Tänään on keskiviikko 26. tammikuuta 2022
Nimipäivää viettää Joonatan

Kirjoittaja Aihe: Taru Sormusten Herrasta ja muut fantasiajutut  (Luettu 3161 kertaa)

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2101
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
Taru Sormusten Herrasta ja muut fantasiajutut
« : 11.06.10 - klo:04:44 »
Eli tss nyt sit voi hpist kaikesta fantasiaan liittyvist kirjoista, leffoista, peleist, kerilyst, fanituksesta jne, mit tuolta nyt vain sattuu lytymn.
Thn siis voi mys laittaa jos kerilee johonkin leffaan liittyen krs, kuten vaikkapa Star Wars tai LOTR tai vastaavia fani-krs juttuja. :)

Palatakseni asiaan, joka virisi tuolla kerro kun saat jotakin kivaa tpss, niin noita kerilykortteja ei saa en mistn (ainakaan tietkseni), mutta silloin pahimman (siis kun leffat oli juuri tulleet teattereihin ja niist oli tullu odotettua isompi juttu) Sormusten Herra innostuksen aikoihin niit oli saatavilla ja Kukunorissa (oli tennispalatsissa, mut se on siirtynyt johonkin alkupersest paikasta(epist)) sai vhn erikoisempaa krs LOTR:iin ja mys Star Warsin.
Sielt ostin jonkin verran vhn erikoisempia kerilykortteja, mutten saanut sit satsia kokonaan koottua. Mutta samoihin aikoihin rrlt saatavia kortteja sain kertty kaikki kolme sarjaa lhes kokonaan. Kolmannesta ji muutama kortti uupumaan ja ylimrisi tuplia ji senkin edest (yks iso kansiollinen).

En nyt tied mihn kategoriaan Star Wars periaatteessa kuuluisi, mutta mulla on Episodi kakkoseen liittyen kasa kerilykortteja, enk sitkn sarjaa ehtinyt kert loppuun. Aika paljon kortteja ji uupumaan. SW-leffoista mulla onkin kaikki muut paitsi episodit I & II, pitisi nekin hommata jossakin vliss itelle. Mulla on mys SW kirja miss on ne kolme ensin tehty Star Warsia eli episodit 4-6.
Itse leffat, no ne on todella hyvi kaikki kuus. Mukavinta tss on, ett toinen suosikkinyttelijistni, nyttelee kaikissa LOTR:eissa, sek SW Episodi ykksess ja kakkosessa. Nimittin Christopher Lee, joka siis SW Episodi I & II nyttelee Dookua ja LOTR:eissa Sarumania.
Mulla on kaikki kolme LOTR poksia, sek vikan poksin mukana tullut Minas Tirith rasia ja Saruman Figuuri, sek Galadriel Barbie, jolla todellakaan ei leikit. Lisks mulla on jonkin verran julisteita, joita tosin en olen nyt ripustellu seinille. Pits hommata niille kunnon kehykset ja sit laittaa tuonne taulujen tilalle. :)
Kun jostakin viel sais Klonkun ja ne Argonautit(kirjatuet), niin olis kiva. Ai juu ja onhan mulla kolme LOTR-elokuvaan liittyv kirjaa, miss on juttua itse leffojen teosta nyttelijist, tolkienista jne. Tosi kivoja juttuja. :)

Niden lisks pidn Harry Potterista, jotkin viimesimmt filmatisoinnit ei ihan olleet mieleeni, kun nytti silt, ett ohjaaja oli menny siit mist aita on matalin, eik ollu vaivautunu ottamaan kunnolla kirjasta selv.
Mulla siis on kaikki seittmn kirjaa omana ja vika kirja mys enkunkielisen ja muistaakseni joko salaisuuksien kammio tai viisasten kivi mys enkunkielisen. En nyt muista et mik.
Mut tuo on ktev tapa harjoittaa kieliptkin. :)
Ai niin ja Sormusten herra lytyy mys (vois hommata enkuksikin). Pit viel hommata Hobbitti (josta on tulossa leffakin) ja Silmarillion itselle, sek niit muitakin LOTR kirjoja, jos vain lytyy.

Mut, jos pstsin muutkin hpisemn aiheesta. :D
« Viimeksi muokattu: 11.06.10 - klo:04:56 kirjoittanut Nefertiti »
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

• Erittin aktiivinen
  • Viestej: 576
    • Profiili
Vs: Taru Sormusten Herrasta ja muut fantasiajutut
« Vastaus #1 : 11.06.10 - klo:13:20 »
Minulle trleimmt fantasiat tuon LOTR:in lisksi on Tracy Hickmanin ja Margaret Weissin Dragonlancen kronikat (Syyshmrn, Talviyn, Kevtaamun ja Kestulen lohikrmeet). Omistan mys Dragonlanceihin liittyen Human legendan, jota voisi verrata Tolkienin Silmarillioniin idealtaan. Se on siis tuon maailman oma muinaistaru. Haluaisin noista lukea viel Soturiveljet ja Hengen miekan, mutta en ole saanut niit viel itselleni hankittua, enk lahon pni vuoksi mielellni lainaa mitn mistn (nimimerkill Puolet omaisuudestani on hukutettu myhstymismaksuihin). Omistan mys David ja Leigh Eddingsin Unennkijiden kirjat viimeist osaa lukuunottamatta ja niist olen mys tyknnyt kamalasti. Harry Potterit omistan mys kaikki viimeist osaa lukuunottamatta, joskaan en ole vuosiin saanut niit luettua (ja viimeinen on jnyt lukematta kokonaan). Minulla on Narnian kaikki tarinat, sek ensimmiseen elokuvaan perustuva tietokirja, mutta en Narniasta ehtinyt lukea, kuin ihan pari tarinaa, kun lainasin sen sitten eteenpin, enk viel ole saanut sit takaisin. Kuten jo aiemmin toisessa aiheessa oli puhetta, omistan kaikki Taru sormusten herrasta kirjat sek suomeksi, ett englanniksi ja niden lisksi Silmarillionin, Hurinin lasten tarinan (Christoper Tolkien rakentanut tarinan eheksi isns materiaaleista, perustuu yhteen Silmarillionin tarinaan), Hobitin ja Keskeneristen tarujen kirjan. Tll hetkell minulla on lainassa mys Hobitin sarjakuvaversio, jonka kovasti tahtoisin mys itselleni.

Omistan mys kaikki Taru sormusten herrasta elokuvat. Kaikkine lismateriaaleineen ja patsaineen. :D Olen mys pelaillut veljeni kanssa pleikkarilla elokuviin perustuvia pelej paljon ja nekin olivat aikanaan hyvin mukavaa ajanvietett. Itse en kyseisi pelej omista, mutta veljelt ne kyll lytyvt. Pelailen hyvin vaihtelevalla innolla mys muita fantasia/roolipelej. Nist voitaisiin esimerkkein sanoa Neverwinter nights, Icewin dale 2 ja Baldur's gatet, joista kumpaankin minulla on mys lisosa. Mys Final fantasyt (ainakin osa niist) ovat kuuluneet elmni pitkn aikaa.

Joitakin vuosia sitten mys piirsin paljon fantasiaa, varsinkin Enidalan tarun ollessa kunnon tynalla. Ja kuten jatkiksista nkyy, olen sit tyknnyt itsekin kirjoitella. Nm luovemmat asiat ovat kyllkin olleet aika hyvin tuuliajolla tss jo muutaman vuoden. Itsekkn en tied syyt tlle, ehk se vil joskus ottaa tuulta alleen. Olen aivan sataprosenttisen varma, ett unohdin puolet, mutta riittp sitten juttua myhemminkin. :) Tuossa minulle mieleentulevat trkeimmt.

Ai, voisin noista kerilyjutuista sellaisen sanasen sanoa, etten oikein ole koskaan pssyt mihinkn sellaiseen mukaan, kun aina on tuo taskuraha ollut aika tiukassa. Toisaalta kauhean harmi.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.