Tänään on maanantai 29. marraskuuta 2021
Nimipäivää viettää Aimo

Kirjoittaja Aihe: Kirjoja  (Luettu 39692 kertaa)

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
Vs: Kirjoja
« Vastaus #15 : 02.12.08 - klo:15:30 »
seuraavaksi olisikin luvassa Paulo Coelhon Brida sek Stephenie Meyerin Twilight. Hyvin paljon lytyy elokuva kirjoja :) nemm.

Coelhon kirjat on aika hyvi, itse toivoin jopa Bridaa joululahjaksi (kirjat ovat androgyynej!:P). Ostin 11 minuuttia pokkariversiona ja se pitisi lukea kunhan saa revitty aikaa. Stephen Kingin kirjoja olen mys lukenut, hnenkin kirjaa toivoin. Meyerin Twilight on kyll kans ihan hyv, koko sarja - tai ne kolme ensimmist osaa, vaikka ehk tarkoitettu nuorille. Toisaalta sitten, eikhn niit saa lukea kuka haluaa. :P Vampyyrit ja muut sinns ovat mielenkiintoisia. Juurikin Meyerin kirjat herttivt kiinnostuksen lhte metsstmn Pikku Vampyyrej. :) Vlill on kausia jolloin on hmm... herkempi ja silloin saatan lukea jotain "imel lssy". Cecilia Ahernin kirjat, mm. P.S Rakastan Sinua ja Ylltysvieras on hyvi. Tuo P.S rakastan sinua oli elokuvana aika pettymys. Se oli vain hmpp rakkauskomedia. En saanut ihan niin vapaata tunnelmaa kirjaa luettua (toisaalta se sitten olikin tavallaan sopivasti yhteydess omaan elmni aiheeltaan niin sill saattoi olla osavaikutusta...) Harrisonin Hannibal on kyll kirjoissa niiiiin paljon loistavampi ja parempi kuin elokuvissa. Maisemat ja kaikkki kuvaukset... Suomenkielisi kirjoja luettaessa tarvitaan mys hyvt suomentajat. Hmmh kirjoista ei saa hyvi elokuvia, kait jo nytteliidenkin valinta on aika suuri, kun lukijat kuitenkin mielt henkilt kuitenkin oman pn mukaan.
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #16 : 02.12.08 - klo:16:10 »
Harrisonin Hannibal on kyll kirjoissa niiiiin paljon loistavampi ja parempi kuin elokuvissa. Maisemat ja kaikkki kuvaukset... Suomenkielisi kirjoja luettaessa tarvitaan mys hyvt suomentajat. Hmmh kirjoista ei saa hyvi elokuvia, kait jo nytteliidenkin valinta on aika suuri, kun lukijat kuitenkin mielt henkilt kuitenkin oman pn mukaan.

Tuo on niin totta! Itsellni on aina suuria suuria mielikuvia kirjojen hahmoista ja pahin pettymys thn asti on tainnut olla Tom Hanks Da Vinci-koodissa :(

Tuo 11 minuuttia on todella lukemisen arvoinen kirja! Kumman kepesti kirjoitettu niinkin rankast aiheesta ja tosiaan kirja joka muutti ksitykseni prostituutiosta, suosittelen mys miehille luettavaksi. Pidn Coelhon kirjoista todella paljon! Hnen kirjojaan olen lukenut seuraavat:

Piedrajoen rannalla istuin ja itkin
11 minuuttia
Portobellon noita (Hxan frn Portobello)
Zahir
Alkemisti
Pyhiinvaellus

Tuo Twilight on tll hetkell ystvni idill luettavana jonka jlkeen on minun vuoroni mutta ennen sit pitisi saada idilt lainaksi tuo Brida

On kausia jolloin imen vanhempaa ja puhuttelevaa kirjallisuutta. Waltaria, Hermann Hesse jopa Markiisi de Sadea kun taas toisaalta tulee kausia jolloin tekee mieli todella kevytt hmpp kuten Terry Pratchettia ja sitten on dekkarikaudet. Dekkareissa (kuten kirjoissa yleens) vlttelen erittin Hollywood-maista henkiliden kuvausta. Tummat, komeat etsivt, miesten pt kntvt naispllikt ja ne sievt hiirulaisassistentit jotka unelmoivat komeasta etsivst.. Come oon!! Jotain yksilllisyytt kehiin :)
« Viimeksi muokattu: 03.12.08 - klo:09:31 kirjoittanut Floora »
Strange but not twisted

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
« Vastaus #17 : 02.12.08 - klo:21:15 »

Eilen kirjastossa ksiini eksyi kaksi kirjaa, joista toinen sai minut erittin hyvlle tuulelle. Sellainen hyvin pieni kirja: Edgar Allan Poe; Pelon ja kuoleman kertomuksia. Voih, kun en meinannut malttaa olla lukematta sit heti siin paikassa. Lueskelin saatteeksi osion odotellessani muksuja teatterikerhon eteisess. En tiennytkn, ett Waltari on saanut innoitusta omaan kirjoittamiseensa Poen teksteist:)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mina

• Aktiivinen
  • Viestej: 327
    • Profiili
« Vastaus #18 : 03.12.08 - klo:12:05 »
Jee, lysin huuto.netist sen Sophie, Pivunelmia.. Judith Saxton on kirjoittaja, tosi hienoa ett nyt sain kirjan viimeinkin kotiin.. Tai aikoja sitten, mutte nyt vasta muistin tnne hehkuttaa :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #19 : 12.12.08 - klo:11:35 »
Jee, lysin kirjastosta John Ajvide Lindqvistin Ystvt hmrn jlkeen. Jee oon ettiny sit kirjastoista ties kuinka kauan :) pikkukirjastot on parhaita! Lainaan suurimman osan lukemistani kirjoista kirjastoista ja niist onkin tullut oikeita aarreaittoja. Kaverini todella ihmettelee kytstni kun en omista telkkaria ja rakastan kirjastoa :D selitin vain yksinkertaisesti ett se on vhn niinkuin hn kvelisi paikkaan joka on tynn hyvi elokuvia tai parhaita sarjoja joita saisi viel ilmaiseksi lainata.
Strange but not twisted

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #20 : 14.05.09 - klo:00:41 »
Noniin..ptinp sitten tulla tnne taas hpisemn omikseni, koska halkean jos en saa purkaa hieman ajatuksiani jonnekin. Joten yrittk kest:)

Ennen Thaikun reissua ksiini tarttui kirjakaupasta Jon Kabat-Zinin "Kehon ja mielen viisaus".

Olen lueskellut kirjaa hitaasti ajan kanssa, enk ole kyennyt lukemaan kirjaa samalla tavoin kuin yleens kirjoja luen - ahmimalla.
Tm siksi, ett ko kirja on herttnyt pssni niin paljon ajatuksia ja oivalluksia, etten ole niist kaikkia kyennyt viel jrkevsti punomaan yhteen.
Se on kuitenkin selv, ett tuo kirja sai minut yllttyneeksi ja ilahtuneeksi. Ksitykseni meditaatiosta olivat jotenkin niin aivan erilaiset ja tajusin, ett olen harrastanut ernlaista meditaatiota aivan tietmttni niin kauan kuin jaksan muistaa. Tuo kirja perehdytt tietoiseen, hyvksyvn lsnoloon. Siihen kuinka jokaisesta hetkest voi saada irti enemmn. En ole lukenut kirjaa lhellekn loppuun, mutta aion taatusti lukea.

Matka omaan itseens on seikkailu, tie henkiseen kasvuun.

Lainaan yhden kohdan kirjasta, kappaleesta Nkeminen:
"Todellinen tutkimusmatka ei koostu uusien maisemien etsimisest, vaan siit ett katsoo tuorein silmin."

On outoa huomata, ett jokin vieras asia onkin jo ennestn tuttua. Se kuinka nkee kaiken ymprillns, ihmiset, elimet ja luonnon.
net, hajut, kaikki aistit. Maisemat jotka kiehtovat kerta toisensa jlkeen. Milt vesi tai tuuli kuulostaa tai milt kostea ruohikko tuntuu paljaden jalkojen alla..

Laitan aiheen innoittamana yhden ajatelman tuonne runopuolelle. Lukekoon, ket kiinnostaa:)
« Viimeksi muokattu: 14.05.09 - klo:00:43 kirjoittanut Nuubialainen Prinsessa »
Lapsissa asuu rakkaus.

Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

Killahead

• Kokenut
  • Viestej: 235
    • Profiili
« Vastaus #21 : 14.05.09 - klo:18:00 »
Mun lempparikirjat on Matkalla dinosaurusten kanssa, Esihistoriallinen elinmaailma, Hurjat hirmuliskot, Dinosaurusten kadonnut maailma, Dinotopia, James Bondit, Harry Potterit ja Mammutit.
Kun on korviaan myten kusessa on parempi pit suunsa kiinni.

Mustang

• Erittin aktiivinen
  • Viestej: 576
    • Profiili
« Vastaus #22 : 14.01.10 - klo:00:44 »
Fantasia ja kauhu on eniten lhell sydnt, mys humoristisista kirjoista pidn paljon.

Fantasian puolelta lemppareita:
J.R.R Tolkien: Silmarillion, Hobitti, puolitoista Sormusten herraa (en tied miksi, mutta jotenkin en ole tysin saanut aikaiseksi lukea loppuun saakka. minulle ky niin usein, vaikka pitisinkin kovasti kirjasta.)
Tracy Hickman & Margaret Weis: Dragon Lance -kronikat (mys kronikoitten epvirallinen neljsosa Kestulen lohikrmeet luettu, kirjailijaa en muista)
David (& Leigh?) Eddings: Unennkijiden kirjat. Viimeist lukuunottamatta omistan ne kaikki. Muuta en Eddingsilt ole viel saanut aikaiseksi lukea.
Terry Pratchett: Johan riitti!, Velhous veriss, Pyramidit, Eric, Elvt kuvat, Pienet jumalat, Herraskaista vke, Vartiosto valmiina palvelukseen, Valkoparta karjupukki, Pojat urhokkaat, Viimeinen manner, Maanalainen elefantti, Ylilmoissa, Vapaat pikkumiehet ja Thtihattu.
Pratchett on yksi ehdottomista lemppareistani, tuossa on kaikki mit olen lukenut ja herra huumorintajunsa kera ei koskaan pet!
Harry Potterit olen viimeist lukuun ottamatta lukenut, niist mys olen ihan kyll tyknnyt.

Stephen King on mys lemppareitani. Tss joitain suosikkeja: Carrie, Christine, Buick 8, Uneton y, Pime puoli ja Mustatorni, sek Ennen aamunkoittoa -novellikokoelma.
En oikein tied, laittaisinko kauhuun vai fantasiaan, mutta Bram Stokerin Dracula on kyll mahtava.
Ostin herteostoksena mys toisen vampyyrikirjan, kirjailijaa en muista, mutta nimi on Vampyyrin palvelija.
Mys Houkutuksen ykksosan luin, ennen kuin se oli suosittu ja se oli loistava! Jos minun nyt pitisi lukea se, olisin hyvin ennakkoluuloinen sen suhteen. Tmn kohdalla siit ei kannata vlitt, yksi parhaita ikin lukemiani kirjoja.
Aino Kallaksen Sudenmorsian on hyvin vaikuttava teos mielestni.
Tm taitaa menn enemmn scifin puolelle, mutta Douglas Adams ja Linnunradan ksikirja liftareille on mys loistavaa huumorinsa puolesta.
Astrid Lindgrenin Ronja Ryvrintytrt ja Veljeni Leijonamielt rakastan, kumpaakin.

Nyt luen Nikki Sixxin Heroiinipivkirjaa, on ollut loistava thn menness. Bndikirjoista tuleekin mieleeni, mys Marilyn Manson -kirjan luin joskus ja pidin paljon siitkin. 
Jean M. Untinen-Auelin Maan lapset -sarjan olen mys lukenut ja se kuuluu ehdottomiin suosikkeihin.

Huumoripuolelle kuuluvat mys Juha Vuoriset, Juoppohullun pivkirjat ja Kristian-kirjat olen kaikki lukenut ja mys yksittisi muitakin kirjoja. Huumorini on naiselle vlist hieman eptavallinen ja noita kirjoja ovat miespuoliset tuttavani paljon suositelleet, eivtk kyll olleet vrss sanoessaan, ett pitisin niist.

Pienempn olin mys Sisters Clubin ja vannoutuneena hevostytton Polluxin jsen, joista kummastakin tuli 2 kirjaa kuukaudessa. Niill kaikilla silloin pitmillni en ala teit kiusaamaan, mutta lempparina voin sanoa Hevoshoitolan sisarukset -sarjan, jonka joku saattaa tietkin, sill sit tuli viimevuonna telkkarista joltakin isommalta kanavalta nimell Heartland. :) Jlkikteen lueskellut noita lapsuusajan suosikkeja mielenkiinnon vuoksi. Osaan sit on pettynyt kovasti. Millaista palikkakielt ne ovatkaan ja kuvailu on jnyt miltei tyystin pois! Osa taas jaksaa ihastuttaa viel vuosien jlkeenkin. Noista kerhoista tuli vlill mys jnnittvi kirjoja ja kummitusjuttuja, josta rakkauteni kauhuun onkin lhtenyt.

Onpa vaikeaa listata lempikirjojaan, kun oma kirjahylly on ihan eri osoitteessa. olen tosi hidas lukija, joka myskin on vaikuttanut siihen, ettei lemppareita ehk ole niin paljon. Listailen lis kun muistuu mieleen.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2101
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #23 : 14.01.10 - klo:03:04 »
Aika paljon samaa lukemistoa sulla on kuin mulla.

Lisn tuohon viel Kaisa Ikolan Hulluluokka sarja, jota lukiessa todellakin saa nauraa, sill sen luokan tempaukset ovat aivan omaa luokkaansa ja huumori hyv. Samoin eri muotoon vnnetyt artistien ja muiden julkimoiden nimet, jotka kyll tunnistaa kunhan jaksaa hieroa vhn harmaita aivosoluja. :D

Draculan meinasin unohtaa tosiaan. Kirjana hyv, elokuvatkin mukavaa katsottavaa. Ainakin tm Fracis Ford Coppolan upea leffa, jossa Draculan roolin veti uskomattoman upeasti Gary Oldman.

Mys Lasse Raustelan Tupla Kervis-kirjat ovat mainiota luettavaa, samoin Eva Ibbotsonin Pelastakaa kummitukset ja muut hyvt kirjat. Pitkin hommata se itselle. nikirjana ihana ja lukijana oli Lars Svedberg, joka luki sen ihanasti, puhumattakaan siit ett herran ni on ihanan syv ja kuitenkin pehme, ei sellanen lmlyni.

Terry Prachett ei oo oikein iskenyt eik tuo Douglas Adamskaan. Vaikka molemmista kirjoista tehdyt leffa oli kyll ihan ok.. Epilen silti ett molemmista leffoista ji paljon sellasta pois mit on kirjoissa.
Pottereiden kanssahan on kyny niin.
Itsell on kaikki 7 Potter kirjaa, joskin osa on mudella lainassa ja alan kohta harkita ett ostas sille oman Potter sarjan, niin ettei noiden kans tartteis edestakas vekslata.
Mutta kaikki 7 Potteria luettu ja pidin niist. Ne oli ihania. Samoin 7 kirjan jlkeen tullut Siuntio Siloskeen tarinat ja sit ennen tulleet pari Potter oppikirjaa. Toinen taisi olla Taikaelimi ksittelev opus ja toinen Hiupausta. :)
Niit kahta mulla ei oo, mutta voisin hommata jossakin vliss, kun rikastun ja heitn kyhtymst.
Mutta mun mielest Harry Potter kirjoissa on loistavaa huumoria ja Georen & Fredin tempauksille ja letkeutuksille saa aina naureskella. Siksi onkin vrin ett toisen noista piti seittmnness kirjassa kuolla. Olis tapattanu jokun muun mieluummin.
Ja Pimennosta on tehty ihan kauhea hahmo, jopa pahempi kuin Rita Luodikosta. Oikeesti viidett kirjaa lukiessa oikein elytyy phenkiliden tunteisiin ja tekee mieli heidn puolestaan lhett joku mehev kirous Dolores Jane Pimentoa pin.

Tosiaan Kingin kirjoja lytyy ja niit on tullu luettua useammankin kerran lpi. Mutta mulle on nyt suosikiksi jny tuo Kalpea Aavistus ja toinen mist tuli sitten enemmkin ideaa kauhujen saareen, on Tulisilm. Ihana sekin, vaikka loppu onkin surullinen ja se tytt j ilman is kiitos idioottien ahneiden tyyppien.
Carriekin on omallla tavallaan tehnyt vaikutuksen, kun phhmoon on niin helppo samaistua, koulukousauksen kokeneena. Ja se Carrien iti on kauhea kiihkouskovainen harppu, joka pit tytrtn valtansa alla. Muuten kirja on hieno, samoin leffa. Sissy Speak (korjatkaa jos kirjotin vrin) tekee upean roolityn, samoin Carrien iti nytellyt nainen (nimee en nyt muista).
Mys Tulisilmst tehty leffa on ihan hyv, mutta olisi siit paremmankin saanu.
Kalpeasta aavistuksesta ei oo viel leffaa, enk tied saavatko koskaan tehtykn.

Kalpean aavistuksen tarina on ihana ja jotekin erilaista Kingi. Kauhuelementti on kyll mukana, mutta mys draamaa ja romantiikkaa on mukana. Kirja kertoo kirjailijasta (mik ylltys Kingin kohdalla :D), jonka raskaana ollut vaimo on kuollut. Mies itse ei pysty kirjoittamaan ja silti neljn vuoden ajan hnelt on ilmestynyt kirja/vuosi. Se nyt ei ole ihmeellist, sill hnell oli valmiit ksikirjoituksia tallessa pahanpivn varalle.
Myhemmin Mike palaa Sara Laughsiin, jossa alkaakin tapahtua. Hn tapaa pienen tytn nimelt Kia (Kyra tai Ki) ja vie tiensivuun juuri ajoissa ja tavallaan pelastaa tmn.
Nyt niit tapahtumia vasta alkaakin tapahtua. Joku yritt selvsti ottaa yhteytt rajan toiselta puolelta ja samaan aikaa jokin pahempi taas yritt est parhaansa mukaan.
Jotakin kamalaa tapahtumaa peitelln ja siit saa krsi koko kaupunki, tai tarkalleen ottaen tietyt suvut, joissa kuolee jlkikasvua hmriss olosuhteissa.
Mys Kia on vaarassa, sen Mike tajuaa ja ryhtyy selvittmn asioita ja kaikkea ikv alkaakin paljastua ennen loppua. Tss samalla Mike ystvystyy Ki:n kanssa ja rakastuu tmn itiin Mattieen.

No niin enp selosta tuota enep. Lukee kirjan mikli tahtoo tiet enemmn. :D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

• Erittin aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #24 : 14.01.10 - klo:22:00 »
Itse aloittelin tuota tulisilm, lytyy kyll hyllystni, mutten saanut siit alusta jotenkin otetta ja sitten tuli koulun kautta joku toinen kirja luettavaksi, niin se ji kesken. Mulle on kynyt dsanoin parin muunkin Kingin kanssa, jotka on sitten myhemmin osoittautunut loistaviksi, joten vhn harmittaa, etten ehtinyt lukea pidemmlle. Nyt aloittaminen ei en oikein houkuta, kun muistot kirjasta on niin mitttmt ja pitisi aloittaa alusta, mik ei valitettavasti houkuttele.

Tuosta Kalpeasta aavistuksesta en olekkaan mistn kuullut, sinun kertomaasi lukuunottamatta. Tytyyp katsastaa.
Se ennen aamunkoittoa on aivan mahtava novellikokoelma, kaikki tarinat hyvi ja osa oikein hiuksianostattaviakin. Pitisi hommata ksiini lis herran novelleja. Omassa lukemisessa on todella se ongelma, ett olen hidas ja joudun vlill aloittamaan saman kirjan monta kertaa, ennen kuin saan sen luettua, vaikka olisi hyvkin. En oikein tykk lainata kirjastosta, kun olen todella huono palauttelemaan kirjoja ja myhstymismaksut ei houkuttele. Samasta syyst en lainaa tutuiltakaan, lainatavarat saattaa lyty minulta viel vuosienkin pst. Sen lisksi olen materialisti ja tykkn omistaa asioita. ^^ Mynnn. Ja viel sen lisksi olen kyh opiskelija, jolla on varaa jouluna ja synttrin ostaa kirjoja, kun tulee "ylimrist rahaa". :D
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2101
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #25 : 14.01.10 - klo:22:40 »
Suosittelen lmpimsti koluamaan kirppareita, kierrtyskeskuksia ja divareista, sill niist saattaa tehd lytj ja vielp halvalla. Muutaman hyvn opuksen divarista ja kirppikselt halvalla hommannu. Tosin kaikki potterit paria enkunkielist versiota lukuunottamatta on hankittu ihan kirjakaupasta.
Ai niin ja kirjatoriltakin lytyy joskus tosi hyvi tarjouksia, kannattaa vilkuilla sillon kun sattuu liikkeell olemaan. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

• Erittin aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #26 : 14.01.10 - klo:23:31 »
Itsell puolet kirjoista on jostakin kytettyn ostettu, en ole kranttu ja kytetyiss kirjoissa on sellaista jotakin ihan omaa ajan havinaa. Tekstin lisksi niill on se joku oma tarinansa. Kuulostaa ehk oudolta. Todella, en ole kranttu ja varsinkin omat vanhemmat joulun ja synttrin alla kiert kotokaupungin divarit lpi minua varten. Sielt vlill saa sellaistakin, jonka myynti on aikaa sitten uutena lopetettu. Itsell ei vain yleens oikein aika riit niiden kiertelemiseen. Ihanaahan se on ja aina yht hienoa, kun tekee kunnon lydn. Mustan tornin esim lysin 50 sentill kirpputorilta. :)

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
« Vastaus #27 : 23.01.10 - klo:13:03 »
Fantasiapuolelta Potterit ja Sormukset on kans tuttuja tllkin. Potterit luinki viimest myten (osan uudestaan) tss joitain aikoja sitten. Kirjoina - ylltys - parempia kuin elokuvina, mutta olemme tainneet jo pty siihen aikaa sitten... :P

Kingin kirjat on kyll hyvi. Pitps metsst tuo novellikokoelmakin. En ole ainakaan mielestni lukenu sit.

Brida on kesken. Aloitin sen, mutta... Tuli niin Portobellon noita mieleen ett se sitten ji. Se kun oli pienoinen pettymys sitten jotenkin kuitenkin. Pitisi aloittaa Brida alusta, on se tuossa oottamassa...

P liian tynn rk ajatella kirjoista muuta.

EvilEdit: Brida luettiin uudestaan ... tuossa aikoja sitten. Se oli kuin olikin oikein mainio. Voi suositella. Varsinkin jos pit Portobellon noidasta niin pit varmasti tstkin, eik siltikn tarvitse rakastaa sit (Portobellon noitaa) voidakseen pit, jopa viehtty Bridasta. :)
« Viimeksi muokattu: 21.11.10 - klo:23:32 kirjoittanut theevilone »
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #28 : 22.12.11 - klo:22:35 »

On pakko tulla hehkuttamaan uutta yllttv kirjalydst, joka saattaa viel lyty kaupan kirjahyllyst romantiikka-osastolta. Siis kyseesshn ei sitten ole mikn rakkauslllyromaani, vaikka se onkin harlekiinisarjaan kuuluva ja viel Nocture, josta luulisi ett se sisltisi jotain raakaa ja eroottista. Kirja on mielestni fantasia kategoriaan kuuluva ja tosi kiva lyt :))

Kyseess on Nocture sarjan uusi tulokas Rauta-Saaga sarja, sarja alkaa tll kirjalla The Iron king - rautakuningas. Kaikkein hienoin yllri oli se, ett tmn sarjan kirjailija Julie Kagawa on kyttnyt kirjassaan Shakespearen kesyn unelmaa, jos juuri kirjoitin sen oman nukketeatterinytelmn tytille - kyll maailma on tynn yhteensattumia!

Suosittelen kaikille satujen ja fantasian ystville, ei ehk ved vertoja sormusten herralle tai potterille, mutta hyv kuiteskii :)))

Lapsissa asuu rakkaus.

Mustang

• Erittin aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #29 : 01.01.12 - klo:08:32 »
Oot kyll saanut mut kiinnostumaan tuosta sarjasta, Nuubialainen. Taidan sen kasastaa, kunhan saan aikaiseksi.

Uusi lemppareita tll suunnalla! Lysin kirpparilta halvalla Uhrilampaat ja Hannibalin. OOOOOH, ihania, ihania kirjoja. Ylltyin, ett oli elokuviakin parempia.

Sotakirjoista en njemm aiemmin kertonut pitvni. Sven Hasselia olen viimeaikona lueskellut ja voi miten tykkn! Huumoria ja realistista sodankerrontaa.

Aiemmin unohtui kertoa, ett tykkn ihan sikana Torey Haydenin kirjoista. Esim. Hiljaisuuden lapset, Tiikerin lapsi ja Lapsi muiden joukossa.

Siinhn niit taas ensihtn.

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.