatte kytt tota sivustoa.
    • Profiili
« Vastaus #37 : 06.07.09 - klo:13:41 »
En ole koskaan kokenut mitn tuollaista. Haluaisin menn siihen hostelliin yksi mutta ei minunkaan mukaan varmaan ketn tulisi :(
Askel askeleelta se muuttuu vain synkemmksi.

Bloody Mary

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 1
    • Profiili
« Vastaus #38 : 02.04.10 - klo:11:57 »
Lueskelin nit tarinoita tss ihan mielenkiinnosta ja tuli mieleen, ett lapsena nin usein nukkumaan menness tai yll hertess tumman hahmon istuvan ja katselevan siin snkyni vieress. Ei sill kasvonpiirteit nkyny, mutta tuijotukselta se tuntui ja kummallista, etten ikin sit sikhtny tai pelnny vaikka varsinainen arkajalka olinkin ja vlill jopa odottelin nkevni sen.

Pankkiiri on tyyppi, joka lainaa sateenvarjoa aurinkoisella sll ja vaatii sen takaisin heti, kun alkaa sataa.

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.