Tänään on keskiviikko 12. toukokuuta 2021
Nimipäivää viettää Lotta

Kirjoittaja Aihe: Kauhuleffat  (Luettu 46005 kertaa)

piparMinttu

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 8
    • Profiili
Vs: Kauhuleffat
« Vastaus #30 : 20.05.08 - klo:20:38 »
Sweeney Toddia voin kyll suositella, mutta itse on kyll luokittelisi sit kauhuleffaksi :D. Okei, siin on paljonpaljonpaljon verta jne. mutta.. ei se pelottava tai muutenkaan 'kauhuleffa' tyylinen mielestni ollut. Mutta siis, Tim Burtonin leffat on kyll ihan omanlaisiaan ja niin oli tmkin. Ja jos musikaallisuutta pelk niin turhaan, itse ainakin ihastuin kappaleisiin lyttmsti ja oli soundtrackkin pakko hankkia :D Depp laulaa hyvin ja laulut ovat hauskoja (jotkut) ja tosi hyvi! Tmkin on tietty ihan mielipidekysymys, mutta itse ainakin suosittelen Sweeney Toddia kaikille. Ja hei, miss leffassa on SEK Johnny Depp, ETT Alan Rickman :D.

Kauhuleffat on kyll ihania (ehk hieman vr sana). Tosi monet leffat on tylsi ja ehk huonoja sen takia, ettei ne hert minknlaisia tunteita, mutta sit pelkoa ei onneksi kauhuleffoissa yleens ole. Jo se kun DVD:n takana lukee 'kauhuelokuva' saa aikaan tietynlaisen odotuksen leffaa katsoessa, ett "milloin ja mit tapahtuu pian?".

Tykkttek enemmn sikttelykauhuista (kaapista tai nurkantakaa tms. loikkaa yhtkki joku kaamea monsteri) vai ns. hiljaisesta kauhusta (mystinen hahmo seisoo pimess kytvss tms.), jota esiintyy enimmkseen juuri japainlaisissa kauhuleffoissa, kuten kauna? En nyt ihan osaa selitt mit nill tarkoitan, varsinkin tuon hiljaisen kauhun selittminen on tosi hankalaa :P. Niiss leffoissa ei vlttmtt ole kauheasti sellaisia kkinisi sikyttmiskohtia, vaan koko leffassa on tietynlainen pahaenteinen tunnelma ja kauhut tulevat mystisist puhelinsoitosta ja hahmoista vaeltamassa ympriins. Toki nitkin voi sikht kun yhtkki phenkiln takana kytvll kvelee hitaasti tytt pitkt mustat hiukset silmill, mutta se ei kuitenkaan ole siin se perimminen tarkoitus.

H, ei tosta selityksest oikein nyt tullut mitn. Mutta itse pidn ehk enemmn 'hiljaisesta kauhusta' koska se on pitkkestoista ja siin tulee ihan vainoharhaiseksi ja se on oikeasti pelottavaa 8D. Onhan sikytyskohtauksetkin pelottavia, mutta lhinn vain lyhyen hetken.

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2098
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #31 : 20.05.08 - klo:21:26 »
Hiljainen kauhu? Tarkoittanet kaiketi psykologista kauhua. Korjaa jos oon vrss.
M tykkn enemmn just tuosta "hiljaisesta" kauhusta, kun noi splatterit ja slasherit ei jaksa kiinostaa tippaakaan, jus sen juonettomuuden takia. Mun mielest se ei ole kunnon juoni, ett tehdn laumasta nuoria tai vanhoja ihmisist fileit.

Nyt olen lytnyt katsottavakseni kasan hammerin loistavia klassikko leffoja. Eivt kyllkn ole pelottavia, mutta viihdyttvi. Sit paitsi Christopher Lee on niiss parhaimmillaan ja niin komeana ilmestyksen ett niit kattoo jo ihan sen takia.
Joskus pits varmaan hommata Psykot(alkuperiset ei niit typeri remakeja) katsottavakseen ja vhn muutakin Hitchcockin tuotantoa. Hitchcockin, jos kenen leffat ovat juuri sit "hiljaista" kauhua ja jnnityst ja samalla vhn dekkariakin. Suosittelen.
Mys Edgar Allan Poen teoksista tehtyj fimatisointeja olisi kiva nhd, koska kirjoina ne on ahdistavia ja siksi mys pelottaviakin. En sovellu herkkhermoisille ne opukset.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #32 : 21.05.08 - klo:08:51 »
Itsekin pidn enemmn hermoja kutkuttavasta kauhusta joka porautuu tajuntaan kuin sellaisesta kltyksen tai iljetyksen tuomasta mit splatterit tarjoavat. Splattereita on vain tllaisena hermoheikkin helpompi katsoa kun tiet mit on tulossa.
Strange but not twisted

piparMinttu

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 8
    • Profiili
« Vastaus #33 : 21.05.08 - klo:20:57 »
Hiljainen kauhu? Tarkoittanet kaiketi psykologista kauhua. Korjaa jos oon vrss.

Joo! Justiinsa tuota m tarkotin 8D; mist ihmeest m sen hiljasen siihen vedin. Psykolgista kauhua kyll tarkoitin, anteeksi sekoiluni.

Mina

• Aktiivinen
  • Viestej: 327
    • Profiili
« Vastaus #34 : 21.05.08 - klo:22:39 »
Eip tuo mtn, sanat hakusessa itse kullakin aina vlill :) Itse olen erittin suuri psykologisen kauhun ystv, mutta mys ns. pelotusleffat toimivat :) Siis lhinn viihteen, usein avokin kanssa katsellaan jtn kauhuleffaa tyyliin "Ai! Tuossa piti pelsty" :D Liftari oli aika karmea ekalla kerralla, pelstyin kokoajan, mutta pelstysleffat eivt ole kauhean pitkikisi. Sarjamurhaajaleffat (Friday the Thirteenth mm.) ovat hauskoja koska tykkn katsoa ett miten kukakin kuolee, esim. Jason X leffassa kun Jason heitti yhden tyypin johonkin ihme porantern nkiseen juttuun ja ukko sitten pyri siit "porantern" juureen ter mahasta trrtten :D Hienoa :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Killahead

• Kokenut
  • Viestej: 235
    • Profiili
« Vastaus #35 : 15.10.08 - klo:20:03 »
The Thing on mun mielest tosi hyv kauhuleffa.
Kun on korviaan myten kusessa on parempi pit suunsa kiinni.

azn

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 27
    • Profiili
« Vastaus #36 : 15.10.08 - klo:21:42 »
no mua edelleen pelottaa nightmare on elmstreet, nimenomaan se ensimminen osa.. vaikka oon nhny tn jo varmaan 20 kertaa, on se silti pelottava =)
ne jatko-osat onkin sitten tytt p**kaa =D

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2098
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #37 : 15.10.08 - klo:22:20 »
no mua edelleen pelottaa nightmare on elmstreet, nimenomaan se ensimminen osa.. vaikka oon nhny tn jo varmaan 20 kertaa, on se silti pelottava =)

Mua tuo ei pelota ptkkn. Nimimerkki nukahdin kesken leffan. :D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #38 : 16.10.08 - klo:10:56 »
Itseni kiinnostaisi nhd tm kauhuleffaksi kategorisoitu Sauna-elokuva. En usko ett se on kauhua sanan varsinaisessa merkityksess vaan pikemmin kauhistuttava, siksi se kait kiehtoo.. mikhn siinkin on ett kaikki kauhistuttava kiehtoo ja kauhun saralla kaikki realistiset tarinat ahdistavat ja kiehtovat enemmn kuin paranormaalit tai kauhuskifit?
Strange but not twisted

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #39 : 16.10.08 - klo:19:49 »
Varmaan sen takia, ett esim. 28 piv myhemmin voisi oikeastikin tapahtua. Mit pelttv on jossain jatkuvasti henkiinhervss sarjamurhaajassa jota et saa hengilt, kun tiedt ett sellaista ei voi oikeasti olla? Ei mitn.. Sama Alien VS Predator: Requiem ja miksei mys ykksosa, en ne mitn kauhistavaa siin ett avaruusmrk yhtkki nappaisi minut, ja jos nappaisi, so what? Siin kuolisi aika nopeasti, ei ehtisi pelt ett mit tapahtuu..

nukka_

• Vieras
« Vastaus #40 : 03.12.08 - klo:20:43 »

Itse olen aivan hulluna Freddy Kruegeriin!!! Julistekin lytyy makkarin seinst :) Mielestni ykknen on paras, mutta en nyt kaikkia jatko-osia niin huonoiksi menisi haukkumaan. Freddy vs. Jason taasen oli melko huono. Jatko-osissa jotenkin rsytt Freddyn "persoonan" muuttuminen. Ykksess ja kakkosessa se oli aivan erinlainen mit tulevissa jatko-osissa. Eli siis Freddy oli sellainen "salamyhkisempi" ykksess ja kakkosessa.

Juplin

• Ylläpitäjä
  • Aloittelija
  • Viestej: 94
    • Profiili
    • Juplin.net
« Vastaus #41 : 03.12.08 - klo:20:56 »
Itseni kiinnostaisi nhd tm kauhuleffaksi kategorisoitu Sauna-elokuva. En usko ett se on kauhua sanan varsinaisessa merkityksess vaan pikemmin kauhistuttava, siksi se kait kiehtoo.. mikhn siinkin on ett kaikki kauhistuttava kiehtoo ja kauhun saralla kaikki realistiset tarinat ahdistavat ja kiehtovat enemmn kuin paranormaalit tai kauhuskifit?
Kvin katsomassa Saunan kaverini kanssa joka tuli vierailemaan luonani toiselta paikkakunnalta viime viikonloppuna. En tiennyt leffasta oikeastaan mitn. En muuta kuin, ett proolissa on Ville Virtanen, ja olin nhnyt elokuvan kansikuvan. Tiesin ett se liittyy isonvihan jlkeiseen aikaan, ja ett siin on sauna miss pestn synnit pois. En edes tiennyt, ett kyseess on kauhuelokuva. Kuvittelin ett kyseess on draama tai jokin muu ajan kuvaus. Lhdin sen katsomaan, koska kaverini sit ehdotti, ja ajattelin ett miks siin.

Vasta hieman ennen leffan puolivli tajusin, ett tsshn on jotain yliluonnollista, hetke sen jlkeen ymmrsin ett kyseess onkin suomalainen kauhuelokuva. En muista koskaan ennen nhneeni suomalaista kauhuelokuvaa. Ylltys oli positiivinen, ja kiinnostuin leffasta entist enemmn, vaikka se kiinnosti paljon jo heti rajun alun jlkeen.

Leffa oli loistava, pelottava ja ajatuksia herttv. Juoni punottiin kasaan hienosti, ja se piti otteessaan loppuun saakka. Se oli mys omalla tavallaan psykologinen, eik kaikkia ratkaisuja suoraan kerrottu, vaan ne jtettiin katsojan oman mielikuvituksen varaan pohdittavaksi. Leffasta ei voi paljoa kertoa, paljastamatta juonesta liikaa, mutta se todellakin kannattaa katsoa.
Elm ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Julle

• Kokenut
  • Viestej: 145
    • Profiili
« Vastaus #42 : 23.03.09 - klo:15:40 »
Onkos muut kattonu tuota Saunaa? Ite eilen katoin hallituksen(eli vaimoke) kanssa, ja kyll oli positiivinen ylltys! Siin on kyll oikeasti leffa jota voin suositella kaikille jotka ovat miettineet kyseisen rainan katsomista! Oli ehk vlill vhn turhan tyhjn oloinen, mutta ehkp se oli tarkoituskin? Jos viel pits pisteytt 1-5, niin jykevsti 4+! Kiitos. :)
Kari Tapio on ij!

Nami

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 6
    • Profiili
« Vastaus #43 : 27.05.09 - klo:23:46 »
Tuli tnn katsottua 1408 ja tytyy sanoa, ett oli aika hyv leffa. En vlttmtt katsoisi sit, jos avokkini olisi lhdss jonnekin ja jisin yksi yksin, sill mielikuvitukseni laukkaisi sitten vhn turhakin tehokkaasti.
Ja mikli leffan extroihin on uskominen, pohjautuu leffan kssri, Stephen Kingin kirjoihin. Tunnelman perusteella uskoisin sen pitvn paikkansa.

Joo, kyseinen leffa perustuu Kingin novelliin. Luin yhden kokoelman josta kyseinen teksti lytyi, novellina se on rimmisen hmr teksti. Luultavasti toimii paremmin valkokankaalla, haluan itsekin kyseisen ptkn vilkaista.
Kokoelmasta lytyi mys Kingin Riding the bullet, joka taas toimi paremmin novellina. Suosittelen kuitenkin kaikkia King-faneja vilkaisemaan. Ihan katsomisen arvoinen.

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #44 : 05.06.09 - klo:11:28 »
Kyseinen leffa lytyy nyt tuolta PS3'sen uumenista, ehk viel iltapivll saatais avokin kanssa katottua se :)

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.