Joulukalenteri 2008 kommentointi ketju

Aloittaja Nefertiti, 12.11.08 - klo:00:08

« edellinen - seuraava »

Nefertiti

Idean Joulukalenterista sain tuolta Naimisiin.infosta, jossa tosin tuo kalenteri on eläinaiheinen. Mutta asiaan, yritän selostaa idean niin hyvin ja lyhyesti kuin osaan.
Eli jos tuo nyt toteutuu, niin idea on se, että joka luukusta (siis tässä tapauksessa erillinen töpö, ja yksi viesti/henkilö=yksi luukku), tulisi jotakin kivaa, kuten kuva(valokuva tai piirros) tai runo tai pieni tarinan pätkä.
Toiseksi noita kuvien/tarinoiden/runojen laittajia voisi olla useampi(tiedän että toimisi, kun on tähän asti toiminut naikkareissakin) ja jokaiselle voisi varata oman päivän(tai useamman, mikäli osanottajia olisi liian vähän.
Ainoat säännöt tietty olisi, että:

* Kuvat, piirrokset ja valokuvat olisi mieluiten omia, ei netistä haettuja.
* Sama tekstien kanssa laitoitpa sitten runon tai tarinanpätkän
* Lisäksi kuvien tei tekstien sisällön tulee olla säädyllistä ja kaikki epä-asialliset kuvat ja tekstit poistetaan niin nopeasti kuin niitä huomataan ja lähettäjälle pistetään asiasta huomautus tai kuvien ym rikkomusten laadusta riippuen porttikielto foorumille.
* Lisäksi se mitä laitat omaan luukkuusi, niin laita se ajoissa tai ilmoita hyvssä ajaoin, mikäli et syystä tai toisesta ehdi/voi laittaa mitään omaan luukkuusi.


Mutta luulen, ettei noistakaan tarvinne pahemmin tohista, kun suurin osa teistä osaa käyttäytyä ja muutenkin tietää säännöt.

Ensiksi kysyn, että tykkäisittekös rakkaat jäsenemme, jos tänne tehtäisiin oma joulukalenteri tälle vuodelle?
Toiseksi jos tämä nyt toteutuu, niin olisiko halukkaita osanottajia? Jos on niin kertokaa se tähän ketjuun ja jos osanottajia on liian vähän tai ei ollenkaan, niin jääköön Joulukalenteri unholaan.

Päivät:

1.12 Nefertiti (saattaa tulla varaslähtö, mikäli katson, etten ehdi juuri tänä päivänä laittaa)
2.12 theevilone (kunhan joku näyttää ensin mallia ;D)
3.12 Nuubialainen Prinsessa
4.12 Nefertiti
5.12 Nuubialainen Prinsessa
6.12 Nuubialainen Prinsessa
7.12 Nefertiti
8.12 Killahead 
9.12 Nefertiti
10.12 Nuubialainen Prinsessa
11.12 Nefertiti
12.12 Floora
13.12 Killahead
14.12 Nefertiti
15.12 theevilone
16.12 Nuubialainen Prinsessa
17.12 Nefertiti
18.12 Nefertiti (tänne voisin keksiä jotakin hauskaa ystävän synttäreiden kunniaks. :))
19.12 Killahead
20.12 Killahead
21.12 Juplin
22.12 theevilone
23.12 Haltijanainen, luukun teki Haltijanaisen sijasta Nuubialainen Prinsessa
24.12 Nefertiti
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

theevilone

Voisihan tuossa olla ideaa. Varsinkin tekstimuotoiset (lyhyehköt, ei niin pitkiä kuin teidän tarinat :D) vaikuttaa mieltä kihelmöivältä. :)

* theevilone laittaa mietintämyssyn päähän *
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Haltijanainen

Ihana idea <3 :). Minä lähtisin mielelläni mukaan, joulu on vuoden parasta aikaa :).

Ja jos saa jo varata, ottaisin tuon aaton aaton, eli 23.12., se kun sattuu olemaan hääpäivä ^^

Floora

Strange but not twisted

Luge

Hii, joulumieltä ylentävää! Tulipa heti iloisempi mieli tästä otsakkeesta :) Oon katellut, että täällä on kirjallisesti melko lahjakkaita ihmisiä ja mun mielestä olisi niin hienoa jos aloitettaisiin kuvien, runojen ynnä muiden ohella Joulutarina jota eri henkilöt sit täydentäisivät päivä kerrallaan. Miten tää kalenterihomma sitten käytännössä toimii?

Nefertiti

Katsotaan nyt tuleeko tähän yhtään enempää osanottajaa ja sitten tähän voipi laitella runoja, lyhyitä novelleja, kuvia(omia piirrustuksia/omia valokuvia(photoshopissa käsiteltyjä tahi ei)), miellään ei oteta kuvia netistä, koska niihin liittyy aina nää tekijänoikeus jutut ja muutenkin se on parempi, että tekee jotain jouluista omista kuvista(maisema, lemmikki tmas omaa naamaa ei ole mikään pakko laittaa), niin ei sitten tule keneltäkään narinaa.
Nyt vaan näyttää aika heikolta tuo tilanne, kun suunnilleen me modet ja vähintään yksi jäsen on uskaltautunut ja muut on jääneet sinne jonnekin piiloon. On tässä yritetty vaikka kuinka moneen otteeseen kannustaa muitakin että saa nekin täällä pälättää, kirjottaa jatkoja noihin jatkiksiin jne, mutta kun ei niin ei. Ollaanko me modet muka niin pelottavia ettei porukka uskalla tehdä mitään.
Myönnän, että joissain asioissa olen tiukka, mutta niihän sitä pitäskin, kun olen mode, muutehan tuolla on purukka saanut hölistä ihan vapaasti, kunhan sisältö on pysynyt asiallisena ja netiketin mukaisena.
Olen yrittänyt herätellä myös noita nollasaldolaisia, mutta eivät tunnu hekään olevan hereillä ja tekisi mieleni poistaa mokomat roikkumasta foorumilta, mutten ole sitä tehnyt, enkä tee ennen kuin admin eli Juplin sanoo siihen oman painavan sanansa.

Tuo joulutarina on munkin mielessä käynyt ja voisi tosiaan aloittaa sellaisen tuonne kirjoituspuolelle, jos sais sellaisen inspiksen, jos vaan ihmiset uskaltaisivat sitten myös kirjottaa sinne ja noihinin muihin jatkiksiin myös, kun nyt tuolla kirjoittelemme vain minä ja Nuubialainen Prinsessa jakiksiin jatkoja ja meidän lisäksi vain muutama satunnainen henkilö naputtelee sinne joskus harvoin jatkoja. Niin että jos laitankin sinne joulutarinan alun, niin kuinka moni sitten kirjottaisi sinne sitten mitään vai jääkö se taas mun ja Nuubialaisen Prinsessan näpyteltäväks.
Joskus alkaa tulla vähän sellainen turhautunut fiilis kun kukaan muu ei kauheesti näytä uskaltavan edes yrittää.
Mä olen varmaan ties kuinka monta kertaa sanonu etten mie eikä muutkaan modet tuu puraseen jos jatkatte jatkiksia tai kirjotatte jotain omaa tuonne kirjotusosastolle ja palaute ei sitäkään nyt niin kauheen vakavasti kannata ottaa. Miekin kun yritän sen kritiikin/palautteen sanoa mahdollisiman nätisti, etten loukkais tai säikyttäs kirjoittajan alkuja pois, kun en ole väittänyt itsekään olevani mikään erityisen hyvä kirjoittaja. Lähinnä sellainen keskinkertainen.

Joulukuun alkuun ei ole enää kovin pitkää aikaa, joten alkaa ikävästi näyttää siltä, että joko tää kalenteri jää mun ja muutaman henkilön kontolle tai kuivuu kokokaan kokoon ja yksin sitä ei ole kovin kiva tehdä. Eikä viitsi sitten enää jatkossakaan ehdottaa mitään vastaavaa, kun porukka ei ole ilmeisesti kiinnostunut sitä muutamaa lukuunottamatta.
OLisi kai tuokin pitänyt jo sitten heinäkuussa laittaa, vaikka tokko sinne sittenkään olisi tuota enempää osanottajia tullut.
Tiedä kaikilla on elämä netin ulkopuolella(paitsi mulla tai siltä välillä tuntuu), mutta osa kuitenkin käy täällä. Täällä ei ole elämää enää samaan malliin niin kuin joskus silloin, kun minä tänne liityin ja olin vain pelkkä rivijäsen.
No mutta katotaan tuleeko tuosta nyt mitään, vai ei.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

Törkeä tuplaposti, tiedän, mutta nyt hei Juplinlaiset, hopi hopi eihän tässä ole enää kuin muutama päivä joulukuuhun, joten rohkeasti tänne sieltä ilmottautumaan, tilaa kyllä piisaa vielä.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Floora

Haluaisin kyllä tietää lisää siitä miten homma toimii. Itse en ole kirjallisesti mitenkään lahjakas ja jopa äitini häpesi tökeröjä runoilu- ja kirjoitusyrityksiäni joskus joten olen jättänyt ne kokonaan pois. Sen sijaan kuvia olisin valmis laittamaan! En vain oikein tiedä miten se käytännössä tapahtuu?

Itselleni käy ainoastaan arkipäivät kun ei tuota konetta kotona ole ja siten mahdollisuutta hillua täällä työajan ulkopuolella (eheh) :)
Strange but not twisted

Nefertiti

#8
No kuvat käy ja jos haluaa jotain photoshoppailua harrastaa omiin kuviinsa tahi piirroksiin niin nekin käy. Kun kerrot minkä päivän haluat, niin laitan nimes tuonne listaan.
Mie laitan sitten kalenteria varten oman töpön mihin tulee vain ja ainoastaan kuvat/runot yms jutut yks/luukku ja tämä töpö jää sitten höpötyksille.

Sori olisi tuokin pitänyt mainita varmaan tuossa avausviestissä, mun moka.

Sitä paitsi älä anna mutsis kommenttien lannistaa sua, tuskin sä nyt yhtään mua huonommin kirjoittelet, kun ei nuo munkaan runot nyt mitään erityisen hienoja ole. Kunhan nyt raapustan mitä milloinkin mieleeni tulee, eikä niissä tartte niitä loppusointujakaan olla.

Itseltä saattaa ekaan luukkuun tulla sen verran iso kuva, että joutunen laittamaan sen sitten linkkinä, vaikka tässä foorumissa on joku juttu jonka avulla noi kuvat pienenee muutenkin.
Tai sitten teen niin että laitan sen kuvan ilman tekstejä tähän, kun siitä löytyy pienempi versio. Mutta siis isot kuvat (yli 800x600) linkkinä, niin ei sitten vie tilaa niin kovin. Tekstien kanssa, ei kai ole mitään sen kummempia rajoituksia, kunhan nyt ei sentään romaania näpytä omaan luukkuunsa. ;)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Floora

12.12 on isosiskon synttärit ja se on juuri sopivasti samaisen siskon tyttären ristiäisten jälkeen niin hyvillä mielin sitten lähtee :)
Strange but not twisted

Killahead

Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Nefertiti

Killahead  ja Floora merkitty listaan.
Hmm... nyt alkaa näyttää huomattavasti paremmalta vaikka tilaa olis vielä. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa



Jeps, onpas ilo huomata kalenteri idealle lämmenneet osanottajat:)

Vielä tarvittaisiin osallistujia, että saataisiin homma toimimaan. Onko vapaaehtoisia?
Täällä Juplinissa on paljon mielenkiintoisia persoonia, joilla varmasti olisi jotain kivaa näytettävää tai sanottavaa: Nemesis, Loather, Phrase, Mina, Luge yms..lista voisi jatkua vaikka kuinka pitkälle:)

Olisiko teistä jo ilmoittautuneista joku valmis tekemään toisenkin tai useamman luukun, ettei jäisi hieno idea toteutumatta? Mie lupaan ottaa useammankin tarvittaessa, mutta en haluis olla ainoa, joka täyttää useamman luukun kun tulisi niin kamalasti työtä ja päänvaivaa, kun on nuo raksahommatkin ja kaikkee..



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nemesis

Tunnen itseni kauheaksi ilonpilaajaksi. :( Mielestäni tämä joulukalenteri-idea on todella hyvä, ja odotankin innolla joulukuuta, että pääsen näkemään mitä kaikkea tästäkin joulukalenterista paljastuu. Itse en kuitenkaan usko pystyväni tähän osallistumaan, sillä ollen täysin epäonnistunut kirjoittaja, ja valokuvat taas eivät tule kysymykseen teknisten ongelmien takia.  Anteeksi tämä kauhea selittely, mutta tuli vaan niin syyllinen olo. :(

Nefertiti

Voi harmi.
Tosin mitä vilkuilin sun kirjoituksias, niin kyllä sulla lahjoja on ainakin vähän. Älä sie anna kenenkään lannistaa itteäs, vaan opettele ja kokeile rajojas. Ties mihin susta vielä on. :)

JOs ei muuta, niin täytyy sitten yrittää saada aikaiseksi jotakin ja onneksi mulla on noita kännykällä räpsittyjä kuvia ja tuo meidän kopiokone/skanneri/tulostin systeemi auttaa, kun haluan mun töherryksiäni saada koneelle ja sieltä näytille.
Ei kai tässä muu auta, kuin että jatkan tuon photarin kanssa säätämistä.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.