Kauniita paikkoja, mieleenpainuvia hetkiä

Aloittaja Nuubialainen Prinsessa, 30.07.07 - klo:23:55

« edellinen - seuraava »

Nuubialainen Prinsessa


Sain yhden loistolaukauksen järveltä kotiin tullessamme tässä jokin aika sitten. Voitte uskoa, että järvi on kaunis paikka mihin vuodenaikaan tahansa. Vedessä on jotain lumoavaa, aivan kuin sen vastakohdassa tulessakin:) Ko. järvi on minulle erityisen rakas, koska olen viettänyt siellä useita lämpimiä kesäpäiviä koko pienen ikäni..



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Wau. Ihana kuva.
Niin tunnelmallinen, rauhallinen ja kaunis. Tuosta voisi tehdä ihanan julisteen. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa



Perhosteeman innoittamana, en voinut sitten olla laittamatta kahta kuvaa tänne kun tuo Thaimaasta otettu kuva perhosista oli niin huono ja se jäi vaivaamaan..
joten otin kaksi päivää sitten kuvia omalta "niityltä", eli takapihalta, saadakseni parempia kuvia kaunokaisista :D










Tuo iltapäivä oli muuten ihana. Istuin ulkona auringossa omikseni, otin kuvia luonnosta ja kirjoitin ylös ajatuksiani.
On sääli, että syksy lähenee ja kesä haihtuu hiljalleen syksyn tuuliin.

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nuubialainen Prinsessa



Jippii!!
Sain viimeinkin tuntikausien työntuloksena siirrettyä Thaikun videot levylle.
Sitten yön hulluina tunteina opettelin windowsin Movie Makerin käsittelyä,
jonka tuloksena sain leikeltyä nettiin sopivan version viidakkoreissustamme.

Meni aikaa, ennenkuin sain sen ladattua nettiin, mutta tässä se viimein on jos joku haluaa vilkaista.
Pahoittelen hieman sekavaa antia, sillä jouduin aikalailla leikkelemään matskua saadakseni pois turhat, tylsät tai henkilökohtaiset naamamateriaalit pois. Videomatskua olisi vaikka kuinka paljon, mutta kun kovin isoa määrää ei voi näköjään kerralla tuoda jne.
No, jokatapauksessa tässä suuren työn pieni hedelmä :)


http://s226.photobucket.com/albums/dd50/nuubialainen_prinsessa/?action=view&current=NettiinKhaoSok.flv


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mustang

Paljon olen tämän lyhyen elämäni ajan matkustellut, mutta silti koto-Suomen talvimaisema on yksi suurimmista suosikeistani. Tämä koko päivä on ollut hyvin mieleenpainuva ja muistin taas, miksi lapsuuden talvet olivat sitä hienointa aikaa. Tämä yli 15 asteen pakkanen ei ota enää ollenkaan kyllä päähän. Heräsin aamulla aikaisin, vaikka lähtö kouluun oli vasta kymmeneltä. Pitkät kiireettömät aamut ovat ihania. Puin päälleni lämpimästi ja oli ihana lähteä liikkeelle, kun ajattelevainen isäni oli laittanut auton lämmittimenpiuhan kiinni aamulla lähtiessään. Koko päivän paistoi aurinko ja hymyni samaten. Tätä päivää ei olisi voinut mikään pilata! Lyhyt koulupäivä ja siitä suoraan lomailemaan.

Pienehkössä kaupungissa asumisessa on puolensa, kun kaupungissakin on runsaasti puita, jotka ovat saaneet kevyen lumipeitteen, jonka aurinko saa kimaltelemaan ja kultaa puiden latvat. Pakkanen nipistelee poskia ja on aivan ihana katsella punaposkisia lapsia touhuissaan. Lunta ei ole paljon, sen verran, että kaikki ympärillä on valkoista, mutta ei tarvise ihan hangessa tarpoa. Käyn koulua suuremmassa naapurikaupungissa ja moottoritietä oli upea ajaa kotiin, kun tien molemmin puolin oli kauniita puita ja pensaita kimaltelevine peitteineen, auringon paistaessa niiden lomasta. Samalla kuuntelin suomalaista rokkia ja poppia ja olo oli vähintäänkin haltioitunut.

Myös oma asuinalueeni on varsinainen talven ihmemaa säiden suosiessa. Sisäpiirin vitsinä sanommekin aina, että tänne sataa lumi ensimmäisenä ja se myös lähtee viimeisenä. Toisella puolella päätietä on metsää, toisella puolella valkokattoisia omakotitaloja tilavine tontteineen. Jouluvaloja on lähes joka talon pihassa ja ikkunoissa. Talviseen olotilaani sopien tein tänään perheelleni hernekeittoa. Pakkasen vuoksi keittiön ikkunat huurtuivat kauniisti keittämisen seurauksena. Ohikulkevat junat päästävät kauniin sähkönsinisen kipinäsuihkun, jota ei näe, kuin pakkasella.

Ihana myös nähdä tähtitaivasta viikkokausia kestäneen harmauden jälkeen. Kyllä sitä välillä muistaa, että kyllä se on lottovoitto syntyä Suomeen. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nuubialainen Prinsessa


No niin, tämä ketju on kyllä vuosia vanha, mutta en haluaisi avata uuttakaan ketjua muutaman kuvan tähden, joten...

Viime keväänä käytiin perheen kanssa Kreikassa ja sieltä sitten poimin muutaman kuvan inspiroimaan tänne Kassandra ja Prinssi Puolikuu -jatkista :B



Auringon valo oli niin kirkasta, että se suorastaan kimmelsi ja leikki kristallin kirkkaan veden pinnalla. Kuvassa "Haadeksen joen" kapea sivuhaara.



Toinenkin stillkuva samaiselta joelta, joen oikea nimi on Acheron. Tarina kertoo, että se joka uskaltaa kastaa itsensä joessa, tulee kuolemattomaksi - joten meitä on sitten monta kuolematonta meidän perheessä :B



Puu Acheronilla



Dodonin aavekylä ja sumuiset vuoret Manner-Kreikassa.



Koukkusormipuita Ioanninaan vievän tien varressa.



Joki, jonka ympärillä noita ylläolevia koukkusormipuita kasvoi, nimeä en tähän hätään enää muista.


Noita reissukuvia olisi vaikka kuinka paljon, mutta ei kehtaa tänne tunkea niitä ihan kauheasti :))

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

#36
Wow, ompa upeita kuvia. Aivan ihania.
Sulla taitaa olla todella hyvä kamera, että olet saanut noin hienosti onnistuneet kuvat. Olen ihan sanaton. Wow.  :o :D

Uskaltaudun minäkin muutaman kuvan laittamaan, mitä ehdin ottaan vanhalla coolpixilläni, ennen kuin se hajosi. Sain uuden kameran, mutta vielä en oo päässy kunnolla ottamaan kuvia. Tai no yhdellä pihalla nappasin muutaman kuvan linnuista, mutta eivät oikein onnistuneet. Liikaa tärinää tai jotain.

Mä oon jo aikaa sitten vähän kitistelly näitä kuvia, etteivät olis niin jättisuuria.



Tän puun kuvasin, kun näytti niin hyvältä sinistä taivasta vasten. Paikka on ihan tässä lähellä, itseasiassa tuossa lähellä kauppakeskus Arabiaa, mistä meidänkin ohi menevä bussi kulkee, jos kaupunkiinpäin pitää mennä.


Tää kuva on yhdeltä läheiseltä sillalta napattu. Oli vain niin kaunis taivas. Liikennekin tuli vahingossa mukaan ja näyttää oikeastaan aika hienolta.


Tän pääskysen kuvasin toissa kesänä työpaikallani, yhdessä golfkeskuksessa. Pääskynen istui ihan nätisti tuossa puskan oskalla, joka kasvoi kiinni terassin editse vedetyssä verkossa. Se verkko oli siksi laitettu, ettei linnut menis sinne terassille sotkemaan.







Nää on kans tästä ihan läheltä yks kesä kuvattu. Muistaakseni melkolailla ekoja kuvia mun vanhalla coolpixilla. Oli vaan niin nätti päivä ja hyvä valaistus ja paikka näytti sillon hienolta, niin otin kuvaa. Tais vielä olla ihan kevättä tai alkukesää.



Tää on kuvattu korkeasaaressa ja lokki itse tepasteli siinä kalliolla, joten päätin räpsäistä kuvan, ennen kuin se ehti lähteä pois. Tääkin kuva on vähintään parivuotta vanha, koska mulla ei oo ollu nyt aikaa tai varaa käydä korkeasaaressa, vaikka olis huvittanut.









Nää kuvat on kans aikas läheltä, muistaakseni jonkinlainen suojelualue oli, missä käytiin pari vuotta sitten. Räpsin sit kuvia, kun oli niin kaunista.









Nämä kuvat sitten on tosiaan niitä uudella kameralla otettua ja ei todellakaan oo kauhean onnistuneita. Mut toivottavasti siitä saa selvää, et kuvissa on ainakin yks tikka, ehkä närhi ja fasaanikukko.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Kiitos, hienoja kuvia on siullakin  8)

Valokuvaaminen on vaikeaa :B Olen huomannut, että saan ottaa kymmeniä ja taas kymmeniä kuvia, joista ehkä jotkut sitten kelpuutan ja loput on roskiskamaa tai itseasiassa ne jäävät pyörimään ja viemään levytilaa kun en raaski niitä värien tms takia deletoida jostain syystä :))

Itselläni on kolme kameraa (järkkäri, videokamera, jolla saa stillkuvia ja tavallinen Canonin pokkari) tai itseasiassa nyt neljä kun ostin Iphonen, jossa on ihan hyvä kamera mukana. Nuo kaksi ekaa kuvaa on muistaakseni otettu videokameran still-toiminnolla ja loput on järkkärillä otettuja. Mie tykkään ottaa sellaisia luomukuvia, joita en käsittele kuvankäsittelyohjelmilla (joitakin poikkeuksia kyllä on joskus) ja nää tänne laitetut on ihan luomua paitsi yhdestä kuvasta piilotin oman tyttäreni kasvot, jotka pilkistää puun vierestä :D

Kuvaus on yksi miun lempiharrastus ja kuvailen kaikenlaista aika paljon. Itseasiassa miulla on tarkoitus ladata kuvia matkapäiväkirjaan tuonne miun vuodatuksen blogiin, jos sen vielä joskus saan takaisin käyttööni. Jos siuta kiinnostaa, niin käy sitten joskus sieltä kurkkaamassa millainen meidän Kreikan reissu oli :D Sen blogin osoitteen voin vinkata siulle yksärillä, jos oot kadottanut. Tänne näkösälle en sitä laita, koska blogi on aika henkilökohtainen...


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Joo, no mulla ei oo järkkäriä, kun ei oo varaa ostaa. Ihan vain perus digikamera. Tää uus nyt kyllä vaikuttas vähän parempi olevan kuin tuo vanha, mistä tosiaan hajos sulkija. En sit korjauttanu, ku meinasin, että maksaisi mokoma kumminkin yhtä paljon kuin uusi kamera.
Faija mulle tuon uuden osti ja sekin on Coolpix. Tarkalleen ottaen Nikon Coolpix S9300. Mun pitää vielä vähän testailla tota ja opetella ottamaan vähemmän heilahtaneita kuvia.  ::)
Tosin se on tuon zoomin kans aika vaikeaa tai sit pitää ainakin muistaa laittaa se tärinän esto päälle (tai joku vastaava, jonka olin huomaavinani, kun tuohon kameraani tutustuin), ni vois ehkä vähän auttaa tohon kuvan tarkkuuteen ja laatuun. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Ei ois miullakaan järkkäriä (Nikon D3100) ellen ois saanut pari vuotta sitten nykyistä sihteerin työtäni. Kun on vakituinen päivätyö, niin tulotkin on paremmat kuin työkkärin järjestämät tuetut harjoittelut ja kurssit yms., joita miulla on ollut ennen tätä vakkariduunia pilvin pimein. Mut säännöllisen työn haittapuolena ei sit oikein jää hirveesti vapaa-aikaa ja aina on kauheen väsynyt olo :(

Tavallisilla pokkareillakin saa ihan hienoja kuvia, ja oikeen hienoja kuviahan nuo siun kuvat on. Itsekin tykkään kuvata pokkarilla monesti kun tuo järkkäri on niin kauheen niuho eikä laukase kuvaa ellei kaikki elementit oo kohdallaan. Miunkin kädet aina tärisee kun joskus tulee kuvailtua lähikuvia kukista, perhosista, heijastuksista ja muista kummallisuuksista aina mitä ihmeellisimmissä asennoissa nenä miltein maata viistäen - mut ei se menoa haittaa  ;D


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mustang

Kauniita kuvia tyttösillä! Itse kävin juuri pyörähtämässä Thaimaan Khao Lakissa, Pari viikkoa on suunnilleen Suomeen palautumisesta. Kuvia ei vielä ole koneella, kun en oikein tiedä, viitsinkö uuden ukkoni koneelle laittaa. Voisi muutaman tänne lisäillä, jahka kerkiää. Oman koneenkin kovalevyllä on jokusia aika mukavia otoksia, mutta siellä se asunnossani pölyttyy tällä hetkellä. :D
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Laita vain. Olisi kiva nähdä sun ottamia kuvia kans. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Ai, ihana Thaimaa. Mahtoi olla hieno reissu :B
Ja varmasti tuli hienoja kuviakin siellä, maa kun on hyvin kuvauksellinen. Tuo vaan tänne muidenkin nähtäväksi, niin päästään ihailemaan ja huokailemaan 8)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Killahead

Mietin pitkään, pitäisikö tehdä blogi eläinten valokuvaamisesta. Olin jo melkein hylännyt koko idean kunnes eilen...







Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Nefertiti

Mahtavia otoksia Killahead. On näemmä pupujussi päättänyt käyttää tilaisuuden hyväkseen ja siivonnut lintulaudan herkut parempiin suihin. :D
Mutta aika nätti rusakko kuitenkin. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.