Tänään on sunnuntai 20. elokuuta 2017
Nimipäivää viettää Sami, Samuli, Samu ja Samuel

Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien lempparit  (Luettu 22061 kertaa)

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 159
    • Profiili
Vs: Sarjakuvien lempparit
« Vastaus #15 : 11.11.08 - klo:14:04 »
Luen hvettvn vhn sarjakuvia, yleens tulee selattua lehdist ne pienet klipit ja siin sitten saa vhn kaikkea. En koskaan osta sarjakuvia, miehelleni tulee kotiin Myrkky ja pojalle Aku Ankka. Olen katsonut, ett siin on sarjakuvasivistyst kerrakseen. Nykysarjiksissa on niin pyristyttvt hinnat, ett heikompaa huimaa, pahvikantisesta sarjis"kirjasta" saa helposti pulittaa 7 ja yli, eivtk nykysarjikset ole en niin laadukkaita, kuin ennen. Kaiken maailman manga-hmptykset ovat vieneet sarjakuvatuotannon todella alas. Nykyn tunnutaan arvostettavan mr, laatu on sivuseikka.
Mangat on ihan kivoja, mutta mieluummin ne kattoo animena, on paljon helpompaakin. Harmi kun Suomessa ei oikein nytet mitn televisiosta, tai ole levyjkn kamalasti, ainakaan tll keskell. :) Suomennetut animet on jotain aika ... ennemmin katsoo ne englanniksi. Suomentamisessa varmaankin suurin kompastuskivi on se, ett joko suomennetaan paikat ja asiat tyhmsti tai sitten jtetn ne suomentamatta jolloin puolet koko animesta/mangasta on englantia kuitenkin. Duppaukset on mys kamalaa kuunneltavaa jos on kuullut alkuperisen animen ensiksi. ninyttelijt eivt ole milln samaa tasoa kuin alkuperisiss. Kuitenkin kiinnittvt paljon ntmiseen huomiota. Esimerkiksi Chiblin tuottamat anime-elokuvat ovat loistavia (esim. Tonari no Totoro ja Ghost in The Shell - kannattaa katsoa mys sarja). :)

Olen kovin ihastunut tll hetkell Milla Paloniemen Kiroilevaan Siiliin. Jokin siilin asenteessa ulkomaailmaa kohtaan hertt pienen piikkipallon minussakin ja vaikka piirrosjlki saattaa aluksi nytt sutaisten tehdylt, erottuu siit ajan mittaan erittin hienoja svyj. Kun ensimmisen kerran nin siilisarjiksen, olin sit mielt ett taas tss on nit tusinatyll sutaistuja teoksia joiden ei ole tarkoitus tehd mitn muuta, kuin rahaa piirtjlleen. Kun tutustuin paremmin, huomasin piikkisen pinnan alla piilevn herkn filosofin, kipeiden aiheiden tulkitsijan ja aivan uskomattoman viehken ja kieroontuneen huumorintajun. Ja mik parasta, Siilukkaa voi lukea netist virallisilta kotisivuilta ja Milla vastaa ihailtavan ripesti ihailijapostiin :).
Kiroileva Siili on loistava ja Milla mielenkiintoinen tyyppi. Koitan tukea ja ostaa kalentereita ja kirjasia. Pitisi varmaan hankkia mahd. 2009 kalenteri.

"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Killahead

• Kokenut
  • Viestej: 235
    • Profiili
« Vastaus #16 : 12.11.08 - klo:17:27 »
M luen Aku Ankkaa, Karvista, Morgan Canea ja Ahmed Ahnea. Ja Frankenstein & ihmissusi ja Star Trek on kans hyvii.
Kun on korviaan myten kusessa on parempi pit suunsa kiinni.

Julle

• Kokenut
  • Viestej: 145
    • Profiili
« Vastaus #17 : 21.02.09 - klo:13:40 »
Myrkky on mun lemppari sarjakuva, tai ehk se on Aku Ankan kans jaetulla ykkssijalla. :) Nemi on kans mielt lhell. Se on vaan niin kuuma bna. :D
Kari Tapio on ij!

Juplin

• Ylläpitäjä
  • Aloittelija
  • Viestej: 94
    • Profiili
    • Juplin.net
« Vastaus #18 : 11.06.09 - klo:17:38 »
Aikoihin ei ole tullut juurikaan sarjakuvia luettua, mit nyt joskus aikakausilehtien viimeisilt sivuilta vilkaistua.

Nuorempana lueskelin paljon sellaisia sarjiksia kuin: Aku Ankka yms., Pikon ja Fantasion seikkailuja, Asterix, Marsupilami, Lucky Luke, Myrkky, Niilo Pielinen, Pikku Piko, Yoko Tsuno... Onhan noita varmaan muitakin, mutta ei nyt muistu mieleen... :)
Elm ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Killahead

• Kokenut
    • Profiili
« Vastaus #19 : 12.04.10 - klo:19:26 »
B. Virtanen ja Simpsonit on mys hyvi sarjakuvia.

Mustang

• Erittin aktiivinen
  • Viestej: 576
    • Profiili
« Vastaus #20 : 12.04.10 - klo:21:59 »
Itse ostin tnn Andy Rileyn Pupujen suuren itsemurhakirjan (The Bumper book of bunny suicides). :)  Ja voi, miten nauroinkaan. Kaikessa karuudessaan hyvin hellyyttv opus.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Mustang

• Erittin aktiivinen
  • Viestej: 576
    • Profiili
« Vastaus #21 : 13.03.11 - klo:16:50 »
Yhdelt tutulta kerilijlt viimeaikoina ostettu Don Rosa kokelmia. :) Ne hyvej on! Varsinkin Omat lempparini, Roopesedn elm ja tekoset ja Sammon salaisuus.
Hopeanuoli-mangaa mys olen tss kerillyt aina kun on uusi sattuntu ksiin. Oon ollut jostai 5 vuotiaasta ihan hullu Hopeanuoli-fani! Vaikka pelksinkin Akakabutoa penskana kuollakseni, nen vielkin karhu-aiheisia painajaisia silloin tllin. :D
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Killahead

• Kokenut
    • Profiili
« Vastaus #22 : 03.08.12 - klo:15:07 »
Yhdelt tutulta kerilijlt viimeaikoina ostettu Don Rosa kokelmia. :) Ne hyvej on! Varsinkin Omat lempparini, Roopesedn elm ja tekoset ja Sammon salaisuus.
Hopeanuoli-mangaa mys olen tss kerillyt aina kun on uusi sattuntu ksiin. Oon ollut jostai 5 vuotiaasta ihan hullu Hopeanuoli-fani! Vaikka pelksinkin Akakabutoa penskana kuollakseni, nen vielkin karhu-aiheisia painajaisia silloin tllin. :D

Minkin luen Don Rosan Ankka-sarjiksia. Ja nyt kirjahyllyst lytyy mys kaikki suomenkieliset Hopeanuolet ja kaikki thn menness suomennetut Weedit.

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.