En tiennyt minne olisin tämän laittanut, joten laitan sen tänne koska se liittyy hyvään oloon.
On olemassa yksi autuas tapa meditoida rennosti, ilman odotuksia.
En tiedä onko tämä yleisesti tunnettu tapa, mutta itse sen oivalsin tänään.
Tai oikeastaan tiesin sen jo aiemmin, mutta en ole vain tajunnut sen olevan eräänlaista meditaatiota:)
Menin uimahalliin, joka oli tällä kertaa aika hiljainen. Viimeinen puolituntinen oli todella rauhallinen ja sai uida väljästi ilman tungosta.
Uituani putkeen puolituntia heittäydyin kellumaan ja katselin ikkunasta ulos puiden vihreitä lehtiä. Liikuvan veden ääni korvissani, satunnaiset uimarit ympärilläni minä keinuin rentona veden syleilyssä. Keskityin tuntemaan miltä vesi tuntuu iholla ja kuinka ilma kulki hitaasti keuhkoissani. Kevään kaunis vihreys lepäsi silmilläni ikkunoiden takana. Ihana hetki olla vain läsnä, tietoisena minua ympäröivästä ympäristöstäni.
Tuolloin ymmärsin, että olen tainnut harrastaa eräänlaista meditaatiota myös kelluen jo vuosia. Yleensä järvellä mökkireissuillani, jolloin olen saanut katsella taivaalla ohitseni lipuvia pilvenhattaroita ja kuunnella lintujen kiljahteluja veden yllä. Noita hetkiä olen rakastanut aina mökkireissullani. Taivaallista..