Kirjoja

Aloittaja Floora, 20.08.07 - klo:14:13

« edellinen - seuraava »

Päärynä

Neljä sanaa: Maa on syntinen laulu.

theevilone

Lainaus käyttäjältä: Mustang - 01.01.12 - klo:08:32
Oot kyllä saanut mut kiinnostumaan tuosta sarjasta, Nuubialainen. Taidan sen kasastaa, kunhan saan aikaiseksi.

Uusi lemppareita tällä suunnalla! Löysin kirpparilta halvalla Uhrilampaat ja Hannibalin. OOOOOH, ihania, ihania kirjoja. Yllätyin, että oli elokuviakin parempia.
Hei haloo, tottakai ne on parempia kirjoina! ;) Ite en oikeen innostunu leffoista kun olin jo luonu omat mielipiteeni henkilöistä ja kaikesta. :) Sama monessa muussaki elokuvassa, ei passais ikinä kattoa ennen kuin on lukenu kirjan.

Lainaus käyttäjältä: Mustang - 01.01.12 - klo:08:32
Sotakirjoista en näjemmä aiemmin kertonut pitäväni. Sven Hasselia olen viimeaikona lueskellut ja voi miten tykkään! Huumoria ja realistista sodankerrontaa.
Sillä menee kyllä välillä niiiin yli kaikki, että onkohan puoletkaan totta. Voi olla, että kuunnellu muitten tarinoita ja värittäny niitä ja lisäilly itse lisää. Siitä oli tässä joku aika sitten puhetta täälläkin ja mietittiin että miten asia on. "Ihan julkisestikin" koko tyypin tarinoita taidettiin epäillä... :P
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Julle

Ite oon alkanu lukeen Ajanpyörä kirjasarjaa! Joskus kakarana tullu hommattua ensimmäinen osa, mutta siihen se sitten jäi, ku vaikutti aikanaan tylsältä, mutta nyt pari viikkoa sitte luin ekan osan, ja kyllä on mielipide muuttunu aika radikaalisti parempaan! :D Törkeän koukuttavaa lukemista ainakin tähän asti ollut. Oon lukenu kohta kaikki 2 ekaa kirjaa läpi. ;)
Kari Tapio on Äijä!

Killahead

Olen lukenut vuoden ajan lähes pelkkiä Stephen Kingin kirjoja (kauhua). Tykkään niistä, parempia kuin leffat. Kohta on kirjaston valikoima käyty läpi.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Nuubialainen Prinsessa


Kingi on kyllä kingi  ;D
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Niin on, nimimerkki ala-aste ikäisestä asti suorastaan ahminu Kingin kirjoja. Itseltä löytyy hyllystä Tulisilmä, Carrie, Christine - tappaja auto, Uinu uinu lemmikkini, Hohto ja mun suosikikseni noussut Kalpea Aavistus. 8)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Killahead

Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 03.02.13 - klo:04:30
Niin on, nimimerkki ala-aste ikäisestä asti suorastaan ahminu Kingin kirjoja. Itseltä löytyy hyllystä Tulisilmä, Carrie, Christine - tappaja auto, Uinu uinu lemmikkini, Hohto ja mun suosikikseni noussut Kalpea Aavistus. 8)

Multa löytyy Christine tappaja-auto, Cujo, Uneton yö, Talismaani (en ole vielä lukenut) ja Epätoivon kaupunki (kohta luettu!). Kirjastosta olen lainannut nämä: Uinu, uinu lemmikkini, Hohto, Ihmissuden vuosi, Piina, Buick 8, Kauhun vuodenajat (se eka), Kosketus, Carrie, Julma leikki ja Kuulolla.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Mustang

Itsellänikin oli komia King - kokoelma, ennenku meni edellisen ukon kanssa lusikat jakoon. Joutui tekemään aika paljon kompromissejä asioiden suhteen, kuuden vuoden aikana tuli hommattua "yhteiseksi" kaikennäköistä. Aiemmin mainituissa monia helmiä, itselle eniten sydäntä lähellä juuri nyt on Kingin novellikokoelmat, joita olen lukenut useita. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Hei mukava nähdä suakin täällä välillä Mustang.  :D

Unohdin mainita Piinan ja joskus mulla oli toi tukikohta ja Anteeksi oikea numero, mut molemmat oon tyhmyyttäni menny viemään divariin. Pitää joskus hommata takas. Kirjastosta taas oon lainaillu Ennen Aamunkoittoa ja Jälkeen Keskiyön opukset aikoinaan. Pitäisi varmaan nekin hommata itelle joskus.
Muutaman muunkin opuksen vois hankkia. Kattelin tässä jokuaika sitten tuon Uniensiepparin ja innostuin sitten sen verran, että lainasin opuksen ja luin. Kirja ja leffa oli kumpikin ihan hyviä. Mä ainakin tykkäsin.
Ai joo Kolkuttajat (Tommyknockers) vois kans hommata. Leffa on hyvä ja kirja kans taattua Kingin tyyliä.

Piinasta vois vielä sanoa, että kirjana aikapaljon parempi, mut kyllä leffakin on hyvä ja onnistunut. Kathy Bates veti roolinsa läpi hyvin, että hyvin ansaitsi Oscarinsa tuosta roolistaan. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Killahead

Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 15.02.13 - klo:14:37
Kattelin tässä jokuaika sitten tuon Uniensiepparin ja innostuin sitten sen verran, että lainasin opuksen ja luin. Kirja ja leffa oli kumpikin ihan hyviä. Mä ainakin tykkäsin.

Mä luin eilen loppuun Unensiepparin. Tänään alkaa Painajainen.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Nuubialainen Prinsessa


Lainaus käyttäjältä: Killahead - 12.03.13 - klo:17:38
Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 15.02.13 - klo:14:37
Kattelin tässä jokuaika sitten tuon Uniensiepparin ja innostuin sitten sen verran, että lainasin opuksen ja luin. Kirja ja leffa oli kumpikin ihan hyviä. Mä ainakin tykkäsin.

Mä luin eilen loppuun Unensiepparin. Tänään alkaa Painajainen.


Oi, melkein tekis lukea itsekkin - jos ennättäisi  8)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Killahead

Noniin, kohta on Pimeä puoli luettu!
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Mustang

Loisto-opus, Killahead! Eka King, jonka luin teini-ikäisenä. Tarvis varmaan taas ottaa työn alle, ei muista tarkalleen.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Killahead

Pari päivää sitten luin loppuun Kingin Jälkeen keskiyön-kirjan, jossa on novellit Usva, Täällä tiikereitä on, Apina, Kain karkasi kimppuun, Rouva Toddin oikotie, Jauntti, Hääkeikka, Vainoharhainen: Loitsu ja Lautta.

Mielestäni parhaimmat novellit olivat ehdottomasti Usva, Jauntti ja Lautta. Apina oli muuten ihan kiva, mutta minulla meni henkilöt koko ajan sekaisin ja ekat aukeamat olin ihan pihalla siitä, kuka kukin on. Täällä tiikereitä on-novellista en tykännyt Ja Rouva Toddin oikotien alku oli tosi tylsä, mutta se muuttui onneksi mielenkiintoisemmaksi.

Huomenna taas kirjastoon!
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Nuubialainen Prinsessa



Lukeminen on hauskaa puuhaa, kun sitä vain ennättäisi harrastaa  :)

--> Tällä hetkellä useampikin keskeneräinen kirja, joista aktiivisimmin lueskelun kohteena on ollut viime viikkoina "Elämäni Nomadina".

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"