Tänään on lauantai 22. tammikuuta 2022
Nimipäivää viettää Visa

Kirjoittaja Aihe: "Kesä, eikä mitään tekemistä..."  (Luettu 10535 kertaa)

Juplin

• Ylläpitäjä
  • Aloittelija
    • Profiili
    • Juplin.net
"Kesä, eikä mitään tekemistä..."
« : 12.06.09 - klo:17:25 »
Kesä alkaa pikkuhiljaa olemaan ovella, päivät lämpenevät ja ulkona on kauniimpaa kuin koskaan. Linnut visertävät ja ihmiset ovat kauniita ja iloisen näköisiä. Itselläni työt ovat loppuneet, eli aikaa on tehdä vaikka mitä, ja mennä vaikka mihin. Rahaa nyt ei ole paljon, mutta eihän sitä koskaan ole ollut. Kyllä tässä pärjäillään, eihän kaiken hauskan ja mukavan tarvitse maltaita maksaa. Kaiken pitäisi olla siis reilassa, mutta silti sisintä kalvaa kysymys: mitäs nyt?

Itse en ole koskaan ollut kovinkaan hyvä keksimään mitään erityistä tekemistä, mutta en myöskään ole sen suhteen mitenkään erityisen vaativa. Valmis olen yleensä heittäytymään mukaan melkein asiaan kuin asiaan. Jotenkin vain pää on ihan tyhjä, ja päivät rullaavat paikallaan. Mitä nyt tullut juoksulenkillä käytyä, rullaluistelemassa ja pyöräilemässä. Toisaalta kun ajattelee, ovatko ne ainoita asioita mitä kesällä voi tehdä? Ei sitä aina jaksa siellä terassillakaan istuskella, siitä kun kärsii niin lompakko, kuin kroppakin. Ulkona hengailukin rupeaa pitemmän päälle käymään tylsäksi, kun ei sen paremmin ole paikkaa mihin mennä. Sisälläkään ei viitsisi kesää tuhlata tv:n tai tietokoneen ääressä. Sinänsä en valita, kesä ja vapaus ovat mielestäni ihmisen parasta aikaa, mutta silti tuntuu, että jotain tarvitsisi tehdä.
Elämä ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittäin aktiivinen
    • Profiili
Vs: "Kesä, eikä mitään tekemistä..."
« Vastaus #1 : 13.06.09 - klo:15:33 »

Kesä alkaa pikkuhiljaa olemaan ovella, päivät lämpenevät ja ulkona on kauniimpaa kuin koskaan. Linnut visertävät ja ihmiset ovat kauniita ja iloisen näköisiä. Itselläni työt ovat loppuneet, eli aikaa on tehdä vaikka mitä, ja mennä vaikka mihin. Rahaa nyt ei ole paljon, mutta eihän sitä koskaan ole ollut. Kyllä tässä pärjäillään, eihän kaiken hauskan ja mukavan tarvitse maltaita maksaa. Kaiken pitäisi olla siis reilassa, mutta silti sisintä kalvaa kysymys: mitäs nyt?

Itse en ole koskaan ollut kovinkaan hyvä keksimään mitään erityistä tekemistä, mutta en myöskään ole sen suhteen mitenkään erityisen vaativa. Valmis olen yleensä heittäytymään mukaan melkein asiaan kuin asiaan. Jotenkin vain pää on ihan tyhjä, ja päivät rullaavat paikallaan. Mitä nyt tullut juoksulenkillä käytyä, rullaluistelemassa ja pyöräilemässä. Toisaalta kun ajattelee, ovatko ne ainoita asioita mitä kesällä voi tehdä? Ei sitä aina jaksa siellä terassillakaan istuskella, siitä kun kärsii niin lompakko, kuin kroppakin. Ulkona hengailukin rupeaa pitemmän päälle käymään tylsäksi, kun ei sen paremmin ole paikkaa mihin mennä. Sisälläkään ei viitsisi kesää tuhlata tv:n tai tietokoneen ääressä. Sinänsä en valita, kesä ja vapaus ovat mielestäni ihmisen parasta aikaa, mutta silti tuntuu, että jotain tarvitsisi tehdä.

On varmasti harmillista, jos ei keksi mitään tekemistä silloin kun kesä on kauneimmillaan. Varsinkin, jos haluaa tehdä jotain kivaa.
Oletko harkinnut festareiden ja leiritapahtumien kaltaista kesäpuuhaa? Leffojen katselu, valokuvaaminen, ruuanlaitto, metsäretket eväineen, uiminen, kalastaminen, telttailu suomea ympäriinsä seikkaillen..kyllä kesällä tekemistä piisaa. Täytyy vain löytää ne omimmat jutut :)
Raha tietenkin vaikuttaa paljon siihen mitä voi tehdä, mutta aika vähälläkin rahalla voi tehdä kaikenlaista kivaa..esim. uida, onkia tai retkeillä luonnossa.

Itselläni ei ainakaan ole tekemisen puute. Töitä riittää sekä töissä, että kotona ja toisinaan sitä haluaisi olla vain tekemättä mitään sen kummempaa.
Tänäkin aamuna aloitin päivän puuhat kiven keruulla pihamaalta ja sieltä sulavasti lakkaamaan pesuhuoneen kattoa:)

Pyöräileminen ja rullaluistelu olisi ihanaa vaihtelua, jos sellaista ennättäisi tekemään, mutta taitaa jäädä tänäkin kesänä vähemmälle:S
Lukeminen ja kirjoittaminen luonnonhelmassa sen sijaan on aivan ehdoton pakko. Ilman sellaisia pieniä ajatushetkiä ei kyllä jaksaisi puurtaa arjessa.
Joskus on niin ihanaa istua kuistilla vain kahvia juoden ja katsella kuinka aurinko laskeutuu hitaasti mailleen..

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittäin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #2 : 13.06.09 - klo:23:02 »
Myös kirjastossa voi käydä, eikä se maksa senttiäkään, jollei kirjasto nyt satu sijaitsemaan mahdottoman kaukana. Mutta kirjastosta voi kirjojen lisäksi lainata leffoja ja musaa.
Kirjastossa käynnin lisäksi voi kierrellä kattomassa erilaisia nähtävyyksiä, esim Suomenlinnaan ei maksa kuin bussilipunhinta kun menee lautalla ja kiertelee siellä sitten koko päivän. Eväät toki kannattaa olla mukana jos siellä käy.
Mutta jos asuu jossakin kauempana kuin hesassa, niin silloin Suokki on pois laskuista.

Nuubialainen Prinsessa laittoikin aika kattavan listan siitä mitä kaikkea voi tehdä jos vaan kiinnostusta riittää. Eli kyllä tekemistä kesäksi riittää. Toivottavasti löydät itselles jotakin mielekästä puuhaa, ellet sitten vain aio ottaa ihan rennosti.:)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.06.09 - klo:15:09 »
Itse aion lomallani (huikeat kuusi viikkoa!) löhöillä. Jää varmaan matkustelu sitten, vaikka alunperin oli tarkoitus lähteä ystävän kanssa ulkomaille katsomaan ystäviä. Suomiretketkin taitaa jäädä vähemmälle, vaikka niistäkin kyllä haaveilin. Jospa totuttaisi itsensä itikoihin ja olisi ulkona. :P Mutta eiköhän sitä aina löydy jotain tekemistä. Itsellä on kyllä kotihommia kun muutin, niin pitää saada kaikki järjestykseen ja lähteä "tässä joskus" etsimään hyviä kirjahyllyjä ja muita mihin tunkea kaikki irtosälä.
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittäin aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #4 : 08.06.11 - klo:22:42 »
Huhuu, onko täällä juplinissa ketään kotona?

Nostatan tätä ylös, jos joku vaikka eksyisi kertoilemaan kesäsuunnitelmistaan ja ajatuksistaan, antakaa vaikka hyviä vinkkejä kesän varalle muille.

Meillä ollaan kiltisti kotona, kun mie oo töissä koko keskikesän ja tuskailen vajaalla miehityksellä duunia. Loppukesästä kaksi vaivaista viikkoa vapaata ja silloin pitäisi päästä meren rannalle Turun saaristoon sekä Särkänniemeen katsomaan delfiinejä yms. Viikonloppuisin mökkeilyä sukusaaressa ja skootteriajeluja pikkuteillä :)

« Viimeksi muokattu: 08.06.11 - klo:22:44 kirjoittanut Nuubialainen Prinsessa »
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittäin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #5 : 08.06.11 - klo:23:02 »
Meikäläisellä on koko kesä täynnä töitä, paitsi tuossa kesäkuun lopulla minä ja mies mennään ruotsin risteilly, ikään kuin myöhäiselle häämatkalle. :)
Varsinainen kesäloma on sitten kolme viikkoa elokuussa. :p Varsin kesä, kun se on jo syksyä. Tosin voihan sillon lämmintä olla, mut ei vain jotenkin ole tuohon aikaa enää kovin luonnollista(tai siis niin kuin ei vain tunnu oikein samalta kuin kesällä(kesä/heinäkuussa) mennä vaikka mereen uimaan, toisin kuin kesällä.
Ja jos mies nyt sattuu saamaan töitä tai mieleistä opiskelupaikkaa, niin eihän sillon voi mihinkään mennä, tai ainakaan ei huvita mennä yksin. Mälsää.
Toki olen iloinen lomasta, mut se taitaa mennä kotona ja koneella olemiseksi ja laiskottelemiseksi. :p
No ehkä mä sit keksin jotain. Menen vaikka itsekseni Suomenlinnaan tai kansallismuseoon tai luonnontieteelliseen tai ateneumiin tai johonkin vastaavaan paikkaan käymään.
Näin kesän tullen olis kiva lintsilläkin käydä, mut aikaa olisi vain viikonloppuisin, jolloin mä haluaisin vähän omaakin aikaa ja olla koneellani.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

• Erittäin aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #6 : 09.06.11 - klo:14:22 »
Elokuussahan on monesti kesän parhaat helteet! Oot onnekas, Nefrtiti. Mulla on nyt loppuviikko aika löysää töissä, oon vaan perjantai ja lauantai yöt. Ensiviikolla olen vapaalla tiistain koulupäivää lukuunottamatta ja suuntana Provinssirock! Seuraavalla viikolla olen keskiviikon ja torstain töissä ja juhannukselle ei ole mitään suunnitelmia, sillä olin varautunut olemaan töissä.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nemesis

• Aloittelija
  • **
    • Profiili
« Vastaus #7 : 15.08.11 - klo:04:39 »
Hihhei, meikä täytteli koko kesän ristikoita! :D Sanovat että se on niin kovin kehittävää puuhaa, joten nyt sitten odotan palaavani koulun penkille jonkinasteisena nerona! Hahaa! :D :D

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.