Ärsyttää..

Aloittaja Nuubialainen Prinsessa, 08.08.07 - klo:21:57

« edellinen - seuraava »

Floora

Lainaus käyttäjältä: Loather - 16.01.08 - klo:19:02
Kiitoskiitos, todella paljon. Mulla on just ongelmana se, etten keksi tai viihti sanoa mitään takasin.

Alkuvuodesta oli samantapainen tilanne. Sillon meitä oli kolme ja sitä samaista kaveria kiusattiin. Tällä kertaa kiusaajia oli kaikki muut luokan tytöt. Eli siis kolme vs. 8. Sitä mun kaveria syytettiin yhen toisen matkimisesta, mikä ei tosiaankaan ollu totta. Itse asiassa just sillon meistä tuli kavereita, kun se jätettiin yksin. Oispa tosiaan ollu sille mun kaverille hirveetä olla yksin kiusattuna. Aiemmin se oli ollu niitten kiusaajien porukassa. Jostain syystä he sitten päättivät, että nyt oli aika potkia tämä kaveri ulos porukasta...

Tönimisiä, haukkumisia.. inhottava tilanne. Itse olen käynyt keskusteluja pääni sisällä ja miettinyt sitä kautta mitä sanoisin kiusaajille jos he hyökkäisivät, ikäänkuin harjoitellut tilanteita ja keskusteluja. En tietenkään enää käy koulua mutta silloin kun kävin olisi tästä ollut apua mutta pakko myöntää, kiusaaminen ei lopu koulun loputtua :( sitä esiintyy herjana, piilovittuiluna ja paskanpuhumisena (anteeksi kiroiluni) jopa kaveripiireissä. Yleensä olen mennyt suoraan haukkujan puheille ja hyödyntänyt etukäteen mietittyjä lauseita keskusteluissa ja kysynyt MIKSI tämä on tätä mieltä. Keksi nasevia vastaiskuja jotka eivät ole suoranaista haukkumista, koska jos haukkumiseen ryhtyy vastaa toinen osapuoli aina vain pahemmin ja siitä tulee kierre - kumpi haukkuu ilkeämmin.

Todella hienoa että päätit tukea kiusattua ystävääsi vaikka kaikki muut käänsivätkin selkänsä. Ainoa neuvo jonka voin antaa on että ei anna arvoa kiusaajille, eli pitää heitä ns nollina sillä haukkumiseen ja kiusaamiseen vastaaminen yleensä ruokkii kiusaajien intoa (usko huviksesi sillä minäkään en ole ollut pelkästään kiusattu). JOS he enää ikinä käyvät päällesi ehdotan että kerrot vanhemmillesi, opettajalle tai kuraattorille, äläkä mieti sitä että sinua haukuttaisiin nynnyksi sen vuoksi että kielit sillä kyse on siitä ettei sinun tarvitse sietää moista käytöstä eikä siitä ettet kestäisi.

Kuten Nefertiti tuossa jo sanoi, porukassa tyhmyys tiivistyy. Yksin kiusaajat eivät ole ketään muuta kummempia, korkeintaan vain hieman surkeampia syystä tai toisesta.
Strange but not twisted

Mina

Minuakin kiusattiin ala- ja yläasteella.. Ei ollut kivaa kun teit mitä teit et koskaan kelvannut muille ja sait olla yksin tai jonkun muun kiusatun kaveri. Ei sillä että jonkun kiusatun kaverina olisi paha olla.. olipas taas tyhmästi sanottu.. tarkoitin että olit aina jonkun päähänpotkitun kanssa kahdestaan, vaikka kaikki olisivat voineet olla kavereita keskenään :)

Lukiossa meininki muuttui kun aloin pukeutua mustaan, kuunnella raskaampaa musiikkia ja lopulta meikata goottityylillä. Kukaan ei enää uskaltanut/viitsinyt tulla aukomaan päätään ja kai ne olivat jotenkin kasvaneet kesän aikana ja päättäneet keskittyä opiskeluun :) Pientä vittuilua oli kuitenkin havaittavissa toisen vuoteni koululehdessä, minut äänestettiin vuoden heviksi ja vuoden wannaben tittelikään ei lehden jutun mukaan ollut kaukana. Mitäpä väliä tuollakaan on, itse tiedän mikä olen enkä tarvitse jonkun pissiliisaköörin hyväksyntää. Pillifarkut ja kaikki.. *mutisee päätään pudistellen*

Joskus lukiossakin vielä tultiin kyllä kettuilemaan päin näköä, että "oletsä joku vitun gootti vai?" Yleensä tämän lopettamiseen riitti toteamus siitä että taitaa olla ihan oma asiani ja keskittyminen sylissäni olevaan kirjaan. Eli neuvona Loatherille, älä välitä niistä vaikka ne kuinka kiusaisivat ja vaikka se tuntuu pahalta. Te itse tiedätte mitä ja ketä olette, eivät ne kiusaajat. Hyvä keino lopettaa tuollainen kiusaaminen on olla välittämättä kiusaajista ja jatkaa kavereiden kanssa juttelua kuin kiusaajat eivät olisikaan siinä, tyyliin "sä matkit sitä ja sitä" "kuulittekste kaverit jotain? ihan ku joku hyttynen vinkuis tuossa" tai ei noinkaan paljon huomiota, jatkatte vaan normaalia juttelua :)
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Se ettei välitä on ihan oikeasti aika tehokas keino, ettei edes anna huomiota! On ihan tajuttoman ärsyttävää ja noloa jos vaikka heittää jonkun läpän ja kukaan ei naura tai edes huomaa tai jos esim avokin kanssa tapellessa sanoo jotain ilkeetä eikä saa edes vastausta vaan toinen käyttäytyy kuin ei olisi kuullut mitään ja jos sanoo sen uudestaan niin hän katsoo sillai "okei, onks sul päässä jotain vikaa" mutta ei vastaa siihen mitenkään vaan kysyy kylmän rauhallisesti tyyliin "mitä ruokaa mä tänään laittaisin" silloin rupiaa kiehumaan ja ihan vaan sen takia että tuntee itsensä idiootiksi. Yleensä anteekspyyntö avaa taas keskustelukanavat.
Strange but not twisted

Juplin

On tämäkin elämää... Aika pitkä työputki takana, noin kolmeen viikkoon en ole juuri muualla käynyt kuin töissä, yksityis- ja seuraelämästä ei tietoakaan. No nyt sitten olisi lauantai-ilta vapaa, eikä töihin tarvitsisi seuraavan kerran mennä kuin vasta maanantai-aamuna. Päätän että nyt minä lähden viihteelle.

Käväisen siinä sitten suihkussa, pesen hampaat, käyn jopa läpi hammasvälit langalla, kurlaan suun, ajan parran huolellisesti, puen puhtaat vaatteet päälle ja huolittelen hiukset kuntoon geelillä. Sitten sovittelen minkä takin laittaisin päälle... No eihän niitä vaihtoehtoja ole kuin kolme, mutta kuitenkin. Päätän vetäistä kotosalla pienet pohjat ennen kylille lähtöä, avaan telkkarin, avaan siideri-tölkin ja rentoudun. Huoh... väsymys puskee päälle. Mieli halajaisi viihteelle, mutta järki sanoo, että ei se ole sen vaivan arvoista, huomenna kuitenkin vain harmittaisi...

No mitä teen? Juon ensimmäisen ja viimeisen siiderin loppuun, ja päätän että en kyllä perkele vieköön jaksa lähteä yhtään mihinkään. Avaan tietokoneen... kirjoitan tässä tämän viestin... lauantai-ilta... Noh, eipä ole krapulaa huomenna!
Elämä ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Loather

Noniin, kiusaaja on rauhoittunut ainakin vähäsen. Ei enää ainakaan mulle uskalla tulla päätään aukomaan. Eilen tönäisi yhtä kaveriani.

Me muuten keksittiin miks se on semmonen kusipää. Kerran meillä oli jotain kaveripiirin omia juttuja ja oltiin kävelemässä sen ohi. Just sen kohalla revettiin nauramaan ja tietysti tämä huomionkipeä pikku bitch luuli että me nauretaan sille, joten hän päätti kostaa miljoona kertaa pahemmin.

Aika säälittävää :)  aina yksin ollessaan on kuin kuka tahansa muu, eikä ees uskalla vilkasta meihin päin. Ja sitten kun sillä on ne sen gorillat tukenaan ni uskaltaa alkaa päätä aukomaan ja supisemaan "ilkeästi". 

Mulle on ihan sama, mä en enää välitä tuommosista pikkujutuista. On tärkeempiäkin asioita mietittävänä.
No lyö sitä turpaan!

Mina

Hyvä asenne sulla Loather :)
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Ärsyttää... Miksei asunnottomalle löydy kaupungilta kämppää!!! Kohta kolme kuukautta ollu vailla vakinaista asuinpaikkaa. Ku kuitenkin on vakituinen työö ja kaikkea :/ tulot tosin niin huonot ettei ole varaa maksaa yli viittäsataa/kk yksiöstä..
Strange but not twisted

Nefertiti

#52
Voi helvetin perkele, vituttaa, hermostuttaa ja vähän itkettääkin.
Mummi on huonossa kunnossa vaihteeksi ja sen vatsa on reistannut. Nytkin soitti ja valitteli vatsaansa ja yritti saada serkkuani kiinni, että pääsis päivystyksessä käymään.
Nyt se kai sai mun serkkuni kiinni, mutta silti olen huolissani ja hermostunut, seku on mun ainoa mummini kumminkin.
Toinen mikä ottaa aivoon on todella kusipäinen idiootti aivokääpiöfaijani, joka ei antanut, mutsin mennä mummin luo yöks, että se auttais mummia sitten aamulla pyykkien kanssa ja samalla seurailla tämän vointia. Haukuinkin faijani kohteliaasti mutsin välityksellä puhelimessa, jääköön sanomatta miksi.
No onneks mä asun lähellä mummia, niin että voin huomenna mennä aikasin mummin luo ja auttaa sitä pyykkien kanssa.

Huh, kun tekee hyvää purkaa itseään, kun ei tuo avokkikaan oo himassa, kun se on kaverilleen kuskina ja niillä (Gruppo-Z:lla) on tanssikeikka ja siellä tarvitsee olla avustajia, koska useimmat tanssijoista ovat pyörätuolilaisia. Avokkini ei ole pyörätuolilainen, mutta avustaa toki tarvittaessa frendiään.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Toivottavasti mummosi pääsi päivystykseen ja voi paremmin.. on kamalaa kun joutuu huolehtimaan lähimmäisen terveydestä..

Kun saa kirjoittaa murheensa, niin se helpottaa kummasti :)
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Floora

Toivottavasti tosiaan! Jaksamisia Nefertit!

Itse sain juuri kuulla entisessä lähipiirissäni tapahtuneesta itsemurhasta ja vaikkei se suoranaisesti itseäni koske niin otan osaa ystävieni suruun, tunsinhan minäkin hänet..
Strange but not twisted

Nefertiti

Niin kuin jo tuolla yökukkujissa eilen kirjoitin, niin mummi voi jo paremmin.
Miksi ihmeessä vanhoille ihmisille syydetään ihan tuhottomasti erilaisia pillereitä/lääkkeitä? Eikö lekurit millään jaksaisi tehdä perusteellista tutkimusta, sen sijaan, että tehdään vaan joku nopea diagnoosi ja lyödään potilaalle resepti kouraan. Eikös se tulisi pidemmän päälle halvemmaksi yhteiskunnallekin, kuin se että tutkitaan vain pikaisesti ja passitetaan pillereiden kanssa kotiin?
Eilen kun laittelin mummolle sen pyynnöstä annokset sellasen annos rasiaan joka päivälle, niin siinä oli varmaa sen seittämää sorttia eri pilleriä. Kai sitä vähemmästäkin reistaa maha ja kaikki muutkin paikat, kun niin montaa eri lääkettä joutuu ottamaan.
Mun toisella edesmenneellä mummillani oli kans ties kuinka monta eri sorttia pillereitä ja lääkkeitä. Miten ihmeessä sitä ihminen voi parantua, jos joutuu syömään useita eri lääkkeitä, joista osa varmasti kumoaa toistensa vaikutukset?
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Floora

Tuota itsekin olen ihmetellyt! Ensin määrätään lääke johonkin vaivaan ja jos lääkkeistä aiheutuu sivuoireita, niitä lääkitään lääkkeillä ja niiden sivuoireita taas lääkkeillä. Itse vältän särkylääkkeitäkin niin pitkälle kuin mahdollista vaikka migreenistä m.m. kärsinkin.. tosin viime kohtauksesta on kuukausia aikaa, eikä kuluneessa vuodessa muutenkaan ole ollut valittamista verrattuna entiseen kohtaustiheyteen joka oli viikon välein. Hetki sitten söin estolääkitystä(antibiootti) 3kk ja siihen päälle rautalääkkeitä sekä minipillereitä ja tämä kolme lääkettä jo tuntui ylivoimaiselta.
Strange but not twisted

theevilone

Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 28.04.08 - klo:13:05
Niin kuin jo tuolla yökukkujissa eilen kirjoitin, niin mummi voi jo paremmin.
Aina mukava kuulla tällaista. :)

Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 28.04.08 - klo:13:05
Miksi ihmeessä vanhoille ihmisille syydetään ihan tuhottomasti erilaisia pillereitä/lääkkeitä?
Olen tullut itse siihen tulokseen että lääkefirmojen täytyy maksaa provikat lääkäreille kun niin paljon lääkkeitä tuputetaan. Nuorillekin ihmisille! Varsinkin erilaisiin psyykkisiin sairauksiin ja oireisiin, vaikka olisi niin paljon muutakin millä sairautta/oiretta voisi hoitaa. Ja lääkkeethän (ainakin yleensä) on oireisiin, ei itse sairauteen. Joka tapauksessa itseäni ärsyttää myös tuo ettei nykyaikana kukaan välitä tai ota enää vastuuta, vähiten se lääkäri. Asiakas (todellakin asiakas, ei edes potilas!) joutuu melkein itse neuvomaan lääkäriä. Ja auta armias jos sinulla on aavistus tai tieto mikä sinua vaivaa kun menet lääkärille... *Sigh*
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Floora

Lainaus käyttäjältä: theevilone - 28.04.08 - klo:22:35
Olen tullut itse siihen tulokseen että lääkefirmojen täytyy maksaa provikat lääkäreille kun niin paljon lääkkeitä tuputetaan. Nuorillekin ihmisille! Varsinkin erilaisiin psyykkisiin sairauksiin ja oireisiin, vaikka olisi niin paljon muutakin millä sairautta/oiretta voisi hoitaa.

Niinhän ne maksavatkin! milloin lääkäri pääsee etelänmatkalla "työmatkalle" perheensä kanssa. Eli kunhan pitää parin tunnin mittaisen luennon firman lääkkeestä jossain Malesiassa niin voivat loppuviikon viettää rauhassa perheensä parissa. Nykyään tosiaan tyrkytetään lääkettä kuin lääkettä ja oireeseen kuin oireeseen, vaivaan ei viitsitä pureutua.
Strange but not twisted

Mina

Niinpä ja potilasta ei kuunnella.. Työssäollessani sain suurinpiirtein anella lääkäriltä sairaslomaa selän takia, en pystynyt istumaan kunnolla, kumartuminen toimi hitaasti, mutta töitäni en voinut tehdä. Silti sain satuilla ummet ja lammet että sain kahdelta eri lääkäriltä yhteensä viikon sairaslomaa ja toinen hoiti selkäkivun buranalla pois, käski ottaa kolme päivässä. Syytä selkäkipuun ei tutkittu koska he eivät mielellään kuvaa nuorien ihmisten selkärankaa lastensaannin takia. Kipu siis oli selkärangassa ja säteili siitä, siksi siis olisi tarvittu kuvaus.

Äidin selkä on nyt kuvattu sen takia, koska mitkään kipulääkkeet eivät enää auttaneet ja sairaslomat venyivät usealle viikolle. Nikama oli vinossa, hyvin menee lääkärit
If only I had a heart it would break - Oh sure